|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#6826) Csukló válasza HomA hozzászólására (#6825)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2011 |
|
Hát nekem akkor is a sín robogó tetszik! |
(#6828) HomA válasza Csukló hozzászólására (#6826)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2011 |
|
A járműparádé sajnos ma lesz, de azért a "robogót" tegnap beindították.
Majd még teszek fel videókat. |
(#6829) Csukló válasza HomA hozzászólására (#6828)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2011 |
|
Várjuk a videókat |
(#6830) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#6826)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2011 |
|
Az nagyon nagy! |
(#6860) 1047-505 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2011 |
|
igaz nem en láttam de az erő vele van |
|
(#6903) GAtesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2011 |
|
|
(#6907) Frankye válasza GAtesz hozzászólására (#6903)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2011 |
|
Ez nagyon jó!!! |
(#7022) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2011 |
|
Üdv.
Azt hiszem megbántam ma, hogy nem készítettem fényképeket a Ferencvárosi villanymozdony javítójában..
A hó eleje óta a MÁV IKV-nál dolgozom, és ma pl, a műhelyt belülről megvilágító, mennyezeti 250W-os izzókat cserélgettük..
Néztem is,(ha valaki el tudja képzelni a helyszínt) hogy hogy fogunk feljútni oda?? Létrával?
Aztán csak kiderült.. Felmásztunk a sínes darura, ami a mennyezet felett fútkos ide-oda..
Hamarosan jelentkezem majd képekkel.. |
(#7026) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7022)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2011 |
|
Üdv a vasutat nyaggatók körében, "kolléga"!
Várjuk a fotókat! |
(#7041) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7026)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2011 |
|
Közben feltöltöttem pár képet, ide a galériámba.
Nem is gondoltam volna egyébként, hogy a vonat kerekeket is esztergálják..
De jópofa..
Van erre kialakított alagút, ott áll az emberke, feje fölött a vagon, hidraulika pörgeti a vasúti kereket, közben válik le a "spéjn".
Szegény világosabb színű nohabot pedig már kibelezték, a motor sincs benne, és a fényszoróknak is a helyét találtuk..
Egyébként fénycsőarmatúrákat cseréltünk újakra, és ízzókat.. Amilyen poros volt, lehettek több 10 évesek.
Az oldalnézeti "kádár" vonat képnél lehet látni a világító, vele párhuzamos fénycsövet, és az unimog fölötti tányéros jópár lámpát.. Azokat cseréltük, most már világít normálisan majdnem mindegyik..
Egyébként az a "kádár" motorvonat a saját erejéből állt ki, hogy elférjünk a létrával, közben kiderült, hogy a tetejéről kényelmesebben elértük volna az izzókat..
A 2 nohab tetején így is tettünk, és az M szériás dízelmozdony tetején is..
De lehet nem fogok sokat fényképezni, csak ilyen ritkaságot, mert nehogy egy idő múlva az legyen, hogy fényképész vagyok, nem villanyszerelő..
(Szóval dolgozzak, ne fényképezgessek.. )
Üdv.Tomi |
(#7042) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7041)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2011 |
|
Csak a pontosság kedvéért: Az összes dízel mozdony "M" szériás, a pályaszámuk mindnek Mxx-xxx (az x-ek helyén számjegyek). Legalábbis "régen" így számozták őket. Ma már a kocsikkal azonos számozási rendszert alkalmaznak. Az A26-os nem a MÁV számozási rendszerhez illeszkedő, mert azt a BKV-HÉV (és a Metro) alkalmazta.
(Az utolsó kép sajnos nem olvasható... )
(Ja, és nem Bp-Keleti Járműjavító, hanem Ferencváros, ha jól sejtem... Legalábbis a Keletié nem ilyen volt, amikor még ott melóztam. Mármint a Keletiben. )
Azért ha valami érdekeset látsz, ne sajnáld a fényképezőgépet! |
(#7045) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2011 |
|
Én csak azért írtam keletit, mert a Keletiben van, majdnem a syma csarnokkal szemben, ez a járműjavító, de aztán lehet, hogy papíron Ferencvároshoz tartozik..
