|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#70311) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#70309)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Sajnos ez nem mindig egyszerü. Az én sinjeimre ( jo 10 évesek ) rá lettek hegesztve a papucsok ( két ponthegesztést látni). Persze ez nem biztos, hogy minden sinen igy van, mert a technologia gyakran változik. |
(#70313) Doki51 válasza etwg hozzászólására (#70311)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Köszönöm! Pedig abban reménykedem, hogy a szakaszolásokat meg tudom oldani a sínek összeillesztésénél szigetelő papucsokkal. Ha nem muszáj nem szívesen vágnám a síneket. Még várok, hátha valakinek van rá ötlete. Pl. a VasuTTmodellnek van-e valami javaslata? Minden tanácsot köszönök. Biro |
(#70316) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#70313)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Némi eröszakkal meg szerszámmal le lehet varázsolni a papucsokat, de szerintem nem éri meg, könnyebb 5 cm arrébb elvágni. |
(#70317) Doki51 válasza etwg hozzászólására (#70316)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Valószínűleg az lesz. Köszönöm. Biro |
(#70318) róbertke válasza Doki51 hozzászólására (#70317)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Már elnézést, hogy Belevau a nagyfiúk dolgába, de ha már gyárt a Tillig TT méretben műanyag sinszigetelő papucsot, akkor az eredetit is érdemes valahogy eltávolíteni.
- Újrahasznosítod valamire a fémpapucsot?
- Max. ócskavas rakomány lesz egy Es/Eas kocsiban.
- Elő a laposfogót és rántsd ki azt a felesleges fémpapucsot.
tillig-86101-szigetelo-papucsok-szurke-20-db |
(#70319) Doki51 válasza róbertke hozzászólására (#70318)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
A probléma az, hogy hiába rángatom, nem jön le. Deformálódik, de még mindig ragaszkodik a sinhez. Műanyag papucsaim vannak, azokat terveztem szakaszoláshoz használni. Majd feláldozok egy sinszakaszt és próbálkozom még. Próbáltam tágítani, de nem vezetett az sem eredményre. Úgy tűnik tényleg csak roncsolással jön le. Köszönöm. Biro |
(#70321) kombi válasza Doki51 hozzászólására (#70319)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
A gyári vágánymezők feszegetésével tényleg nem érdemes próbálkozni, mert ha nagyon ráncigálod, a sínleerősítés imitációk is felszakadhatnak, vagy megfolyhatnak és lötyögni fog a sínszál a talpfarácsban. Vagy ami talán még ennél is rosszabb, végérvényesen deformálódik/letörik a papucs és akkor kakukk.
A műanyag papucs elsősorban a szálanyagból (méteres sínszál +talpfarács) épült vágányzatnál, flexiknél és a kitből saját kezűleg épített kitéróknél hasznos. Másutt, hacsak nem akarsz jó drága szakaszolósínekkel kínlódni, üzembiztosabb -- és jóval egyszerűbb - a vágás. |
(#70323) etwg válasza Doki51 hozzászólására (#70319)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Kis csavarhuzoval feszegesd le a papucsot a sin lábáról ( hajlitsd ki kb vertikális állapotba ). Ilyen állapotban talán sikerül letörni a ponthegesztést és ekkor már lejön a papucs. Meg kell tanulni hogyan jobb. |
(#70325) Doki51 válasza kombi hozzászólására (#70321)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Egyet értek Veled. Nem erőltetem, marad a vágás. Biro |
(#70326) Doki51 válasza etwg hozzászólására (#70323)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Köszönöm, hogy ennyit foglalkoztatok velem! Marad a vágás. Most építem át digitalisra a játszó asztalt. Biztos lesz még kérdésem. Előre köszönök minden segítséget! Jó éjt mindenkinek! Bíró |
(#70332) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Egy uj TT mozdony a BR 62 a 2-C-2 az egyik legbonyolultbb tengelyelrendezés egy modellben.
BR 62 TT
|
(#70334) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70332)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
A hajdani JATT-nak volt egy dicstelen próbálkozása a tipussal. Sajnos azzal a "szép, de minek?" mondat volt jelképe... |
(#70397) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 4, 2024 |
|
Október 10-én - második csütörtök - tali a szokott helyen. Javaslom felkészülés az őszi játékra, RgZm-ről beszélgetés, vállal valaki oktatást RgZm-ről?
István |
(#70398) etwg válasza M298 hozzászólására (#70397)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2024 |
|
Mi az az RgZm? |
(#70399) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70398)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2024 |
|
Talán: - Römisch-Germanisches Zentralmuseum (Mainz) |
(#70400) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70399)
|
Válasz •
|
Okt 4, 2024 |
|
Na ezt azt hiszem kizárhatjuk. |
(#70403) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#70398)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2024 |
|
|
(#70404) etwg válasza reszelozsir hozzászólására (#70403)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2024 |
|
Kösz! |
(#70462) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 15, 2024 |
|
Megérkeztek, lehet forrasztani, beültetni.
Tillig, Kühn (ma már ROCO) Y kocsikhoz DCC világítás. Nem kínai, ez kérem Made in Hungary! A Turbo-Plusnál készült. |
|
(#70629) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2024 |
|
November 14-én délután tali. |
(#70812) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2024 |
|
Nem tudom mennyire közismert, de a Tillig töltéses sinrendszere a KATO Unitrack alapján készült. |
(#70816) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70812)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2024 |
|
Mármint a sínösszekötő papucsok, azok a KATO UniJoiner licence.
A geometria az nem, az a Tillig Modellgleis. |
(#70817) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70816)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2024 |
|
Nyilván nem a geometria, hiszen az eredetileg N méretre szolt, de a megoldás, az elv a Katotol származik és ezt nem is titkolják - azaz hivatalosan került a Tillighez. |
(#70818) jenicel hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2024 |
|
Figyelem, a modellbahnshop-lippe boltban még mindig elég jó áron van a Piko hangos 83.10-ese, és a szállítás sem kerül sokba (€3,90). |
(#70819) etwg válasza jenicel hozzászólására (#70818)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2024 |
|
A Pikonál 90 centtel olcsobb, de drágább a szállitás.. |
(#70820) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#70818)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2024 |
|
Az jó ár, mert az analóg volt eddig 300 a PIKO-nál.
Csak kár, hogy a PIKO saját dekódere van benne, az eléggé gyengus... |
(#70825) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70820)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Azért érdekes, hogy sem a PIKO sem a LIPPE nem irja, hogy valoban DCC mozdonyrol van szo ( az is ott van a kinálatban jo 100 euroval többért).
Itt csak az irják, hogy hang van benne meg milyen foglalat a dekoderhez. Érdekes ( lehet, hogy nem is DCC csak hangos - mint sok amerikai modell) |
(#70826) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
12-én délután évzáró tali! |
(#70827) róbertke válasza M298 hozzászólására (#70826)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
|
(#70829) jenicel válasza etwg hozzászólására (#70825)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
A piko az oldalán írja, hogy PSD XP 5.1 hangdekóderrel van szerelve.
Ami működik is, mert kipróbáltam. |
(#70833) etwg válasza jenicel hozzászólására (#70829)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Azért elég érdekes mert ugyanezt a modellt a PIKOshop hangmodul nélkül !!!! ( kat. szám 47124 a hang ott csak opcio ) €300 euroért árulják.
|
(#70836) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#70829)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Nem azt írtam, hogy nem működik, hanem azt, hogy a PIKO hangdekóderei kb egy árban vannak a ZIMO-val, csak egy ligával lejjebb focizik, mint az osztrák gyártó terméke.
Ráadásul nem tudom, mert az ígéret ellenére nem kaptam róla értesítést, hogy javították-e már? A Lenz ABC fékezést a PIKO saját gyártású dekóderei nem jól kezelik! |
(#70838) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70836)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Csak azért írtam, hogy működik, mert felvetődött, hogy csak hangos és nem DCC. Van benne dekóder, és működik.
ABC fékezést nem tudom tesztelni, de nekem nem is szempont a megléte. Nem tervezem a használatát. |
(#70843) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70825)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
A cikkszáma alapján gyárilag PIKO DCC hangdekóderrel van szerelve. |
(#70844) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70843)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Akkor mi lehet az oka a több mint 100 euros különbségnek. Csak ugy senki nem osztogat ingyen levest... |
(#70845) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70844)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Raktár kisöprés?
Pár éve vettem magamnak egy DR E42-t, egy német kereskedéstől (nem kicsitől). Akkor 83.30Euro volt, postával együtt, a nettó gyári ára meg 96,90 lett volna. |
(#70846) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70845)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
10-20% elég gyakran elöfordul, de itt több mint 30%rol van szo, ráadásul a sorban a legjobban felszerelt mozdonyrol van szo. Ezt nem egy bolt árazta le hanem maga a Piko. És azért nem csodálkoznék, ha most a boltok gyorsan eltüntetnek minden Piko modellt hiszen valoszinü a sorozat többi mozdonyait ( pl 47124 ) drágábban tartják raktáron, mint amiért most ezt árulni kell. Ez nagyon rossz üzleti politika - mégha sokan örülünk is az olcso modellnek.
( vagy ez a nagy csöd elöszele? Amugy most extra vámokat terveznek kivetni a kinai árukra, ami akár 35%-l is növelheti az árukat az állambácsi javára. Tavaly 71 millio euro vesztéséget hozott össze a vasutmodellipar. Lásd a linket a pihenö vasutasok rovatban). |
(#70850) tumikas válasza etwg hozzászólására (#70846)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Jelenleg elég durva beragadt készlettel rendelkeznek mind a gyárban mind a kereskedőknél, ezektől igyekeznek szabadulni. Szeptember-Október táján már volt egy komoly kisöprési hullám, 5-10 éves modelleket lehetett 40-50%-os áron elvinni a kereskedői készletekről. Valószínűleg ennek a folytatása ez a gyári akció.
Ha csőd nem is lesz, kérdéses mennyire lesz tartható ez a dömping amit produkáltak az utóbbi években... |
(#70851) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#70850)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Pár cég eléggé rosszul méri fel, hogy mit kellene gyártania. Így aztán raktárra dolgoznak, meg sok lesz a beragadt árú a kereskedőknél.
Amikor meg beszélgetek valakivel egy gyártótól (időnként szoktam, szoktak keresni is, pedig csak szervizes vagyok, nem kereskedő), akkor fel is szoktam tenni a kérdést, hogy miért nincs ez-az a modell a boltokban. Mert elkapkodták. Ez a válasz. Akkor miért nem indítanak egy új szériát belőle? Erre már csak hümmögnek, és sajnálkoznak, hogy sok van, ami nem fogy.
Persze, mert drága, mert a nagy gőzösöket erőltetik sokadjára (BR01, BR03, BR44, stb), míg a kis házi pályák meg mozdony nélkül maradnak, vagy a használt piacról vesznek sokszor kétes használati értékű, leharcolt tendergőzöset. Az egykori Fleischmann, itt OFF, H0 BR55-t a ROCO leporolta, és kiadta, nem is drágán. Ugyan ez egy szerkocsi gőzös, de rövid, és egy kis pályákon is remekül használható mozdony. Nincs is a boltokban belőle egy darab sem!
A Tillig-nek is rágtam a fülét már, hogy miért nem adják ki újra, új mechanikával, beltartalommal a klasszikus BR92.65-t? Tuti lenne rá kereslet, mert nem egy "unalmas" einheitslok, és rengetegen megvennék nosztalgiából is a régi mellé. És nem is kerülne annyiba a fejlesztés, mint a nulláról elkezdeni egy újat. És egy remekül használható, univerzális kis gőzös lenne. De nem. A legkisebb TT gőzös ma a Tillig porosz T3, meg a ROCO BR80. Bezzeg az utóbbiból lesz is új jövőre.
Ezen kívül van a ROCO (ex Kühn) BR94.5, a Tillig BR86, meg a PIKO BR83.10. Az új PIKO BR62 az fővonali gép, ahogyan a Tillig BR78 is. A PIKO BR93-as meg... Én nem tudom, nekem nagyon aránytalannak tűnik. Valahogy nem ilyen jut eszembe, amikor ennek a mozdonynak a modelljére gondolok, hanem a ROCO H0-s gépe. De ezek egyike sem igazán olyan kis gép, mint a BR80, BR81, BR92.65. Lehetőség lenne. Én nem mondom, hogy a BR42 egy csúnya modell - járt nálam ilyen, tetszik! Azt nem mondom, hogy ez a világ legszebb gőzöse, de a Tillig egy jól sikerült modell! De nagy ez is, és fővonalra való, nagyobb pályákra.
Szóval, néha lehetne egy picit többet gondolkodni, és elképzelhető, hogy nem kellene mindig, minden évben a presztizs modelleket erőltetni.
Most nagyszervizre kell vinnem a kocsimat, de, ha marad pénzem, akkor lehet, hogy be fogok nevezni egy BR83.10-re, ennyiért még pont jó lesz. Ha siekrül, akkor lesz egy ingyen elvihető dekóder belőle... |
(#70853) etwg válasza tumikas hozzászólására (#70850)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Azért az a 71 millio euro nagyon hiányozhat mindenkinek és nem igen hiszem, hogy jövöre hajlandok leszünk ennyi pénzért uj modelleket venni. Ehhez komolyabb piaci aktivitás meg több bolt kellene - de azok sajnos egymás után huzzák le a rolot ( véglegesen). Ráadásul a haszon nem a csili vili mozdonyokon meg motorvonatokon van. |
(#70854) tumikas válasza etwg hozzászólására (#70853)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2024 |
|
Nem, és nem is szabad hogy többet költsünk. Nagyon ráférne a piacra egy kisebb átrendeződés. Van bőven olyan új keletű gyártó aki a Covid után tudott hirtelen nagyra nőni, valós teljesítmény nélkül, na ezekért nem lenne kár. |
(#70855) etwg válasza tumikas hozzászólására (#70854)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2024 |
|
Anélkül beledöglik az ipar. Ne hidd, hogy a vasutmodelleket a Charitas gyártja és minden ember aki ott dolgozik önkéntes és ezt ingyen teszi.
Az a 71 millio euro vesztesěget valakinek ki kell fizetnie. Ha ez nem történik meg, igen gyorsan jön az exekutor. |
(#70856) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70851)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2024 |
|
Idézet: „Mert elkapkodták. Ez a válasz. Akkor miért nem indítanak egy új szériát belőle? Erre már csak hümmögnek, és sajnálkoznak, hogy sok van, ami nem fogy.
”
Ugyan off topik, de: amikor az egyszeri vevőnek is ilyent ír a Tillig arra a kérdésre, hogy miért nincs ez-az:
Eine Auflage eines einzelnen Beiwagens ist in der Zukunft nicht ausgeschlossen, im Moment jedoch nicht geplant.
Nagyon úgy gondolom, mintha nem lenne "piacgazdaság" ebben a szegmensben, bezzeg engem szinte minden nap szembesítenek ezzel az emberek, hogy márpedig az van...
|
(#70857) tumikas válasza etwg hozzászólására (#70855)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2024 |
|
Ez a megtisztulás útja, máshogyan nem fog menni. Remélem úgy fog kisülni mint a bikepocalypse, amivel mindenki, de főleg a vevők jártunk jól. |
(#70858) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70856)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2024 |
|
Valami eltüntette az eszmefuttásomat. Most csak röviden. A boltok többsége magán vagyonbol dolgozik ( a néhai barátom - a covid vitte el - 20 év alatt majdnem 1 millio euros raktárkészletet tartott). Sajnos a mai árak mellett ez nagyon kevés, igy nyilvánvalo, hogy nincs minden raktáron.
A gyárak hitelböl dolgoznak ahol még keményebbek a feltételek, mert a bankok más pénzét használják és a azoknak a befektetöknek hasznot is kell ( kamatot) fizetni. Igy nyilvánvalo, hogy a gyárak sem termelhetnek raktárra, mert az halott pénz. Igy ha el is indul egy sorozat az is többnyire egyszeri ügy és utánna várnak a viszonteladok reakcioira ( s nem az egyedi modellezökére ) és akkor inditanak egy ujabb sorozatot ha a régi maradéktalanul elfogyott és van dokumentálhato igény ( amit be kell mutatni a banknak vagy a hitelezönek)
Sok országban a törvény szabályozza a hitelezést is pl a hitel nem érheti el a forgalom bizonyos %-t. ( pl 40%). Söt Europában igen arra játszanak, hogy a modellvasut még mindig értèk és jo befektetés ( mint az volt 50-80 éve) ezért jelennek meg szuper drága modellek abban a hitben, hogy azok megtartják az értéküket. Sajnos erröl ma szo sincs - több hagyatékkel volt gondom mostanában - az örökösök örültek, ha a modellek eredeti értékének a 15-20%-t sikerült megkapniuk. |
(#70862) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70858)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2024 |
|
2 dolog:
-Nem érdekel, hogy a gyárak milyen helyzetben vannak. Ez az ő dolguk. Ez egy olyan termékkategória ami nem létszükséglet. Azaz teljesen más erők mozgatják a piacot, és hirtelen teljesen el is értéktelenedhet a termékük.
-"Söt Europában igen arra játszanak, hogy a modellvasut még mindig értèk és jo befektetés" Aki ezt bármikor is elhitte, azt nagyon megvezették, vagy nagyon naiv volt. Minden annyit ér, amennyiért el lehet adni.
Ha a falon egy ragasztószalagos banán többet ér mint, egy bármilyen új autó, akkor ebben a világban ilyent, balgaság gondolni.
|
(#70863) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70862)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2024 |
|
Sajnálatos modon pontosan ilyen nézetek miatt van szükség a gyárakra, mert szinte kizárolag tölük várunk el mindent. Ma szinte minden eladhatatlan amihez nem két bal kéz kell a uj tulajdonosnál. ( Hol vannak a néhai kitek? Ma sok modellépület összerakása is hatalmas kihivás). Már azt sem igen lehet elvárni a nagyérdemütöl, hogy egy fát készitsen otthon (aki meg tud az nem szorul a gyárak kinálatára. Lásd a te müveidet az elektronikai szegmensben ).
S valoban ilyen alapon semmi szükség nincs a vasutmodellekre meg azokat gyárto cégekre, mert az igen nagy luxus, hogy egy maréknyi fizetöképes modellezöre épitsen valaki gyárat és alkalmazzon sok száz szorgos kezet, hogy még a pont is felkerüljön az i-re egy modellen.
Az a 71 euromillios veszteség magáért beszél. |
(#70864) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70863)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2024 |
|
Idézet: „alkalmazzon sok száz szorgos kezet, hogy még a pont is felkerüljön az i-re egy modellen.” - Kínában/Romániában/esetleg Győrben...
Hidd el eléggé felborult itt minden. Nagyon nehéz értékalapú, és értékálló szolgáltatást, terméket létrehozni. |
(#70865) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70864)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2024 |
|
Igy van és még nem is látjuk a jéghegy csucsát.
(Az meg nagyon másodlagos, hogy hol dolgoznak azok az emberek akik számunkra rakják össze a szebbnél szebb modelleket). Föleg azután, hogy látjuk Europában még eladot sem igen találunk a termékeik forgalmazására. |
(#70866) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 11, 2024 |
|
Kis adalék, igaz nem pont a TT építési nagyságot érinti, de egy figyelmeztető jel.
Ez pedig a hiánygazdaság. Mire is gondolok? Van a piacon egy eléggé jól érzkelhető kereslet - itt OFF méretben jelenleg idehaza - amit momentán senki nem szolgál ki. Pedig a technológia adott, csak termelni kellene. Ez most amúgy csak elhatározás kérdése lenne, hogy beinduljon.
Kereslet van, modell, az nincs. És erre a piaci lyukra pedig kik repültek rá? A japán technológiát alkalmazók, vagyis a fusizók. Ehhez persze van megfelelő alapanyag ellátásuk is. Ugyanis a selejtes öntvények, kasznik, azok nem lettek ledarálva, most is itt van egy pár ilyen selejtekből összerakott kocsi a műhelyben, hogy leheljünk bele életet. Az egyébként még a vérlázító ezekben a fusizókban, hogy a szemétből, fillérekért előállított "modellt" ad hoc módon látják el kerekekkel. Van, amiben - egy szerelevényen belül! - 9,5mm-s kerék van, a másik kocsiban pedig egy régi Schicht Y kocsi alól kibányászott, szó szerint rozsdás vacak.
Mivel hiány van ezekből, így aztán eléggé szép pénzt lehet elkérni egy-egy ilyen nemtudommiért. Persze ezek nem a boltok polcairól kerültek a gyanútlan vásárlókhoz, hanem a fekete, vagy kevésbé rossz esetben a szürke gazdaságból. Számla, vagy nyugta az persze soha sincs...
Amikor aztán meg kiderül, hogy ezekre mégegyszer rá kell költeni a beszerzési árnak több, mint a felét, vagy az egészet, hogy használni lehessen, akkor a legtöbb modellezőben marad egy nem is kicsi tüske. Csak éppen nem a fusizók felé irányul, hanem bizony sok esetben nem azt hagyják ott, aki ezekkel átverte őket, hanem az egész modellezést. Így aztán fogy a piac, nem csoda.
És ez nekem, szervizesnek sem jó! Mert sok esetben én sem tudom rendbehozni. Meg sok esetben nem is tudom elvállalni, mert mihez kezdejek, egy vetemedett, öntvényhibás alvázú kocsival?
Ha egy gyártó elszúr valamit - van ilyen - akkor lehet kihez fordulni. Ha egy fusizó ad el egy selejtet, akkor meg "így jártál, ha nem tetszik miért vetted meg?" |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 12:09:00 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|