Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       42/65    
(#56481) diginewl válasza BR95 hozzászólására (#56480) Válasz Jún 16, 2017
El.
Azt kell tudnod biztosan, hogy piros, és a hurok főváltója (ahonnan kiágazik a hurok két iránya) közötti részeken, még véletlenül se haladon/álljon szerelvény.
Célszerű a két pirosat, kettős szakaszolást, a kiinduló váltóhoz minél közelebb tenni.
(#56487) csíkosháTTú válasza BR95 hozzászólására (#56480) Válasz Jún 17, 2017
El. De én nem oda tenném a szakaszolásokat! Hanem a hurokba vezető első váltó két ágába. Az egyik ágon a két váltó közé, a másikon meg a váltó másik ága és az első vágánymező közé. (Így megsprórolsz 2db szigetelő papucsot is.)
(#56493) BR95 hozzászólása Válasz Jún 17, 2017
Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek!
(#57168) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 1, 2017
Egy alkalmi vétel, elsősorban H0-ban utazóknak
klikk ide!
(#57174) TTmisi hozzászólása Válasz Szept 1, 2017
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, az egyik ismerősömnek segítettem telepíteni Marklin rendszerben a régi Mobile Station helyett egy Central Station 2. Azt tapasztaltam, hogy minden mozdonya szépen működik az új központtal, kivéve egy gép nem hajlandó elindulnli, illetve ritkán beindul de akkor nem hajlandó semmilyen más parancsot elfogadni, pedig a régi vezérlővel tökéletesen működött és hangja is volt. Fejvakargatás után áttettem a programozói kimenetre, hátha valamit rosszul csináltam, de csodák csodája itt teljesen jól működött a gép. A gépben MFX-es dekóder van, kiolvastattam az adatokat még egyszer, hátha mégsem stimmel valami. Visszarakva a sín kimenetre megint csak nem nagyon akar semmit csinálni, de a programozói kimeneten tökéletesen működött. Mi lehet a hiba oka?
(#57213) csíkosháTTú válasza TTmisi hozzászólására (#57174) Válasz Szept 4, 2017
Mekkora a Central Station kimenő feszültsége? Elvileg állítható (kellene legyen)...
(#57230) TTmisi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57213) Válasz Szept 5, 2017
Ha jól emlékszem a műszer egyen állásában 26V-ot mértem.
(#57236) csíkosháTTú válasza TTmisi hozzászólására (#57230) Válasz Szept 7, 2017
Az baj. Ha egyenfeszültség mérésben is mutatott valamit a műszer, akkor nem jó a kimenő jelalak a fő sínen.
(#57264) Arctic37 hozzászólása Válasz Szept 12, 2017
Sziasztok!
Elvileg ez egy 3A-es DCC booster (gyenge DCC be - erősített DCC ki) LMD18200-as H-híd vezérlővel. Ismeri-e valaki, mi a véleményetek róla, működőképes-e?

booster2-sch.png
 
(#57272) Frankye válasza Arctic37 hozzászólására (#57264) Válasz Szept 13, 2017
A jobb oldali IC-nek mi a típusa? Vagy csak én nem látom feltűntetve?
(#57273) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#57272) Válasz Szept 13, 2017
Az az LMD 18200, a H-híd.
Elvileg jó a kapcsolás. Annyi kell hozzá, hogy az a tápegység, amivel az egészet meghajtjuk, az stabilizált áramforrás legyen. Lusta vagyok kinyitni a H-híd adatlapját, így nem látom most a zárlatvédelmet a kapcsolásban.
(#57277) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57273) Válasz Szept 13, 2017
Van ott egy 7805-ös meg egy kondi is szóval annyira nem szükséges a stabilizálás, elég az egyenáram. Köszönöm
(#57278) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57277) Válasz Szept 13, 2017
Tessék alaposabban rajzot olvasni!!!

Valóban van ott egy 7805, ami a H-híd meghajtó elektronikáját látja el stabil +5V-tal.
De tessék mondani! A H-híd feszültségét ki fogja majd kordában tartani? (Amúgy egyenáram kell hozzá valahonnan, valóban.) Ha ezt elmulasztod, akkor a H-híd feszültsége a terhelés függvényében le-fel fog sétálgatni üzem közben. Ebbe a csapdába a ROCO* is belesétált a LokMaus-szal, meg később a MultiMaus-szal is. Pontosabban a 10761, és 10764 erősítőkkel. Ki tudja hány dekóder, motor füstölt el, hány mozdony kaszni olvadt meg miatta...

*Meg még jó páran, a Märklin is, a Trix is, hogy csak az ismertebbeket írjam. De az Uhlenbrock Intellibox-sza sem fenékig tejlfel.
(#57279) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57278) Válasz Szept 13, 2017
És a H-híd feszültség ugrásait hogy lehet stabilizálni?
(#57281) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57279) Válasz Szept 14, 2017
Milyen feszültség ugrásai lehetnek egy jól megtáplált, és méretezett H-hídnak?
(#57282) jvnd válasza Arctic37 hozzászólására (#57264) Válasz Szept 14, 2017
A helyedben inkább pl. ezt építeném meg:
booster
(#57283) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57281) Válasz Szept 14, 2017
Úgy értettem, hogy a problémát a nem stabilizált H híddal kapcsolatban, hogyan lehet kiküszöbölni?
(#57284) Arctic37 válasza jvnd hozzászólására (#57282) Válasz Szept 14, 2017
Köszönöm az ötletet, csak azért választottam az általam linkeltet, mert a PIC-ek annyira nem tetszenek és abban nem volt semmilyen MCU viszont a tiédben volt.
(#57285) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57283) Válasz Szept 14, 2017
Például egy laptop tápegységgel hajtod meg.
(#57286) jvnd válasza Arctic37 hozzászólására (#57284) Válasz Szept 14, 2017
Nem véletlenül rakják be őket. Példák:
Mi történik akkor ha nincs jel a bemeneten? .... zárlat esetén.... RailCom vezérlése ...
Ezeket a logikai feladványokat oldják meg PIC-ekkel.
Anélkül lehet, hogy nem lesz jó a kimenet állapota ami a sínen lévő eszközök hibás működését vonhatja maga után.
(#57287) Arctic37 válasza jvnd hozzászólására (#57286) Válasz Szept 14, 2017
Nekem igazából nem is az MCUval van bajom, hanem a PICel. Egy AVR sokkal jobb lenne csak valamiért mindenki PICel csinálja
(#57379) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 1, 2017
Néha gond lehet, ha ilyen a motor (nem a gyártmányra gondolok).

IMG_20170926...jpg

IMG_20170926...jpg
 
(#57395) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57379) Válasz Okt 2, 2017
Ha jól sejtem a rejtvény a kommutátorba vájt vályúról szól ....
(#57396) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#57395) Válasz Okt 3, 2017
Én inkább a szénfekete - rézvörös különbségre gyanakszom a kommutátornál... A második képen látható tisztítópálca is önmagáért beszél.
(#57417) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#57396) Válasz Okt 4, 2017
Jó helyen kapisgálsz
Adott egy modell, ami analogban megy, de dekodert beszerelve már nem. Sokszor az az oka, hogy a motor kommutátor lemezei között a légrés tele van olajos kefeporral. Egyenáramra még nincs baj, de a dekoder 10-40kHz-es PWM jelére már zárlatos.
(#57424) Frankye moderátori válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57417) Válasz Okt 5, 2017
Duplikált hozzászólás kérésre törölve.
(#57425) Arctic37 hozzászólása Válasz Okt 5, 2017
Sziasztok!
Van egy Kühn T125 (v2 talán, de nem biztos) dekóderes mozdonyom, és a dekóder használati utasításával ellentétben nem működik analóg pályán (be van állítva a megfelelő CV), míg a Lenz Silveres mozdonnyal nincs baj. Mi lehet a baj?
(#57429) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57425) Válasz Okt 5, 2017
CV29=6?
(#57431) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57429) Válasz Okt 5, 2017
Igen. Csak a lámpa kezd el menetiránynak megfelelően világítani
(#57432) Arctic37 válasza Arctic37 hozzászólására (#57431) Válasz Okt 5, 2017
Annyi lehet, hogy segít még, hogy egy BTTB Nohabról van szó (régi motor, minden eredeti, kivéve a Ledes világítást és a dekódert)
(#57434) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#57432) Válasz Okt 6, 2017
Látatlan ban nehéz bármit is írni...
5V alatt nem igen fog megindulni.
(Szerintem analóg üzemben a dekóder csak útban van...)
(#57435) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57434) Válasz Okt 6, 2017
Fullra tekerve se indul. És a dekóder beforrasztva van, ezért lenne jó, hogy ha analóg pályán is működjön dekóderrel. De majd fogok egy multimétert és megmérem mi mennyi merre.
(#57436) Lazsi válasza Arctic37 hozzászólására (#57425) Válasz Okt 6, 2017
Buta kérdés, de digitális pályán működik rendesen?
(#57437) Arctic37 válasza Lazsi hozzászólására (#57436) Válasz Okt 6, 2017
Igen, ott jól működik mindene
(#57522) diginewl hozzászólása Válasz Okt 21, 2017
Tiszteletem!
Kérem a Profik véleményét!
Itt IS471F írtam erről az érzékelőről.

