|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#31970) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#31968)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Tudsz valami jó közeli képet készíteni az ominózus csúcssínről? |
(#31971) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31970)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Megpróbálhatom, de szerintem nem látszik majd, mert olyan apró különbség van csak a többitől. A vége kb félszázad milliméterrel vastagabb mint a többi, nem annyira hegyes, ezért nem simul fel olyannyira a tősínre. Ezen nem segített az se, hogy mindegyik csúcssín végét picit lejtősre csiszoltam.
A gyengébb minőségű kerekek karimái csak koppannak rajta, de a ROCO BR151-é nekimegy és átugratja azt. De ez is csak közel maximum sebességnél. |
(#31973) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31970)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
A talpfák hosszát hogyan kell méretezni? |
(#31974) enamessias hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
A harmadik képen látható a letörés. Másik kettőn meg a problémás beépített darab. Így a nagy képet nézve, látszik, hogy nem annyira hegyes. Valóságban nem annyira feltűnő. |
|
(#31975) enamessias válasza enamessias hozzászólására (#31974)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Pont ez lett hosszabb a többitől, nyugodtan csiszolhatom tovább, hogy hegyesebb legyen. |
(#31976) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31973)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Leméred a gyárit, vagy azokat a rajzokat, amiket adtam! |
(#31979) Váltógyártó válasza enamessias hozzászólására (#31974)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
No, ez a csúcssín azért elég vastag! Két megoldás van, vagy vékonyabbra reszeled a csúcssínt, vagy kialakítasz egy fészket a tősínben, ahova be tud feküdni a csúcssín. |
|
(#31980) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31976)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Szerencsére nem szereztem be gyári vágányokat
Csak az érdekelne, mekkora a sín külső részétől a túlnyúlás? |
(#31982) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31980)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Ha a többi váltót is a rajzaim alapján építetted, akkor azt vedd alapul! (3,6mm) |
(#31983) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31979)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Ezek után le fogom fényképezni és úgy megnézni monitoron! Jobb mint a nagyító! |
(#31984) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31982)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Köszi, nem tudtam volna pontosat mérni rajtuk, ez így a tökéletes. |
(#31990) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31715)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
Haladtam egy kicsit Zirc állomás kitérőivel. Kész a hózentróger és a három darab XII-es szerkezete. Érdekes módon a hózentrógereknél megszokott "elektromos szívás" elmaradt! Egy kis hibától eltekintve, amit rögtön észrevettem, rögtön jó lett. El sem akartam hinni! |
|
(#31991) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31990)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2014 |
|
|
|
(#32013) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#31903)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
2 napig áztattam egy darab sínt, de semmi változás.
Igaz, nem volt itthon almás Jar, csak narancsos.
Lehet az volt a baj?
Valakinek sikerült az antikolás?
Képet lehet esetleg kérni az eredményről? |
(#32027) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32013)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Lehet, hogy az almásban valami olyasmi sav van, ami a narancsosban nincs. Képet már nem igazán tudok felrakni, mert nekiestem drótkefével, polírpapirral, de megpróbálok egy makrót lőni.
Ezen látszik még egy kicsit a különbség, a csúcssínekhez nem nyúltam még. |
|
(#32032) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#32027)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Azt gondolnám, az almás meg a narancsos között csak a színező és az illat anyag a különbség, de ezek szerint mégsem...
Ahol barna lett, ott vezeti az áramot, jó a kontakt? Mert a gyárilag barna tudja ezt. |
(#32033) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32032)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Nem tudom, nincs még kész, áramot nem látott még. De kinézetre ugyan az mint a gyári sötétített sín.
Próbáld meg kisebb hígításban. |
(#32034) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Elkészült a második darab IBW. Egy fokkal talán jobb az elsőnél, de nem vagyok elégedett.
Pl. a csúcssínek mozgó része alól elfelejtettem „kitörölni” a talpfát.
Ha íves szívdarabot kell csinálni, akkor mi az üdvös megoldás? Mert ugye a reszelő és a forrasztó sablonba csak az egyenes sín megy bele, utána kézzel nem lehet tökéletesre görbíteni.
Ha meg előre pontosan megcsinálom az ívet a sínhajlítóval, akkor azt csak köszörűn tudom hegyezni, ott meg nehéz eltalálni a pontos szöget... |
|
(#32035) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#32033)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Lehet, mégis tömény zaccba raktad? Vagy előtte elmosogattál benne egy leégetett serpenyőt?? |
(#32036) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32034)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Az ívessel én is szívtam, kiderült, hogy a kéttengelyes vagon szorult rajta, úgyhogy utólag kellett alakítanom rajta. |
(#32037) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32035)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Nem volt tömény, csak kevesebb vízzel hígítottam. |
(#32046) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32034)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Azt bizony kézzel kell meghajlítani, pont az általad felsorolt okok miatt!
Amúgy mi bajod van ezzel?
Ha a csúcssín alól kireszeled a talpfa felesleges részét, hibátlan lesz! |
(#32047) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
Sikerült megrajzolnom. |
|
(#32048) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32047)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2014 |
|
No, erre nagyon kíváncsi leszek!
