|
A budapesti metró
|
Témaindító: SzervízMacska, idő: Júl 4, 2010
Témakörök:
|
|
(#346) SzervízMacska hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
Sziasztok!
Úgy gondolom, ez a közlekedési eszköz is megérdemel itt egy saját témát. Nem csupán a szerelvényekre gondolok, jöhet ide bármilyen kapcsolódó érdekesség a működésről, vezérlésről, infrastruktúráról, alagútról, mozgólépcsőről...
Szó eshet ( essen is! ) a nagyközönség elől rejtett részeiről; az üzemszünetben közlekedő dízelmozdonyokról; javítóbázisról; szolgálati helyekről... Szóval hajrá, metró-fanok! |
(#371) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
szia SzerízMacska!
van képed is? pl én nagyon kíváncsi vagyok milyen lehet a Metró belülről!
Pl mennyi igaz abból a hírből hogy a 2, és a 3 metró teljesen automata üzemben működik? mert én azt halllottam teljesen automatikusan működik , és csak dísz szerepet tölt be a vezető, hogy bátrabban felmerjünk rá szállni, vagy ha gond lenne akkor egyből közbe tud avatkozni.
? |
(#376) Topi válasza SzerNoh hozzászólására (#371)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
|
(#377) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 4, 2010 |
|
Kis csemege:
|
|
(#382) SzervízMacska válasza SzerNoh hozzászólására (#371)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Szia! Sajnos nem maradt róla egyetlen képem sem, mert az akkori telefonomat - amivel fotóztam - nem sokkal később ellopták. Több évig dolgoztam a 2-es vonal felújításán, innen a vonzalmam. Valami mégis megmaradt, az utolsó kitűzőm. Ezt eltettem relikviaként.
Csukló: kösz a képet! Nagyot dobbant a ketyegő, mikor megláttam. |
|
(#393) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#382)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
|
|
(#396) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#393)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Itt még szépen meg van "hámozva" az állomás. |
(#407) AlstomMetropolis válasza Csukló hozzászólására (#393)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Tetszik ez a kép!
De amit a galériába lőttél az sem kutya!!!!! |
(#408) AlstomMetropolis hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Esetleg AM ről nincs képed? |
(#411) Bubu válasza AlstomMetropolis hozzászólására (#408)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Szia Metropolis!.....
Mi az a AM?
Leirnád nekem ha szépen megkérlek? |
(#412) AlstomMetropolis válasza Bubu hozzászólására (#411)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Alstom Metropolis |
(#413) Bubu válasza AlstomMetropolis hozzászólására (#412)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
és olyan hol közlekedik? |
(#418) Csukló válasza Bubu hozzászólására (#413)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2010 |
|
Várhatóan Budapesten fognak járni egyszer....
|
|
(#426) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#418)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
Ha igaz, nem is olyan nagyon sokára... |
(#428) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#393)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2010 |
|
A metróban nem terveznek afféle "fotós túrákat"? Olyanra gondolok, mint ez példának okáért. |
(#483) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#428)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Nem szoktak ilyenek lenni mert a METRÓ veszélyes üzem!
De majd felvetem illetékes körökben! |
|
(#489) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#483)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Esetleg egy vica-verza alapú szakmai köröknek szervezett fotós-találkozó, együttműködéssel?
Arra gondoltam, hogy a két (három, négy, ...) kötöttpályás cég tarthatna ilyen közös találkozókat, szakmai konferenciákat, tapasztalatcseréket. Talán nem lenne minden cél és értelem nélkül, ha megosztanánk a tapasztalatainkat.
(Pl. úgy tudom, hogy a M2 is D55-ös bizt. ber.-t használ, mint a MÁV egyes állomásain...)
Szerk.: A képeken a Kő-Kispesti szín van? |
(#524) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#489)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2010 |
|
Hali
Sajnos nekem rossz tapasztalataim vannak a szakmai konferenciákkal!
Főként az a bajom, hogy azok az emberek akkiket érdekel de nem felső vagy közép vezetők az ilyenre be sem juthatnak. Ennek ékes példája, ahogy a 40 éves METRÓ szülinapot a vállalt megünnepelte...........
Az M2-őn nem tudom milyen bizber van még, de azt tudom, hogy amint csak AM lessz a vonalon Siemens mozgótérközös lesz...
Igen a képeken a Köér utcai járműtelepen készültek.
Én a Villamos szakszolgálatnál dolgozom.... |
(#543) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#524)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Én nem annyira a "vezetők" által szervezett dologra gondoltam, hanem amolyan "alulról építkező" valamire. Elsősorban is a "kisemberekre" gondoltam, a hozzánk hasonló, a téma iránt rajongó, afféle lelkes amatőrökre. Persze, nyilvánvaló, hogy bizonyos szintű vezetőket sem lehet kihagyni az akcióból, de azt gondolom, ehhez nem kell a "legmagasabb" szintig elmenni. (Természetesen, ha hülyeségnek tartjátok az ötletet, akkor vessük el...)
