Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       53/436    
(#13748) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#13743) Válasz Feb 8, 2013
Messzi ívben kerülni a BTTB, és az 1998 előtti Tillig gyártású modelleket.
(#13750) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#13742) Válasz Feb 8, 2013
Környékezd meg H0TOTYA kollégát! Igaz nem soproni ő sem, de én azért járok arra néha.
(#13752) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#13743) Válasz Feb 8, 2013
Azért annyiban vitába szállnék Csíkos Mesteremmel, hogy nem mindegyik modell rossz. Az érintett időszakban többször volt olyan pocsék az anyagminőség, hogy az ecsetelt problémákat okozta.
Viszont nekem volt szerencsém olyan 01-eseket beszereznem, amelyekkel az égvilágon semmi probléma nem volt. Megnézheted a honlapomon az érintett leírások között. A közeli makrofotók bizonyítják, hogy lehet(ett) találni gyári, új állapotú modelleket.
Na persze ehhez szerencse kell és jó kommunikáció az eladóval.
Az egyiket ebay-en vettem és többszöri levélváltást követően mentem licitbe. A másikat egy nagyon korrekt, hazai eladótól kaptam, aki tudta, hogy mit keresek. A későbbi Tillig változatok pedig magukért beszélnek.
Megmondom őszintén, hogy a Bttb és korai Tillig gyártású példányaim sokkal szebben, stabilabban futottak, mint a szürke Tillig változat.
Csíkos véleménye főleg a rossz hajtásmegoldás, az ebből fakadó pocsék digitalizálhatóságból fakad, illetve a korábban emlegetett anyaghibákból. Sajnos a fémpestis a mozdonyrész főkeretét is megtámadja, ami kevésbé látható, viszont elgörbül, azaz nem ér le minden kerék.

Summa summárum, ma már egyre kevesebb olyan jó állapotú modellt találni, mint akár 4-5 évvel ezelőtt. Ezért csökken a jó vásárlás esélye. Még ebay-en is. Átlagban 120-130 euro körül áll meg egy ilyen ára, plusz utalás és szállítás, ami esetenként min 15 euro többlet.
Ilyen esetben inkább azt javaslom, hogy ha sikerülne betársulnod egy leunai, vagy sebnitzi túrába, netán egy-egy drezdai börzébe, akkor - persze más vágyott holmik megvásárlásával együtt - sokkal jobb eredménnyel tudnál egy ilyen mozdonyt beszerezni, fajlagos költségnövekedés nélkül. Ha már csak azért is, hogy ott személyesen meg tudod nézni.
(#13757) Mk48 2024 válasza GABA TT hozzászólására (#13735) Válasz Feb 8, 2013
Szépek!
Eladásra is tervezel majd maratni?
(#13759) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13750) Válasz Feb 8, 2013
Sajnos HOTotyának nincs CNC-je, pedig jó lenne!
(#13760) etwg válasza RoninTT hozzászólására (#13742) Válasz Feb 8, 2013
ITT kéne érdeklödnöd. Itt van rengeteg ember akinek van CNC-s marógépe.
(#13762) RoninTT hozzászólása Válasz Feb 8, 2013
Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Tulajdonképpen régi vágyam a BR01-es!
Volt is vadi új 2 ilyen: BR01 02125 /2006-ban vettem/
Különböző okok miatt megváltam tőlük. / igaz, jó haszonnal, de ma már csak a róluk készült képpel rendelkezem /
Volt BR 35-ös 23-as is. Azokat ebay-en vettem, kereskedési szándékkal. /azok árából vettem a 01-eket, meg szinte mindent, amim van /

Sajnos a jelen gazdasági helyzetben már nem nagyon tudok /annyira mint akkor / költekezni.

Viszont szükségem van mindenképpen egy /vagy 2-3 4- /személyvonati szerkocsis gőzösre, mert "csak" tehervonati gőzöseim vannak. BR-86-56-81-92.

Szerintetek mennyiért éri meg ma egy normál állapotban lévő BR 23, BR35-öst venni?
Esetleg valakinek eladó?
(#13763) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#13762) Válasz Feb 8, 2013
Hát a 86-os azért vonszolt rendesen személykocsikat. Mellékvonalon tökéletes megoldás pár Donnerbüchsen kocsival.

A kérdésed örökzöld és bizonyos fokig mosolyt csalogat orcámra.
Mennyit ér meg? Hát minden gyűjtőnek annyit, amennyit rászán. (le sem merem írni, hogy ezen a héten mennyit áldoztam három olyan mozdonyért, amire vágytam...)
És hangsúlyozom, hogy nem kereskedési szándékkal (távol álljon tőlem).
Ha ez a szándék, akkor pedig annyit ér, amennyit adnak érte. A hazai piac nagy része nem veszi figyelembe az eszmei értéket.

