Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       44/44
(#71099) Frankye válasza klimas hozzászólására (#71098) Válasz Jan 12, 2025
A jelenleg hatályos szabályok szerint csak akkor kell (és szabad) a gépen hátul vörös fénynek lenni, ha gépmenetben (azaz egyedül) közlekedik, vagy több gép összekapcsolva, ez esetben a leghátsón. Egy fény nem elég, két vörös fénynek kell lennie, vagy két tárcsának. Legalább is itthon ez a szabály. Külföldről nem rendelkezem infóval.
(#71100) etwg válasza Frankye hozzászólására (#71099) Válasz Jan 12, 2025
Külföldön is hasonlok a szabályok, csak ilyen muzeumi jármüveknél iithon is meg máshol is gondok szoktak lenni, mert ezeknél nem volt szines fény ( vörös) hanem egy vörös üveglap, késöbb folia vagy plexi lett a mozdony hátso lámpái elé szurva. ( a lámpán voltak erre tartoelemek).
A gond az szokott lenni, hogy ezek a szines szürök elkallodtak ( mert ugye nem igen gyakran kell).
A másik gond meg az szokott lenni, hogy ugye manapság már 3 fény kell ( A világitási rendszer) a mozdony elején, és sok régi mozdonyon nincs 3. lámpa. Kérdés ilyenkor mit lehet tenni? Átalakitani a jármü világitását, extra kapcsolokat beszerelni stb? Sok mozdonyon ezt annyira tulzásba vitték, hogy vagy 10 kapcsolo volt kapcsolo szekrényben és hosszu utasitás mikor melyik lámpát kell bekapcsolni. ( föleg olyanokon amik külföldre is szoktak járni.) Sajnos sok muzeumi mozdonyt ezzel nem ritkán meg is csufitottak, amikor modern kapcsolok és modern fényszorok kerültek a gépre.
(#71102) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#71094) Válasz Jan 13, 2025
Ez svájci gép, és nyilván nem a mostani, múzeumi festésben, ugye?

Nos, Svájcban csak a legutóbbi időkben lett vörös a zárfény, ahogy Európa többi környező vasútján is. Ergo: Abban az időben, amit a modelled megjelenít, az SBB-n a zárfény az a menetirány szerinti jobb oldalon, alul egy fehér fény volt. Azt is tegyük hozzá, hogy Svájcban balodali közlekedés van!
DE! Amit etwg is mondott, ez csak abban az esetben volt bekapcsolva, ha a mozdony gépmenetben volt, vagy ingavonatot tolt. Mivel a Krokodil nem volt alkalmas ilyenekhez, tehát csak akkor lenne jogos jobb alul az egy fehér zárófény, ha nem vontat semmit.
(#71103) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71102) Válasz Jan 13, 2025
Ép egy japán anyagon dolgozgatok, ott talán még nagyobb káosz van a fényekben mint mifelénk. Ép egy gözöst filmeztem amin elöl a kémény alatt egy nagy fehér reflektor van, alul az ütközök felett 2 kicsi vörös. Hátul ugyanazon a mozdonyon csak 2 fehér lámpa van a szerkocsin.
(#71105) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71102) Válasz Kedd, 9:57
Igen, ez a svájci gép és biztosan nem " museum edition" !
A kérdésem eldőlt, csak a menetiránynak megfelelően lesz elől fehér, inkább sárgás fény, hátul semmi.
Köszönöm a segítséget.
(#71114) acszoli hozzászólása Válasz Csü, 20:58
Na, ha lámpa, akkor kérdeznék én is. Lassan elkészül az a GySEV 520-as gőzös, éppen a DCC kábelezésen dolgozom. Elöl-hátul 3 lámpa van. GySEV 050-es késői verzió, 1980-ig.

Hogy használták a lámpákat? Mind a 3 világított, vagy a középső külön kapcsolható? Hátul? Ha vörös zárfényt használták(lencse/plexi/akármi) akkor az melyik lámpa előtt volt? Fotókon láttam ahol a középsőn.

Túlzás lenne hátul a középsőt fix vörös LED-el megcsinálni?
(#71115) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71114) Válasz Csü, 21:20
Mivel a GYSEV Ausztriában is üzemelt ott már a 60-s években bevezették a 3 lámpás üzemet (A Spitzwnlicht), azaz elöl mindig 3 lámpának kellett világitani még nappal is. A DBnel 1957 ota volt kötelezö az osztrákonál még 1963-ban nem csak ajánlás. Pár évre rá már kötelezö lett
Ne feledjük a vasuton a lámpák nem arra szolgálnak, hogy a mozdonyvezetö lásson, hanem arra, hogy lássák a vonatot és meg tudják különböztetni pl az autotol. Szoval csak az ujabb mozdonyokon a felsö lámpa átkapcsolhato reflektornak ami gyakorlatilag csak lassu járatnál ad némi orientáciot ( pályaudvarokon stb). különben semmi értelme nincs. A szabályzatban nincs semmi szo a felsö lámpa reflektor funkciojáról, azaz eztra kacsolo sem kötelezö.
Hátul meg már megbeszéltük mikor kell és szabad egyáltalán világitani .
Azaz nincs egyèrtelmü elöirás, viszont voltak olyan helyek ahol a mozdony mint tolato/segitö mozdony is gyakran üzemelt ( pl a Semmering) oda olyan mozdonyokat telepitettek amin megfelelö lámpák vannak hátul is vagy a helyi mühelyben szereltek fel ilyesmit.
(#71116) etwg válasza etwg hozzászólására (#71115) Válasz Csü, 21:50
Az uj mozdonyokon ( a gyártoja válogatja) van egy nyomogomb vagy kapcsolo a reflektorra azaz 1 ( felsö) vagy a 2 also lámpáknak van egy erösebb fokozata amivel figyelmeztetni lehet, de annak a hatása is csupán pár 100 méter azaz egyáltalán nem alkalmas arra, hogy a veszély láttán a gyorsan mozgo vonatot meg lehessen állitani. Legfeljebb arra jo, hogy a mozdonyvezetö idöt nyerjen a menekülésre.
Olyan mozdonyokon amik mindkét irányban rendszeresen üzemeltek nyilvánvalo volt, hogy a felsö lámpát külön lehetett kapcsolni,,hiszen ha az az oldál hátul volt oda nem kellett a 3 lámpás fény. ( ezért van sok mai mozdonyon egy sereg kapcsolo, igy bármilyen fénykombinácio kialakitható).
(#71117) acszoli hozzászólása Válasz Pé, 6:51
Ok, szóval elől 3 világít mindig. Gép menetben mi a helyzet hátul?

2 fehér? Vagy mind a három? Vagy két fehér egy piros közepén?

1980 előtti időkben!
(#71122) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71117) Válasz Pé, 13:49
3 lámpa soha nem világit hátul. Rendszerint csak egy, de az sem mindig, ha van kéznél egy zárotábla.
Ez csak egy utánzat.

IMG_7684.jpeg
 
(#71135) klimas hozzászólása Válasz Vas, 12:18
Tisztelt Uraim !
Ismét gondom van ! Az egyik kedvencem a Fleischmann Edelweiß H0 szerelvény , az egyik mozdony festése javításra szorul. A festék/szín RAL számát esetleg valaki tudja? A másik , ha esetleg sikerül újra fényezni akkor a feliratokat is illene pótolni. Van-e olyan aki vizes matricát csinál? Az eredeti szitázva van , ez a módszer nyilván meghaladja az én lehetőségeimet.
Köszönöm a segítséget előre is.
(#71138) acszoli válasza klimas hozzászólására (#71135) Válasz Vas, 16:54
A színt ki tudod kevertetni egy autó festék boltban. Van egy kis műszer
ami többé kevésbé jól működik. Én is azt szoktam, néha elsőre nem megy, de hát így van ez. Vagy kavargatod Tamiya festékből, amíg jó nem lesz, és felirod az arányokat későbbre.

Vizes matricát én Vasparipával csináltattam, megtalálod F..bookon

A másik megoldás a koszolás...pont ott, ahol sérült ;)
(#71139) klimas válasza acszoli hozzászólására (#71138) Válasz Vas, 17:49
Köszi. A színkeveréssel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Régebben egy másik szerelvényhez (Le Capitole) kevertettem, fél óráig böngésztük a színkódot a mintákból. Számítógép, grammos kiosztás, négy-öt féle szín, szóval megadtuk a módját Háááát, nem az igazi. Szerencsére ott csak egy vékony sávban kellett újra fújni.
Na majd meglátom hátha ennél a kéknél jobban sikerül .
Nem vagyok a facebukon, tudnál esetleg más elérhetőséget?
(#71141) acszoli válasza klimas hozzászólására (#71139) Válasz Vas, 22:10
Küldtem email
(#71152) klimas válasza acszoli hozzászólására (#71141) Válasz 18:42
Köszönöm, keresem az embert.
Lapozás       44/44
Frissek
  2025. Jan, 20. Hé
19:59:44
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés