|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#57898) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#57897)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
A filmen látható terepasztal semmisűlt meg ?? |
(#57899) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57898)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Sajnos az. |
(#57902) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57899)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Így is részleteiben lenyűgöző ... |
(#57905) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57902)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
S mindehhez az (akkor nem létezö) ipar alig járult hozzá. Mindent, amit a képeken látni John maga épitett/épittetett olyan anyagokbol, amihez hozzáfért és munkájábol született ujra az amerikai vasutmodell ipar ( Varney, Roundhouse stb majd az utodjaik). |
(#57906) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57905)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Nemrég úgy kb. egy hónapja az ebay.com -on fent volt egy találmánya alapján készült kocsi - az a tolatás ellenőr vagy mi - és 86$ -ért ment el. |
(#57908) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57906)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Te még ilyenekre is figyelsz? |
(#57909) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57908)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Össze tudok rakni egy ilyen kocsit pity-puty;
De a hangeffekteket hogyan csináljam meg??? |
(#57910) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57909)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2017 |
|
Azt lehet, hogy megtudom neked csinálni, ha megmondod mit akarsz. Azután már csak MP3 lejátszo kell. |
(#58045) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 31, 2017 |
|
Kedves Fórumtársak!!
Modellezésben Gazdag, Békés és Boldog 2018-as Évet Kívánok!! |
|
(#58053) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 2, 2018 |
|
Egy kis amerikai agymenés!
BUÉK 2018
Spiralis |
(#58073) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Már rég szerettem volna egy ilyen fotó képét a falamra....
Union Pacific Challenger 5317 és UP “Big Boy” 4015 együtt húz 75 kocsit kereken 70 éve, Cheyenne, Wyoming on April. 17. 1948. Original Black and White Photo by R.H. Kindig Collection of Alvin Rineer
|
|
(#58074) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#58073)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Én eddig azt hittem, hogy a Big Boyokat használták helperként, de ez a kép nem ezt sugallja |
(#58076) etwg válasza sunocske hozzászólására (#58074)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Cheyenneben ( meg a "domb" másik végén) szinte minden vonatot ujra rendeztek, mert a dombon valo átkelés lassu volt, igy több vonatot kapcsoltak össze, hogy áttolják a Shermann Hillen majd Laramieben ujra szétkapcsolták öket és eredeti összeállitásban folytatták az utat, a Big Boyok meg mentek vissza Cheyennebe. |
(#58077) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#58074)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Én eddig olyan képeket láttam, hogy kettő Big-Boy együtt, Challengerrel ez az első. Vonatfelvevői tanfolyamon nekünk is azt oktatták, hogy az előfogati gépnek mindig a gyengébbiket tegyük, másodiknak - vonómozdonynak - az erősebbet. De ha lehetőség van rá, két egyforma típust használjunk - mostanában is mindig így rendeljük meg, ha szükséges. |
(#58078) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58076)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Én a Triplex gépeknél olvastam, hogy őket mindig hátulra rakták tológépnek. Régi gépemen volt egy olyan fotó, hogy három Big-Boy húzta-tolta a vonatot, kettő elöl egy hátul. |
(#58080) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58078)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Azokat az összeállitásokat valoszinü, hogy mindig az alkalom szülte, illetve figyelmbe kellett venni a vonat tömegét és a kuplungok terhelését.
A másik dolog meg egy kicsit csaloka. Azokat a mozdonyokat Laramieböl vissza is kellett hozni Cheyennebe, és igy van sok képen egy sereg mozdony a vonaton, csak éppenséggel az irányt nem látjuk, azaz, azok csak "üresen" vannak a vonatra akasztva. (A mozdonyokat nem forgatták azaz a kazán mindig nyugatra, Laramie felé nézett). |
(#58088) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Elnézést kérek, most írták, hogy az első gép 2-10-2. Megnéztem az eredeti képaláírást, ott is az van írva. Miért írtam Challenger -t, fogalmam sincs .... |
(#58089) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58088)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2018 |
|
Én is nézegettem, valahogy nem stimmelt a két articulated . Kicsi már ez a tablet, amin nézegetem.... |
(#58098) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58089)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2018 |
|
Nagyon lassan kezdek hozzá az Amcsi vasutam építéséhez, mindjárt az elején egy kérdés: Előkerült kétféle Pilz Hózentrógerem. Mivel nincs katalógusom, hát méricskélhettem. Mindkettőnél 350 - 351 mm körüli a hossz és 55 mm vgt. jött ki a kereszteződések közepénél. A szögmérőm szerint középütt a keresztezéseknél 30 fok jön ki, ami 15 fokot jelent váltónként. Mivel bonyolult lenne kiszámolni - sőt nálam ez lehetetlen - nem tudod mennyire jön ki a váltóív ?? Vagy valaki más ?? Egyszer ha majd lesz "Nagy gépem" nehogy már ott siklodjon ki...