Hajrá! |
(#32063) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32048)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Aha, én is |
(#32073) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Van arról szóló NEM/NMRA/vmi. szabvány előírás, hogy a váltóknál milyen paraméterekre kell figyelni? Pl. tősín-vezetősín távolság? |
(#32076) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32073)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Van, csak több helyröl kell összeszedni, mert sok szabvány fedi egymást (kerékméretel, sinméretek stb.) |
(#32079) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32073)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Váltók vágányok vezetési méretei:
NEM 110
Többi NEM szabvány:
booci.hu
Köszönet Kornélnak a magyarításért! |
(#32081) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32079)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Köszi, a BOOCI-t ismertem, néztem is, de ott nem volt.
Egy netes videó alapján esztergáltunk POM-ból távtartókat, nagyon hasznosnak bizonyult a precíz összeállításhoz: |
|
(#32083) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#32081)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Illetve még azt találtam ki, hogy az utolsó 2-2 fa talpfa után még beteszek egy ideiglenes NYÁK csíkot, hogy a fa felragasztásáig tartsa a pontos irányt és nyomtávot, ha megkötött a ragasztás, akkor lecsípem a sínt a végleges méretre. |
(#32084) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, hogy két nyomtávos vasúti hidat miből célszerű készíteni?
|
(#32086) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#32084)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Egynyomtávosból! Valami jóféle pillanatragasztóval beleragasztasz még egy sínszálat a kisebb nyomtávhoz, oszt ennyi. |
(#32087) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32081)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Ott van, a NEM 110 az, külön be is linkeltem! Ezen kívül milyen méreteket szeretnél még? |
(#32090) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32087)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Jaaaa, én a számológép résznél kerestem
Akkor minden megvan! |
(#32092) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#32081)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Szia Zoli!
Jó távtartókat csináltál.
Én is csináltam távtartókat lemezből,de a tied egyszerűbbre,és ügyesebbre sikerült.
Nekem is nagyon hasznosak voltak.
Annak,hogy középen vissza van véve az átmérő,van valami jelentősége? |
(#32093) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32092)
|
Válasz •
|
Ápr 14, 2014 |
|
Igen, amikor pl. elmegy egy 3. sín, azok között, amiket épp állítasz. |
(#32125) Luciferike válasza Váltógyártó hozzászólására (#32086)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Párhuzamos közlekedésre alkalmas hidra gondoltam amin oda vissza egyszerre közlekedhetnek a vonatok!
|
(#32131) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32092)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2014 |
|
Ha fémböl csinálod ( sárgaréz, alu) akkor sokat segit a sinek forrasztásánál is. Egyszerüen odaguritod ahol forrasztani kell és egyböl stimmel a nyomtáv. |
(#32261) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32035)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Próbaképp beáztattam egy árva síndarabot, és tényleg nem történt vele semmi. Elképzelhető, hogy csak a forrasztás után lesz valami változás, mert a cinen fehér porszerű lerakódás volt, mint ami az akku saruján szokott néha képződni.
Sehol egy kémikus, amikor kéne. |
(#32269) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#32261)
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2014 |
|
Nem mindegy mibe áztatod. Olyan tisztitoszer kell amiben foszforsav van ( persze az ilyesmi nincs ráirva ), de pl. a rozsaszinü flakonos ilyen (Vanish).
|
(#32276) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#32269)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2014 |
|
Akkor a Cola is jó! |
(#32277) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#32276)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2014 |
|
De nem mindegy, hogy melyik! Csak a hagyományos Coca-Cola az igazi! |
(#32278) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#32276)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2014 |
|
Persze attol még ragadni is fog. Sokkal több vagont fognak majd a mozdonyok huzni.
|
(#32300) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2014 |
|
Egy kedves barátomnak építettem egy három nyomtávos dilikört tesztvágányzat gyanánt. H0, TT és N-es cuccokat lehet rajta futtatni, persze, ha rájön az őrület, és kitalálja, hogy Z-s hajtást is akar csinálni, akkor gond nélkül bele lehet forrasztani azt a nyomtávot is. |
|
(#32315) kombi válasza Váltógyártó hozzászólására (#32300)
|
Válasz •
|
Ápr 18, 2014 |
|
Óriási ötlet!
Egyébként a képek láttám beugrott az egykori Ganz néhai népligeti próbapályája. Volt azon vagy 4-5 különböző nyomtávú vágány egyszerre, első látásra nem is volt olyan könnyű kiigazodni rajta.
Fiatal koromban mindig csodálkoztam is, hogy a búbánatba is találja meg ott a vonat a neki megfelelő sínt? |
(#32318) etwg válasza kombi hozzászólására (#32315)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Hát még ha egy átmenet is lett volna benne. Németországban egy pihent agy igy probálta egyformán koptatni a külsö sinszálat, a keskennyomtáv egy darabig az egyik sint használta, majd a másikat...... |
(#32329) róbertke válasza kombi hozzászólására (#32315)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Tévedsz, volt az nyolc-tíz is, hiszen a spanyol nyomtávtól kezdve lefele minden megtalálható volt anno' ...... |
(#32330) etwg válasza róbertke hozzászólására (#32329)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
Én is csak 5-6 sinre emlékszem. |
(#32332) reszelozsir válasza etwg hozzászólására (#32330)
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2014 |
|
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 19:38:28 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|