Korábban már szó volt róla: egy 01-es 30-35 ezer körül jó vétel, ha valóban tökéletes. Ha szétporlad a pestistől, akkor nem.
23-as alatt gondolom a Zeuke változatra gondolsz. Ha jártas vagy az ebay-en, akkor láthatod, hogy milyen áron mozognak. Dömping van belőlük, tehát nem vészes az áruk. Itthon viszont szörnyű állapotúakat találsz, ha a vaterára szorítkozol. Normális forrásokból az értékének megfelelő áron találsz, azaz 12-15 ezer ft között. Néha még börzén is előfordul ennyiért. Ha bemész Jánosunkhoz a Játékudvarba, akkor ott elhűlsz, de alkudni ér.
35-ösnél dettó ez a helyzet, de ott tudsz válogatni a fekete és a piros keretes között. Az előbbi kicsit ritkább. Árban nincs nagy eltérés a Zeuke-hoz képest.
A változatokat láthatod a honlapomon.

Nálam volt gyűjteményfelszámolásból mindegyik fajta, gyakorlatilag napok alatt elvitték az értő gyűjtőtársak.

Nem is merem említeni, hogy ha valóban jó modellt szeretnél ezekből, akkor a Tillig 23-asára gyűjts. Illetve az idén újdonság 35-ösre. Az áruk horror, de tényleg jó modellek. Akárcsak a felújított 01-es is.
(#13764) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#13763) Válasz Feb 9, 2013
(#13765) RoninTT válasza masTTertape hozzászólására (#13763) Válasz Feb 9, 2013
Az ebay-en most is megfigyelek pár 23-as, 35-ös mozdonyt, de az általad említett /nagyjából 50 Euró/ áron "lehetetlen elhozni egy jobb állapotút. Ha még hozzá számolom a postaköltséget, akkor .... /pedig ausztriai szállítási-címem is van/

Az általad említett Tillig mozdonyokat már nézegettem.
Az áruk ......?
Ez nálam elhatározás kérdése.
Jelenleg 12m2 felület vár beépítésre. /később bővíteni szeretném/
Mozdony, vagy vágány? /vagy éppen dekóder, épület, stb .. /
Ez itt a kérdés.
(#13771) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#13765) Válasz Feb 9, 2013
Csatlakoznék tanult barátomhoz, masttertape kollégához, a BR86-t nem hiba mellékvonalon szemyélvonatok elé befogni. Vagy Donnerbüchsen, vagy 2, 3 tengelyes REKO kocsik elé. A régi porosz oldalajtós 3 tengelyesek is mehetnek a vonatba, ha a mozdony 3. korszakos.

Zeuke BR23.10
Nagyon érzékny a kis jószág, és látszik is már a kivitelén, hogy bizony a '60-as évek közepén látott először 12mm-es síneket. Szerintem ezeket nem érdemes megkozkáztatni egyik aukciós portálon keresztül sem, csak személyesen kipróbálva érdemes megvenni. Ez a modell a régi BR23-as felújított változatát idézi (innen a .10), személyvonatokat húzott fővonalon is, és könnyebb sebes-, vagy gyorsvonatokat. Mellékvonalakon Dönnerbüchsen, vagy 3 tengelyes REKO kocsik előtt volt jellemző. Fővonalakon 4 tengelyes REKO kocsik voltak mögötte, vagy a melklékvonalakon is szereplő kocsik.

BTTB BR35 (ex. BR23.10)
Áttervezték a modell, strapabíróbb lett. Ezekből sokkal jobb a választék, az enyém valamikor a '80-as évek elején lett megvásárolva. Ennél már jobban érdemes kockáztatni, javítható modellek. A '70-es vévek elején a DR is áttért az új számozási rendszerre, a BR23.10-ből BR35 lett. Felhasználási területük azonos.

Tillig BR23.10, és BR35
A Tillig leporolta a régi modellt, és egy darabig újra gyártotta, mind a 3., mind a 4. korszakos modell. Ezeket érdemes megvenni, ha hozzájutsz, más a motorjuk sokkal pontosabb a műanyag öntésük, és a kor színvonalán áll a festés, feliratozás is. A szembeszökő különbség a sokkal szebb kerekek és rudazat. Ma már nincsenek gyártásban.