|
(#58099) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58098)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2018 |
|
Azon a hozin ha jol emlékszem ( már évtizedek ota nem láttam) van egy másik trükk is. A válto csak a szivig ives, igy a az iv csak a csucstol a szivig van igy onnan kell számolni. Mérd meg ez milyen távolság amiböl már ki lehet számolni az ivet.
|
(#58100) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58099)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2018 |
|
Lusta vagyok számolni, de könyvtárat bújni nem! Günter Fromm: Das Große Anlagenbuch. Pilz Doppelte Gleisverbindung R= 600 mm;Köszi a segítséget!!
Elvileg az NMRA értékek alapján azon egy H0 -ás Big-Boy is átsuhan ... |
(#58101) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58100)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2018 |
|
A big boy nem okoz nagy gondot a kis ivü sineken ( sok 1-E, meg 2-D mozdony sokkal nagyobb gondot okozhat.).
A big boynál a pálya környéke a gond, nem fér bele egy alagutba sem, ha az kanyarban van, meg az ives peronokon is képes ledönteni az ott várakozo utasokat meg a kandelábert is.
|
(#58102) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58101)
|
Válasz •
|
Jan 11, 2018 |
|
|
(#58103) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58099)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2018 |
|
Megtaláltam a Piko Gleisplänbuch -t (Pályaterv füzet), abban a 76. oldalon is meg van adva minden adat. |
(#58106) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 14, 2018 |
|
Ismét egy ritka foto John Allen konyhájából.
A megtépett kacsa (H0n3 modell)
(Elírás javítva.) |
|
(#58109) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58108)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2018 |
|
Ha már "kacsát" írtál .... Napokban felbukkant itt az utcánkban egy 2CV4 Kacsa. Nagyon csöndesen jött, azt pont előttem állt meg .. Nézem-nézem, zöld rendszámos.
Megkérdem az éppen kiszálló tulajtól, hogy villanyautónak lett átalakítva?
- Nem, hibridnek. Városban egy teherautó aksi bőven megfelel, országúton az eredeti kis motor generátort hajt meg ... |
(#58110) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58109)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2018 |
|
Éppen most olvasom, hogy ezeket az agymenéseket ( zöld számu hibrid) be akarják tiltani (a jogosultságaikat a zöld számra), mert kész átverés az egész. Még a tölthetö autok is csak 20-25%-ban mennek villanyra ( a gyáriak) azaz semmi ok arra, hogy zöld számot kapjanak. Az meg a perpetuum mobile kategoriába tartozik, hogy menet közben az akkut is tölteni tudja az a ventillátor motor ami az ilyen kocsikban van. ( még a legjobbakban is kb 120 kWh a motor teljesitménye az akkué meg 80 kWh, azaz ha valoban menet közben is tölteni akarsz, akkor marad durván 30 - 40 kWh a mozgásra).
Dehát spekulánsok szerte a világban sokan vannak.. |
(#58117) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 16, 2018 |
|
Ez most tényleg Big-Boy !!
Eredeti szöveg:
On a Sunny Winter Day in February 1953, Union Pacific 4-8-8-4 “Big Boy” 4001 takes a westbound 45 car train up Sherman Hill through Granite, Wyoming. The 4001 makes it look effortless as it pulls the train over the 1.55% westbound grade of Sherman Hill.
Original Black and White Photo by R.H. Kindig
Collection of Alvin Rineer |
|
(#58118) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58117)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2018 |
|
A minap láttam egy filmet Cheyennböl, ahol a big boyt probálják ujra kerékre állitani. Nos a vezérmü egyes alkatrészeit ujra gyártatták immár CNC vezérelt lézervágo berendezéssel..... ilyenkor az a helyzet, hogy világok találkoznak egy masinán.. |
(#58119) sunocske válasza etwg hozzászólására (#58118)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2018 |
|
Mi Kemencén küzdünk a TRIGLAV-val. 45 évnyi kiállítási tárgyként történő hasznosítása ellenére meglepően egyben és jó állapotban van. Jelenleg odáig jutottunk, hogy hidegre szerelve már mozgatható a mozdony. |
(#58121) etwg válasza sunocske hozzászólására (#58119)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2018 |
|
Ez is egy érdekes téma. Sok esetben a 70-80-100 éves gözösök müködnek, eltekintve néhány a kor okozta gondtol ( kazánlemez) minden rendben van. Ugyanakkor olvasom, hogy a 30-40 éves villanymozdonyokat az ocskavasba kell vinni, holott azon a néhány tengelyen kivül más mozgo alkatrész nincs is. Mégis kijelentik, hogy a kopás miatt használhatatlan és mehet a kohoba. |
(#58128) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#58119)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2018 |
|
Facén szoktalak akkor "Titeket" nézni ??
