Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       26/67    
(#14452) BaTTka válasza Mk48 2024 hozzászólására (#14429) Válasz Feb 25, 2013
Te láttál már olyan kőművest, aki foglalkozott vele, hogy a használónak megfelel-e amit épített?
(#14453) csíkosháTTú válasza Tapti hozzászólására (#14393) Válasz Feb 25, 2013
Lehet, hogy páran fel fognak horkanni, és rendőrért fognak kiáltani. Én csak azt a pénztárca kímélő megoldást tudom javasolni, hogy mit ne vegyél: Fleischmannt. Ragyogó ötlet a megvalósításra, pocsék műszaki kivitel, néhol meglepően silány anyagokból, könnyen meghibásodó, és méregdrága motorral.
(#14454) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14453) Válasz Feb 25, 2013
Hát jo, az a szerencsétlen ötlet már vagy 40 éves, s már bizonyára lehuzták rola azt a bört is, ami rajta sem volt...
De eddig mások sem jutottak tul messze ezen a téren (föleg a pozicionálás szempontából).
(#14458) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#14454) Válasz Feb 25, 2013
Két dolga akasztott ki rendesen, és már nem elsőre:
1: van az azérintkező, amit egy elektromágnes húz be, és addig marad ott, amíg vagy mechanika nem engedi vissza, vagy én nem engedem el a vezérlő forgatóbombját. A: hajlamos az érintkező pogácsa beégni, és nem kapcsol. B: az a fehárbádog lemez, amiből az egész érinkező garnitúra van, annyira vékony, és sérülékeny, hogy oedítani tudnék tőle! MIvel egy lágy tavaszi szél is képes úgy megfújni, hogy elgörbül, mert nem eléggé rugalmas, így vagy egyéltalán nem ad áramot a motornak, rosszabb esetben meg forgatja állandóan.
2: a motor, ami hajtja az egészet. Ez egy hárompólusú, nyitott kis valami, ilyen van a régi N-s BR50 kabintenderben is. Nagyon könnyen kaphat zsírt a mechanikából, és le is ég, rendesen. Mivel ilyen motor csak kompletten van, rajta lévő csigával és a tengelyvégen a támasszal, a cserealkatrész árának kitalálást Rád bízom

Most is van a műhelyben egy komplett szegmensasztal, egy H0 koronggal, az 1. pontban említett hibát kijavítva eljutottam a 2. pontig, jelenleg motorra vár a picikém... Ja, és erre eddig már egy egész napom ráment...
(#14461) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14458) Válasz Feb 25, 2013
Ugy látszik ezek szerint valamilyen sötétzöld hadjárat tarolta le a gyártást, és helyettesitette a drága bronzot konzervdobozpléhvel.
(lehet, hogy a tartalmat elöbb feletették az üzemi büfében... ).
Más részröl az ilyen szerkezeteket nem igen kell kenni meg olajozni, amennyit kell, elmennek még szárazon is (utána amugy is kisebb nagyobb szünet következik. )
Nem tudom a klubban az egyik korong (H0) már van vagy 30 éves, soha senki eddig nem piszkálta, a másik vagy 10 évvel fiatalabb. Mind a kettö megy.
(#14463) DZolTTán hozzászólása Válasz Feb 25, 2013
Esetleg a Noch fordítójának belvilágáról tud valaki valamit, hogy ott hogy megy a pozícionálás?
Bővebben: Link

Bővebben: Youtube
(#14475) Tapti válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14458) Válasz Feb 25, 2013
Sajnos manapság elfogadott trend, hogy ami elsőre jó, azt a későbbiekben ugyan olyan áron, vagy ha alacsonyabb áron is de igencsak alacsony színvonalon forgalmazzák.
(#14482) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#14291) Válasz Feb 25, 2013
Próbálkoztam én is de nem tudom,hogy a rézsűt hol illetve,hogy adjam meg....

Főpu.2.jpg
 
(#14483) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#14482) Válasz Feb 25, 2013
Az micsoda?