DCC visszajelentésben kiválthatnám-e vele egy-az-egyben a sínszakaszolós fogyasztás érzékeléses foglaltságérzékelést? Ezzel kapcsolatban kérek véleményt!
Ha ebből a infra kapuból megfelelő mennyiséget elhelyezek a pályán, akkor az S88-ra illesztve egy PC-programban ugyanolyan foglaltságot fogok kapni, mintha a sín fogyasztása lenne a foglaltság jelzése.

Ez a reflexiós izé mindenféle vagont/mozdonyt érzékel, így azok a kocsik is be lennének vonva az foglaltságjelzésbe, amik nem világítanak, vagy nincs a kerekük fogyasztóvá téve.


(#57524) proba válasza diginewl hozzászólására (#57522) Válasz Okt 21, 2017
Gondolom, ha elektromosan illeszted, pl párhuzamosan kapcsolod őket egy diódával, igen. Igazából csak az lehet a probléma, egy viszonylag hosszú szakaszt ellát egy áramfigyelős érzékelő (300-400 ft), az optosból meg 10-15 centinként kellene egy (2500ft/db). Ahhoz azért szerintem az elég drága. Ha a folyamatos érzékelés nem cél, csak elment felette/rajta, akkor szerintem tökéletes.
(#57525) diginewl válasza proba hozzászólására (#57524) Válasz Okt 21, 2017
Köszönöm!
Elektromosan egyszerűen illeszthető.
Az S88-as optocsatoló-ra ennek az IC-nek a kimenete közvetlenül ráköthető (egy led-et tud vezérelni).
350ft egy ilyen cucc, kell hozzá még egy infraled, és más nem.

Szerintem olyan sűrűn nem kell rakni. Maximum kombinálni lehet a kettőt. Így is jóval kevesebb madzagozás kell a síneknek.
(#57526) proba válasza diginewl hozzászólására (#57525) Válasz Okt 21, 2017
Megnéztem ali-n is, így már értem, Ebay-on néztem ugyan erre a típusra 2500 ft-ot írt, de ott 3 lábú volt ???
(#57527) diginewl válasza proba hozzászólására (#57526) Válasz Okt 22, 2017
Ezt rendeltem meg:
4 lábú
Még kapcsolási rajzot is tettek mellé
(#57533) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#57522) Válasz Okt 23, 2017
Köszönöm az észrevételt!
Monológ:
Egyenlőre abban maradtam magamban, hogy ahol szükséges a pontos megállítás, ott ezt a reflexiós optót használom, ahol meg egy hosszú egyszerű szakasz figyelése a cél, ott a sínfogyasztást. A kettő kombinálható.
(csak már készíthetném... )
(#57567) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Okt 30, 2017
Amikor nem az a baj, amire gondolnak sokan...

Azért van nálam egy ACME V63, hogy cseréljem ki a motort, és a két komplett forgóvázat, mert a hajtás kerreg, hangos. Az alkatrészeket a tulajdonossal meg is vetették, benne volt a csomagban.
Ez szép és jó, csak nem ezek okozták a bajt, modell kifogástalan volt.
Az okot lásd a képen...

IMG_20171028...jpg
 
(#57570) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57567) Válasz Okt 30, 2017
Erre szokták azt mondani, hogy ezt még egy kicsit faragni kell...
(#57896) etwg hozzászólása Válasz Dec 10, 2017
Quo vadis modellvasut.

Érdekes modon sok külföldi forumon rendszeresen elökerül valamilyen uj technologia, ami "hivatott" a modellvasutat modernizálni. Manapság sokat hallani a modellvasutak WIFI meg BT vezérléséröl, söt egyes kristálygömb olvasok már látják a fergeteges szép jövöt, amikor majd a nebulok a telefonon modellmozdonyokat meg modellautokat fognak vezérelni.
Kicsit elmosolyodok ilyen gondolatokon. Valoban arra vár az emberiség fiatal utánpotlása, hogy méregdrága modelleket ( mert olcsok nem lesznek - az biztos), mozgasson az okos telefonjával?
Ráadásul az ipar és a kereskedelem agresszivitása miatt esetleg kiszoritanak mindenkit, aki nem akar ilyen modellekkel szorakozni (ezt sajnos már ma is látni - több modell csak DCC felszereléssel jelenik meg a piacon - természetesen a magasabb árkategoriában.)
Ha végiggondolom az egész ügyet, akkor még bonyolultabbá válik a szép jövö.
Már a DCC megjelenése is sok mindent felvetett, ami szinte elengedhetetlen a valos modellüzem fenntartásához. DCC-ben - most csak az alapgondolat fontos - beül a kezelö a mozdony vezetö állásába. Tudja az ilyen ember mi mindenre kell egy mozdonyvezetönek figyelnie, reagálnia? Ismeri a jelzöket stb? Még az sem biztos, hogy azt tudja mikor melyik fényeket kell a jármüvön kapcsolni. Nos ezekre a kérdésekre lassan 25 éve a DCC bevezetése után sincs egyetlen válasz sem, söt lassan már a kérdések is a szönyeg alá kerültek.
A szaklapokban mosolyt gerjeszt, amikor részletesen kitárgyalják milyen fényeket tud a jármü kapcsolni, de arrol mély hallgatás folyik, hogy mikor is kell a jármüvön ilyen funkcio. Ez nagyon hasonlit a régimodi analog világban amikor minden mozdonyon világitott a hátso vörös fény(-ek).
Ezek a dolgok még bonyolultabbá válnak, ha a jelzökre is reagálni kell. ( még a fix táblák értelmezése is néha gondot okoz, akkor mi van a változo jelzök esetén).
Valoban ezt akarjuk? Nem vezet az ilyen feljödés egy komoly zsákutcába, netalán szakadékba? Aki már megprobált egy minimalista pályát kiépiteni jelzörendszerrel tudja, tudja hogy milyen komoly feladat, söt nem egyszer még egyetemi háttérrel sem oldhato meg helyesen (a tér hiánya stb miatt).
Ha ez nem sikerül, akkor viszont komoly baj van, hogyan is fogják kezelni a nebulok a jövö modelljeit? Ugy ahogy az eszükbe jut, vagy ahogyan gyakran látjuk a kiállitásokon, az a kihivás, ki tud nagyobb karambolt, ütközést összehozni? Ha ez a cél, akkor kell ilyesmihez méregdrága modell, ami esetleg össze is törhet? Olyat eddig még véletlenül sem láttam, hogy lett volna valahol egy jobban kiépitett pálya, ahol a valosághoz közeli üzemet kellett volna kicsiben leképezni. Már ott van a tableten a mozdonyablak, ahonnan kilátunk a pályára, akkor miért nem probáljuk arra használni amire kellene - valoságközeli üzem modellezésére. Ja, mert ehhez sok mindent tudni kellene ( mondta az egyik fejlesztö), amire sajnos a nebulok a legkevésbé hajlandok. Azaz egyre inkább öncéluvá válik az egész fejlödési irány. Egyrészt kapunk egy nagyon jo berendezést amivel majdnem valosághüen tudnánk utánozni a valos vasutat ( majdnem olyan jol mint a mindenféle szimulácios programokban), azt viszont mindenki kerüli, mint ördög a szenteltvizet, hogy az összefüggések hiánya milyen bonyodalmakat okoz, és teszi értelmetlenné az egész berendezést. A szép analog világban aránylag primitiv eszközökkel be lehetett biztositani a vonatok és pálya kölcsönös viszonyát (jelzökre reagáltak), ugyanez a digitális világban nagyon bonyolulttá vált, söt egy sereg konfliktusba kerülünk - még a nagy profi pályán is. Ha a vonat automatikusan reagál a jelzöre, akkor minek bele a DCC - azaz egyéni vezetési lehetöség? A nagyvasut is már kezd erre rájönni, amikor már probálják az elsö vezetö nélküli vonatokat. A DCC mai fejlödési iránya is erre mutat, azért van az elektronika a mozdonyban, hogy utánna valamilyen automatika átvegye a felügyeletet a mozdonyon, és azt - tökéletesebben mint a régi analog világban - de ugyanugy a kezelötöl függetlenül vezérelje? Kell ehhez okos telefon vagy tablet, annak minden vonzatával?
A modellvasutakba meg tukmáljuk a (drága) vezért, aki vagy nem tudja mit jelent a jelzö, vagy az automatika amugy is felülirja a telefonrol beadott parancsot.
Akkor most mit is akarnak az uj technologiák szoszoloi?
(#57903) proba válasza etwg hozzászólására (#57896) Válasz Dec 10, 2017
Ez most fájni fog. Eladni akarnak. A mai (köztük én is) vasútépítő nem feltétlenül a valóság utánzását tekinti célnak, hanem csak egy érdekes játéknak tekinti az egészet. Innen nézve viszont a piacon már csak az eladható amin minimum WIFI van, és legalább egy HD kamera. Aki meg a valósággal is akar foglalkozni, nehezebb dolga lesz, több részletet kell kidolgozni. A vége?? egy automata pályán egy önvezető mozdony.
(#57904) etwg válasza proba hozzászólására (#57903) Válasz Dec 10, 2017
Ezt én pontosan tudom, a baj az, hogy a modellvasut nem dron vagy egyébb egyszeri eszköz, amit ha nem tetszik (ami gyakori) félre lehet tenni. Ahhoz, hogy a modellvasuton kiélvezd a Wifi stb funkciot pálya kell és több vonat. Egy ilyen pálya, mindannyian tudjuk, nem filléres dolog meg hely is kell hozzá ( összevetve a drága wifis jármühöz képest is nagyságrenddel nagyobb befektetés).

