|
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
|
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:
|
|
(#6716) Antal Miklós válasza szuperman hozzászólására (#6713)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2011 |
|
Ha az M62-d PIKO gyártmány és ilyen motor van benne, akkor szerintem rövid a szén (bronz) kefe, vagy túl erősre van állítva a nyomórugó.
Szereld szét a mozdonyt, és a motor két kivezetésére forrasz egy-egy rövid huzalt, csatlakoztasd a trafóhoz, és ellenörizd, hogy a motorból jön-e a sivitó hang. Ha igen akkor a két leszorító rugót pattintsd ki és óvatosan rázd ki a két kefét, ha rövidebb mint 3mm > csere. Ellenörizd, hogy a nyomófelület merőleges a kefe hossztengelyére,= kefetartó merőleges a kommutátorra.
Ha nem merőleges, ezt állítani nem tudod. Csere.
Gyakran előfordul, hogy valamelyik szerkezeti elem, hozzáér a forgó fogaskerékhez, ez is okozhat sivitó hangot.
A hiba okozóját és az elháritást a szétszerelt, burkolatától megszabadított mozdonyon könnyen elvégezheted.
|
|
(#6891) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2011 |
|
Helló mindenki! A hétvégén szét akartam szedni a Piko Taurusomat (57412), és azt tapasztaltam hogy szokatlanul nehezen jön le a kaszni róla. Miután sikerült lefeszegetni, megdöbbenve tapasztaltam hogy az öntvény váza mind kettő vége lefele eldeformálódott mint 1 banán ,annyira hogy a kasznit már nem is tudom rá erőltetni, ill. a sarkoknál és a motor körül csupa hajszálrepedéses. Tapasztalt már valaki ilyet ? "Dobhatom ki " az egészet vagy lehet ilyen vázat valahol kapni ? |
(#6893) HomA válasza t_dave hozzászólására (#6891)
|
Válasz •
|
Nov 2, 2011 |
|
|
(#6894) t_dave hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2011 |
|
A kasznival semmi bajom nincsen, csak azért jött le nehezen mert alatta közben a váz eldeformálódott és rászorult. |
(#6896) HomA válasza t_dave hozzászólására (#6894)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2011 |
|
Ezer bocs, rendesen elírtam... De ha más megoldást nem találsz, a linken tudsz keresni hozzá alkatrészt.
Sajnos nem ismerem a gépet, így nem tudok a javításhoz ötleteket adni. |
(#6897) t_dave válasza HomA hozzászólására (#6896)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2011 |
|
Köszi |
(#6910) HomA hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 13, 2011 |
|
Sziasztok!
A múltkori problémám megoldódott:
Írtam Liliputéknak, hogy mi kéne, másnap jött is a mail tőlük, hogy 8 Euró postával együtt a korlátok és az ütköző. A rudazatot kiárusították, abból nem tudnak küldeni (hiányzott ugye az a kis műanyag fedél a dugattyúház tetejéről.)
Pénteken megjött a csomag, és két fedelet is mellékeltek - ingyen és bérmentve!!!
Azért ez már szolgáltatás!
Úgyhogy összeállt végre a gőzösöm Íme teljes pompájában:
|
|
(#6911) HomA hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 13, 2011 |
|
Tudja valaki, hol kapok bányavasúti ütközőt H0e mérethez?
Annó láttam valahol, de most nem találom. Műanyag lenne jó a ragasztás miatt.
Valami ilyesmit keresek:
Csak az a fekete prücök kéne a hozzá tartozó szárral. |
|
(#6915) Frankye válasza HomA hozzászólására (#6910)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2011 |
|
Hoppá! Ez tényleg kiszolgálás a javából! (Valamit tudnak ezek, ha mást nem, kereskedői szemléletet...) |
(#6916) balatonperes válasza HomA hozzászólására (#6911)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2011 |
|
|
(#6917) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#6915)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2011 |
|
Ezt tanítani kellene....itthon is!
