Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       86/86
(#71306) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71304) Válasz Feb 14, 2025
Nálam függölegesen is jo, de csak elforditva vizszintesen használhato.
(#71313) Frankye moderátori válasza acszoli hozzászólására (#71303) Válasz Feb 14, 2025
A problémát jelzem Topinak, hátha tud vele kezdeni valamit.
(#71314) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71303) Válasz Feb 14, 2025
Probáltad összehuzni, lehet,,hogy csak ki van nagyitva.
(#71318) Gabi válasza etwg hozzászólására (#71294) Válasz Feb 14, 2025
Persze.
(#71320) etwg válasza Gabi hozzászólására (#71318) Válasz Feb 14, 2025
Nálam igy jelenik meg


Nézd meg a beállitásoknál alulrol a harmadik ( Android) beálliást választod akkor még kisebb, de teljes képet kapsz.


IMG_7727.png
 
(#71321) acszoli válasza Frankye hozzászólására (#71313) Válasz Feb 14, 2025
Köszi
(#71322) Frankye moderátori válasza acszoli hozzászólására (#71321) Válasz Feb 14, 2025
Visszajelzett, keresik az okát és a megoldást.
(#71406) acszoli hozzászólása Válasz Márc 22, 2025
Hali, volt valami fejlemény ezügyben? Jelenleg is ugyanaz, most ez az oldal nem jelenik meg teljesen

Screenshot_2...png
 
(#71408) Frankye válasza acszoli hozzászólására (#71406) Válasz Márc 23, 2025
Még nem kaptam rá választ.
(#71437) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szo, 19:45
Azt írja az újság - a Világgazdaság, az IHO-ra hivatkozva - hogy "hamarosan némer szupervonatok száguldozhatnak Magyarországon", mert használt DB AG ICE3 motorvonatok beszerzésén gondolkodnak.
1: Ha megépül a belgrádi vonal az elvileg 160-s lesz, és az 1-s vonal egy része alkalmas csupán ekkora tempóra. Hol van ez az ICE3 végsebességétől?
2: Ezek a vonatok 15kV/16,7Hz árammal mennek, a hazai drótokban meg 25kV/50Hz van.
Értelmes egy ötlet...
(#71440) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71437) Válasz Szo, 21:02
Én is láttam a cikket, hát szégyen egy állitolag vasuti laptol.
Söt több más ujság is idézte a cikket, még nagyobb butaságokkal kiegészitve. Mindenki be van tojva, hogy az uj vonatok „csak“ 160km/h-re lettek rendelve, de azt egyik firkász sem tudja, vagy látja mi minden kell ahhoz, hogy 160km/h-tol gyorsabban lehessen menni. Ez sohasem a jármüvön mulik, hanem a pályán, annak a tervezésén (felépitmény, ivek, emelkedök) felszereltségén ( biztber stb), energia ellátás, ami többe kerül mint maga a vonat lenne.
Az osztrák Westbahnt ( Bécs - Linz) vagy 20 éve 200km/h- ra épitették ki, és 20 év alatt teljesen tönkrement. Most gondolkodnak hogyan lehet gazdaságosan ujra épiteni, mert gyakorlatilag minden rossz a töltéstöl kezdve betonaljak tipusán és sürüségén át a felhasznált sinekig meg a váltokig. Ezt tudták már 20 éve is, csak vastag volt a piros ceruza, igy most áll a bál. Tavaly az árviz kezdte és azota csak toldoznak foltoznak.
Ehhez képest a pár ICE 3 átépitése 25 kV/50Hz-re szinte gyerekjáték a most végzö vasuti mérnökök számára.
(#71443) etwg hozzászólása Válasz Vas, 7:03
Egy ujabb rossz hir vasutak világábol. Alstom a világ második legnagyobb vasuti jármügyára komoly problemákkal küzd, manapság az általános szállitási idö ( a megrendelestöl a jármü megjelenéséig már 5 évre hosszabbodott). És még ez az 5 év sem garancia, hogy a leszállititt uj jármü ( motorvonat, villamos) egyáltalán üzemképes. Szinte egymás után kerülnek vissza az uj jármüvek a gyárba ( Coradia max szerelvények , frankfurti meg a bécsi villamosok stb) szinte ujratervezésre, azaz komplett átépitésra. A 2016-ban megrendelt uj TGV vonatokbol eddig csak 2 van üzemben ( a több tucatbol). A hidrogén hajtásu vonatok is mind ujra az Alstom gyárában vannak átépités céljábol. Az Alstom nem hajlando informáciot adni mi okozza a gondokat, többek között arra hivatkoznak, hogy a kényszerböl átvett Bombardier nem volt fönyeremény, és még ma jo 5 év után sikerül talán rendbe tenni a Talent 3 vonatokat és ujra eladni a 6-9 éves szerelvenyeket. Ehhez jönnek a gyár bezárások meg eladások. A konszern egyetlen nagyteljesitményü vagongyárát ( a nálunk is jol ismert görlitzi gyárat) eladták és ezentul ott fegyvereket meg harci jármüveket fog gyártani az uj tulajdonos
A másik nagy gyárat Henningsdorfban. ( Berlin) szerviz üzemmé alakitották, azaz nem születnek ott uj mozdonyok, vonatok).
A frankfurti villamosok visszahivása minket is érint, mert leállitották az ottani régi villamosok eladását. ( többek között Budapestre is), mert ezekkel kell helyettesiteni visszahivott uj szerelvenyeket, ami a régi es az uj villamosok közötti különbségek miatt mintegy 20% -l csökkenti a hálozat teljesitményét.
Tavaly az Alstom 309 millio Euro veszteséggel zárta az évet, ami természetesen jelentösen megdrágitja a gyártást - kisebb és drágább a hitel. Nagy a gond az uj jármüvek ETCS berendezéseivel ami kb 1 évvel hosszabitja meg a gyártást.
Sajnos a másik két nagy europai jármügyár ( Stadler és Siemens) sincs jobb helyzetben, igy alig van lehetöség uj jármüvek gyors beszerzésére, ami hatalmas keresletet jelent a használt jármü piacon, és megdrágitja az öreg jármüvek árát is.
(#71450) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71443) Válasz Hé, 20:01
Idézet:
„...a kényszerböl átvett Bombardier...”

Ki tartott géppuskát az Alstom vezetésének a fejéhez?

(Amúgy a pesti 4-es metró szerelvényei sem mentek át simán a vizsgán anno. Idősebbik fiam használta párszor az egyetem két kapmusza között, szerinte utas szempontból az Alstom pocsék, a 3-son közlekedő ruszkik jobbak.)
(#71452) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71450) Válasz Hé, 20:20
Missis von der Leyen......

A Bombi elöször összevásárolta fél Europa gyárait, majd vette a kalapját itthagyva a csödöt.
Ekkor jöttek az okosok és papipron kiosztották a maradékot.
(#71457) etwg hozzászólása Válasz 8:02
Egy ujabb cikk a VG-böl. Állitolag a MAV 5-15 darab DB 218-s dizelmozdonyt venne.. ( a német mozdonyok szinte egyidösek a M41-esekkel ( csak valoszinüleg 2x3szor annyit voltak strapálva), ráadásul nincs megoldva a vonatfütes sem a BR218-ban.

Egyet nem egészen értek, mindenki tudja milyen rossz helyzetben van a MAV a vontatojármüvek terén, és ez nem tegnapi kérdés hanem sok évtizedes. Nem tudom hogyan is gondolták a vezetök meg a miniszterium, hogy a 40-50 éves mozdonyokat örökké üzemben lehet tartani. Miért nem indult az évtizedek alatt egyetlen kezdeményezés sem, hogy a több 100 csörgöt szisztematikusan átepitik, felujitják egységes müszaki szinvonalra. ( pl motorcsere stb), A mozdonyok mechanikus rendszere biztos kibir még >50 évet ( fökeret futomü stb,) és mégis megmaradna az egységes mozdonypark, tapasztalatok és alkatrészbázis.
Érthetetlen miért kell most egy ujabb hasonlo koru szerkezetet behozni.
Ha a magyar ipar nem képes a generális felujitásokra akkor körül kellett volna nézni a környezö országokban, még 2-300 km távolságban is több ilyen vasuti üzem létezik amik biztos el tudnák vállalni a csörgök átépitését.
Nem biztos, hogy olcsobb mint a roncstelepi mozdony, de egész biztosan jobban illeszkedik a MAV parkjába, mint az ilyen szedett vedett egzotikus jármüpark.
A gondolat az ETCS felszerelésröl ezekbe a matuzsálemekbe meg csak a VG szinvonalát minösiti.
(#71463) sunocske válasza etwg hozzászólására (#71457) Válasz 15:12
Csörgőből még az exportdarabokkal együtt sem gyártottak 200 db-ot. A MÁV + GySEV állomány 114 darab volt. Egy olyan korban, ahol még voltak Púposok, Bobók, Nohabok, Szergejek, M47-esek stb., tehát relatíve járműbőség volt. És azért nem gondolt senki a pótlásukra mondjuk 20-30 évvel ezelőtt, mert akkor még viszonylag újak voltak (nem, nem voltak azok, de gyakorlatilag az akkori dízelmozdony-állomány legfiatalabb tagjai), és senki nem gondolta volna - bár kétségkívül voltak jelei - hogy egyszer csak beüt a klíma- és olajválság, a dízelüzem nemkívánatos jelenség lesz a világon, rá még az európai vasutak is lábonlövik saját magukat a kötelező ERTMS/ETCS mizériával.
(#71464) tumikas válasza etwg hozzászólására (#71457) Válasz 15:42
Az volt anno az elképzelés a 30+30 db felújított M41+M62 elég lesz arra hogy a felmerülő dízeles vontatási igényeket ki tudja elégíteni, és amire ezeknek lejár a tervezett üzemideje addigra lesz forrás új gépekre is. Ugyanúgy mint a V6-os Sziliknél is. Ebből nem lett semmi.

Anno a remot programban is már elég durván kellett válogatni a gépek között hogy legyen olyan ami mechanikailag nem volt túl fáradt, és ez volt már 20 évvel ezelőtt, gondolhatod hogy milyen most a helyzet.

Jelen pillanatban pedig tűzoltás megy, az első kiszemelt ex-DSB gépek katasztrófális állapotban vannak és nem a mi rossz állapotú vaspályáinkra vannak kitalálva, Ludmilla lenne még nagy mennyiségben elérhető ugyanezzel a gonddal küzd, maradt a Nyuszifül.
(#71466) etwg hozzászólása Válasz 17:18
Most hallom, hogy az EU belépöt tervez minden állomásra ahol 4-nél több peron van. A belépö az állomásokon a rend fenntartására fog szolgálni, és kiszoritja az állomásokrol a hajléktalanokat.
Egy bizonyos jegyértéken felül, vagy elsö osztályu jegynél a belépes ingyenes lesz.
(#71467) etwg válasza sunocske hozzászólására (#71463) Válasz 17:37
Azert az felettébb érdekes, hogy nem gondoltak ilyesmire. Tudom, hogy az alkalmazottakat nem okvetlenül a gondolkodásért szokták fizetni, de azért a vezetöségnek látni kellett volna a tendenciát meg talán azt is, hogy nem igen lesz gyártás ilyen méretü dizelmozdonyokra. Ráadásul általában minden vasutnak van fejlesztési osztálya aminek elsösorban ilyen feladatai lennének.
Már jo 40 éve látjuk, hogy a tendencia az egyre nagyobb gépek felé indult, és ezek nem okvetlenül a teljesitményük miatt nyultak meg, mint a fizetés elötti hét, hanem a rengeteg koceraj miatt, amit beléjük kell tömni. Ez ilyen vasutaknak mint mifelénk vannak, alig fogadhato el, amikor rendszerint nincs hely a hosszu mozdonyokra sem a mühelyekben, sok helyen még a pályaudvarokon sem. Nemcsak nálunk, de a fejlett nyugaton is látni a büvészkedést sok helyen, amikor a mozdony két vagonnal nem fér el a válto meg a bak közé, mig a régi kisebb mozdonyok ott 3 vagonnal is elfértek. Ezeket a helyeket mind át kellene épitgetni.
Az ÖBB is lassan 800 méteres peronokat épit, hogy elférjenek a vonatok. És kisebb mozdony alig van, még a tolato szolgálatban sincs.
Lapozás       86/86
Frissek
  2025. Ápr, 01. Kedd
20:25:49
  Jelenleg 71 fő olvassa az oldalt
Hirdetés