Megnyugodtak a "polgárok" ?? |
(#58129) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58118)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2018 |
|
CN-Cék ....
Remélem Totya nem jár erre.... |
|
(#58141) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#58128)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2018 |
|
Idézet: „"Facén szoktalak akkor "Titeket" nézni ??"”
Hogy mit nézel, azt csak te tudhatod!
Idézet: „Megnyugodtak a "polgárok" ??”
Volt egy lakossági fórum, ahol egy elég nívós diavetítéssel bemutatta néhány tagtársunk az egyesületet, az eddig elért eredményeinket és a célkitűzéseinket a mozdonnyal és a kemencei vasúttal kapcsolatban. Ez ha nem is nyugtatta meg őket teljesen, de lecsendesedtek. Most még a helyi politikai erő próbál rugózni a témán, de ez betudható a közelgő választások előtti f... izé... erőméregetésnek is.
És egy fénykép, amint épp visszakapatom az előző este lemelegített dómfedélanyákat a tőcsavarjaikra egy kis olajos kezelést követően
Aztán most már befejezem az offolást |
|
(#58151) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 19, 2018 |
|
A képet etwg kedvence, John Allen ötlete alapján Jerry Cramer (Barrington ; Illinois, Amerikai Egyesült Államok) készítette. Na de mi volt John Allen eredeti ötlete?? |
|
(#58154) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58151)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2018 |
|
|
(#58161) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58154)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2018 |
|
Azt írták, hogy a legkifejlettebb változatnál az utolsó kocsi homlokfala más színű lett, valamint pályaszámot + feliratokat megfordítva festették fel. |
(#58162) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58161)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2018 |
|
Ilyen kocsim nekem is van. Az egyik oldala piros a másik meg sárga, igaz ez nem tükör miatt, hanem az akkori pálya miatt, ahol a vonat megordult, igy ha bement az alagutba piros volt a kocsi, ha meg kijött sárga. Sokan nem tudták azonnal kideriteni, hogy mi is történt ugyanaz a mozdony ugyanaz a szerelvény csak a szin változik az alagutban.....
Valoban Johnnak meg késöbbi követöinek sok ilyen ötlete volt, az autok másik oldalán más festés meg tükörfelirat volt, és egyböl ott volt a forgalmi dugo... |
(#58164) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58162)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2018 |
|
Bachmann 19133. A CN 370708 szivárványkocsit rendeltem meg, erre a dobozban a szürke felével volt kifelé berakva. Mire megtaláltam az igazi kocsit és rájöttem a turpisságra...
|
|
(#58174) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 21, 2018 |
|
Facebookon kérdezik, hogy ki csinálhatott ilyen hajtást és mikor ??
|
|
(#58175) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58174)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2018 |
|
Gyárilag aligha. Ez nagyon házi konstrukcionak néz ki. Összekombinált benne valaki sok mindent.
Azt hiszem valamikor a MR-ben volt leirás egy ilyen konstrukciorol, de a felhasznált alaktrészek nem gyári produkciora utalnak ( ahhoz tul munkaigényes).
A kereke és részletmegoldások MDC eredetre utalnak. Ez kb a 70-s évekre tehetö, lehet, hogy Browser és MDC kombinácio, de az Athearn akkor már sokkal jobb konstrukciot adott. |
(#58176) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58175)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2018 |
|
|
(#58178) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58176)
|
Válasz •
|
Jan 21, 2018 |
|
Halványan dereng, hogy a 60-s évek végén megjelent egy hasonlo leirás az akkori Zeuke TT T435-s modelljére. Annak az elsö változata meglehetösen szerencsétlen volt. A szokványos TT motor az egyik alvázat hajtotta, alegelsö verzioban csak egy tengelyt, majd mindkét tengelyt késöbb megint csak az egyiket - a másik tengelyen nem volt fogaskerék. ( Ami természetesen halvány kis vonoeröt tudott leadni. Az ember örült, hogy a mozdony maga képes volt felmenni a kis emelkedöre ).