UI: Az utolsó kép egy "duplikáció", az egy kép lenne a kerékesztergáról a kép száma szerint, de arról már van fent. |
(#7047) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2011 |
|
|
|
(#7051) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7045)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2011 |
|
Hmmm. Ezesetben elnézést kérek! (Ciki, hogy tizensok évig ott dolgoztam, de nem ismertem fel... Mármint a Keletiben melóztam, nem a járműjavítóban.) |
(#7052) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#7047)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2011 |
|
Köszi a levelet is! |
(#7076) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 30, 2011 |
|
Üdv Urak..
Újabb képek, ezennel Ferencvárosból..
Arra a jó magas térvilágító oszlopra kellett felmászni izzócsere céljából.(Lásd: Galériám- Ferencváros. )
Közben elhaladt pár mozdony, motorvonat is.
Ééés igen. Visszatértünk oda az e-mozdonyjavítóba, amiről pár kommenttel elöbb sírtam, hogy megbántam, hogy nem készítettem képeket.
Most bepótoltam..
Lehet látni a festésre váró mozdony környékén a plafonon az izzókat.. Na, 2-3 hete azokat cseréltük, és lehet látni ugyanolyan magasságban a vízszintes, sárga darut is.. Azon voltunk, az mozgatott minket egyik sortól a másikig..
Jah és igen, csatolok ide is képeket, mert nem tudom, hogy mit is fényképeztem..
Ez a villanymozdony motorja, vagy a dízel generátora?
Kettő közül valamelyik az tuti, dehogy melyik...
De lehet, hogy az utóbbi, mert a közelebbi képen látni, hogy nincsenek a tekercsek szigetelve az ív áthúzása ellen..
A villanymozdony gondolom nem azért eszik 15kV-ot, hogy aztán egy 380-as motor forogjon benne..
Szóval annak a tekercseit biztos szigetelik a magasfeszültség ellen, ez pedig nem szigetelt.. |
|
(#7077) SzerNoh válasza Pulyka hozzászólására (#7076)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
Szia!
Ez a képed nagyon jó !
|
(#7078) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7076)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
Köszönjük a képeket!
(Az oszlopmászásért nem irigyellek... )
Bár nem vagyok gépész, de nekem is dízel-generátornak tűnnek.
(Megj.: Nem 15, hanem 25 kV-os a felsővezeték. Nem mintha sokat számítana, ha valaki megfogja, de azért...) |
(#7096) Pulyka válasza SzerNoh hozzászólására (#7077)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
Köszi.
Egyébként az oszlopot megmászni tényleg nem könnyű feladat, mindig néztem, "ahjjj, még ilyen sok van hátra? " , de a tetején nem is olyan félelmetes.. Nem a várt kilengést érzékeltem, mert egyáltalán nem is volt kilengése fent, úgyhogy nekem tetszett..
Egyébként a vasutasok is összetartóak ám..
Rákoskert vasútállomáson cseréltük ma a peronvilágítás izzóit, fel kellett menni a peronra platóssal, de a piros sáv szabad maradt..
..jön a távolban a vonat, és már fénykürttel köszön nekünk, láttam nagyon mosolyog benne a csóka, pedig nem is ismerjük egymást.. |
(#7097) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7078)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2011 |
|
...tényleg hogy lehet megoldva a villanymozdony motorja?
Mivel soros egyenáramú motor hajtja, gondolom kommutátoros, szénkefés motorról beszélünk.