A magasságra vannak gombok.
(#14484) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#14482) Válasz Feb 25, 2013
Ha lesz időm, tartok egy kis oktatást!
(#14485) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#14482) Válasz Feb 25, 2013
Amikor elkezded, kapcsold be a magasságot. Ezzel felviszed az elsö elemet a kivánt magasságra, majd a többit hozzáadva ezen a szinten maradsz.
Ha változtatni kell, akkor dupla utéssel kiválaszthatod az emelkedö valamennyi elemét, majd az utolsón ráütve a magassági kótára, beállitod a kivánt magasságot (mutatja mindjárt a %-t is.)

SCARM1.jpg
 
(#14501) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#14484) Válasz Feb 26, 2013
Na ne má megyünk tandemezni!!!!!!! Én benne vagyok,de....... azért tartok tőled.mert a múltkor is te hajtogattad az ernyőt és...........
(#14502) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#14485) Válasz Feb 26, 2013
Ok ezt ismerem,hogy hogyan kell %-t megadni,stb... Lehet,hogy rosszúl fogalmaztam bocsi!! Én azt keresem,hogy a töltést hogy tudom állítani a vágányzat mellett!!! Most összefolyik az alsó résszel!!! Magyarul a töltés dőlésfokát hogy kell állítani illetve meddig lehet azaz mivel kell beállítani!! Minél magasabbra állítom a töltést annál nagyobb a terep "lefedése"!
Nálad a terepen amolyan szakadék van a vágányok mellett !!!!! ! Remélem érthető voltam.......
(#14503) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#14502) Válasz Feb 26, 2013
Azt sajnos én sem tudom, söt az a gyanum, hogy a program sem igen.
Legfeljebb kialakithatod az alagutat meg a hidat, de a terepet maga vacakolja ki.
(#14506) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#14503) Válasz Feb 26, 2013
Ez a gondom !!!!! Még támfalat sem tudok ki jelölni!! Rajzolom tovább a tervet és teljesen átvariálja a progi az egész terepet ami már jó volt......
(#14512) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#14506) Válasz Feb 27, 2013
Szerintem a SCARMban a terepnek csak nagyon alulrendelt funkcioja van - ezért olyan, amilyen. Lehet, hogy majd egyszer a sinek, épületek meg jelzök mellé megjelennek a hegyek is, de addig marad a sinek és emelkedök tervezése.
(#14513) reszelozsir válasza HOTotya hozzászólására (#14506) Válasz Feb 27, 2013
Amikor a Wintrack-kel rajzoltam, én sem tudtam a terepet kialakítani, de szerintem ez annyira nem is lényeg. Elég, ha fejben tartod, vagy a hirtelen jött ötleteket leírod, leskicceled, aztán majd építés közben adja magát
(#14548) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#14512) Válasz Feb 27, 2013
Valami ilyesmire gondoltam én is vagy eddig még nem találtam meg azt a "funkciót" ahol be tudom állítani! A weboldalukon van egy rakás variáció,de ezt nem találtam!!! Ez van...
(#14549) HOTotya válasza reszelozsir hozzászólására (#14513) Válasz Feb 27, 2013
Nekem már meg van az asztalom(kb. 80%már kész)
Egyszerűen csak (utólag)meg szerettem volna rajzolni,hogy hogy is néz ki egy progiban...

scan 2012-1-...jpg

scan 2012-1-...jpg
 
(#14554) TTomi válasza HOTotya hozzászólására (#14549) Válasz Feb 27, 2013
Aztaaa! Kaphatnánk képeket erről a 80%-os készültségű asztalról?
(#14556) HOTotya válasza TTomi hozzászólására (#14554) Válasz Feb 27, 2013
Sajna én nem tudok olyan jó képeket készíteni......

2010-06-30 2...jpg

2010-06-30 2...jpg

P6120185.JPG
 
(#14557) HOTotya válasza HOTotya hozzászólására (#14556) Válasz Feb 27, 2013
még 1-2 kép

129881620061...jpg

2010-07-13 2...jpg

P3220394.JPG
 
(#14558) TTomi válasza HOTotya hozzászólására (#14557) Válasz Feb 27, 2013
Tessék mán dicsekedni a fotótárban!
Az asztal annál jobb, de azért a képek sem rosszak. Szép munka, gratulálok!
(#14559) Váltógyártó válasza TTomi hozzászólására (#14558) Válasz Feb 27, 2013
Csak sosem lesz vele kész!
(#14592) csíkosháTTú válasza Váltógyártó hozzászólására (#14559) Válasz Feb 28, 2013
Amatőr!
Egy terepasztal építését csak abbahagyni lehet, befejezni nem.
(#14594) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#14559) Válasz Feb 28, 2013
Hol van a tied???? Mikor lesz az asztalodból valami valamikor is ?????
(#14601) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14592) Válasz Feb 28, 2013
Ezt nem vitatom!
(#14602) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#14594) Válasz Feb 28, 2013
Majd ha befejezem a váltóid javítását! De lehet, még így is előbb lesz kész, mint a tiéd!

Most is az újakat csinálom a gagyi csattogós angolváltóid helyett!!!

2013-02-28_2...jpg

2013-02-28_2...jpg

2013-02-28_2...jpg
 
(#14605) reszelozsir válasza HOTotya hozzászólására (#14549) Válasz Márc 1, 2013
Uffff... Ez már majdnem szabásminta Egy galériát megérne a fotótárban...
(#14611) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#14605) Válasz Márc 1, 2013
Én mar tobbszor lattam, v.szinuleg le lehetne vonatozni egy Budapest-Sz.fehervar tavot ugy, hogy nem mesz ketszer ugyanarra a vaganyra! Azt mondanam, hogy az impozans ra a legmegfelelobb kifejezes. Bar uzem kozben meg nem sikerult az elmult haromnegyed evben megcsodalni!
(#14618) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 1, 2013
Eddig jutottam:

2013-03-01_2...jpg

2013-03-01_2...jpg
 
(#14730) SzerNoh hozzászólása Válasz Márc 6, 2013
Sziasztok!

Csendben építgetek én is itthon

üdv
SzerNoh

DSCF6665.JPG

DSCF6668.JPG

DSCF6674.JPG
 
(#14731) Váltógyártó válasza SzerNoh hozzászólására (#14730) Válasz Márc 6, 2013
BakkeR, ez gyönyörű lett!!!
Gipszkarton?
(#14734) etwg válasza SzerNoh hozzászólására (#14730) Válasz Márc 6, 2013
A kövezet nagyon szép, de a lyukat egy kicsit elszabtad.
Annak pontos szerkeszthetö geometriája van.

(Többek között a Linzbauer könyv 98. oldalán is látható).
A lényeg, és amiböl mindjárt észre lehet venni, hogy valami nem stimmel. A lyuknak ugyanis sehol sincs egyenes része, az mindenhol egy kör szegmense. (A te alagutad meg a közepétöl lefelé egy ferde egyenesbe megy át). Szerintem még javitható, ílyesmire érdemes odafigyelni.....
(#14736) SzerNoh válasza Váltógyártó hozzászólására (#14731) Válasz Márc 6, 2013
Köszönöm szépen, folytatás majd lassan lassan következik!

Igen gipszkarton
(#14737) SzerNoh válasza etwg hozzászólására (#14734) Válasz Márc 6, 2013
Köszönöm, de nem módosítok rajta már

(ezt is sikerült kiszerkeszteni)

(#14743) TTomi válasza Váltógyártó hozzászólására (#14618) Válasz Márc 6, 2013
Nagyon élethűek a kövek, és nekem kifejezetten tetszik hogy nem a szerkesztett változat!
(#14744) etwg hozzászólása Válasz Márc 6, 2013
A kövek nekem is nagyon tetszenek, az utobbi idök egyik legjobb munkája (amit láttam). Csak gratulálni tudok.

Éppen ezért kár, hogy a munka kezdetén nem huzták meg körzövel azt a 2-3 kört, ami alagut szelvényére (lyukára) annyira jellemzö.
(Az ugyanis nem véletlenül olyan, amilyen).
(#14752) sunocske válasza etwg hozzászólására (#14744) Válasz Márc 7, 2013
Sőt, még a Linzbauer könyv se kell hozzá, fent van az UVATERV honlapján is, bár sajnos elég rossz felbontásban:

Alagút szelvény
(#14753) etwg válasza sunocske hozzászólására (#14752) Válasz Márc 7, 2013
Kösz, mások nevében is (a legujabb szenvedés miatt - uj PC) nem tudok szkennelni, rajzolni stb. söt az idevaló irás is csak eléggé trükkösen megy.... )

Igen erröl van szó! (a Linzbauer könyvben, meg sok más, könnyen elérhetö helyen - vágánytervek stb. meg vannak ezek a szelvények méretearányra kicsinyitve meg egy kicsit egyszerüsitve is - ami csak megkönnyiti a munkát).

(#14759) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#14753) Válasz Márc 7, 2013
Mottó: Idegen tollakkal.
Sajnos nem én csináltam, de iTT van a műhelyben

IMG_0466.jpg
 
(#14760) SzerNoh válasza etwg hozzászólására (#14744) Válasz Márc 7, 2013
Köszönöm még egyszer!

Nekem így tetszik, és ilyenre szerettem volna készíteni.

Off:

Amúgy az ötlet egy német fórumról jött.. megtetszett és szerettem volna elkészíteni egy hasonlót, de majd írok a tagnak dobja ki a kukába mert ilyen végkép nem létezhet a könyv alapján



De lehet , hogy a könyv alapján készítesz egy hasonló MINŐSÉGI munkát akkor lehet megtetszik az, és akkor átvariálom

P1010946_102...jpg
 
(#14761) etwg válasza SzerNoh hozzászólására (#14760) Válasz Márc 7, 2013
Nem akarok vitát inditani (mint anno a forditokorongokról), de vannak bizonyos szabályok, amit be kell tartani, mert különben összedöl a dolog.
Hidd el, senki nem unalomból találta ki, hogy hogyan néz ki egy alagut ürszelvénye, söt ehhez még az is tartozik, hogy milyen hegyben furják az alagutat.
Az egyenes falú (ami a német csávo munkája), az amerikai tipus. Ilyen néha elöfordul mifelénk is, de drágább az épitése, igy nem igen gyakori.
(#14763) SzerNoh válasza etwg hozzászólására (#14761) Válasz Márc 7, 2013
Rendben

Azért köszönöm a hozzászólásaid.
A lényeg ha mutatsz egy hasonló alagút bejáratot amit te készítettél szabványok alapján és szép is.. akkor mondom , hogy hiszek neked, és adok a véleményedre.

Nincs harag részemről, csak jobban hiszek a nem elméletben modellezőknek.
(#14764) etwg válasza SzerNoh hozzászólására (#14763) Válasz Márc 7, 2013
Mikor meg en kezdtem a klubban ezzel kezdtük, es csak a legjobbak kerültek vitrinbe. Az alagut szerkesztese alapfeladat volt a 12-15 Eves gyerekek szamara.
(#14767) csíkosháTTú válasza SzerNoh hozzászólására (#14763) Válasz Márc 7, 2013
Attól tartok, hogy etwg barátom modellezési tudománya legtöbbünk gyakorlati tudását alaposan meghaladja. Messze van az "elméleti modellezőtől"...
(#14769) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#14767) Válasz Márc 7, 2013
Ráadásul most éppen mással vagyok elfoglalva lásd terepasztal vezérlése és elektronika
(#14772) sunocske válasza SzerNoh hozzászólására (#14763) Válasz Márc 7, 2013
A gyermekvasutas modellező szakkör klubterepasztalán két vagy három ilyen alagút is van. Igaz, nem etwg munkája, de van olyan szép!

Egyébként meg azon a véleményen vagyok, hogy senkinek nem kell a kukába dobnia semmit, a sporttárs csak felhívta a figyelmet arra, hogy ilyen kialakítású alagút nem létezik. Az amerikai típusúnak is a falai, ha jól megnézed a képet, függőlegesek.
(#14773) etwg válasza sunocske hozzászólására (#14772) Válasz Márc 7, 2013
Ne legyen már az egy alapvetö egyszerü geometria alakon vitatkozzunk! Az egész portál 3 egymást érintö kör!

Vagy 1 kör meg 2 függöleges egyenes.

(#14774) sunocske válasza etwg hozzászólására (#14773) Válasz Márc 7, 2013
Akkor a témát ezzel lezártnak is tekinthetjük.

Egészség!
Lapozás       26/67    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
9:35:39
  Jelenleg 22 fő olvassa az oldalt
Hirdetés