Ekkor jött valaki az ötlettel, hogy a motor alatti forgovázba is csigát szerelt, és alul egy kardánnal kapcsolta össze a két forgovázat. Nem tudom mennyire lett jo a konstrukcio.
|
(#58208) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
CB&Q 9232 working Pepperidge Farm Bakery in Downers Grove, IL on May 10, 1962. NW2 built in August 1946 as EMD #3628 and became BN 529. Foto Marty Bernard |
|
(#58317) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 7, 2018 |
|
Mi a jó büdös fene van az USA -ban, főleg az AMTRAK- nél??
ACELA |
(#58318) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#58317)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2018 |
|
Lazulnak a srácok, úgy tűnik. Állítólag - első eredmények szerint - a minapi baleset is (!) emberi hibából adódott.
(Közmondásos, de sokszor beigazolódott az igazságtartalma, hogy egynél soha nem áll meg a baj.) |
(#58319) etwg válasza Frankye hozzászólására (#58318)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2018 |
|
Amerikában mindig is ez volt, néha gyakrabban voltak balesetek, majd beavatkozott a hatoság (állam) szigoritotta a szabályokat, akkor ujra rendezödtek egy kicsit a dolgok, majd kezdödött minden elölröl.
A vasutak és a jármüvek is gyakran katasztrofalis állapotban vannak, amint valaki megprobálja kikényszeriteni a javulást a reakcio mindig ugyanaz - a cég csödöt jelent, a veszteséget az adofizetö állja az alkalmazottak százait, ezreit teszik az utcára ( azaz ismét az adofizetök nyakára).
Az ujra alakulo vállalat még véletlenül sem a frissen utcára került vasutasok közül keresi a uj munkatársakat, hanem elönybe vannak a munkaközvetitök legolcsobb ajánlatai.
Ezen a rendszeren alig tudtak az utobbi >100 évben bármit is változtatni - ugy néz ki, ezt ök igy találják jonak. |
(#58320) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#58318)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2018 |
|
Egy ilyen képért - persze ha kiszúrják és még élnek a szereplők - a szülőknek börtön jár "Kiskorúak szándékos veszélyeztetése" címszóval, a gyerekeket meg nevelőszülőknek adják...
Forrás: Denver and Rio Grande Western Railroad kedvelők Facebook oldala. |
|
(#58321) Frankye válasza etwg hozzászólására (#58319)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2018 |
|
Idézet: „Amerikában mindig is ez volt, néha gyakrabban voltak balesetek, majd beavatkozott a hatoság (állam) szigoritotta a szabályokat, akkor ujra rendezödtek egy kicsit a dolgok, majd kezdödött minden elölröl.
A vasutak és a jármüvek is gyakran katasztrofalis állapotban vannak,...”
Sajnos, ez kis hazánkban sincs nagyon másképp. Egykori tanárom mondása mai napig a fülembe cseng: "A Forgalmi utasítás azért vörös színű, mert vérrel írták". Még ha nem is szó szerint, de valóban így van: Amint történik egy baleset, főként, ha közfeltűnést keltő, azonnal újabb és újabb szabályok kerülnek az utasításokba. Az emlékezetes, siófoki autóbusz-tragédia kapcsán alakult ki a mostani szabályozás az útátjárókkal kapcsolatban. Teszem hozzá, néhol talán kissé túlságosan is szigorú, ám teljes joggal elfogadható szabályozása a helyzetnek. Inkább az a furcsa, hogy addig nem került bele eféle szabályozás. De hasnló volt a jónéhány évvel (sőt: évtizeddel) ezelőtti, pörbölyi eset is (véletlenül szintén útátjárós), ahol ugyancsak hasonlóan jártak el. (Az Utasítást akkor is igen szigorúan módosították.)
A pálya, és a járműállomány sajnálatosan itt sem sokkal jobb, bár a biztosító berendezések Európában sokkalta biztonságosabb közlekedést tesznek lehetővé, mint a tengerentúlon. |
(#58322) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#58320)
|
Válasz •
|
Feb 8, 2018 |
|
Csak kötözkösésképpen: És ha ez egy már felszámolt vonal megmarad vágányszakasza, ahol vasúti jármű még véletlenül sem közlekedhet? (Ez persze csak gonoszkodás a részemről, amúgy teljesen igazad van. Nem azzal van a baj, ha a saját életükkel játszanak, de a gyerekekével ne tegyék! Nem is beszélve a rossz példáról, amit mutatnak...) |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 1:35:55 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|