|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#63691) Antal Miklós válasza etwg hozzászólására (#63688)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2020 |
|
Szuper ötlet. Köszönöm! |
(#63692) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#63691)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2020 |
|
Kösz.
Mar van benne A-meter is:
|
|
(#63694) Frankye válasza etwg hozzászólására (#63692)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2020 |
|
Hihi!
Ötletes jószág! Szeretem az ilyen kompakt, egyszerű dolgokat. |
(#63697) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#63688)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2020 |
|
Nagyon klassz ez a kis "műhely". Hova lesz téve, hogy ne kallódjon el róla semmi?
Az asztalodról szívesen néznék képeket!
Üdv.
Zoli |
(#63698) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#63697)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2020 |
|
Passzol az egyik fiokba ( csak 32x18x8 (a csavarhuzok nélkül). Nem szerszámtartonak szántam, igy azok csak akkor vannak ott ha dolgozok valamin. |
(#63923) Viighor hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 6, 2021 |
|
Sziasztok, Boldog új évet mindenkinek!
Nemrégiben vettem elő édesapám TT készletét és hatalmas nagy segítséget, lendületet adtatok itt a fórumon ahhoz hogy mélyebben belevessem magam a modellezésnek. ezt köszönöm szépen!
Jelenleg a következő kérdéssel fordulnék hozzátok:
Zeuke T334-es mozdonyom a többivel ellentétesen közlekedik a körpályán. Eddig annyit sikerült kiderítenem hogy ez valószínűleg rendellenes. A kaszni alá néztem, a forrasztások, kötések gyárinak tűnnek (nem mintha olyan sok ilyet láttam volna korábban) ;).
Válaszokat előre is köszönöm. |
(#63926) etwg válasza Viighor hozzászólására (#63923)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2021 |
|
Cseréld fel a motoron a vezetékeket. |
(#63942) csíkosháTTú válasza Viighor hozzászólására (#63923)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2021 |
|
Szia!
Nézd meg, hogy az áramszedéstől a két fojtótekercs hogyan van rákötve a motorra? Gyárilag keresztben kellene legyen.
|
(#63978) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Szép reggelt!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A problémám a következő.
Kaptam egy nagyon szép állapotú Zeuke T334 kis tolató mozdonyt. A kuplungja lándzsás, ami az én kengyeles vagonjaimhoz nem igazán megfelelő.
A mozdonyon lévő lándzsás részt szeretném lecserélni. Csak barkácsolás árán lehet ezt megoldani? Csinált már valaki ilyen átalakítást?
Előre is köszönöm a válaszotokat, én még kezdő vagyok, bízom benne hogy érthetően megfogalmaztam a problémámat.
Szép napot!
András |
(#63981) etwg válasza kezsman hozzászólására (#63978)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Csak barkácsolni tudsz. Ha kihuzod az ütközöket, lejön a vedölemez és a kupplung. A Peho-nak van egy átalakito kitje.
Peho T 334
Nem tudom mennyire kompatibilis ez a régi Zeuke T334-l.
Meg kell nézni.
|
(#63982) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#63978)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Van egy könnyebben járható út (csak lustáknak!)...
Egyik kocsidat kinevezed közvetítőkocsinak, annak cseréled ki csak az egyik kuplungját, azt nem kell a kis mozdonyt szétfaragni. |
(#63983) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Köszi! Igazad van!
Szerintem itt már olvashattam erről a módszerről, de ez valóban könnyű megoldás! ![](/pic/smiles/smile_01.gif)
Na meg barkácsolni muszáj!
|
(#63996) etwg válasza kezsman hozzászólására (#63983)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
A baj ezzel a kicsi mozdonnyal, hogy ritkan huzott 2-3 kocsinál többet, igy hamar feltünik, ha mindig ugyanazt a kocsit huzza. .
Nálam van két szerelvény még lándzsás kupplunggal az ilyen mozdonyok számára - (több van.) |
(#64001) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#63983)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Igaza van etwg Mesternek.
Tolató mozdonynak ez túl gyenge. Hegyivasútra sem ajánlott.
Használd mellékvonali személyvonatnak, egy darab 2 tengelyes
Poggyászkocsival+1db személykocsival tündéri kis személyvonat lesz.
A képeket most vadásztam a Vateráról ... |
|
(#64002) kezsman válasza róbertke hozzászólására (#64001)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Szép estét!
Köszönöm a javaslatodat, én eredetileg tolató szolgálatra osztottam be de jó ötletet adtál!
Üdv: András |
(#64003) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#64002)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Beugrott egy film DB Köf 2 géppel ... innen az ötlet ...
Köf 2 |
(#64004) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64002)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Mert az eredetije tolató gép is! ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#64006) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64004)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Nem egészen, hanem az akkor CSD hálozat rengeteg rövid vicinálisára meg a szintén rengeteg iparvágány kiszolgálására tervezték. Ezek többsségén valoban 5-6 vagonnál soha nem volt több egy vonat.
A személyvagonok esetén két Bai kocsi (Igra) volt a tipikus, egy ilyen mozdony után. Gyakorlatilag a mi 375/376-s dizel változata volt, csak füteni nem tudott. A mozdony nyilt vonalon 60km/h-ra volt képes, tolato üzemben 30 km/h-ra.
A személyvagonoknak helyi fütéssel kellett rendelkezniük ( kályha). |
(#64007) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#64002)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
|
(#64008) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64007)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Na ez a film annyira élethü, mint Napoleon gyerekkori koponyája.
Szoval amikor ezek a mozdonyok személyvonatokat hurcoltak, akkor zöldek voltak ( innen a neve is - levelesbéka). Ezeket a vonatokat kivétel nélkül az M152-sekkel (nálunk Bz) meg az M240 ill M262-s motorvonatokkal váltották ki márcsak a fütés meg a gazdaságosság miatt.
Ezt a szint már azután kapták, hogy kivonták öket a személyforgalombol és vagy a mozdonyszinekbe, vasuti üzemekbe kerültek, vagy valoban csak az ipari vágányokra illetve onnan szedték össze a kocsikat. De sajnos nagyon sok a roncstelepen fejezte be a sorsát. |
(#64009) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#64008)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
A cseheknél még létezik 3. osztály a vonatokon? Vagy a kocsik oldalán látható "3" nem az osztályt jelenti? |
(#64010) sunocske válasza Lazsi hozzászólására (#64009)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Ezek nosztalgiakocsik, annak megfelelő feliratozással. |
(#64013) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#64009)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Ugy van ahogy Lazsi kolléga irta. Valojában ilyen kocsikat a T334 soha nem huzhatott, mert a 3. Osztály még az 50-s években megszünt, amikor még T 334 nem is volt sem piros, sem zöld... ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#64014) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64013)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
1956.07.01. |
(#64015) róbertke válasza kezsman hozzászólására (#64002)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
A későbbiekben ha bármi gond és problémád lenne TT ügyileg, bátran fordulj TT klubtopic szakfórum felé |
(#64016) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64014)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Volt idöm most utánnanézni. Az UIC 1956.6.3-án adta ki a határozatot a 3. osztály megszüntetéséröl. ( az elsöt már 1953-ban megszüntették). Igy 1956 második felében kezdték átfesteni az osztályokat. Az 2.-t elsöre, a 3.-t másodikra. Allitolag 1957 jan elsején már minden kocsi át volt festve.
Az elsö T334 meg 1961-ben hagyta el a CKD-t. ![](/pic/smiles/smile_01.gif) |
(#64017) Von Smallhausen hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Sziasztok!
Jut eszembe, ha már éppen csehszlovák témánál járunk: A prototypy.cz oldal megszűnt? Rengeteg fotójuk volt a hazai gyártású mozdonyaikról. Óriási veszteség lenne... |
(#64019) kezsman válasza róbertke hozzászólására (#64015)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Rendben, megfogadom a tanácsodat, biztos hogy lesznek
kérdéseim!
Ahogy írtam kezdő vagyok, terepasztalt kezdtem építeni de egyben még gyűjtő fázisban is.
Bttb-ben, U profilú sínekkel szeretném megépíteni.
Pálya tervekben a 6.számként szerepel. |
|
(#64020) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64019)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Ha lehet, ne U sinböl épits. Egy kicsit több hely kell az uj vágányzathoz, de nagyságrenddel jobb üzembiztonságot kapsz. |
(#64022) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64020)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Tudom hogy mivel jár sokat olvastam a témáról. Kitartanék emelett Csíkos kolléga ( remélem nem veszi zokon ezt a megszólítást) útmutatását követném a pihenő vasutas topikban írta le hogy is épít meg egy U profilú asztalt.
|
(#64023) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64022)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Nem tudom miért regaszkodsz egy elavult technologiához. Csikos azt hiszem nem magának épitette és ha nincsenek öreg modelljeid nem lehet kizárni, hogy az ujak bajban lesznek ezzel (amugy remek) a geometriával. Sajnos az 50 év ezen is látszik nemcsak a szebbik nemen... ![](/pic/smiles/smile_22.gif) |
(#64025) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64023)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Jól emlékszel nem magának építette és öreg modelljeim vannak. Emiatt is szeretném ezzel építeni.
Nagyon tetszett az 50 éves hasonlatod ![](/pic/smiles/smile_01.gif)
Tervezem majd bővíteni, ahol már digitális rendszer lenne.
Most még többségben vannak a régi mozdonyok és vagonok. |
(#64026) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64025)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Ha digitalizálni akarsz, akkor meg duplán felejtsd el... ![](/pic/smiles/smile_01.gif) az sokkal érzékenyebb a rossz sinekre. |
(#64029) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64026)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Akkor el is lesz felejtve!!!
De az még kicsit arrébb lesz! Tudom a különbséget, utánna olvastam illetve beszélgettem erről tapasztalt modellezőkkel.
|
(#64030) Antal Miklós válasza kezsman hozzászólására (#64029)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Kedves Kezsman Barátunk. Az U profilú sinek ónozott vaslemezből készültek, ahol az ónozás az idő folyamán már nagyon eloxidálódott. Sajnos az idő folyamán már Te isi elfelejtetted, hogy azokon a sineken - korábban - milyen szerelvény is mozgott, kkorábban milyen síntisztítási műveletet végeztél - kérlek hidd el - nem érdemes azokkal foglalkozni!
Bár én H0 méretben modellezek, de a szemétben végezte az összes Piko kalapos sín, mert folyamatos volt a kontakthiba, és állandóan lökdösni kellett a mozdonyt, hogy legyen már egy teljes menet. Hiába forrasztottam össze a sinmezőket, rengeteg energiám elment ezzel.
A por a mi ellenségünk, nem a modellező társunk!
Csak megkérdezni szeretném: ha ma megépíted a régi U profilú sínnel a terepasztalt, felteszed az ágyazatot, a jelzőket, házakat, tereptárgyakat, szóval mindent és 2022 nyarán áttérsz a digitális üzemre, akkor hogyan szeded szét a terepasztalt komolyabb sérülés nélkül??? Duplán fogsz szenvedni, lekaparni a régí ágyazatot, az új meg teljesen máshol lesz.
Kérlek inkább most várj az építéssel, és inkább egyszer dolgozz de akkor tökéletesen. |
(#64031) kezsman válasza Antal Miklós hozzászólására (#64030)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Kedves Miklós! Jogosak a kérdések de pontatlanul fogalmaztam. Az majd egy külön álló asztal lenne mondhatni 2. asztal. Így gondoltam.
|
(#64032) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64031)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Ne feledd a mai kerekek kivétel nélkül fémkerekek a kocsikon acél meg hasonlo anyagokbol. Azok pár nap alatt kikezdig az U sinek nikkelezett felületét és már ott a valodi vasuti gond - a rozsda. |
(#64038) csíkosháTTú válasza Antal Miklós hozzászólására (#64030)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2021 |
|
Nikkelezettek. Legalábbis a Zeuke, és a BTTB (meg a Tillg, amíg gyártotta). |
(#64039) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64032)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2021 |
|
Mit tegyek az összegyűjtött bttb mozdonyaimmal, vagonjaimmal? Mert csak ezek vannak nekem hisz efelé irányúltam.
Ha úgy döntenék, higy I profilból csinálnám a vágányzatot.
|
(#64040) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64039)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2021 |
|
A régiekkel nincs semmi gond az uj vágányzaton. Én amikor a pályát épitettem szinte kizárolag ilyen 40-50 éves jármüvekkel teszteltem. ( az ujakat sajnáltam kitenni a pályaépitéssel járo veszélyeknek ![](/pic/smiles/smile_35.gif) ).
Abszolut semmi gond, és a modern jármüvek is ma gondtalanul járnak a pályán. Közben a Zeuke meg a kevés BTTB kocsik is uj Müller kerekeket kaptak. Azaz müanyagkerekes jármü már nálam nincs.
Amugy a Kurzkuplunggal van a legtöbb baj. Azok szinte teljesen alkalmatlanok a házi pályákra. A Tilligé kimondottan csapnivalo, mert nem birja a vertikális átmenetet (emelkedö) automatikusan és mindig szétkapcsolodik a szerelvény. Ezért majdnem kuka, a tehervonatokon csakis BTTB kuplungok vannak. (Azokat gyakran kapcsolja szét az ember). A személyvonatok majdnem fix szerelvények, azaz ott vagy Kühn KK van - valamivel jobb mint a Tillig - vagy fix, csak kézzel bonthato kapcsolok vannak. |
(#64041) kezsman válasza etwg hozzászólására (#64040)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2021 |
|
Nem terveztem emelkedőt építeni. A műanyag kerekekkel nekem is gondom volt, mindet lecseréltem fémre! A leírtak alapján érthető hogy miért használ Ön I profilú síneket.
Köszönöm a segítséget akkor ebből újra tervezés lesz valószínüleg ![](/pic/smiles/smile_01.gif)
üdv: András |
(#64042) Antal Miklós válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64038)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2021 |
|
Igazad van, hibáztam a fogalmazásban!. Köszi. a nikkelt is megeszi az idő vasfoga! A Piko kalapsineknél is észre lehetett venni, melyiket mikor gyártották: voltak szériák melyeknél haladni kellett és a mennyiség volt a fontos, és emiatt vékonyabb rétegben került fel a nikkel. (ez olyan mint a pénteken van hétfőn gyártott AUTÓ, volt korábban! |
(#64064) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64019)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2021 |
|
Meg lehet csinálni, csak sok munka lesz vele. |
(#64086) kezsman válasza kezsman hozzászólására (#64019)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2021 |
|
Szép napot!
Sokan tanácsolták az oldalon hogy váltsak az új fajta vágányokra.
Sokat hezitáltam rajta, hogy befektessek az új sínekbe, váltókba.
A lényeg az, hogy I profilban csinálnék asztalt. Viszont nincs semmi ötletem ami a pályát illeti.
A asztal mértet 180•85cm. Analóg rendszer!
A régi Bttb-s dolgaim közül csak az FZ1 trafó maradt meg.
Pályatervben tudnátok segíteni?
Előre is köszönöm
András |
(#64089) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64086)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2021 |
|
Itt van egy sereg irodalom:
Tervek
De talan jobb, ha maged rajzolod meg. A gyártonak vannak indormacios füzetei föleg a váltok kapcsolatára, azokbol kiindulva talán összejön. Ha nem akkor szerezz egy palyatarvezö programot az segit. |
(#64092) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64086)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2021 |
|
És az elképzelés nagyjából olyan, mint a régi Zeuke terv, amit szerettél volna? |
(#64093) kezsman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64092)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2021 |
|
Valami hasonló, csak kicsit kevesebb váltókkal. De az sem baj ha új terv születik meg.
Bele ásom magam a Tillig geometriába és asztalra kirajzolom a tervet, ahogy etwg javasolta.
Mivel anyagi vonzata nagyobb, én egy olyan asztalt szeretnék ahol 10 db váltót használnék fel.
A Tillig váltót mükődtető Conrád váltóművet javasolják önök?
Válaszukat előre is köszönöm.
András
|
(#64095) etwg válasza kezsman hozzászólására (#64093)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2021 |
|
A Conrad helyett mindenképpen inkább az MTB MP1-t (stb) javaslom. Ég és föld a különbség. |
(#64096) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64093)
|
Válasz •
|
Jan 24, 2021 |
|
(Ha nem baj, akkor itt kortól függetlenül általános a tegeződés. Meg egyébként is: magunk között vagyunk! ![](/pic/smiles/smile_02.gif) )
A Conrad hajtóműveket nem ajánlom. Akkor inkább egy sima elektromágneses. |
(#64102) csíkosháTTú válasza kezsman hozzászólására (#64093)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2021 |
|
Rajzoltam egy pályát, csak a szolnoki gépen maradt, elfelejtettem kimenteni... Este beszúrom. Annyi faxni van benne, hogy kell hozzá flexi síneket is használni. Viszont több váltó van benne. Annyi a változás, hogy a klasszikus "dupla ovált" - ami a régi Zeuke tervben is van, kétvágányú fővonalként - elvetettem. Helyette maradt egy sima egyvágányú fővonal, egy kisebb állomással, és egy belső ovál, ami a teherforgalmat hivatott kiszolgálni, egy eléggé nagy iparvágány teleppel. Így a külső oválon lehet személyvonatozni, a belsőn meg ettől függetlenül mehet a teherforgalom. Kell hozzá majd persze még egy trafó, de még azt is meg lehet csinálni, hogy három trafó is lehet, és az ipartelepen lehet tolatgatni, miközben két vonat is jár a két oválon. Az ipartelepen a tolatgatás, kocsi rendezés nem zavarja a vonali forgalmat, mert van egy szép kihúzóvágány is hozzá.
Ja!
Még annyi, hogy szerintem folytassuk a témát a TT-s szakotpicban!
ITT vagyunk! |
|
|
2025. Feb, 05. Sze 23:50:19 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|