A kommutátor szeletein keresztül nem mászkál át a 25kV íve? |
(#7098) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7097)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2011 |
|
Mint írtam, fogalmam sincs, merthogy nem vagyok gépész, de ha valami ilyen vénával megoldott kolléga erre téved (balatonperes kolléga úr, esetleg?), igazán elárulhatná, mert már engem is érdekel... |
(#7099) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7096)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2011 |
|
Idézet: „Egyébként a vasutasok is összetartóak ám.. ”
De mennyire! |
(#7115) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7098)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2011 |
|
Bocsi, mindenkihez szólt a kérdés, csak a Te hsz-ed válasz gombjára kattantam rá véletlenül..
Egyébként újra felfedeztem 2 csodát..
Hozzáteszem a narancssárga motorvonat nagyon csúnya, nekem nagyon unszimpatikus..(akarom mondani a sárga csíkos)
Viszont a piros ennivaló..
Egyébként mind a kettő motorvonat, mert a képről nem látszik.
Na, majd bent felteszem ezt a motorkérdést, hátha valakinek volt szerencséje megtapasztalni, bár nem mozdonyszerelő brigád vagyunk, de hátha. |
|
(#7122) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7115)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2011 |
|
Semmi gond, értettem én. |
(#7154) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7122)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2011 |
|
Üdv.
Nem tudom, hogy aki mondta-e az mennyire ért hozzá, de elvben helytálló.
Szóval a villanymozdonyokban lévő motor 1 kV körüli, így normális kommutátora van, nem kell szigetelni, ahogy kipattant a fejemből..
Az a 25kV csak a feszültségesés miatt olyan magas, ami igaz is lehet..
Ez a magasfeszkó pillanatok alatt végigszalad mindenhova, így nem nagyon van feszültségesés.
Szóval lehet, hogy a saját szememmel láttam egy villanymozdony motort, amitől nem leszek én a nagy király, de ezt is meg kellett élni..
Mellesleg nem tudom ki hogy van vele, de nagyon szeretem nézni, mikor elhagyatott/nem sűrűn használt vágányokon látok vonatot/mozdonyt.
Ilyen pl. a Kereszttúri lakótelepnél(10.ker) lévő vágány, ami a gyógyszergyárba megy, és visznek/hoznak vagonokat.
..a másik pedig az Őrs vezér téri Hév végállomást a Kőbánya-teher p.u.-al összekötő szakasz.
Ma is ott húzta az a zöld dízel jószág a hév vagonokat.. |
(#7157) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7154)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2011 |
|
Én Kőbánya-felsőn szoktam a zöld HÉV-dízelekkel találkozni néha. De van még néhány ilyen iparvágány, tök jó, amikor mennek rajta. |
(#7164) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2011 |
|
Ezt ma kaptam, a hírlevélben. A két témacím tetszik nagyon, így, egymás után!
(A Szergejt a hóekével ne nézzétek, illetve nem az az érdekes... ) |
|
(#7185) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7164)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2011 |
|
Jut eszembe.
A váltófűtők nyáron mit csinálnak?
Mert van váltófűtő brigád is. |
(#7187) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#7164)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2011 |
|
Kedves Barátom és Kollégám!
"....hány éves vagy te herceg?27. És még hiszel a mesékben....."
Szóval: te tudod a legjobban,hogy ki és hogyan van fölkészülve ,bármire is.
|
(#7188) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7187)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2011 |
|
Hát pont ezért!
Egyébként azt szoktam mondani, hogy a vasút (BKV, Köztiztasági Vállalat, stb., tetszés szerint be lehet helyettesíteni) felkészült a télre, csak arra nem, hogy a télen:
a.) hideg lesz
b.) esni fog a hó
De különben patentul felkészültek! |
(#7189) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7185)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2011 |
|
Váltanak. (Vagy váltanak, vagy fűtenek.Tudod, mint a reklámban: Ön dönt, iszik, vagy vezet. A hármat egyszerre soha!) |
(#7197) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2011 |
|
Igaz,már a 'csapból' is ez folyik. De úgy érzem, itt is helye van.
|
|
(#7198) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#7197)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2011 |
|
.......a 6-os képen két név, amely modellezési szempontból lényeges. (én úgy gondolom!) |
|
(#7201) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7198)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2011 |
|
Gyönyörű ez a címeres "festés" (ami igaziból matrica).
(Jól látom, hogy Gödöllőn lőtted a képeket?) |
(#7202) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#7201)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2011 |
|
Ahoy,Hóhérom!
Igen,jól. Tudod, ma volt a 'nagy leleplezés'....ma hajnalban ,kb.2-3 körül érkezett a gép,(azért is írtam, hogy a 'csapból is' ez folyik.....,többfelé olvasgattam,nézelődtem...)
OFF: kedden dolgozol?
UI:sajnos akadt már 'hozzáértő',aki kritikus véleményt fogalmazott meg, a ragasztás minőségével kapcsolatban.
Tény:én nem mentem körbetapogatva rajta...... |
(#7205) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7202)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2011 |
|
Kedden vagyok. Ha ráérsz, csörgess meg!
Matricás megoldás: Igen, hallottam én is. Ezzel együtt nagyon szép! |
(#7207) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#7205)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2011 |
|
OKS!
(nagyon remélem, hogy rá fogok érni.......) |
(#7208) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#7207)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2011 |
|
Én is remélem! (Mert ha Te/Ti dolgoztok, akkor nekünk is sok dolgunk van... ) |
(#7214) Antal Miklós válasza Pulyka hozzászólására (#7076)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2011 |
|
Sziasztok, én is jártam a Keletiben, és fotóztam.
A motor kitünően működik, elektromosan még egy kis felujjításra vár, és az idő "vasfoga" már kikezdte a festést, de a lefényezéshez jó sok pénz kellene. De szeretem ezt a mozdonyt!. |
|
(#7215) Frankye válasza Antal Miklós hozzászólására (#7214)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2011 |
|
Bizony, szép jószág, kár, hogy eleve kevés volt belőle (19 db), és mára szinte mindet kivonták a forgalomból, pedig jól teljesítettek! |
(#7219) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 16, 2011 |
|
Egy kis érdekesség. (Pripjáty = Припять = Чернобил = azaz az oroszul nem tudóknak: Csernobil)
(Az alul lévő <- és -> linkekkel lehet léptetni a témák között, illetve a bal oldali listában. Aki nem beszél angolul, annak is érdekes lehet az oldal...) |
(#7435) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Ugyan nem ma, de többek közt ezeket láttam az elmúlt hónapokban:
|
|
(#7436) Abs válasza Abs hozzászólására (#7435)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
...meg ezeket:
|
|
(#7437) Abs válasza Frankye hozzászólására (#7215)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Húsz volt. És ami még megvan:
M61,001 (MÁV-Nosztalgia, csíkos, csillagos)
M61,002 (Nohab-GM alapítvány, üzemképtelen)
M61,006 (MÁV-Nosztalgia, narancs)
M61,010 (Nohab-GM alapítvány, csíkos)
M61,017 (MÁV PMLI, csíkos, címeres, felújított)
M61,019 (MÁV-Nosztalgia, narancs)
M61,020 (MÁV-Nosztalgia, csíkos)
|
(#7439) Frankye válasza Abs hozzászólására (#7437)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Én úgy tudom, hogy 20 volt eredetileg, de egyet azonnal "félreállítottak", alkatrésznek. Persze, lehet hogy én tudom rosszul. |
(#7448) Abs válasza Frankye hozzászólására (#7439)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Hát, én erről még nem hallottam. A nyolcas és a kilences nem lett azonnal üzembe állítva, mert tanulmányozták az elvtársak.
pályaszám - üzembe helyezés időpontja
M61,001 - 1963.06.09.
M61,002 - 1963.06.24.
M61,003 - 1963.07.17.
M61,004 - 1963.07.17.
M61,005 - 1963.09.12.
M61,006 - 1963.11.04.
M61,007 - 1963.11.14.
M61,008 - 1963.10.17.
M61,009 - 1963.10.17.
M61,010 - 1963.11.14.
M61,011 - 1963.11.21.
M61,012 - 1963.12.20.
M61,013 - 1963.12.20.
M61,014 - 1963.12.20.
M61,015 - 1963.12.27.
M61,016 - 1963.12.29.
M61,017 - 1963.12.29.
M61,018 - 1964.02.10.
M61,019 - 1964.03.12.
M61,020 - 1964.03.12.
Tapolcán üzemelt csak tizenkilenc gép. Oda a tizenhatos (a tizenkettessel és a húszassal együtt) 1989. június 1-én érkezett meg, de már üzemképtelenül, megbontott motorral. Ő lett félrerakva alkatrésznek, és nem is üzemelt többet. 1989. június 15-én selejtezték is. |
(#7449) Frankye válasza Abs hozzászólására (#7448)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Akkor lehet, hogy ezt ferdítették el úgy, ahogy az infó már hozzám eljutott.
Köszönöm a kiegészítést! |
(#7499) Pulyka válasza Antal Miklós hozzászólására (#7214)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2012 |
|
Jól világítanak a fénycsőarmatúrák?
Mi cseréltük őket.
Jut eszembe, voltunk a Ferencvárosi gurítóban is..
A kép jobb oldalánál lévő lámpákat élesztjük újra, kissé elavultak, ezért modernizálásra szorulnak, de a lényeg, hogy nem világítanak, valamit tenni kell velük..
Ezek a lámpák a toronyban dolgozók számára adnak tájékoztatást a guruló vagonok sebességéről.
Amikor mondta ezt a munkatársam, gondoltam, hogy mit ki nem találnak már..
Sötétben csak így lehet látni, hogy milyen gyorsan alszanak ki a lámpák, mivel az elhaladó vagonok mindig kitakarják a fényüket, sötétben így azonosítanak sebességet.
Bár, azért elgondolkozik az ember, hogy nem-e lett volna egyszerűbb megoldás egy tornyon lévő lámpa telepítése, ami bevilágítja a váltókat, síneket, és a szerelvényeket?
De a kép középpontjában látható fékezőket látva, megkérdeztem.. "Mi kell ide, hogy ide felvegyenek dolgozni?"
Nagyon érdekes, ahogy behúznak, és ahogy kiengednek, főleg a hangjuk..
.. és ahogy csökken a vagon sebessége, meg a fülünk "élettartama", de az nem számít..
Nekem nagyon tetszik.
|
|
(#7508) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#7499)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2012 |
|
Aki olvasta Moldova könyvét (Akit a mozdony füstje megcsapott, vasutasoknak, vasutat szeretőknek kötelező olvasmány!), emlékezhet a ferencvárosi gurítódombról írt részre, amelyben leírja, hogy a szomszédos MÉH telepet (ahol ugyebár "csak" ócskavasat tároltak, és akkoriban a fémlopás nem volt annyira "divat, mint manapság!) jobban megvilágította a térvilágítás, mint a gurítót... Sajnos, ez azóta sem változott, ahogy sok más dolog, amit leírt a könyvében. |
(#7565) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#7508)
|
Válasz •
|
Jan 14, 2012 |
|
Nem olvastam.
Viszont annak a lámpának a helyét akkor ezek szerint rosszul tervezték meg.
..vagy direkt a méhtelepre is akarták, hogy világítson a lámpa, csak a vasutasok hiszik azt, hogy a gurítóra kéne világítani-a..
Van pár képem megint a Ferencvárosi villanymozdony javító közeléből, de most aznapos vagyok így kora szombat hajnala után, azért nem másnaposat írtam..
..ezért szerintem csak holnap töltöm fel.. |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 16:26:12 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|