Ezért tartom meglehetösen félrevezetönek az ilyen tendenciát, mert a modellvasut ellentétben sok más modellezö hobbival sokkal igényesebb dolog és nem lehet évente ujra cserélni, mint egy repülöszerkezetet, hajot vagy robotot. Ha nem vak az ipar meg a kereskedelem, akkor ezt látni kellene, hogy sokan még ma is bevált technikára esküsznek, és nem hagyják magukat ilyen pillanatnyi hobortokba terelni. Ráadásul látjuk, hogy milyen rövid életüek ezek az elektronikai csodák. Addig mig egy Piko, Zeuke, Märklin, Fleischmann stb. modellvasut még 50 - 70 év után is üzemképes sok elektronikus megoldást még a muzeumok sem jegyeznek, annyira rövid életüek lettek. Ez különösen a Wifi-re vonatkozik, ami sajnos ma már meglehetösen elavult technika a használt sávok telitettsége miatt. A minap történt, hogy egy hatoság is kétségbe esett, amikor kiszálltak megmérni, hogy miért dögledezik a wifi. Nem kevesebb mint 96 AP-t mértek az adott helyen...... az adott pillanatban jobb esetben csak 1-2 tucat müködöképes, de inkább kevesebb.
(#57911) diginewl válasza etwg hozzászólására (#57904) Válasz Dec 11, 2017
Szerintem ezzel a wifivel annyira nem érdemes nyűgölni - hogy mi lesz. Ennek már régen benne kéne lennie a kütyükben.
Nem ennyire brutálisan, mint az indexen írt ötlet: AP, meg webszerver, hanem valami egyszerűbb, ami lehetővé teszi a dcc-t wifin a mozdonyba juttatni. Egy RFID rendszerrel meg minden mozdony adott helyen be tudna jelentkezni, éppen merre jár (nem kéne rá mágnes, meg egyéb marhaság, meg RailCom). Ezek ma már mind filléres dolgok, és valahogy nem akarnak beépülni a rendszerbe.

Így a sínben bármi lehetne, akár 24V 20A is (így már átütne a koszon is az ív, nem kéne pucolni ))

Én inkább azon problémázom, hogy ha mindenki elindul minden felé akkor a végére túl sokféle rendszer lesz, aztán a felhasználó nem fog tudni dönteni, és a sokféle dolog túl drága is lesz, hiszen mind külön-külön ki kell fejleszteni.
(#57912) etwg válasza diginewl hozzászólására (#57911) Válasz Dec 11, 2017
Inkább az utolso bekezdésben irtakkal tudok egyetérteni, de ennek a szétzilált fejlödésnek mi modellezök vagyunk föleg az okai, mert az igényeket sokan, sokféleképp irják le és vezetik tévutakra a modellgyártokat. (Az elektronikában ez sajnos annyira nem uj tendencia. Hány olyan világmegválto ötlet került már a szemétdombra, amiért anno sokan a barrikádokra mentek).
A modellvasut fö baja, hogy az ipar nem tartozik nagyon az elektronika világába, igy sajnos igen könnyen megvezethetö - természetesen a mi kárunkra. A modellvasuti iparban ma alig van szoszolo - a minap hallgattam végig a BDEF meg néhány vezetö cég képviselöit. Szomoru, hogy mennyire nem értenek a dolog eme vetületéhez. Ök legfeljebb arra képesek, hogy valami kidolgozott rendszert integráljanak valahogy a modellvasutba.
Természetesen egész más igényekkel lép elö a MiWuLa meg hasonlo hatalmas megaterepasztal üzemeltetöje, és megint teljesen más az igénye a sok millio modellezönek az otthoni, tenyérnyi terepasztalán ( akiknek el kellene adni az uj rendszert meg a kütyüket).
A nagyoknak illene saját maguknak fejleszteni a technologiát, integrálni a wifit vagy az rfid-t stb. A többieknek viszont egészen más kellene, mert sajnos az emlitett rendszerek komoly elektronikai háttért igényelnek (RailCom stb). Ezek kiépitése egy 2-3 vontatot hetente egyszer üzemeltetö modellezö számára értelmetlenek és nem is igen várhatoak el emberektöl, akiknek még egy válto bekötése is honapokig álmatlan éjszakákat okoz. ( egy német felmérés szerint sajnos ilyen a modellt vásárlok 70-80%-a!!!!).
A másik még komolyabb kérdés az ilyen modern berendezések támogatása. Gyakran törvények irják elö, hogy a gyárto/elado felelös a szerkezet müködéséért. Ez azt jelenti, hogy hazaviszed a kütyüt, kell hozzá egy olyan leirás amit még az analfabéta is megért - ráadásul az anyanyelvén, ha van ilyen . Melyik gyár/elado képes egy ilyenre? Saját tapasztalatbol mondom, hogy senki! És ilyenkor van az, hogy mi van?
A vevö futhat az egyik fogyasztovédötöl a másikig, de eredmény aligha lesz, mert a fogyasztovédelem sem képes változást kieröszakolni, a gyár egyet tehet, hogy leveszi a programbol a kütyüt, és mindenki nekifoghat sirni, mert a befektetése meghalt. Erre az elektronikai iparban sajnos rengeteg példa van ( az utolso munkahelyemen teherautoszámra mentek a gyakran vadonatuj nyomtatok a szemétbe - meg az alkalmazottakhoz , mert az uj W7-s gépek már nem támogatták azokat a nyomtatokat. Senki nem ellenkezett pedig voltak közöttük elég drága A3-s gépek is.)
Ugyanez könnyen bekövetkezhet modellvasuton is. Örüljünk, hogy van egy DCC rendszer, ami ugy ahogy megy, söt meglehetösen kompatibilis, és az alapvetö dolgokat tudja. ( megmondom öszintén, hogy a jelenlegi tudása is joval több, mint amire valoban szükség van még egy nagyobb klubban is.).
Amit én szivesen látnák, ha minden hajtott modellben volna valoban egy passziv RFID chip (mint a bankkártyában), de elég lenne egy QR plecsni a modell alján. A gyárto részéröl semmi más nem kellene. Minden egyebet fejlesszen ki a modellezö maga, vagy az erre szakosodott cégek, ha ilyen igény jelentkezik. Ne legyen ez már a gyár dolga, hogy ki mit kezd ezzel. Ez aligha növelné a modell árát, mindenki megkapná a lehetöséget a modern felhasználásra és a saját felelösége, hogy mit kezd ezzel. Az sem baj, ha semmit ( nem ugy, mint a mai DCC-vel szerelt modellekkel, amit az analog modellezök meg sem vesznek, mert sima lenyulásnak tekintik az egész dolgot.)
(#57913) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57904) Válasz Dec 11, 2017
Aztán csodálkoznak a gyártók, hogy csökkent a forgalmuk.....mert nem mindenki tudja/akarja a csúcs szuper technikával telirakott MTH -t megvenni, ha a tömegeknek a BB Athearn DC színvonala is megfelelő lenne....
(#57914) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#57911) Válasz Dec 11, 2017
Húú ne is írd, de ott a zindexen valaki nagyon elfutott a csillagközi térben...
(#57915) etwg válasza diginewl hozzászólására (#57911) Válasz Dec 11, 2017
Még valamit. A DCC parancsokat nem a sinen juttatni a jármübe teljesen tévutnak tartom. Mi jobb egy galvanikus kapcsolatnál?
Mégha az nem is 100% -san biztos, még mindig nagyságrenddel jobb mint bármilyen egyébb átvitel ( az optikát most mellözzük). Szoval a DCC a sinben igen jo ötlet, és aligha lehet ezt bármivel felülmulni. A te 24V-d ( sem 20 A sem 100-t nem tudsz csinálni, ha koszos a sin) sokkal bizonytalanabb, mint a mai DCC impulzussorozat. A másik elönye, hogy egyszerre rengeteg kütyüt tud cimezni és kezelni ( ugyanazon a galvanikus kapcsolaton). Ugyanezt az éteren át nehezebben vagy lassabban lehet csak megtenni, ráadásul az ilyen kommunikácio handshake rendszerü, azaz kétirányu, ami az adott esetben bonyolitja a dolgot, mert a vevönek vissza kell igazolnia, hogy vette a parancsot - ez idö- és kapacitás veszteség. Egy modell esetében nem gond, de egy nagyobb pályán a vezérlönek minden visszaigazolásra várnia kell, ami már gond lehet. Ez a DCC technologia legnagyobb elönye, hogy alapbol egyirányu, azaz független a vevöktöl. Természetesen az ilyen egyirányu kommunikáciot bármikol ki lehet egésziteni átmenetileg vagy folyamatosan a másik iránnyal ( mozdony - központ - amikor pl lekérdezed az RFID-t stb), de ez nem alapfeltétele a müködésnek, igy azt nem is korlátozza. De egy wifi stb addig nem is müködik, amig a vevö oldal vissza nem szol, hogy mi van.
Ezért sokkal jobbnak tartom a DCC platformon maradni és a drotnélküli kütyük nem a jármüvekkel, hanem a DCC központtal kommunikálnának annak minden részletében. Ez csak egy kommunikácios pontot jelent, általában nem mozgo berendezésröl, annak minden nyügével, interferenciájával meg alagutjaival.
Csak az extrafunkcioknál lehetne a DCC központot kikerülni ( pl a kamera jele mehetne direkt a teloba/tabletbe stb.).
Az RFID/QR jelet meg egy interfacen egyenesen a DCC központba kell vezetni, hiszen ott lehet erre szükség.
Lapozás       42/65    
Frissek
  2024. Dec, 24. Kedd
1:55:11
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés