Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       89/436    
(#17541) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#17539) Válasz Máj 29, 2013
25mm-es és 20mm-es darabokra lenne szükségem...

40 -40 db-ra....

Hálám üldözne ha levagdosnád...

(#17542) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#17529) Válasz Máj 29, 2013
Azért ne már, hogy annyira nehéz összerakni.
Most pakoltam össze az asztalomra kb 20 db építős váltót. Az első lassabban ment az utolsóra már nem kellett 5 perc sem.
1000Ft körül lehet egy darabon spórolni, amiből meg lehet venni még valamit!
(#17543) zsolesz74 válasza GABA TT hozzászólására (#17527) Válasz Máj 29, 2013
Ha teheted inkább válaszd az EW2 15°-os verziót. Szerintem ez a legjobb ár/érték arányú alap.
(#17547) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#17543) Válasz Máj 30, 2013
Ráadásul szebb is.
(#17548) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 30, 2013
A váltó építőkészlet témához egy gondolatom van:

Aki szeret bütykölni, van türelme hozzá, akkor érdemes beszerezni ilyeneket, mert valóban olcsóbbak, és a megspórolt pénzen lehet más olyat venni, amit nem tudunk házilag megcsinálni/összerakni.

Még egy: ha valakinek van helye, és lehetősége: az EW1 bausatz (Tillig 83411 bal, 83430 jobb) helyett válassza inkább a flexi építő készletet: Tillig 83426, vagy a 12°-os 83427-t.
(#17550) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#17541) Válasz Máj 30, 2013
Megismétlem: ha hozzáfogok ilyesmihez, akkor mire megkapod, sokkal többe lesz, mintha megrendelnél egy csomag Evergreen profilt.
Sajnos nekem nincs ingyen az időm és ha van is, akkor ezer másik feladatra kell. A saját sztirol lapomat kb. másfél éve tettem fel a szekrény tetejére, azóta nem nyúltam hozzá, pedig csomó dologhoz kellene.
Tehát keresd meg pl. a VMC-t, vagy az MVC-t, rendeld meg tőlük a profilt és hamarabb, meg olcsóbban megkapod, mint tőlem!
Vagy: PANTON
(#17551) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#17550) Válasz Máj 30, 2013
OFF
Szolgálati:
Jössz majd errefelé?
ON
(#17553) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17551) Válasz Máj 30, 2013
Találtam egy kész modellt...
(#17604) TTihi hozzászólása Válasz Máj 31, 2013
(#17607) blackfalcon hozzászólása Válasz Máj 31, 2013
****

Olvasd el légy szíves a fórum szabályzatát! A hirdetések helye az Apróhirdetési rovatban van!
Frankye

DSC_0837HL2.JPG
 
(#17609) GABA TT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17548) Válasz Máj 31, 2013
Köszönöm! Mindenki tanácsát!

Sajnos nincs elegendő helyem. Lényeg, hogy a kitérők biztos üzeműek. Kotakt problémákkal nem kell bajlódni beépítés után.
(#17610) GABA TT hozzászólása Válasz Máj 31, 2013
A bivaly tervek is tovább haladtak. Lesz pakurás változata is. ModeliTT nyitotta fel a szememet a lehetőségre.

DSC06779.JPG
 
(#17615) DinoTT hozzászólása Válasz Jún 1, 2013
Sziasztok!

Mivel nem vagyok nagy ismerője a nagyvasútnak ezért kérdezem. Szerintetek talpfa vagy betonalj legyen az elágazó modulon? Vagy esetleg vegyesen, az egyenes beton a leágazás pedig talpfa?

Üdv: D.
(#17616) Gashpy válasza DinoTT hozzászólására (#17615) Válasz Jún 1, 2013
Előre jelzem, én sem...

Szerintem a leágazás legyen fa, az egyenes meg végig beton. A kitérő meg teljesen fa...
(#17617) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#17616) Válasz Jún 1, 2013
A kitérő éppen lehetne betonaljas is!

Egyébként helyszíne válogatja. Gyakran látni olyat is, hogy kompletten betonaljas minden, csak a kitérő nem. De a fordítottjával is találkoztam már. Olyan is van, amit Gashpy írt.
(#17618) FriTTz válasza DinoTT hozzászólására (#17615) Válasz Jún 1, 2013
Szia, a kérdést a modul témálya dönti el, hogy mit szeretnél rajta szemléltetni!
Ha pl azt, hogy ott a fővonal már régi és egyszer csak a közelmúltban hozzá csaptak egy szárnyvonalat akkor az elágazás legyen betonból szerintem.
(#17619) PéTTer válasza DinoTT hozzászólására (#17615) Válasz Jún 1, 2013
Szia!

Emlékeim szerint szinte minden eddigi modulunk fa aljakkal van megáldva.
(#17620) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17618) Válasz Jún 1, 2013
Ennyire azért nem egyszerű a dolog a való életben
(#17621) masTTertape válasza PéTTer hozzászólására (#17619) Válasz Jún 1, 2013
Mégis a te pályafelújításos részleted betonaljjal operál...
(#17622) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#17615) Válasz Jún 1, 2013
Szerintem tök mindegy.
(#17624) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#17621) Válasz Jún 1, 2013
Sőt, az enyémen is van egy rövid betonaljas szakasz. A másikon meg a 24 m-enkénti ikeraljas illesztések alatt van betonalj
(#17625) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17091) Válasz Jún 1, 2013
Kis késéssel, de elkészültek a Zeuke-BTTB kitérők:

Több kép itt.

Zeuke_BTTB_0...jpg

Zeuke_BTTB_0...jpg

Zeuke_BTTB_1...jpg
 
(#17627) TTihi hozzászólása Válasz Jún 1, 2013

1.JPG
 
(#17628) TTomi válasza Váltógyártó hozzászólására (#17625) Válasz Jún 1, 2013
...hát igen. Azért ez durva hogy otthon milyen váltókat lehet építeni, a gyárival ellentétben. Gyönyörű!
(#17630) Váltógyártó válasza TTomi hozzászólására (#17628) Válasz Jún 1, 2013
Mert azokat gépek csinálják! Én belerakom szívem-lelkem! Persze azért némi sínanyag is kell hozzá!
(#17632) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#17630) Válasz Jún 2, 2013
Tehát az első vonattal, ami átmegy rajtuk, halálra gázollak? Így nem is kell...
(#17635) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17624) Válasz Jún 2, 2013
Na jól van má'!
Ha egy pft-s elkezd szakmázni a modulján...
(#17636) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17635) Válasz Jún 2, 2013
Remélem nincs benne a zsűriben!
(#17637) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#17632) Válasz Jún 2, 2013
Ne aggódj, alulra tettem, nem lesz baj!
(#17656) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17636) Válasz Jún 2, 2013
Miféle zsűri?

Amúgy ha esetleg igen, korrumpálható vagyok
(#17658) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17656) Válasz Jún 2, 2013
És az egy vágányos vonalat kétvágányosként pontozod?
(#17666) szergely001 hozzászólása Válasz Jún 2, 2013
Sziasztok!
Bár keveset írok, sokat olvasok. Néha úgy érzem igencsak kellene egy "Tetszik" gomb, olyan jókat mosolygok a hozzászólásokon.

Gergő
(#17667) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17625) Válasz Jún 2, 2013
Ezek a váltók R286 / 22,5 fokosak?
(#17668) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17667) Válasz Jún 2, 2013
(#17669) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17668) Válasz Jún 2, 2013
És véleményed/tek szerint a nagy szög+kis sugár miatt mennyire alkalmasak üzembiztos (siklás, szétakadás...) használatra?
Tudom, optikailag "csúnya", az EW2 szeb... de most csak a megbízhatóságra vagyok kíváncsi.
(#17671) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17669) Válasz Jún 2, 2013
Passz! Ezek biztos üzembiztosabbak, mint az eredeti, de hogy ezen a geometrián hogy viselkednek a szerelvények, azt passzolom. Azért ez legalább 40 éves technika, olyan rossz nem lehet! Gondolom, etwg többet tudna erről mesélni!
(#17672) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#17669) Válasz Jún 2, 2013
Az attol fog függeni, hogy milyen a jármüparkod. A kis mozdonyok rövd kocsikkal nem okoznak tul nagy zürt, és forditva. Sajnos a modern járgányok nagyon hosszuak, igy nem zárhato ki a megakadás sem. A modellhübb jármüvek gyakran nagyon feszes toleranciával készülnek, és sok uj gyártónak tapasztalata sincs ezzel régmult geometriával, igy a meglepetések programozva vannak.
(#17673) TTomi válasza szergely001 hozzászólására (#17666) Válasz Jún 2, 2013
Nem rossz az ötlet! Támogatom.
(#17676) FriTTz válasza TTomi hozzászólására (#17673) Válasz Jún 3, 2013
Igen, és a nevet Hobbivasútról változtassuk Facevasútra!
(#17678) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17658) Válasz Jún 3, 2013
Erre a kérdésre egészen addig nem tudok válaszolni, amíg el nem árulod, hogy milyen zsűrizésről vízionálsz itten
(#17679) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17676) Válasz Jún 3, 2013
Nem olyan elvetemült ötlet ez... Az itt offtopic egyesületnek, amelynek tagja vagyok, a zártkörű fórumán pár éve bekerült a fícsörök közé. Na nem a facebookos tetszik gomb, hanem a rendszer sajátja. Az a jó benne, hogy ha pl. egy vitába nem akarunk belebonyolódni, de jelezni akarjuk a szimpátiánkat a más által leírt gondolat iránt, csak nyomunk egy "tetszik"-et, és nem szaporítjuk kvázi feleslegesen a hozzászólásokat az "úgy van", "ahogy mondod", "egyet értek" stb. kétszavas mondatokkal. Mindazonáltal nem tartom égetően szükségesnek a létét itt.
(#17680) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#17669) Válasz Jún 3, 2013
Szerény, hétfő reggeli véleményem, hogy az egykori Zeuke(Bttb) geometriát már nem preferálják a korszerű modelleket gyártók. Sok helyen jelzik is (Tillig), hogy min. ívsugár 310 mm, de ez a gyakorlatban inkább 353.
Tehát az egykori szögeket és sugarakat használó, de új konstrukciójú sínanyagok szerintem olyan felújításra tökéletesek, ahol nem szeretnénk a pályageometriát megváltoztatni.
Ha jól emlékszem, annak idején a Mákos sínrendszer már profilsínekből, de még régi geometrián épült és sajnos nem igazán volt sikeres.
Sommázva a gondolatot, ahol amúgy is kisebb pályára van hely, ott nem igény a hosszú járművekből álló szerelvény, ergo a felújított pályához megfelelhet ez a geometria.
(#17681) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17679) Válasz Jún 3, 2013
ahogy mondod...
(#17682) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#17681) Válasz Jún 3, 2013
Kíváncsi voltam, ki lesz az első, aki lecsapja a magas labdát
(#17683) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#17682) Válasz Jún 3, 2013
Én nem értek egyet.
(#17684) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17682) Válasz Jún 3, 2013
Nyilván az, aki hétfő reggel ráér marháskodni...
(#17685) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#17680) Válasz Jún 3, 2013
Ez igy van, ami viszont nagyon aggaszto, hogy ha nincs egy minden szempontbol nagyon átgondolt és müködö geometria (mert a régi Zeuke ilyen volt - minimális sinanyaggal meg lehetett épiteni szinte bármit), miért nem jönnek ki mostanában egy ilyen a részletekben is átgondolt uj vágánygeometriával, hogy az ne kelljen toldozni-foltozni, vagy bizonyos vágányvariáciot meg sem lehet épiteni (lásd a töltéses sineket).
Ha kézbe vesszük a hajdani Pályaterv füzetet, láthatjuk, hogy hol volt a Zeuke immár vagy 30-40 éve, és milyen bonyolult pályát tudott épiteni abbol az alig több, mint 1 tucat vágányelemböl, és még a kisgyerek is szinte hibátlanul tudta kikombinálni a bonyolult pályákat.
(Amugy Prof Kurz manapság lesz 60 éve, amikor megtervezte az optimális modellvágányzatot, amit aztán a Pilz is átvett offtopic méretben.)
(#17686) derekk hozzászólása Válasz Jún 3, 2013
Készülőben a BorsodChem tartály vagon

Borsod Chem ...jpg

Borsod Chem ...jpg
 
(#17687) sunocske válasza derekk hozzászólására (#17686) Válasz Jún 3, 2013
Hű, nagyon szép lesz!
(#17690) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#17685) Válasz Jún 3, 2013
Szerintem a gyártónak most az az érdeke, hogy minél inkább élethű modellezést lehessen művelni a termékeivel. Ezért olyan nagyszerűek és persze bonyolultak a mai járművek, legyen az soktengelyes gőzös, vagy olyan személykocsi, ahol a fellépőket külön rugók és kinematikák mozgatják az ívekben. Egyfelől ezek a mechanikák rendkívüli mérnöki tudásról adnak bizonyságot, viszont éppen emiatt, a túlbonyolított rendszerek miatt lesznek alkalmatlanok a régi, kőbalta egyszerűségű pályán való mozgásra.
Való igaz, hogy a régi geometria kevés elemből tudott építkezni, de ma az az érdek, hogy minden kis vackot megvegyünk a pályához (egyfajta pszichológia is, mert amikor már-már összeállt az áhított pálya, akkor jövünk rá, hogy hiányzik egy pár centis kiegészítő és mindenképp el kell menni megvennünk 1-2 euróért, azaz további költségekbe verjük magunkat).
Ugye a ma terepasztalépítője igyekszik hosszú állomási részeket és grandiózus íveket belekomponálni a nagy műbe. Ezt az igényt ki kell, hogy szolgálja a gyártó és ezért készülnek a 353-as, vagy nagyobb ívlehetőséget adó részdarabok, a felxi sínek, váltók, viszont meghagyja a választási lehetőséget a kisebb alapterülettel rendelkezőknek, de ezt a kategóriát is feljebb vitte egy lépéssel. Illetve e két területnek átjárhatónak kell lenni, így jöttek be a képbe a mindenféle kis összekötő, ívkiegészítő, vagy váltóhoz való darabkák - egyenként igen súlyos pénzért.
Tehát a szűkebb ívű, kisebb pályákhoz való anyag is elérhető, de mégis ezek már nagyobb területre építhetők be, mint a Zeuke geometria. Kb. az a helyzet, mint pl. az autógyártásnál, ahol a kisközép kategória minden paraméterében az egykori kisautóknak felel meg.
Ahogy tudom, a Kühn sínrendszere éppen erre az egyszerűségre törekszik, nagyon kevés elemből képes pályát kihozni, viszont éppen ezért sem kompatibilis a Tillig/Pilz rendszerrel. A nagy áttörés mégis elmaradt, vagy pedig még kevés idő telt el a megjelenés óta...
Lapozás       89/436    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
18:48:54
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés