|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#66667) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 10, 2022 |
|
BaráTTaim! Július 14-én 16 órától 18.30-ig tali a Nyugati Szoc. épületben. Értékeljük BB 2022-t, tervezzük az augusztusi Bólyait és egyéb aktuális témák. |
(#66733) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#66511)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2022 |
|
Nem szabad dobozba tenni ameddig nincs készen! Ha nőttek az ívek úgy lehet akár használható is, viszont utána midig korlátozva marad,
a modell hűség javára |
(#66734) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#66733)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2022 |
|
Elö lesz véve, csak most még be kell fejeznem a nagy projektet. Most éppen egy negyedelöt ( ha igy hivják) épitek, mert a 10 tengelyre a kerekeket már felraktam, de csak ma készültek el a hajtokarok ( külsö keretes a mozdony) .
Egy kicsit bonyolult a dolog, mert az ellensulyok a kereken vannak, de a kurblik meg a kereten kivül.
Azaz be kell biztositani a kerék helyzetét majd a tengely két végére pontosan kell rögziteni 90 fokban elforditva a 2 kurblit. Ráadásul a kurblik az eröátvitelt is biztositják, igy meg kell oldani a biztos és massziv rögzitést is.
Már ki van találva, már csak kivitelzni kell.
A 375-s nek is már kitaláltam hogyan oldom meg a vezérmüvet, mert az eredetit TT-ben igen nehéz kivitelezni mert a csatlorudat a valodi mozdonyon a vezérmü tartolemezén dugták át. Ez modellben nem müködik, mert akkor már nem lehet szétszedni. |
(#66737) GABA TT válasza etwg hozzászólására (#66734)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2022 |
|
Szabad tudni mi lesz az?
Látom egyszerre több modellen dolgozol, én le szoktam róla nagyon nehéz volt mindenen az utolsó simításokat befejezni. Van olyan modellem ami évek óta nincs készen , pedig csak egy kicsi kellene hozzá.
A 375-öst én is úgy oldottam meg , hogy oldalról úgy néz ki ahogy kell, de alulról nézve nem |
(#66738) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#66737)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2022 |
|
Egy különlegesség, egyelöre még titok. Már megvan minden a legkisebb alkatrész is, de ilyen melegben nem igen jo dolgozni, mégha a mühely hüvösebb is. ( sajnos elképesztöen sok minden kis dolog van.
Még meg kellett oldani néhány aproságot ( lásd a negyedelöt) sajnos ez mindig sok idöt vesz el. ( megtervezni, kivitelezni, kiprobálni, kijavitani amit kell) igy elhuzodik a dolog.
A barátom ( 2 mozdonyt épitünk) rosszul csinálta meg az ablakokat igy neki uj ablakkereteket kellett csinálni.
( közben nyár van el kell menni némi szabira is ). |
(#66740) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
Nyári szabadság helyeTT:
Zeuke "tuning". PEHO kinematikát kap első körben a régi kocsi. A folytatásban majd jön a kerékcsere is, és belső világítást is fog kapni.
Első képen az egyik, átalakításra váró modell.
A második képen: ennyire kell szétszerelni a forgóvázat (teljesen).
A harmadik kép: ezeket a vágásokat kell megcsinálni.
Ugye eredetileg a kocsikapcsoló a forgóvázzal együtt mozgott, és többé-kevésbé fixen volt rögzítve. Az átalakítás során ez megszűnik, ezért kell a kivágásokat megcsinálni. |
|
(#66741) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66740)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
A következő képen már a beépített kinematika látszik, és az eredmény.
Az első képen látszik, hogy a kocsikapcsoló nem a forgóvázon van immár, hanem a kocsi alvázához van rögzítve. A kivágások miatt a forgóváz szabadon tud mozogni. Az eredeti, csőszegecses forgóváz rögzítés helyett egy M2*6mm csavart és anyát alkalmaztam. A PEHO101 kinematikát a csomagban talált, gyár által mellékelt kétoldalas ragasztóval rögzítettem. Az ütközőket, és a lépcsőket pedig fogpiszkáló hegyével felvitt pillanatragasztóval.
Figyelem! Nagyon fontos, hogy a ragasztandó felületek - akár a szalagos, akár a pillanatragasztós - mindig tiszta, zsírmentes legyen! Foltbenzinnel tisztítsuk meg a felületeket! Ujjlenyomatos, zsíros felületre egyetlen ragasztó sem tapad, sem az olcsó, sem a drága!
A második kép a próba, egy Tillig E42 mögött. Csodákat azért ne várjunk, habár az eredeti állapothoz képest nagy az előre lépés. Ez a kocsi modell még azért távolról sem annyira precíz, mint egy mai Tillig, vagy akár az első Zeuke Y kocsik! Így ahhoz, hogy üzembiztos legyen egy ilyen modell futása, sajnos kell némi kompromisszum. |
|
(#66742) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66741)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
Szépen megcsináltad!
Nem tudom, nekem van vagy 4 ilyen kocsim, börzén vettem öket pár éve, mert sajnos az eredetiket egy enyves kezü modellezö „kikölcsönözte“..
Szinte gond nélkül futnak a terepasztalon az eredeti kapcsolokkal mint egy nosztalgia szerelvény, korabeli Zeuke vonojármüvekkel és eredeti kuplungokkal.
Csak a kerekeket cseréltem Müller kerékre. Szeretem is öket, mert nem kell annyira odafigyelni, nincs ami megsérüljön rajtuk.
( én is megvettem a PEHO kuplungokat, csak még nem szereltem be, mert valahogy jobb a feelingje a nosztalgia vonatnak az eredeti kapcsolokkal, amik az eredeti hangkulisszát is adják és ráadásul sok szempontbol biztosabban müködnek mint az ujak. ( pl ha ivben levö alagutban szétszakad a vonat a régivel gond nélkül ki lehet vontatni, a KKK kapcsolokkal elkerülhetetlen a kocsik kibányászása.)
|
(#66743) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#66742)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
Megrendelő kérte!
Valami mégis megmarad a nosztalgiából, de megjelenik a modernitás is.
Az állományban van minden, mint a búcsúban: Zeuke-től a Tillig-ig, beleértve a PSK-t, MTB-t és a PIKO-t is. Egységesíteni szeretne a tulajdonos. Igaza is van. |
(#66744) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66743)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
Sajnos nem tudtak meggyözni az KKK kapcsolok, igy szinte csak kizárolag a személyvonatokon használom. |
(#66745) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
Kicsit visszakanyarodva a hosszú vs rövid kocsikhoz.
Csábító lehet egy hosszabb vonatot összerakni ilyenekből. Sajnos számomra ez a Busch modell - különösen az árát nézve! - súlyos csalódás. Súlyos összeszerelési gondok vannak vele, és belül, műszaki oldalt nézve igénytelen, de nagyon. Ebből egyébként egy fantázia modell lett, kvázi "vezérlőkocsi", azért van menetfénye. |
|
(#66746) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66745)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
|
|
(#66747) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#66746)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
A Donnerbüchsen kocsiból csináltak, azt tudom. De a nálam járt modell az a Langenschwalbacher. |
(#66748) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66747)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2022 |
|
Német modellező a zártperonos változatból csinált ilyent.
Akkor is zseniális!!
|
|
(#66779) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2022 |
|
Már elěrhetök ( igaz majdnem dupla áron) a PECO TT sinek az EUban is. A váltok egészen jol néznek ki, igaz, hogy egy kicsit régimultiak, a váltonyelvek nem rugalmasak, hanem egy-egy csapon fordulnak.
Érdekes modon az ebay a legdrágább, néhány más europai bolt kb 20 €-ért árulja.
Még nem volt a kezemben, de a képröl ugy tünik rendelkezik a tipikus PECO öntarto mechanizmussal.
|
|
(#66780) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66779)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2022 |
|
A geometriáról lehet valamit tudni? Ívsugár, terelési szög, hossz stb-re lennék kíváncsi, mert így kép alapján nekem nagyon megtetszett |
(#66781) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66780)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2022 |
|
Sajnos én sem láttam még méreteket, csak egy rajzot, de méret nélkül, lehet, hogy azt kellene méretre nagyitani.
Még nincsenek fenn a honlapon, illetve csak egy H0m válto méretei vannak a sinrendszerek katalogusában. |
(#66782) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2022 |
|
Közben találtam egy képet. A Peco válto kb 2 cm-l hosszabb mint a Tillig EW2 váltó, és föleg a sziv környékén filigránabbnak néz ki. ( A PECO mindig finomabb sineket használt mint a Tillig). Igy valoszinü a kitérési szög is kisebb ( az iv meg nagyobb). |
(#66783) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66782)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2022 |
|
Köszönöm, akkor majd lesegetem a honlapjukat. |
(#66785) etwg válasza sunocske hozzászólására (#66783)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2022 |
|
Egy csatornaszigeti modellboltban ennyi informácio jelent meg.
|
|
(#66786) sunocske válasza etwg hozzászólására (#66785)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2022 |
|
Ez már majdnem elég |
(#66875) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2022 |
|
Érdeklődöm Tillig 66032-es dekóderrel kapcsolatban:
mik a tapasztalatok? Jó/gyenge?
Van-e a panelen aux1 és aux 2 forrpont?
Köszönettel, egy H0-ás, de Tillig fan! |
(#66876) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66875)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2022 |
|
Uhlenbrock gyártmány. Nem hangdekóder, de pont olyan hangja van tőle minden modell motorjának, mint a MÁV 480 (TRAXX) mozdonynak meginduláskor.
Nincsenek tartalék funkciói, még logikai szintes sem. |
(#66878) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66876)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2022 |
|
Még egy kérdés: a Kühn (benn) N45-P jobb-e nála?
Azon van összesen 4 kimenet (kettőt forrasztani kell/lehet). |
(#66882) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#66878)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2022 |
|
Minden tekintetben jobb a Kühn. |
(#66883) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66882)
|
Válasz •
|
Aug 29, 2022 |
|
Köszönöm! |
(#66895) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 1, 2022 |
|
BaráTTaim! Szeptember 8-án 16-tól 18.30-ig tali a szokott helyen. Beszéljük meg az őszi évindítást, nyári modultalálkozókat, legújabb gyártmányokat, stb. |
(#66903) TT.F.J. hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2022 |
|
Sziasztok.
Ismételten kérném a segítségeteket. Magnélküli motort szeretnék hangos dekóderrel üzemeltetni. Nem tudom konkrétan melyik gyártónak a dekóderre lenne erre alkalmas. Valakitől már ezt az információt kaptam ( Olyan dekódert választanék amiben állítható a motor mérés üteme és annak ideje.)Ez melyik gyártó dekóderre tudja, és melyik CV. értéken állítható. Várom a tapasztalatokat, a hasznos információkat.
Köszönöm a válaszokat. |
(#66904) csíkosháTTú válasza TT.F.J. hozzászólására (#66903)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2022 |
|
Bármelyik ZIMO tudja. Csak most éppen nehézkes beszerezni, nehezen tud a gyártó termelni.
Ráadásul arra is fel kell készülnie minden ZIMO felhasználónak, hogy a gyártó nettó ár 6-10Euro-val emelkedni fog! |
(#66933) Bácsi Attila hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2022 |
|
Segítségeteket szeretném kérni Tillig nohab alvázának levételéhez. Hangszorót szertném a helyére betenni. De nem akarok a mozdonyban kárt okozni. Előre is köszönöm ha tud valaki segíteni ebben. |
(#66935) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2022 |
|
Egy kedves, becsületes eladó ismét a használt fronton.
1: Szép, BTTB doboz, gyári minden.
2: Viszont nem BR35, hanem egy régi, még Zeuke BR23.10 van benne.
3: Javíthatatlan, mert nem azért akadozik, amiért ezek általában szoktak, hogy koszos az áramszedés, hanem azért, mert a meghajtott kerékpáron a fogaskerék az kopott, pontosabban a fogak fele az nincs!
És ezt sikerült eladni BTTB BR35-ként, működő modellként!
Gratulálok!
A hasznát költse gyógyszerre!
Bocsánat, de kiment a biztosíték...
Ez az alja népség kikophatna már közülünk! |
(#66936) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66935)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2022 |
|
Idézet: „Ez az alja népség kikophatna már közülünk!”
Soha nem fognak. Ahogy egy régi magyar mondás tartja: Ameddig lósz... van, addig veréb is van. Mindig lesznek könnyen megvezethető emberek (ld.: azokat az időseket, akiket az "unokázós csalók" mind a mai napig meg tudnak vezetni a falmelléki dumájukkal), addig lesznek, akik ezt ki is használják, pofátlanul. Sajnos. |
(#66937) Von Smallhausen válasza csíkosháTTú hozzászólására (#66935)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2022 |
|
Azért még ne dobd ki, talán tudnék hozzá faragni egy fogaskereket... |
(#66938) hoTTo válasza Bácsi Attila hozzászólására (#66933)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2022 |
|
A Nohabnak van a főkerete, azt egyben tudod az öntvényről leszedni szerintem. 6 kis fülecske tartja a helyén. Lásd a 12-es tétel a robbantott rajzon. |
(#66939) Bácsi Attila válasza hoTTo hozzászólására (#66938)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2022 |
|
Köszi szépen a tippet sikerült levenni.Négy kis fül tartja,de a forgóvázkeretet is le kellet venni hogy lelehessen venni az alvázkeretet. |
(#67001) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2022 |
|
|
(#67002) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#67001)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2022 |
|
Majd elmegy... |
(#67004) bgfTT54 válasza sunocske hozzászólására (#67001)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2022 |
|
Már megvan.
(Csak Nem MTB) |
|
(#67005) sunocske válasza bgfTT54 hozzászólására (#67004)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2022 |
|
Jó, de a tied rugós |
(#67006) etwg válasza sunocske hozzászólására (#67005)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2022 |
|
Tegnap volt szerencsém kézbe venni az MTB Csörgöt.
Szép, belül jol ki van tömve. Az MTB tulajdonosa szerint a dekoder még belefér, de hangszorora nincs hely. |
(#67008) sunocske válasza etwg hozzászólására (#67006)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2022 |
|
Egyik szemem sír, a másik nevet... majd brümmögök hozzá |
(#67009) sunocske válasza sunocske hozzászólására (#67005)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2022 |
|
*ferde rugós |
(#67010) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2022 |
|
Sziasztok!
Egy nagy álmom vált valóra 20 évet vártam rá lett helye a munkáimnak itthon. |
|
(#67011) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 2, 2022 |
|
Van még pár képem! |
|
(#67014) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67006)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
Idézet: „...de hangszorora nincs hely.”
Mhhh... A V36-ba lehet szerelni hangos dekódert. Ezek szerint nem gondoltak rá, hogy helyet kellene csinálni neki. Még a nagyon lassan készülő M40-ben is van helyet a dekódernek, meg a hangszórónak is. A nagyobbik fiam tervezi, ha abba belefér egy ZIMO MS500, és a megszokott 15*11mm-es kis kocka hangszóró, akkor... |
(#67015) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67014)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
Nem tudom, annyira nem firtattam a dolgot, de ha ök azt mondják, hogy nem fér bele, akkor nem fér bele. Az egyik nagy német viszonteladojuk kérdezte. |
(#67016) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67015)
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
Mhhh...
PLUX16-os dekóder csatlakozó van a modellben. Ezzel a csatlakozóval a ROCO megoldotta simán a hangos DR V100-t a méretünkben. És az egy jóval kisebb belső térrel rendelkező modell. Szerintem az ilyen igényekre magasról tett az MTB... |
(#67021) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2022 |
|
|
(#67022) diginewl válasza etwg hozzászólására (#67021)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2022 |
|
Ugye-ugye ) ITT is vigyorog TT-ben a VT 135 (Kres)
Megkerülhetetlen ékszerdoboz
Ettől a pillanattól
|
|
|
2024. Dec, 24. Kedd 4:21:51 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|