Az M2-n még a '80-as évek közepén, középiskolásként voltam, a Deák téri állomáson mentünk be az üzemi területre, ahol megmutatták az ottani bizt. ber.-t. Akkor láttam, hogy a MÁV-nál használatos, D-55-höz hasonló berendezés működik, persze metrós szabványokra alakítva. Ez a "mozgótérközös" rendszer mit takar? Esetleg a lexikonba is beírhatnád, ha van kedved/időd! Ugyan oda nem lenne rossz, ha a "csúszóváltó"-ról is írnál pár szót, engem érdekelne a technológia.
(Én pedig a MÁV-START-nál melózok...) |
(#555) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#543)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Az ötlet maga nem rossz csak ismerem a céget............
Én is szívesen szerveznék ilyet tán még lenne elég kapcsolati tőkém is de megmondom neked őszintén nincs kedvem veszekedni mindenkivel ezért, aztán meg azt csinálná a cég amit a MAVITével (A kis csapat szervezett éi 1-2 különmentet, a BKV látta hogy ez jó és bevétel is akad belőle, most majdnem minden hónapban akad és a kis egyesület küzd az évi 1 menet rentabilitásáért...)
Igen tudom, hogy a Deákon milyen van (én is láttam), de nem ismerem a részleteit...
A mozgó térközöst csak hallomásból ismerem és nem vagyok a téma avatott szakértője ezért nem szeretném én elmagyarázni!
A (KÚSZÓVÁLTÓ) rendes nevén RWS kitérőt szerintem majd a villamos/pálya topikban írom le bár az IHO részletesen foglalkozott vele.
|
(#560) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#555)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Idézet: „A (KÚSZÓVÁLTÓ) rendes nevén RWS kitérőt szerintem majd a villamos/pálya topikban írom le”
Miért nem egyből a helyi lexikonba? |
(#569) Abs válasza Csukló hozzászólására (#555)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2010 |
|
Jó estét,
No, találtam kedvemre való témát, így én is megejtem az első hozzászólásomat eme fórumon
Szóval, metró bizt.ber. Nem D55, sokkal inkább D70, de még inkább D70K. Tolatóvágányutas állomási és vonali térközbiztosító, vonatszámkövetéssel kiegészített KÖFE/KÖFI rendszer.
Mozgó térköz: nincsenek telepített (térköz)jelzők, a virtuális térköz maga a vonat. Azaz, a pályának csak az a része foglalt, ahol tényleges foglaltság van, tehát ahol a jármű fizikailag elhelyezkedik. A valós térközök esetében az egész térköz foglalt lesz akkor is, ha csak egy mozdony tartózkodik a szakaszon. Ellenben a virtuális térköz esetében csak az a néhány méter lesz foglalt, ahol a jármű kézzelfoghatóan jelen van.
Egyébként, az egyik (ex?) metrós menetirányító már feltalálta ezt, mikor forgalmi zavar alkalmával azt az utasítást adta, hogy: "A következő érvényes jelző az előttes vonat zárjelzője."
"rendes nevén RWS kitérő"
Háát... amit az 1912-ben kiadott Vasútépítés című könyvében már Bertalan Imre is kúszóváltónak, egészen precízen kúszókitérőnek nevez, arra nyugodtan lehet használni a magyar pályás szakkifejezést, szerintem. |
(#688) Frankye válasza Abs hozzászólására (#569)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Mindkettőtöknek köszönet a válaszért! |
(#701) Csukló válasza Abs hozzászólására (#569)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Köszi én így nem tudtam volna! |
(#702) AlstomMetropolis hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Kérdés, hogy milyen biztosító lesz majd az M4-en??
|
(#703) Abs válasza AlstomMetropolis hozzászólására (#702)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2010 |
|
Hát, ez valóban jó kérdés. Sok mindent hallottam már a tervekre vonatkozólag. Majd, ha megírták a szerződést, akkor talán biztos lesz, hogy melyik mellett döntöttek. |
(#719) Frankye válasza Abs hozzászólására (#703)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2010 |
|
Addig csak találgatunk, reménykedünk... |
(#867) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Nem éppen budapesti, de nagyon hasonlít Tetszik is meg nem is az orosz "tehermetró"
Videó
Üdv:Csaba |
(#868) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#867)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
"Tehermetró!" Nem semmi!
A hasonlóság persze nem véletlen, hiszen a "mi" metrókocsijaink is ott készültek a Szovjetúnióban, a Мытищинский Машиностранный Завод-ban. |
(#870) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#867)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Ez ngyon tuti!
|
(#874) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#868)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Hogyne. Szovjet "inport" Itt is lehetne selejtezésre váró kocsikból tehervonatot készíteni és azzal menetidőben fuvarozni (ha van rá "kereslet" vagy egyáltalán szükség, mert a ruszki hálózat kicsit kiterjedtebb)
Ha mást nem, az én kedvemért |
(#877) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#874)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Egy pár kilométerrel hosszabb... Nem tart(ott) ennyi ideig a vonal építése. (Valószínű, hogy a politika inkább serkentette, mint gátolta az építést, ellentétben kis hazánkkal. De ne politizáljunk!)
Viszont az ötlet tetszik, kérdéses, lenne-e rá kereslet. (A cabrio metrókocsik még személyszállításra is jók lennének, főleg ilyen forró napokon, csak hát a balesetveszély, ugye.) |
(#878) Topi válasza Frankye hozzászólására (#877)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Mint a Tropicariumban... Íves plexi tetővel
És ezzel el is készült a panoráma ablakos metró. (Persze tekintettel arra, hogy egy alagútban megy... mennyire hasznos, az már más kérdés) |
(#881) cs.csaby válasza Topi hozzászólására (#878)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Nekem spec. nagyon tetszene az tuti, főleg ha lennének ilyen "alagútbarangoló" járatok amik alig 20-szal mennek és meglehetne figyelni az alagút szerkezetét és mindent odalent |
(#882) Topi válasza cs.csaby hozzászólására (#881)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Jahh.. És némelyik metró tetejét levágni sem kellene, mert leesik magától... |
(#884) cs.csaby válasza Topi hozzászólására (#882)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Sajnos igen. Némelyik kocsi nagyon rossz állapotban van |
(#908) Frankye válasza Topi hozzászólására (#878)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Cabrio metró, plexi tetővel 20-szal ballagva az alagútban. Ha ezt egy BKV vezető meghallaná... <-ilyen lenne, az tuti! |
(#911) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#908)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
lehet, mert a metró az utolsó jármű, ami nem 20-szal cammog át a városon |
(#913) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#911)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2010 |
|
Ebben - sajnos - teljesen igazad van. |
(#1231) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Kellemes délutánt a Tisztelt Társaságnak!
Idézem:
Sajtóközlemény
Nemzeti Közlekedési Hatóság
2010. július 30.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság Kiemelt Ügyek Igazgatósága (továbbiakban: NKH) az
ALSTOM Transport S.A. nevében eljáró Budapest Metropolis Konzorcium (továbbiakban:
Ügyfél) kérelmére, a Budapesti Közlekedési Zrt. megrendelésére gyártott, a budapesti M2 metróvonalra készült, az ALSTOM METROPOLIS™ típuscsaládba tartozó, AM5-M2 típusú 5 kocsis metrószerelvény típusengedélyezési eljárását lefolytatta, és 2010. július 30-án az érdemi döntést meghozta.
Az NKH az Ügyfél által benyújtott dokumentumok, a járm prototípus vizsgálatai és szemléje, valamint a külön elrendelt tartampróbák és szakérti vizsgálatok alapján, a vonatkozó jogszabályok figyelembevételével a típusengedélyt nem adta ki.
Idézet vége.
Az NKH teljes satóközleményét közvetlenül itt, vagy az NKH oldaláról lehet elérni.
Abs |
(#1240) Csukló válasza Abs hozzászólására (#1231)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Most ehhez kell valamit hozzáfűzni! |
(#1241) Misi Misi válasza Abs hozzászólására (#1231)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Maradnak a "jó" öreg orosz kocsik... |
(#1242) Abs válasza Csukló hozzászólására (#1240)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Hát lenne mit, az biztos! Szerintem azért jól döntött az NKH. |
(#1243) Csukló válasza Abs hozzászólására (#1242)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Én továbbra is a SIEMENS M1 re szavazok!
|
|
(#1246) cs.csaby válasza Csukló hozzászólására (#1243)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Ezért nem láttam ma az örsön őket? |
(#1247) Csukló válasza cs.csaby hozzászólására (#1246)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Én már régóta nem látom! |
(#1249) SzervízMacska válasza Csukló hozzászólására (#1247)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Hétfő este még ott álltak, az Örs és Pillangó közötti "garázsban". Ez a Siemens gyönyörű! |
(#1250) Csukló válasza SzervízMacska hozzászólására (#1249)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Esetleg Remíz vagy kocsiszín!
Garázsban csak gumikerekű járművek vannak!
(Na jó egy jó modellezőnél van kivétel!)
Amúgy most is ott vannak én a próba pályán nem láttam őket! |
(#1254) Abs válasza Csukló hozzászólására (#1243)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2010 |
|
Ez is enyhe G2 utánérzet, mind formára, mind színre
Azért a turistabusz-visszapillantók érdekesek
Abs |
(#1257) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 31, 2010 |
|
Egy kérdés, így reggelről: "ALSTOM METROPOLIS kontra NKH".
Arra gondolok, hogy ez a szerelvény,olyan, mint a Combino? azaz kimondottan BKV rendelésre készült?
Mert ha nem így van, akkor más országokban is közlekedik, -gondolom én, laikus- ahol nem ilyen szigorúak a 'nemzeti előírások' ,mint kis-hazánkban?
Oda/ott meg jók ezek a szerelvények?
(furcsa és egyben nevetséges is ez az egész), fő a biztonság, de... ha máshol meg 'futnak'! |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 2:39:36 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|