Ezekről olvashatsz egy cikket is
iTT

Tillig BR23 (vagy BR23.0 néhol)
Vadonat új modell, semmi köze a korábban felsoroltakhoz! Annyiban sem, hogy nem is ugyanaz a mozdony! Ez még az eredeti, háború előtti BR23-as! Ha megnézed a nagy, Wagner szélterelőn kívül a kazán is más, a BR23.10-en, és a BR35-n is a DR REKO kazánja van, a kémény előtti trapézalakú előmelegítőről könnyen felismerhető (ez van a BR50REKO, BR52REKO mozdonyokon is), ezen még a régi egységmozdony - einheitslok - kazán van. Személyvonati gép, a régi porosz P8-as, később BR38 leváltására tervezték, de a háború megakadályozta a sorozatgyártást. Felhasználása azonos, mint a korábbi modelleknél.

Egyébként, meglepő, vagy sem, de a klasszikus porosz tehergőzös, a BR56.20 (ex. G8.2) is előfordult személyvonatok előtt a 3. korszakban, porosz oldalajtós, Donnerbüchsen vagy 3 tengelyes REKO kocsik előtt.
(#13772) RoninTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13771) Válasz Feb 9, 2013
Ezt én is így gondolom.
Viszont a fővonalon /ha elkészül/ mindenképpen szeretnék valami impozáns szerelvényt járatni. Ehhez szükségem lesz valamelyik szertartályos személyvonati gőzösre.
Ha nem találok megfelelő állapotút a 23-35 típusból, akkor Tillig BR 01, vagy 23 lesz a befutó.
Egy ilyen összeállítással: Karwendel-Express

Hol tudnék utána nézni, melyik mozdony, milyen vagonokkal közlekedhetett?
BR - 56-86-01-23-35-92-81
BR-254
Ezekből a típusokból van több, egészen kiváló /válogatott/ állapotban levő mozdonyom. Némelyik digitalizált, és a BR-254 LED világítással ellátott.
A többi átalakítása folyamatban, de már SMD-Led világítást építek be.

Van esetleg valami javaslatod az smd-led típusára vonatkozólag.

Köszönöm!
(#13774) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#13772) Válasz Feb 9, 2013
A Karwendel expresst azt vagy régi villanygépek (E18, E19, E17, esteleg E44, E94), villanygép híjján BR01, vagy BR03 húzta. BR23 vagy 35-ös nem.

Vigyázat!
Ezen a linken órákig lehet nézelődni!

BR56-ról és BR86-ról már írtam, a teherkocsikon kívül mivel mentek még.
A két kisebbik mozdony a BR92.65, és a BR81:
Mindekettő tolató gép volt. Ezért inkább teherkocsikat vittek rövidebb távon, vagy állomáson rendezgettek.
A BR254 (ex. E94) is tehergép volt, de mivel 90km/h volt a csúcssebessége, így esetenként személyvonatokat is vitt, de még E94 korában, és nem az NDK DR területén.
(#13777) RoninTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13774) Válasz Feb 9, 2013
A Deutsche Reichsbahn-nál szolgáltak a Br 23-asok, a III. korszakban
Ebből azt gondoltam, hogy vontathatták a Karwendel-Expresst.

Nem állítom, csak gondolom.
Szerinted ez teljesen kizárt?
(#13778) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#13777) Válasz Feb 9, 2013
Nem express gép volt, hanem személyvonati gőzös. Ezért is van a BR2x csoportban.

Amúgy a Karwendel express DRG, vagyis II. korszak, nem III. Elvileg, géphiány esetén mehettek, de a Karwendel express olyan vonalon járt, mint amin a Geislinger Steige is van, oda a 23-as kicsit gyengékcske lett volna, sokszor a nagy mozdonyokhoz is tológép kellett a vonat végére.
(#13779) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13771) Válasz Feb 9, 2013
A Tillig által leporolt 23/35-ösökhöz csak annyit, hogy nekem volt/van ebből négy darab is, a három katalógusban is lehozott példány, valamint egy duplikáció. Kockamotor, jobbított motorhalterung és kardán, viszont a négy közül nem volt kettő egyforma futástulajdonságú. Bátran felrakhatjuk a Bttb örökségből építkező, korai Tillig konstrukciók szégyenfalára.
Az áruk horribilis, mert 130-160 eurón találnak gazdát és bizony bele lehet futni a csalódásba.
Ha már ez, akkor inkább a korábbi Bttb kivitel, mert azok tényleg strapabírók.
(#13780) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#13772) Válasz Feb 9, 2013
Szerkocsisra gondolsz.
A szertartály a mozdony végén van, lásd mint a 86-oson, vagy 95-ösön, vagy 81/92-eseken.
A nagy, gyorsvonati gőzösökön jellemzően szerkocsi volt. (pár kisebb mozdony is kapott hajdanán)
(#13781) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#13772) Válasz Feb 9, 2013
Több forrás is van, most nem tudom a linket, de ha a Zugbildung kifejezésre rákeresel, akkor jó pár találat lesz.
A MIBA speciális kiadásai között is van kimondottan a modellezők számára összeállított gyűjtemény. Ezt meg tudod rendelni a MIBA honlapján. Ennek is Zugbildung a címe.
(#13782) RoninTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13778) Válasz Feb 9, 2013
Köszi!

Megértettem!
(#13783) RoninTT válasza masTTertape hozzászólására (#13780) Válasz Feb 9, 2013
Természetesen szerkocsis gőzmozdonyra gondoltam!
Köszönöm a kiigazítást.
(#13784) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#13779) Válasz Feb 9, 2013
Én anno kettőt láttam, az problémáktól mentes volt. Igaz, nem egy BR52, vagy új BR50, de azért én szívesen látnék ideahaza belőle egy III. korszakos kivitelt.
(#13785) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#13783) Válasz Feb 9, 2013
(#13786) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13784) Válasz Feb 9, 2013
Sajnos a felújított konstrukciók összes nyűgét-baját magán hordozza.
Akárcsak a BR56/86-os tilligesítés is, ami még a Parisel érára vezethető vissza. Ekkor kellett beleokoskodni a kocka motort (szerintem bizonyos szempontból visszalépés a zárt rundokhoz képest) a főkeretbe és átalakítani a kihajtást. (rugós kardáncsonk, más áttételű lehajtás) És ide kapcsolódott a megújított csigatengely-fogaskerék is. Sajnos, míg pár évvel korábban a rossz ötvözésű fémöntvények okoztak bajt, ezeknél a silányabb műanyagok, ezért is vár most javításra az a bizonyos 86-os is.
Már nem tudom összeszámolni, hogy hány Parisel, korai Tillig mozdony landolt nálam ezekkel a hibákkal. Hála istennek a gyár még rendelkezik ezekhez alkatrésszel, így a javítás nem probléma, csak logisztikailag jelent kihívást (egy csigatengelyért nem éri meg berendelni).
(#13787) RoninTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13778) Válasz Feb 9, 2013
Van esetleg valami javaslatod az smd-led típusára vonatkozólag?

Köszi!
(#13788) csíkosháTTú válasza RoninTT hozzászólására (#13787) Válasz Feb 9, 2013
klikk ide

Bocs, elsiklottam feleTTe...

Én egy nagykerből szerzem be, itt a műhely szomszédságában. A lomex-nél érdemes körülnézni, a XIII. kerület Lehel út - Déva utca sarkán. A méret a lényeg, ontopic modell esetében a 0805 kódnál nagyobb már problémás lehet. Konkrét tipust nem tudok, meg kell nézni.
(#13789) RoninTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13788) Válasz Feb 9, 2013
Köszönet!
(#13798) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13788) Válasz Feb 9, 2013
Milyen nagyker van a szomszédságodban? Mindig a Lomexhez járok, de nekem már az is "messze" van.
Éves szinten többszáz ledet, diódát, ellenállást és sok mást használok fel és nem mindegy milyen messze kell érte menni.
(#13801) GABA TT válasza bcs szgab hozzászólására (#13736) Válasz Feb 9, 2013
Kezd alakulni. Egyre kevesebb a selejt.
Jöhet pár kép . Mind a százat azért ne küld át!
(#13802) GABA TT válasza Mk48 2024 hozzászólására (#13757) Válasz Feb 9, 2013

Köszi!

A kereítésben ez még csak kezdeti próbálkozás, a későbbiekben. igen úgy is tervezem.
(#13803) TTomi válasza GABA TT hozzászólására (#13735) Válasz Feb 9, 2013
Szia!
Nagyon tetszik amit csináltál!
Szeretném megkérdezni, hogy honnan szerzed be ezt a vékony rézlemezt?
(#13804) Váltógyártó válasza TTomi hozzászólására (#13803) Válasz Feb 9, 2013
Tőled nem messze is beszerezheted:
Bronzker
(#13807) TTomi válasza Váltógyártó hozzászólására (#13804) Válasz Feb 9, 2013
Köszönöm. Én a Mór utcában voltam, de ott nem volt elég vékony lemez.
(#13813) róbertke hozzászólása Válasz Feb 10, 2013

1935.jpg
 
(#13815) masTTertape válasza RoninTT hozzászólására (#13787) Válasz Feb 10, 2013
A 0603-as smd led-et érdemes használni a mi méretünkben. Lomex kódja. 95.01-06 fehér, 360 mcd. Igaz, hogy ez még a hidegfehér.
Hasonló méretben van piros is.
Általában ezeket kapják a gyári modellek is, de van haol már a 0402-essel operálnak.
Nekem egyszer sikerült valami akciósan venni náluk személykocsiba fénycsőarmatúrához hasonlító T alakú smd ledet. Az nagyon bevált, de nem tudom a típusát sajna.
Mindegyiket bátran merem ajánlani.
(#13818) M298 válasza BaTTka hozzászólására (#13678) Válasz Feb 10, 2013
Gratulálok, hogy magyar, meglévő toronnyal bővíted az épületállományt. Csatlakozom, Nekem az életem egy része a Nyugati, ezért készült el a II-es torony.
Kedvet kaptam a székesfehérvári toronyhoz és már találtam is elfogadható helyet számára. Kaphatnék a gyártáshoz méreteket, ha ez nem sérti szerzői jogaidat?
A 14-ei talin beszélhetünk?

Hungária Nyu...jpg
 
(#13819) Frankye moderátori válasza GABA TT hozzászólására (#13801) Válasz Feb 10, 2013
Sorkezdő szóköz helyett légy szíves, a mondat eleji nagybetűket alkalmazd!
Köszönöm.
(#13824) strapal hozzászólása Válasz Feb 10, 2013
Hogyan lehet, illetve hogyan érdemes ágyazatos sínből modulrendszerű terepasztalt készíteni? Az egy dolog hogy van egy kész tervem, és kijelölöm benne a modul határokat, de hogyan érdemes megoldani a végeken a sínek rögzítését és összeillesztését?
(#13825) Csupaszem60 hozzászólása Válasz Feb 10, 2013
Sziasztok!

Raktam fel az Apróra 3-3 V36(Br103) és Br107-t, ha valakit érdekel keressen! Megegyezünk.

TTibi
(#13826) GABA TT válasza Frankye hozzászólására (#13819) Válasz Feb 10, 2013

Tudom!
Hamarabb lett elküldve, mint kellett volna. Már nem lehetett mit változtatni rajta.
(#13829) Frankye válasza GABA TT hozzászólására (#13826) Válasz Feb 10, 2013
OK, nem gond. Csak legközelebb figyelj légy szíves.
(#13850) Firkaas hozzászólása Válasz Feb 10, 2013
Sziasztok !
Elkészült a következő firkaa remélem jo lett.
üdv

DSCF3747.JPG
 
(#13852) Mk48 2024 válasza Firkaas hozzászólására (#13850) Válasz Feb 11, 2013
(#13853) kaTTonai hozzászólása Válasz Feb 11, 2013
Csikos MesTTer!

Megérkezett a beteg?Diagnózis?

Üdv:Miki+csajszikák
(#13854) kaTTonai hozzászólása Válasz Feb 11, 2013
Ágyazatos kitérők motorjának a vezetékeit szeretném hosszabbítani...Piros-zöld-fekete vezetékre lenne szükségem,Zeg.-en csak villanyszerelő vastagságút kapok...

Tudnátok segíTTeni? Csak 2-3 méter kellene mindegyikből.

Üdv:Miki
(#13856) etwg válasza kaTTonai hozzászólására (#13854) Válasz Feb 11, 2013
Vegyél egy két méter licnis vagy "kemény" UTP kábelt, ha más nincs akár készet is (konnektorokkal) és bontsd ki.
(#13857) csíkosháTTú válasza maTTato hozzászólására (#13798) Válasz Feb 11, 2013
A Bázis KFT.
(#13858) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13857) Válasz Feb 11, 2013
Mail ment
(#13861) kaTTonai hozzászólása Válasz Feb 11, 2013
Csikos MesTTer!

Odaért a beteg?

Üdv:Miki+csajszikák
(#13862) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13857) Válasz Feb 11, 2013
Köszönöm! Rájuk nézek...
(#13863) maTTato válasza csíkosháTTú hozzászólására (#13857) Válasz Feb 11, 2013
Szia István!

Valami közelebbi támpontot tudnál még nyújtani? A név alapján mindenféle Bázis Kft-t találok, csak a keresettet nem.
Lapozás       53/436    
Frissek
  2024. Nov, 24. Vas
1:34:53
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés