|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#71306) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71304)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Nálam függölegesen is jo, de csak elforditva vizszintesen használhato. |
(#71313) Frankye moderátori
válasza acszoli hozzászólására (#71303)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
A problémát jelzem Topinak, hátha tud vele kezdeni valamit. |
(#71314) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71303)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Probáltad összehuzni, lehet,,hogy csak ki van nagyitva. |
(#71318) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71294)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Persze. |
(#71320) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71318)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Nálam igy jelenik meg
Nézd meg a beállitásoknál alulrol a harmadik ( Android) beálliást választod akkor még kisebb, de teljes képet kapsz.
|
|
(#71321) acszoli válasza Frankye hozzászólására (#71313)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Köszi
|
(#71322) Frankye moderátori
válasza acszoli hozzászólására (#71321)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2025 |
|
Visszajelzett, keresik az okát és a megoldást. |
(#71406) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2025 |
|
Hali, volt valami fejlemény ezügyben? Jelenleg is ugyanaz, most ez az oldal nem jelenik meg teljesen |
|
(#71408) Frankye válasza acszoli hozzászólására (#71406)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2025 |
|
Még nem kaptam rá választ.  |
(#71437) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Szo, 19:45 |
|
Azt írja az újság - a Világgazdaság, az IHO-ra hivatkozva - hogy "hamarosan némer szupervonatok száguldozhatnak Magyarországon", mert használt DB AG ICE3 motorvonatok beszerzésén gondolkodnak.
1: Ha megépül a belgrádi vonal az elvileg 160-s lesz, és az 1-s vonal egy része alkalmas csupán ekkora tempóra. Hol van ez az ICE3 végsebességétől?
2: Ezek a vonatok 15kV/16,7Hz árammal mennek, a hazai drótokban meg 25kV/50Hz van.
Értelmes egy ötlet... |
(#71440) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71437)
|
Válasz •
|
Szo, 21:02 |
|
Én is láttam a cikket, hát szégyen egy állitolag vasuti laptol.
Söt több más ujság is idézte a cikket, még nagyobb butaságokkal kiegészitve. Mindenki be van tojva, hogy az uj vonatok „csak“ 160km/h-re lettek rendelve, de azt egyik firkász sem tudja, vagy látja mi minden kell ahhoz, hogy 160km/h-tol gyorsabban lehessen menni. Ez sohasem a jármüvön mulik, hanem a pályán, annak a tervezésén (felépitmény, ivek, emelkedök) felszereltségén ( biztber stb), energia ellátás, ami többe kerül mint maga a vonat lenne.
Az osztrák Westbahnt ( Bécs - Linz) vagy 20 éve 200km/h- ra épitették ki, és 20 év alatt teljesen tönkrement. Most gondolkodnak hogyan lehet gazdaságosan ujra épiteni, mert gyakorlatilag minden rossz a töltéstöl kezdve betonaljak tipusán és sürüségén át a felhasznált sinekig meg a váltokig. Ezt tudták már 20 éve is, csak vastag volt a piros ceruza, igy most áll a bál. Tavaly az árviz kezdte és azota csak toldoznak foltoznak.
Ehhez képest a pár ICE 3 átépitése 25 kV/50Hz-re szinte gyerekjáték a most végzö vasuti mérnökök számára. |
(#71443) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Vas, 7:03 |
|
Egy ujabb rossz hir vasutak világábol. Alstom a világ második legnagyobb vasuti jármügyára komoly problemákkal küzd, manapság az általános szállitási idö ( a megrendelestöl a jármü megjelenéséig már 5 évre hosszabbodott). És még ez az 5 év sem garancia, hogy a leszállititt uj jármü ( motorvonat, villamos) egyáltalán üzemképes. Szinte egymás után kerülnek vissza az uj jármüvek a gyárba ( Coradia max szerelvények , frankfurti meg a bécsi villamosok stb) szinte ujratervezésre, azaz komplett átépitésra. A 2016-ban megrendelt uj TGV vonatokbol eddig csak 2 van üzemben ( a több tucatbol). A hidrogén hajtásu vonatok is mind ujra az Alstom gyárában vannak átépités céljábol. Az Alstom nem hajlando informáciot adni mi okozza a gondokat, többek között arra hivatkoznak, hogy a kényszerböl átvett Bombardier nem volt fönyeremény, és még ma jo 5 év után sikerül talán rendbe tenni a Talent 3 vonatokat és ujra eladni a 6-9 éves szerelvenyeket. Ehhez jönnek a gyár bezárások meg eladások. A konszern egyetlen nagyteljesitményü vagongyárát ( a nálunk is jol ismert görlitzi gyárat) eladták és ezentul ott fegyvereket meg harci jármüveket fog gyártani az uj tulajdonos 
A másik nagy gyárat Henningsdorfban. ( Berlin) szerviz üzemmé alakitották, azaz nem születnek ott uj mozdonyok, vonatok).
A frankfurti villamosok visszahivása minket is érint, mert leállitották az ottani régi villamosok eladását. ( többek között Budapestre is), mert ezekkel kell helyettesiteni visszahivott uj szerelvenyeket, ami a régi es az uj villamosok közötti különbségek miatt mintegy 20% -l csökkenti a hálozat teljesitményét.
Tavaly az Alstom 309 millio Euro veszteséggel zárta az évet, ami természetesen jelentösen megdrágitja a gyártást - kisebb és drágább a hitel. Nagy a gond az uj jármüvek ETCS berendezéseivel ami kb 1 évvel hosszabitja meg a gyártást.  
Sajnos a másik két nagy europai jármügyár ( Stadler és Siemens) sincs jobb helyzetben, igy alig van lehetöség uj jármüvek gyors beszerzésére, ami hatalmas keresletet jelent a használt jármü piacon, és megdrágitja az öreg jármüvek árát is. |
|
|
2025. Márc, 31. Hé 1:53:02 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|