(egy rövid történet,10.27.:modellbolt, bécs; a két kép ott készült.úgy,hogy a zöld mozdonyt,kis növésem miatt nem láttam jól a vitrinben,-legfölső polc- kivették,próbapályára rakták.....tessék ,lehet vele vonatozni,fotózni. aztán, egy kis beszélgetés után a boltos hátrament, hozta a saját modelljét, becserélte a másik modellel. Tessék, lehet ezzel is vonatozni!!! Modellparadéééé....!)
Itthon meg,ha ki akarod venni a dobozából....már megjegyzést hallasz...részükről......
(bocsánat a kitérőér!) |
|
(#6919) HomA válasza balatonperes hozzászólására (#6916)
|
Válasz •
|
Nov 13, 2011 |
|
Tényleg, király ötlet! Köszi!
Azért a nálunk jobb helyzetben lévő helyeken sem mindenhol terjedt el ez a szemlélet. Múltkor egy német webboltból rendeltem egy "Neuwertig"-nek (újszerű) írt modellt. Miután megjött kb. 1 óra volt működésre bírni arról nem is beszélve, hogy minden sarokban le volt a festék verve.
Elolvastam az AGB-t, ott az állt, ha nem tetszik indoklás nélkül visszaküldhetem.
Persze a postát nekem kellett állnom (külföldre nincs visszaküldés). Voltam olyan kedves, hogy nagyon finoman megindokoltam, hogy az állapota miatt nem kell (nincs asztalom, csak vitrinben gyűjtöm a modelleket, ezért csak kiváló állapotú modelleket gyűjtök, stb...).
Ugyan visszavette, de fél oldalas mailt kaptam tőle, hogy ne rendeljek olyat, ami nem kell, meg nézzem meg a képet a weblapon (életlen mobilos fotó volt) meg satöbbi.
Aztán megint feltette 10 Euróval drágábban - biztos többet ér, hogy már működik |
(#6921) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#6917)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2011 |
|
Idézet: „Itthon meg,ha ki akarod venni a dobozából....már megjegyzést hallasz...részükről......”
Jobb esetben. Rosszabban meg leüvöltik a hajad... No comment! |
(#6926) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#6921)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2011 |
|
....Ha hagyod magad! -de ki szeret vitatkozni,veszekedni.Én nem. (bizonyítottam már be kereskedőnek-modellboltban- hogy nincs igaza, csak hümmögött utána....)
(az ilyen boltot szoktam én hanyagolni .De sajna, az egyik legjobb árukészlettel rendelkezik.)
UI: Valamit össze kéne már hozni,egyéb téren!!!!! |
(#6928) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#6926)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2011 |
|
Idézet: „UI: Valamit össze kéne már hozni,egyéb téren!!!!!”
Igaz, de ez itt már "OFF", ezt majd inkább másutt (más témában) beszéljük meg. |
(#7226) kisKirály hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 19, 2011 |
|
Nem egészen idevág, de...
mentettem a szemétből pár Fok-Gyem kijelzőt. Tudna valaki egy meghajtó egységet fabrikálni hozzá? Vagy leírást? Esetleg használható ötlet! |
|
(#7227) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#7226)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2011 |
|
Szia kisKirály, és mit szeretnél vele kijeleztetni?
Ez egy 5x7 pontmátrix kijelző, és minden egyes pont tekercse valószinű ki van vezetve, vagy egy mátrixpontba van kötve. Áramirány váltásra ide-oda billen az adott pontot fedő kis lapocska.
Nem lesz egyszerű, de tudni kellene a feladatot és hogy mi van a kijelző mögött, csak a védődiódák, vagy még más alkatrész is?
Próbálj valamiféle kapcs rajzot felvenni a kijelző modulról.
|
(#7229) kisKirály válasza Antal Miklós hozzászólására (#7227)
|
Válasz •
|
Dec 19, 2011 |
|
Szia!
Holnap igát húzok, de utána megnézem közelebbről! |
(#7233) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#7227)
|
Válasz •
|
Dec 20, 2011 |
|
"Legegyszerűbben" mikrovezérlővel tudod meghajtani. |
(#7234) Antal Miklós válasza kisKirály hozzászólására (#7229)
|
Válasz •
|
Dec 21, 2011 |
|
Szia, találtam egy idevaló oldalt, http://users.tpg.com.au/users/talking/Construction-Part1.html
Igaz ez egy LED-es megoldás.
Ismerni kellene a Te kijelződ huzalozását és melyik fajta.
A valamikori FokGYem kijelzők is kétfélék voltak:
- a, az áram hatására átbillent, és láthatóvá vált a zöld pont, ha megszünt a vezérlő áram vissza billent
- b, csak áram impulzus irányára váltott, tehát a kijelzés tartásához nem kellett áram, viszont a voltoztatáshoz + ill - irányú áram kellett.
A kijelződtől fűgg melyikhez kell kitalálni vezérlés.
A megnevezett oldalon az A verzirót helyből lehet használni, hiszen a LED is csak az áram hatására világít.
Deritsd ki , hogy ez melyik kijelző tipus |
(#7235) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 21, 2011 |
|
Sziasztok!
Van egy TT-s Ludmillám.Kardánt és kerekeket keresek.Hol tudok beszerezni alkatrészt hozzá.Várom az ötlteteket.Előre is köszi. |
(#7241) balatonperes válasza kezsman hozzászólására (#7235)
|
Válasz •
|
Dec 22, 2011 |
|
Üdv!
A kérdés az,hogy ez 'jelenkori' gyártású modell, vagy jóval régebbi. Ha friss termék, akkor kaptál hozzá egy alkatrészlistát. Ennek segítségével minden alkatrésze azonosítva van, és ez alapján modellboltban megrendelhető.
Elvben, pesten az M&H, a Mediker és a Modellkit is meghozhatja, de a Big-boy is.
Ha régebbi termék, akkor csak a börze jöhet szóba.(tán van egy modellbolt a szív utcában,lehet nála alkatrész, de ez csak 'dereng' az emlékezetemben, hogy olvastam valahol.) |
(#7247) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 23, 2011 |
|
szia!
Köszi a segitséget.Én is utánna néztem a neten is és találtam egy Csík nevezetű műhelyt.Január elején hoznak alkatrészt.muszály vagyok megvárni mert addig nem igazán lesz börze.Még csak most kezdtem a modellezésel foglalkozni.
hali |
(#7251) balatonperes válasza kezsman hozzászólására (#7247)
|
Válasz •
|
Dec 23, 2011 |
|
Szerintem a (csíkos-műhelyre gondolsz), a pontosság kedvéért. |
(#7270) Lánglurkó hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 26, 2011 |
|
Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy kisméretű 1,5-ös és 2-es csavarokat hol tudnék beszerezni?
Előre is köszönöm a segítséget. |
(#7300) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
Hali!
Kezdő modellezőként volna egy kérdésem.Kaptam pályaterveket és szerepel rajta egy Z1 nevezetű szerkezet.Mi ennek a funkciója?Forgalomban van még vagy van ennek valami modern változata?Köszönöm a válaszokat és elnézést hogy ilyen, számotokra alpvető dolgokat kérdezek de a környezetemben nem tud senki segíteni.
|
(#7301) kisKirály válasza kezsman hozzászólására (#7300)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
Szia!
Az egy olyan szerkezet, ami csak 16 V váltakozó áramot szolgáltat a rendszered számára. A régi modellvasút érában létezett "Z"; "FZ"; és "F" transzformátor.
A "Z" csak váltakozó árammal üzemelő berendezéseket látta el feszültséggel, mint váltó, jelző, világítás, kocsikapcsoló, stb..
Az "F" csak a vonatok vezérlésére hivatott egyenáramot biztosította.
Az "FZ" az előző két egységet egyszerre biztosította.
Halászok a pincében belőlük, és rakok képeket fel róluk. |
(#7303) kisKirály válasza kisKirály hozzászólására (#7301)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
Nos, a Z1 trafót nem találom, de helyette van egy A1. Végül is ez meg fix 12 V egyenfeszültséget produkál. |
|
(#7304) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#7303)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
...neked nem lehet 'gugli a barátod'?
|
|
(#7305) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#7304)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
Nekem azt mondta az anyukám, hogy idegenekkel ne barátkozzak! |
(#7306) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
hali!
Köszönöm a hasznos infókat.Nekem FZ1-es transzformátorom van.Nem értek az elektronikához és még nekem új ez az egész.De tanulok.Most kezdem a pályámat épitgetni.Tudni szeretném hogy milyen elektonokai dolgok szükségesek hozzá. |
(#7307) kisKirály válasza kezsman hozzászólására (#7306)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
Nem személyeskedés miatt kérdezem, hanem a fogalmak alkalmazása miatt: Hány éves vagy? |
(#7308) kisKirály válasza kezsman hozzászólására (#7300)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
Közben a kérdésedre is válaszoljak:
- Börzén, magánembereknél előfordulhat még Z1 trafó.
- De megteszi bármilyen típusú, amelyik 16 V váltakozó feszültséget állít elő. Nem muszáj ragaszkodni a tervben lévőhöz. |
(#7310) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
szia!
Én 36 éves vagyok.De nem vettem személyeskedésnek.A munkahelyemen szoktam segítséget kérni elektronikai kérdésben.Van műszerész és villanyszerelő is.De igazából egy modellező tud segíteni.Majd ha elkezdem összerakni a pályát szembesülök majd a dolgokkal.Csak a kezdő lépéseket kell majd megtanulni.A bekötésekre gondolok.Egy 180*100cm alapra szeretnék építeni.Előre is köszönöm a segítséget amit kapok.Majd megyek a Láng Műv. házba de legközelebb csak január 7-én lesz.Nem akarom itt égetni magam hogy nem tudok alapvető dolgokat.
De mint írtam teljesen amatőr vagyok ráadásul az elektronikával köszönőviszonyba se vagyok. |
(#7311) kisKirály válasza kezsman hozzászólására (#7310)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2011 |
|
Szia!
Amiben tudok/unk segítünk. Bár elektronika terén nagyon szoktam vakargatni a fejemet, de mások pedig abban mesterek!
Annyit tudok mondani, hogy az áram mindig gyorsabb az embernél
Ha visszaolvasok, akkor TT-s méretben utazol. Milyen elemek darabok, alkatrészek vannak meg, illetve mit tervezel, mit szeretnél? Esetleg a pályatervet is megosztanád velünk? |
(#7312) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2011 |
|
Szia!
Köszönöm az érdeklődést. Két mozdony, trafó, sínek. De tovább tart a felfegyverkezés.Legközelebb váltók kapcsolópult beszerzését terveztem aminek a napja jan 7-én lesz.
A pályatervet és a kapcsolási rajzot is majd mellékelem majd. |
(#7316) Frankye válasza kezsman hozzászólására (#7312)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2011 |
|
Kérdezz nyugodtan, az nem szégyen! Egyébként én is TT-z(t)em, tehát van némi tapasztalatom benne, és az elektronikához is "konyítok" egy kicsit.
Az első lépés mindenképpen az asztal összeállítása legyen, mégpedig igen stabilra! (Nincs annál rosszabb, mint amikor az ember "rátehénkedik" az asztalra, hogy egy mélyebben fekvő részhez hozzáférjen, az pedig összeomlik alatta...)
Ezt követi a pályaterv felrajzolása, majd a pálya alá pl. parafa lemezből az alátét felerősítése (faragasztó rulez!). Ezután jöhet a pálya lefektetése. Eddig gyakorlatilag semmilyen elektronika nem volt.
Ez a része a legkevésbé látványos, ámde annál fontosabb az előkészítés szempontjából, és ha pontosan, precízen van elvégezve, akkor sok, későbbi bosszúságtól kímél meg.
Ha ezzel készen vagy, akkor innen folytatjuk! |
(#7318) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 30, 2011 |
|
szia!
Én is valahogy így gondoltam. Maga a a terepasztalnak elég egy 8mm-es osb lap? Vagy vastagabb kell? Esetleg rétegelt lemez? Alul merevítem 3cm-es léccel. Parafának a 3mm-re gondoltam. Sajnos a lakásban csak az ágy alatt lesz hely. Még valami lábazatot is ki kell majd találnom az asztal számára.
Most a munkahelyemen vagyok nincs itt a pályaterv hogy megmutassam.
Neked milyen nagy a terepasztalod? Melyik korszakot modellezed?A gördülő állományodban mik szerepelnek? |
(#7319) Frankye válasza kezsman hozzászólására (#7318)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2011 |
|
Elsősorban is: Ha válaszolsz valakinek, légy szíves, a "Válasz"-ra kattintani...
Nekem (jelenleg) nincs terepasztalom. Amikor volt, én rétegelt lemezt használtam, az erősebb. (Akkoriban még nem volt OSB lap.) Keretet mindenképpen erős lécekből érdemes készítened, és célszerű legalább egy ún. "András-keresztet" alkalmazni. (A két átlóban az asztal alsó oldalán.)
A parafának a 3 mm-es tökéletes lesz.
A lábazatról úgy gondolkodj, hogy az asztal alatt viszonylag sok vezeték, és szerelvény kell, hogy elférjen, és ne akadjon bele semmi. (Tapasztalatból mondom: ha egy vezeték leszakad, rettenetesen nehéz megtalálni, hol volt.) Érdemes behajtható lábakat tervezni hozzá, hogy amikor nincs felállítva az asztal, akkor alá lehessen hajtani. Így nem foglal annyi helyet, de viszonylag könnyen felállítható, és szükség esetén könnyen felállítható. Legyen elég magas, hogy alá tudj bújni, mert a vezetékezés az asztal alatt fog futni, ott kell majd dolgoznod.Ha túl magas, akkor nem éred el, ha alacsony, nem férsz alá. (Ugyancsak tapasztalatból mondom, hogy "legjobb" hanyatt fekve dolgozni alatta, mint az autószerelők! Esetleg egy gurulós "pad" sem árt, könnyebb vele "közlekedni" az asztal alatt!)
Amikor én modelleztem (aktívan), még nem volt olyan nagy választék a járművekben, így az én gördülő állományom eléggé színes képet mutat: Vannak közöttük gőzösök, dízelek, villanyok, a kocsik között pedig főleg teherkocsik akadnak. Még a "békebeli", NDK-s, meg csehszlovák (!) kocsikból áll a park. (Mára sajnos odáig jutott a vasútmodellek ára, hogy nem tudnám megfizetni...)
A pályatervet majd alkalmasint tedd fel, hátha akad néhány ötletünk azzal kapcsolatban is. |
(#7321) Antal Miklós válasza kezsman hozzászólására (#7318)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2011 |
|
Szia,
amit javasolni szeretnék Neked:
- A keret vastagságát úgy válaszd meg, hogy alatta minden elférjen. Arra gondoltam, hogy a legvastagabb pályaszint alatti alkatrész is: Váltóhajtómű, jelzőhajtómű, esetleges fordítókorong hajtómű, stb. Szerintem a 3 cm kevés lesz, bár nem tökéletesen ismerem a TT-s alkatrészeket, én HO-ban utazom.
A kereszt merevitőkbe több helyen is fúrj nagy átmérőjű lukakat, ahol a kábelköteg át tud menni.
Én ezt igy oldotam meg, lásd a képen.
- A kábeleket majd egy kötegben érdemes vezetni a kezelő-vezérlő pulthoz, ahol igen sok kábelér lesz.
Ehhez akár egy kábelcsatornát érdemes felszerelni, a 20mm széles és 12mm magas a tapasztalatom szerint elég.
Én az elektronikát is és a tápláló tápegységet is az asztal alá építettem be, lecsökkentve ezzel a vezérléshez tartozó vezeték számot.
Ha a keret vastagabb, akkor már önnállóan is egy apró bakon megáll az élén, és nem kell hanyatfekve dolgozni.
A 8mm OSB lap megfelelő, de merevitsd ki, a különböző bordákkal. Tedd fel a pályatervet, és szívesen segítünk.
|
|
(#7322) 1047-505 válasza kezsman hozzászólására (#7318)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2011 |
|
Szia! Szerintem 8as-10es rétegelt lemezből készitsd, a keretet 100mmX20mm fenyődeszkából kellene csinálni! Mert az OSB lappal sokat fogsz birkózni mert nehéz ráadásul a 100X180as méretet 2modulból késziteném mert nagy és nehéz lesz ha kész lesz! Mielőtt ragasztassz és épitessz előtte gondolkodj és kérdezz mert ha nem sokat fog visszabontani.(sajáttapasztalatból mondom) |
(#7343) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2012 |
|
Hali!
Először is B.Ú.É.K. mindenkinek. Köszönöm a hozzászólásotokat sokat segítettetek amit eddig is tapasztaltam. Íme a pályatervem és a kapcsolási rajz. |
|
(#7344) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 1, 2012 |
|
pályaterv: |
|
(#7352) Frankye válasza kezsman hozzászólására (#7344)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2012 |
|
Sajnos a "kapcsolás"-ból sok nem látszik, de a pályatervhez hadd fűzzek egy apró gondolatot:
A magam részéről én nem szeretem az "idióta-kört", és annak mindenféle továbbfejlesztését, de ez persze én vagyok. A magam részéről a nyitott pályavezetés híve vagyok, de persze ízlések és pofonok, mint tudjuk, különbözőek. Mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai természetesen.
Ha e mellett a terv mellett maradsz, akkor túl sok (és főként látványos) terep építésére nem lesz lehetőséged, de ha a "lapos" kivitel feltétel és/vagy cél, akkor ez is jó kiindulási alap. Azt mindenképpen fontold meg, amit leírtunk, mind az "alapdeszka", mind a keret és merevítés tekintetében. |
(#7366) kisKirály válasza kezsman hozzászólására (#7344)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2012 |
|
Ne is hallgass rá!
Kezdésnek tökéletes. Valahol rá kell jönni a fortélyokra, fogásokra és nem különösebben a buktatókra.
Esetleg az egyik csonka vágányt úgy csinálhatnád meg, hogy ha lenne esetleg még egy asztal, akkor ott össze lehessen csatlakoztatni, így érdekesebbé lehet tenni az üzemet.
Olyan terepasztalos modul
Nálam is így épül(t) a havas asztal, de hogy a rendező mikor lesz kész.... no szerintem soha! |
(#7367) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#7366)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2012 |
|
Mondtam, ez az én véleményem. Ízlések és pofonok, ugyebár... De tanulni persze tökéletes lehet. |
(#7370) kisKirály válasza Frankye hozzászólására (#7367)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2012 |
|
Tiszteletben is tartva, ellentmondunk azonnal. |
(#7371) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#7370)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2012 |
|
Ajánlom is, hogy tiszteletben tartsátok! |
(#7378) kezsman hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 5, 2012 |
|
Hát igen, ez tanuló pálya lesz számomra. Ehez egy fz1-es trafó elég lesz gondolom. A kapcsolási rajzot majd megpróbálom jobban lefotózva feltenni. De még nem tudom, hogy osb lap vagy rétegelt lemez. Úgy gondolom a rétegelt lemez lesz a befutó
|
(#7380) Frankye válasza kezsman hozzászólására (#7378)
|
Válasz •
|
Jan 5, 2012 |
|
Nos, tanuló pályának tökéletes, főleg, ha Ti ilyet szeretnél.
Az FZ1-es trafó egy ilyen pályához általában elegendő szokott lenni, de azt érdemes tudnod, hogy ahány egyenáram-szolgáltató trafó, annyi vonat mehet egyszerre (persze, erősen kisarkítva a dolgot!), tehát egy FZ1-es trafóval egy vonat közlekedhet egyidejűleg a pályádon. (Az egyéb dolgok, mint pl. váltók, lámpák vezérléséhez és áramellátásához ez a trafó egyelőre elegendő, később még ráérsz bővíteni a rendszert...)
Az OSB lappal szemben én mindenképpen a rétegelt lemezt preferálnám.
A "kapcsolási rajz"-ot pedig, ha fel tudod tenni jobb felbontással, akkor szívesen segítek az "olvasásában". |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 4:02:18 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|