|
Nagyvasutak
|
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:
|
|
(#67935) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67934)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2023 |
|
Sok pálya azért már rendben van, de ugy látszik az olasz minöség még a sogoréknál is csak álom kategoria.
Ez elég érdekes, a mult héten Osztraván is jártam, és egészen meglepö volt a felujitott mezei személykocsik nagyon sima csendes futása a cseh pályán. Amikor visszaért a vonat Ausztriába az osztrák sinen a kocsi olyan hangot adott ki, mintha egy fogaslécen futna. Hogy ennek mi a franc lehet az oka fogalmam sincs, ugyanazok a sinek, ugyanazok a gépek ( apropo az ÖBB minap vett több mint 80 pályafentarto univerzális gépet a Plassertöl).
De az olasz állomásokon is mindenütt jelen voltak a legkülönbözöbb nagy PFT jármüvek, valoszinü ott is mindennap van munkájuk.)
Amugy az ÖBB anno annakidején azért fejlesztette a RJ szerelvényt mert az össztengely meghajtásu szerelvények a tapasztalataik szerint sokkal jobban igénybe veszik a felépitményt ( konkrétan már nem emlékszem mit tesznek tönkre). Most meg ugy látszik mégis ilyen szerelvényeket szereznek be. |
(#67959) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 26, 2023 |
|
Már az ÖBBben is gyülnek a bajok. Egyre több Railjet garnitura áll le, nemcsak mozdonyvezetö hiánya miatt. A reklám még mindig a vasuti utazás csucsának tartja a RJ vonatokat, sajnos az utasok egyre kevésbé elégedettek. Nekem is szerencsém volt ebben az évben vagy 4 hosszabb utra igénybe venni a RJ szolgáltatásait, és bizony egyik sem volt hiánytalan. Nemcsak a WIFI nem müködött, ugy ahogy igérgették, de sok más sem, pl az étkezökocsi sem. Valoban szégyen, hogy az ember 5-8 orás uton még egy kávét sem tud kapni, vagy a kaja még a sarki Würstelstand ( virslibodé) minöségét sem éri el. Arrol nem is beszélve, amit már a kezdettöl tudtunk, hogy a kényelem joval elmarad a korábbi vagonok (Schlieren) ICE 1 kényelmétöl.
Most meg mit lát az ember az ÖBB sok vonalon ( ahol nincs >160km/h szakasz) a RJ helyett hagyományos vonatokat, söt elövárosi vonatokat (CityJet) állit be. Már megy is az utasfelháborodás, mert a helyettesitö vonatokban a komfort még kisebb, nincs étkezökocsi sem egyébb szolgáltatások, csak 16% áremelés. |
(#67973) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 29, 2023 |
|
Egy német mémben láttam/olvastam:
- Hogy mondják kínaiul, hogy késés (verspätung)?
- Dai Tsche Baan...
|
(#67974) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67973)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2023 |
|
Hát igen, már a késési definiciot is lebutitottak, ( ha jol emlékszem 10 percre).
A baj az, hogy a jegyelado computer erröl még nem tud, és 10 percnél kisebb idövel számol az átszállásra ( általában 7 percet) . Azaz a DB szerint nem is késnek, csak a vonat megy el az orrod elöl. |
(#67980) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2023 |
|
Egy ujabb érdekes fejlemény Ausztriábol. Az egyik hires „kisvasut“, a Zillertalbahn Tirolban pár éve komoly modernizálásba kezdett. A régi kocsikat Szlovákiában ujjá épitették, modern dieselmozdonyokat szereztek be , miután a települések a vasut körül nemes egyszerüséggel felparcelláztak minden négyzetmétert igy a vonat egyre inkább egy kisvasutbol szinte városi vonattá változott és a frissen odaköltözött ujgazdag nyaralotulajdonosokkal fel kellett venni a versenyt, hogy ne egy ricsajos 100 éves vonat vánszorogjon a völgyben a luxus villák között, hanem valami modern vasut.
Pár éve meghozták a non plusz ultra döntést és beszálltak a hidrogén hajtásu korba. Több jármüvet kiprobáltak, elinditották a propaganda kampányt, a politika biztositotta a pénzt és a Stadler futott be elsönek a versenyen.
Közben, miután a zöldek kibuktak a helyi hatalombol, egyböl belekötöttek az egész tervbe, mert szerintük a vonal villamositása olcsobb lett volna. A hozzáférhetö adatok szerint igen, de idöben sokkal igenyesebb ( pár évvel tovább tartott volna a villamositás, és ki tudja kit zavart volna a felsövezeték a sürün lakott vidékeken, igy a tartományi kormány tovább vitette a hidrogén projektet.
Erre jött az ujabb furás, méghogy a Zillertalbahn nagyon tapasztalt, hosszu ideig ott dolgozo fömérnöke, korábban kezdte el használni a doktori cimét, mint amikor letette a doktorátust ( Innsbruckban és Rigában) igy azonnal kirugták.
S ha már liba, legyen kövér a Stadler ( kooperácios partner a hidrogén vonatra) is rugott egyet, amikor az egyik vezetö olyan kijelentést tett, hogy az adott feladatra egy akkus hajtás olcsobb lenne.
Igy most áll a bál, a vezetö fömérnök a multté, a politika a H2 hajtást preferálja, a zöldek a furást, a Stadler meg az akkus vonatot. |
(#67981) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 2, 2023 |
|
Egy érdekes kérdés: Magyarország Pécs Állomás Főpályaudvar.
A hétvégén vettem egy jegyet magamnak, és egyet a bicilkimnek Pécs-Villány vonalon a főpénztárban személyesen. Jó volt, rendben volt.
Útközben gondolkodtam, ha ezt öten (azaz a családdal együtt) csinálom, mi garantálja azt, hogy fel is férünk? Egy Desiro-n utaztam, ezen elférnénk, de szembe vissza irányba egy BZ-Mot jött egymagában (azon még egy biciklis sem fér el csak ha biciklis betétkocsit kötnek utána). Ha elővételben veszem meg a menetjegyet Elvirán, akkor ezt a MÁV figyelembe veszi a szerelvények besorolásánál?
2023-at írunk, talán lehet.
Jah, slusszpoén: kalauz rámnéz, amikor a jegyet mutatom, és ennyit mond: hmmm. hobbivasút? (nem volt semmi rosszallás benne)
Igen, a sárga pólómban voltam
Póló |
(#67982) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67981)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2023 |
|
Ez szinte kizárt. A vasut nem betelefonálos kivánság müsor, sokszor még azt sem tudják kezelni ( sem az ÖBBn sem a a DBAG-ne sem az SBB), hogy folyamatosan lejelentsék a vagonok foglaltságát, igy már nem egyszer fordult elö, hogy rikácsolta hangosbemondo, hogy ne szálljunk fel a vonatra, mert nincs hely, és amikor az megjelenik a peronon, látjuk, hogy több vagon teljesen üres, a kalauz meg hajtja el az utasokat a vonattol, mert neki is azt mondták, hogy nincs hely. ( a v>160 km/h állitolag nem szabad állni, igy csak annyi utas szállhat fel amennyi üres hely van.).
Honnan vennének a Bz-k meg a Desirok végállomásán egy üres teherkocsit a bicajoknak? Nem tudom, hogy a Desiro egyáltalán alkalmas-e ilyen vagon vontatására.
Szoval még messze nem tartunk ott, hogy a rendszer ilyen komfortot nyujtson, holott már vannak vagonok, ami képesek folyamatosan jelezni az ülöhelyek foglaltságát, de valoszinüleg az (ülö-)jegyelado rendszer nem tud ezzel mit kezdeni. Jelenleg az egyetlen ugy ahogy müködö rendszer, hogy az állomások fixen kapnak pár ilyen jegyet, és azzal gazdálkodnak.
Valoszinü, hogy az elöváltás jobban müködik, mert az központi, azaz ott elvben tudják hány ilyen extra jegyet lehet eladni. |
(#67983) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67982)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2023 |
|
Maródi Álló Vasutaknál (MÁV) a kocsikon belül van kialakítva tárolóhely a kerékpároknak. Általában nincs külön, csak erre dedikált kocsi besorozva a vonatokba. (Kivéve tavaly, a Balatonra közlekedő egy-két vonat, abban külön volt egy D kocsi.)
A bringa szállítás úgy van, hogyha van hely a vonaton, akkor oda kell tenni a kerékpárt. Ha megtelt, akkor meg bárhová. De nagyon sok olyan vonat van, amiben nincs ilyen kocsi, és nagyon sok Öntudatos Kerékpáros van, aki úgy utazik, hogy a bringáját nem viszi el oda, hanem a kocsinak abba a részébe teszi le, ahol erre nincs hely, és a közlekedő utakat foglalja el vele. Egy-egy idős bácsi, vagy néni meg botladozzon át az útban fekvő bicajon!
A 142-as vonalon kétféle vonat közlekedik:
- az orosz gyármányú "Uzsgyi" (na azt is fel kellene akasztani, aki ezt megvette!), ebben 2-3 bringát lehet vinni, a WC mellett van kialakítva hely, ahol rögzíteni lehet a bicajt.;
- M41 + Bhv + BDt vezérlőkocsi. Itt ugye a vezérlőkocsi csomagterében elfér jó pár bicaj.
Na ehhez képest számtalanszor látom a következőket:
1: Az Öntudatos Kerékpáros sisakban, térd- és könyökvédőben cigizik az állomáson, pedig tilos.
2: Eldobja a csikket, ha jön a vonat, és felszáll Kispesten a vonatra. Persze nem oda teszi a bringát, ahová kell, és helye van.
3: A következő megállónál leszáll, az Kőbánya-Kispest.
Az egészséges életmód jegyében, a tiltott helyen bagzó, "sportos" Öntudatos Kerékpáros a két állomás közötti 4km-t nem képes letekerni, de elvárásai azok vannak.
Elkezdtek ugyan vasutak kampányolni, hogy viheted a bicajt is magaddal, de kérdés, hogy mennyire veszik ezt komolyan? Mennyire képesek megteremteni a szállítás lehetőségeit? Az Öntudatos Kerékpáros társadalom mennyire képes/akarja betartani a szabályokat?
Ha - ne adj' isten - baleset van, akkor a nem rögzített, folyosón mindenfelé heverő, lelakatolt, vagy csak ott hagyott bringák vajon mennyi olyan sérülést okoznak, ami szabályos szállítás esetén nem lenne, és mennyiben akadályozzák mentést? |
(#67984) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67983)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2023 |
|
Magyarán mázlim volt, hogy azon a vonalon akkor egy desiro ment. Egyébként csak piktogramm jelzi, hogy itt a lehajtható üléseknél van a bicikli. Semmi dolog amihez odaköthetném.
Ha egy szerencsétlen BZ-mot-ot fogok ki, akkor jó ha egymagam felférek rá. Az összes vonalon jelzi az Elvira, hogy biciklivel is fel lehet rá szállni.... ezért kérdeztem.
A Balaton körül tavaly jól felkészülve várták a biciklisek minden fajtáját. Ha BZ-jött akkor volt egy betétkocsi, amiben rendesen felakaszthatóan lehetett a bicajt utaztatni, ha meg kék Ykocsi jött akkor meg volt egy átalakított postakocsi, amiben a biciklik is helyet kaptak. Abban az egy hétben így volt, amikor ott voltunk.
|
(#67986) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67983)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2023 |
|
Franciaországban is ez volt a cirkusz, s nem is kicsi. Ott szinte mindenütt uj Alstom motorvonatok jártak 4-5 bicajnak kialakitott hellyel, ami simán 8-10 ülöhelyet nyelt el. Én is azon gondolkodtam, hogy megéri-e a vasutnak hogy 8 - 10 teljesáru jegy helyett 4-5 bicajjegyet meg ugyanannyi rendes jegyet adjon el, és még komoly kellemetlenséget is okozzon ugy az utasoknak mint a bringásoknak is - az utobbiaknak azért, hogy nem biztos, hogy a közbülsö állomáson felférnek. Garancia ott sem volt, csak a kalauzon mulott, hogy felveszi öket vagy nem.
Mozogni sajnos még a rendesen beállitott bicajok mellett sem lehet, mert hozzájuk tartoznak még mindenféle kellékek is. |
(#67987) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67986)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2023 |
|
Hááát igen...
Sokszor azt látom, hogy a kerékpározást úgy próbálják terjeszteni, mint hajdan a kereszténységet: tűzzel-vassal. |
(#67990) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67987)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2023 |
|
Nem kell begyulladni, tegnap vagy 12 orát repültem, s a legnagyobb meglepetésemre 2 utast a stewardessek üllésére ültettek. Elképesztöen kényelmetlen, valodi fapad.
Egyszer velem is elöfordult ilyesmi, mert egy fapados társaságnál az üllés rossz volt ( nem lehetett arretálni), de az az ut csak 40 percig tartott, de tegnap 12 orát ült egy csaj velünk szemben a fapadon. Hogy ez hogyan fordulhatott elö elképzelhetetlen. ( és egy neves társaság B777-s gépéröl volt szo.) |
(#67991) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67983)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2023 |
|
Hogy pontosítsunk: egy vonaton, ha nincs kijelölt kerékpár szállító kocsi (pl. Bhv, D, stb.), akkor azbelsőnés utolsó kocsi első, ill. utolsó peronján 2-2 kerékpár szállítható. A vonatkísérő a kihasználtság függvényében dönthet, hogy felenged-e a bringával, vagy sem. Közbülső kocsiban nem szállítható, csak max. "kemping" összecsukva, ha elfér a poggyász helyén. Ezért van "minden" vonat meghirdetve bringaszállításra.
A spéci, motorvonatokon (KISS, FLIRT, Desiro, Uzsgyi, stb.) a kijelölt részen szállítható, lialakítástól függő számú kerékpár.
Más kérdés, hogy az "oszlós" vonatokon (pl. ami Győrben kétfelé válik: Sopronba és Szombathelyre menő részre) a két rész külön értendő-e, vagy hogyan kell számolni a 2-2 bicajt.
Az "Öntudatos Biciklis" kérdésében teljesen egyetértek! A magam részéről nem is értem, miért kell megengedni a vonaton történő kerékpár szállítás! Döntse el a mókus, bicajozni akar, vagy vonatozni! Ha tekerni akar, tekerjen, ne vonattal utazgatni, vonattal! Jó, persze, a Balcsira letekerni nem leányálom, nyilván, de az elővárosban luxusnak érzem. Ahol naponta ingázunk, a bicajokkal felszállnak, elfoglalnak egy csomó helyet, ás a dzsuvás-koszos-mocskos bringájukkal mindent összeb...nak: ruhát, csomagot, vasúti kocsit! Na, ezzel van a fő bajom. Felszáll az ÖB-s, a mocskos bringájával, elgoglal minimum 4 helyet, és mindent összekoszol. Ha meg le akarsz szállni, útban van a bringája, de nem érdekli, fő, hogy Ő utazik! A WC-re akarsz elmenni? Ess át rajta! Ezzel van a bajom. |
(#67992) etwg válasza Frankye hozzászólására (#67991)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2023 |
|
Messzemenöen egyetértek. Fiatal koromban gond nélkül letekertem a Balatonra meg vissza is. Csak egyszer vettük igénybe a MAVot egy gyengébb barátunk miatt, de akkor a vonatokon meg volt paklikocsi, igy a többi utast nem zavartuk. |
(#67994) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#67991)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2023 |
|
Ez így egy moderátortól nagyon erős volt
Idézet: „A magam részéről nem is értem, miért kell megengedni a vonaton történő kerékpár szállítás! Döntse el a mókus, bicajozni akar, vagy vonatozni! Ha tekerni akar, tekerjen, ne vonattal utazgatni,”
Ha nem utazhat, akkor NE lehessen rá jegyet venni, tiltsa meg a MÁV. Ennyi. Ha utazhat, alakítsák ki a lehetőséget. Ez nem alanyi jogon jár, de ha JEGYKÖTELES a bicikli szállítása, szemben egy óriási csomaggal, akkor igenis csipkedje magát a vasúttársaság, és alakítsa ki a helyet.
Nekem nagyon kevés a merítésem ezekből a bármilyen utazgatásokból (több mint tíz éve nem voltam külföldön, semmilyen közlekedési eszközzel. Belföldön is alig utazom. 1 éve utaztam a Balaton mellett 3 megállót 2 gyerekkel 3 biciklivel 2 alkalommal - ez jól szervezett volt, nem gondoltam, hogy másutt ennyire töketlen a szervezés). Ezek alapján mondhatnám azt is , hogy fölösleges bármilyen közlekedési/tömegközlekedési eszköz, mivel lehet úgy élni, hogy alig használjuk őket.... Szóval óvatosan a véleményekkel, ha kérhetem.
Öntudatos biciklis, és öntudatos autós, stb. pedig van bőven. Még gyalogszerrel is sokat látok belőlük (igen, én a tömegközlekedést SEM használom). Nekik kellene a szabályokat és lehetőségeket úgy kialakítani, hogy az élni akarókat ne zavarja. De a szervezés, és szabályozás sajnos sok helyen nem jól működik, és akkor jönnek ezek a felhangok...
Béke! |
(#67995) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#67994)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2023 |
|
Nyugalom legények, nem öljük egymást.
Egy régi kollégám mondása jut ilyenkor eszembe:
"Mindig az üléspont helyzete határozza meg az álláspontot."
|
(#67996) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#67994)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2023 |
|
Ide válaszolok, hogy a beszélgetés lánca ne szakadjon meg.
1: Láttam példát arra, amikor Kispesten a villamos vezetője (50-es tuja, hanonveri volt a jármű) hátrajött és leparancsolta az Öntudatos kerékpárost biciklistül.
2: Tavaly, a kisebbik fiam és a baráti köre Szolnokról indultak Agárdra egy több napos bulira. Persze vitték a bringákat is, mert az egyik programjuk a bulizás alatt az volt, hogy körbetekerik a Velencei tavat. Köki-ig rendben is volt a dolog, mert a Balatonra tartó vonaton külön paklikocsi volt erre célra (egy átalakított Y kocsi, meg nem mondom konkrétan milyen tipus), és még segítő is szolgált rajta, hogy fel- lepakolják a kerékpárokat az utasok. Csak ugye balatoni volnat, nem áll meg Agárdon, így Kökin át kellett szálni egy FLIRT-re. Mondjuk felfértek, de szerencséjük volt... Tehát, ha a MÁV akarja, van megoldás a bicajok rendes szállítására. Csak egy másik fórumon is írtam, hogy a Maródi Álló Vasutak jelenleg érdemi tartalék nélkül üzemel, sem járművek, sem személyzet nincs, ami bevethető a legkisebb üzemzavar esetén.
3: Az utasok egy részével is baj van ám! Amit írtam, hogy az Öntudatos kerékpáros felszáll a vonatra Kispesten, - bocsi Frankye! - és bebassza a kerékpárt az utastérbe, majd Köbánya-Kispetsen leszáll, az szerintem nem opció. Nem csak itt, sehol sem. Érvényt kellene szerezni az utazási feltételek betartásának/betartatásának! Tudom, ez az Öntudatos kerékpáros nem a többség, a többség az normális, csak ezeket kellene távoltartani, vagy az egójukat levinni/levitetni a normális szintre, mert nem csak nekik vannak jogaik, hanem a többi, normális utasnak is.
+1: Persze, először a MÁV-nak kellene lépni a jó irányba, és olyan vonatokat járatni, amik tartják a menetrendet, és alkalmasak arra a feladatra, amire bevetik őket, meg tisztán is kellene tartani az állomásokat, meg a vonatokat. Sajnos láttam már IC-ként közlekedő KISS-t, rendszeres, hogy a Budapest - Debrecen között az IR vonat 1 szóló FLIRT, egy szem, félút előtt megtelő, zárt rendszerű WC-vel, hideg vizeletszagban derékig az egész utastér, tele álló utasokkal.
|
(#67998) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#67994)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2023 |
|
Lehet, hogy erős volt, nem vitatom. Egy vélemény volt csupán. Amivel a bajom van, az nem a távolsági forgalomban utazókkal van, hanem azokkal, akik a hivatásforgalmi - és egyben zsúfolt - vonatra felszállnak a mocskos-sáros kerékpárjukkal, és a naponta - muszájból - utazókat akadályozzák/koszolják össze vele. Már ha nincs kimondottan erre kialakított kocsi/szakasz a vonatban. Ha van, és felteszi pl. a BDt pakli részébe, elkülönítve a többi utastól, hát hajrá, vigye a bicajt, nincs ellene kifogásom, de ha a többi utas közé viszi, úgy, hogy közlekedni se lehet tőle, és mindent összekoszol, na attól nyílik ki a zsebemben a bugylikés. Az pedig már csak hab a tortán, hogy ezt a vasút még bátoítja is azzal, hogy (ész és gondolkodás nélkül, hogy úgy mondjam) minden vonatot meghirdet kerékpárszállításra. Persze, politikai nyomásra, de ez már túlmutat jelen fórum keretein, ezért ebbe nem mennék bele bővebben. |
(#67999) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67994)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2023 |
|
A baj, hogy ebben nem a MAV ( vasut) dönt, hanem önjelölt képviselöi a társadalom bizonyos részeinek. ( nemcsak hazai jelenség)
Ha a vasuttol jött volna az ötlet, akkor elöbb elökészitették volna a müszaki feltételeket, megrendelték volna az ehhez tartozo jármüparkot, vagy kialakitást és utánna szoltak volna.
Itt ugyanazt tették mint az utakkal. Jött egy idota festö egy vödör festékkel és felmázolta a bicajsávokat az utakra a vonatok esetében a kocsikra. A mai napig nem tisztázottak még az alapszabályok sem.
Ennyi.
Soha senkivel nem konzultáltak, csak kényszeritették a többséget, hogy ez van és fogadja el.
Ezt mintha annak idején diktaturának nevezték volna, ma sajnos nem. |
(#68001) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2023 |
|
Egy érdekes konstrukcio az amerikai elövárosi vagonokon ( Metroliner).
A tárcsaféket utolag szerelték a tengelyek külsö végére. Maga a tárcsa kb 80 mm széles, belsö hütéssel. |
|
(#68007) etwg válasza etwg hozzászólására (#68001)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2023 |
|
Az ÖBB ugy látszik leszállt a Railjet nevü lorol, és 41 emeletes Stadler szerelvényt rendelt a Railjet fö vonalain az eredeti egyszintes szerelvények kiváltására. Az uj szerelvények közel dupla olyan kapacitásuak, még nem tudni mennyit tudnak kinálni a mai RJ vonatok komfortjábol. |
(#68008) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#68007)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2023 |
|
És nem túl magas az a szerelvény, ami 41 emeletes ? |
(#68009) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#68008)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2023 |
|
Nem, mert fektetve lesznek huzva. |
(#68011) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#68007)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2023 |
|
Ha azt kérték, amit az SBB, akkor az eléggé jól néz ki, legalábbis a képek alapján.
Habár a MÁV IC+ kocsik belseje is jól mutat a képeken, de az 1. osztályon az ülések ülőlapja lejt a feneked felől a térded felé. És nem, nem egy ülés, vagy kocsi hibája, kipróbáltam párat, ami fut a 100a vonalon. Átmentem a régi tipusú kocsiba... |
(#68012) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68011)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2023 |
|
Hát valoban az tény, hogy az üllésfejlesztés komoly müszaki lejtöre jutott. Az utobbi idöben „szerencsém“ volt több modern uj vonattal utazni szerte Europában, hát sokban az ülések fényévekkel elmaradnak a régi kényelmes ülökéktöl. Söt több esetben elöfordult, hogy valamelyik szupervonattal mentem egy nosztalgia/muzeumi vasutra, és elképesztö volt a régi kocsikban kinált ülö komfort minösége a maiakhoz viszonyitva. Mintha a mai üléstervezö cégek soha az életükben nem ültek volna egy nosztalgia vonatban, és azokhoz hasonlitanák a munkájuk eredményét. |
(#68013) diginewl válasza etwg hozzászólására (#68012)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2023 |
|
Idézet: „Mintha a mai üléstervezö cégek soha az életükben nem ültek volna egy nosztalgia vonatban, és azokhoz hasonlitanák a munkájuk eredményét.”
Megbocsátasz: aki ma ülést tervez az tuti nem vonattal jár. Aki ma ilyen pozícióban van, az repcsivel, és luxusautóval viteti magát. Ezért neki belefér az ergonómikusba, és kényelmesbe bármi, ami "költséghatékonyan" kihozható. Azonnal áttervezné, ha nem így lenne.
|
(#68014) etwg válasza diginewl hozzászólására (#68013)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2023 |
|
Nem biztos, hogy ez igy van, de lehet. Ennek a költséghatásosságnak azonban alig van nyoma az uj modern jármüvek árában, pedig ugye nemcsak az ülések vannak költséghatékonyan megtervezve, hanem a szerkezet valamennyi alkatrésze. Ennek ellenére a modern jármüvek többszörösébe kerülnek mint elödeik. És nem igen hiszem, hogy találsz embert, aki ezt meg tudná magyarázni.
|
(#68016) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2023 |
|
Eg kis USA nosztalgia. |
|
(#68017) etwg válasza etwg hozzászólására (#68016)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2023 |
|
Meg még egy.
|
|
(#68027) etwg válasza etwg hozzászólására (#68017)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2023 |
|
Valtogyarto kolléganak ajanlom.
|
|
(#68047) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2023 |
|
Tűz volt a vasúti múzeumban Schwerin-ben. Állítólag olyak a károk. |
(#68048) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68047)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2023 |
|
Vannak ettöl sajnos rosszabb esetek. Igaz nem aktuális, de pár évtizede a tehachapi muzeum ujjonnan épitett állomásépületét ( elödje elpusztult egy földrengésben) az ünnepélyes megnyiton sikerült egy szerencsétlen tüzijátékkal meggyujtani, és a lángok martalékává vált. Azaz 2x kellett ujraépiteni, és ma egy nagyon jo muzeummá fejlödött. |
|
(#68060) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 27, 2023 |
|
Amerikai szösszenetek.
1. elképesztö a ricsaj a vonatokon meg a metrokon (buszonkon is). Ha nem is mindig a motoroktol, akkor a klimátol, ami a kisebb jármüvekben olyan huzatot csinál, hogy az ember nem tudja hova bujjon.
2. Ha esetleg az embernek olyan szerencséje van, hogy csendesebb jármüvet fog ki, akkor meg emberi ricsaj tölti a teret, megfüszerezve némi háttérzenével, kizárva bármilyen társalgást.
3. Az elövárosi vonatokat a keleti részeken uj köntösbe bujtatott régi GM meg GE mozdonyok huzták tolták. ( Kaliforniában Stadler meg Siemens mozdonyok) Valamilyen amerikai ok miatt a hangtompitok hiányoznak, igy ha gázt ad a mozdonyvezetö még a 20. emeleten is megrendülnek az ablakok, lent a peronon meg az ember gutaütést kap a hangtol ( legalább 2 öreg szergejnyi hangerö). S mindez olyan városi pályákon, hogy a felhökarcolok alig pár méterre vannak a sinektöl, vagy a vasut a föld alatt megy.
4. A metrok legalább 6 kocsival járnak, de oránként csak 3-4x. Belül a legprimitivebb a kivitel, rozsdamentes acél, hosszanti ülések meg némi kapaszkodo.. Semilyen diszplay maximum hangosbemondo, de az is olyan, hogy az indito gong hangerejétöl minden emberi fül leül, igy az utánna következö suttogás értelmezhetetlen. Ha meg az állomások neveit figyelné az utas, pechje van az ablakok annyira sötétek, hogy még a kevésbé megvilágitott állomásokat sem lehet látni, s csak a nyilo ajtokon át lehet kideriteni hol is van a szerelvény, vagy az ujjakon számolni indulástol a megállokat.
Folyt. köv. |
(#68061) Gabi válasza etwg hozzászólására (#68060)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2023 |
|
Jó és szép dolgokkal nem találkoztál? |
(#68064) etwg válasza Gabi hozzászólására (#68061)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2023 |
|
De igen, de az majd egy másik téma lesz és nem a mindennapi általános dolgokkal lesz kapcsolatban mert azok egyszerüen nagyon lezüllöttek.
Pld mikor láttál mifelénk vasutast, PFT munkást csákánnyal sétálni a metro pálya mellett, ellenörizni a sineket?
A hétköznapi dolgok sajnos nagyon rossz benyomást hagytak jo 10 éves szünet után. |
(#68072) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2023 |
|
Egy tengerentuli ritkaság a scrantoni muzeumben. Egy szertartályos 2-C-2 tengelyelrendezésü mozdony. Sajnos még vár a felujitására. |
|
(#68074) róbertke válasza etwg hozzászólására (#68072)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2023 |
|
Te jó ég! Milyen állapotban lehetnek a füstcsövei?? |
(#68075) etwg válasza róbertke hozzászólására (#68074)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2023 |
|
Már ott voltak az ujak a mühelyben. De még nem volt idöpont mikor kerül sorra.
De lehet, hogy nem ez volt a legnagyobb baja. |
(#68078) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2023 |
|
Ahol a mozdonyvezetö számolhatja a vagonjait. |
|
(#68136) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 15, 2023 |
|
Egy ujabb szuper projekt kezd bugdácsolni. Ahogy pár évvel ezelött elbuktatták Schwarzenegger gyorsvasutját Kaliforniában Los Angeles meg San Francisco között ( kb 600 km és több 10 millio lakosu aglomerácioban),, most egy ujabb projekt került zátonyra Seatle (Eugene) és Vancuver ( Kanada) között. Ezt a vasutat már elkezdték épiteni több helyen már megvan a pályatest, de most ujabb kételyek kerültek elö.
Elsösorban a lehetöségek tul szerteágazoak ( hagyományos sineken futo gyorsvasút vmax 350 km/h, és a gyorsabb maglev valamint a hyperloop) viszont itt alig 10 millio ember él a 3 érintett millios nagyváros körül. A szövetségi kormány viszont csak kb ugyanannyi összeggel akar beszállni a projektbe, mint a Kaliforniaiban, igy nem jön ki a számitás.
Hiába romlik masszivan a légi közlekedés, drágul az auto utazás a vasut nem tudja visszanyerni az amerikaiak bizalmát.
Persze ehhez jelentösen hozzájárul az Amtrak idétlen szolgáltatása - napi 2 vonatpár 8,5 orás utazás valamivel drágábban mint a repülö, ami kb 1 oráig tart plusz 2 ora a reptéri idöveszteség. Ráadásul már a vasut is kezd hülyülni. Sok távolsági vonaton már nem lehet csak ugy utazni, hogy az ember kimegy az állomásra. Már ott is kb 1 orával elöbb meg kell jelenni, biztonsági ellenörzés is van, majd leültetnek egy luxus vároterembe és váratnak a vonatra. Onnan csak akkor lehet kimenni, ha névszerint szolitanaj, s nem ritkán golfkocsikkal visznek egyenesen a vagonhoz. Ráadásul ha ez egy közbülsö állomáson történik, akkor számolhatsz akár többorás késéssel is.
|
(#68164) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 22, 2023 |
|
Ezt lett a néhai Ganz D1-s motorvonatkkbol Moldovában.
( sajnos a srácna figlam sincs sem a vasutrol sem a földrajzi nevekröl). Csak az uj szerelvény érdekes.
Összesen több mint 600 szerelvényt épitettek az akkori RZDnek 1964-1988 között.
Motorvonat |
(#68170) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2023 |
|
A szocialista realizmus maradványai az utolso még müködö orosz keskenynyomtávu (1000m) vasutrol. A “kisvasut” már csak kb 120 km hosszu az Ural mögötti vidéken ( a valamikor gulagok is itt voltak). A höskorában több mint 1000 km hosszu volt és naponta irányonként 12-20 vonat volt. Söt a pályán automatikus blokkrendszer müködött. Manapság hetente 4 vonatpár van ami végig megy az egész pályán. A vasut melletti településekhez utak nem igen vezetnek és az év 3-4 honapjában amugy is járhatatlanok.
Az ipart meg az erdögazdaságot tönkretették a Gazprom 2011-ben bezárta az utolso üzemét, ahol 5 gözmozdony dolgozott .
A vasut melletti faluk többnyire kihaltak és csak egy nagyobb város van még a vasut mentén ( kivéve a kiindulo pontot ahol a szélesnyomtávu hálozathoz csatlakozik.
A képen a másodosztályu kocsi van ( van fekvö kocsi is), mert a vonat éjfél után ér a vonal végére.
Az a ferde csö - rendesen szigetelve a kályhacsö). |
|
(#68185) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2023 |
|
Na itt mi történhetett? Elfordult az ellensuly? |
|
(#68186) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#68185)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2023 |
|
Vagy jó helyen van, csak messze a keréktől. Úgy értem, a tengely elég hosszan kinyúlik oldalra. Csak éppen olyan szögből van fényképezve, hogy a prespektíva olyannak láttatja, mintha hátrébb lenne. |
(#68187) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#68186)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2023 |
|
Nem az a baj, hanem hogy a csatlonak vizszintesen kell állnia s nem srégen. A felvétel elött valami történt, mert ki is siklott az az alváz és egy erös ütés volt hallhato. Lehet, hogy a másik oldalon eltört a csatlo .
Most már visszatették a sinre, de nem állnak jol a kerekek. Ráadásul érdekes konstrukcio, mert mindkét forgováz függetelenül vezérelhetö. Hogy ez mire jo, nem tudni. |
(#68189) róbertke válasza etwg hozzászólására (#68187)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2023 |
|
Elég érdekes ez a gép!
A mozdony két 150 LE-s Cummins dízelmotorral és két General Electric vontatómotorral rendelkezik. Oldalanként egy-egy tengely hajtott, és a rudazattal hajtják a másik tengelyt. |
(#68190) etwg válasza róbertke hozzászólására (#68189)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2023 |
|
Hasonlo hajtàs a sogorék keskenynyomközü mozdinyain is divatban volt. Igaz, hogy ott többnyire csak egy dizel motor volt. |
(#68196) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#68189)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2023 |
|
Mint a Märklin gőzösök a 2000-s évek elején! Ott is egy tengely hajtott, és a csatlórúd viszi át a többire az erőt (pl. bay. S3/6), és ott is elforog a spiáter öntvény kerék az acél tengelyen... Persze alkatrész az már nincs hozzá... |
(#68198) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68196)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2023 |
|
Hát épp most javitottam egy matuzsálemi koru Märklin mozdonyt, amibe nem tudom ki begyömöszölt a 3 csatlokakl hajtott kerék közé két kapcsolo fogaskereket is. Ugy látszik a gyár is megprobált valami ilyesmit, habár a leirásban csak 2 tengely van fogaskerékkel kapcsolva, de a keretben minden megvan a 2. kapcsolo fogaskerékhez is ( csapágyak, hely, rögzités stb.) Bele is döglött a mozdony és a régi tulajdonosa valoszinü évtizedekre vitrinbe rakta. Kiderült, hogy a csatlok meg a fogaskerekek fogai nincsenek szinkronban igy a mozdony nem is müködhet. Ki kellett venni, és igy már használhato.
A leirásban szereplö dekoder mechanikusan nem fér el a kijelölt helyre, hiába állitja a sajtcédula. Szoval nem, tudom mit is hoztak, lehet, hogy 2-3 generáciobol szedték össze a mozdonyt ami hozzám került.
A lámpákban ott vannak az izzok, de sajnos a kivezetésük eltünt, igy nincs mit csatlakoztatni. A hátso lámpákba még be tudok uj izzokat gyömöszölni, de az elsökbe nem, mert valoszinü az egész lámpatest bele lett ragasztva homlokgerendába. A tulaj döntse el mit akar, de legalább már fut a gép. |
(#68199) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#68196)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2023 |
|
Van egy régi Rivarossi UP FEF3 gépem, ott is a motor által egy tengely hajtott, a többit a csatlórúd. De szépen megy.
Viszont amit a MÁV M31 -el a Deák művelt .... |
|
|
2024. Dec, 24. Kedd 2:43:34 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|