|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#17541) kaTTonai válasza masTTertape hozzászólására (#17539)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
25mm-es és 20mm-es darabokra lenne szükségem...
40 -40 db-ra....
Hálám üldözne ha levagdosnád...
|
(#17542) zsolesz74 válasza FriTTz hozzászólására (#17529)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Azért ne már, hogy annyira nehéz összerakni.
Most pakoltam össze az asztalomra kb 20 db építős váltót. Az első lassabban ment az utolsóra már nem kellett 5 perc sem.
1000Ft körül lehet egy darabon spórolni, amiből meg lehet venni még valamit!
|
(#17543) zsolesz74 válasza GABA TT hozzászólására (#17527)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2013 |
|
Ha teheted inkább válaszd az EW2 15°-os verziót. Szerintem ez a legjobb ár/érték arányú alap. |
(#17547) sunocske válasza zsolesz74 hozzászólására (#17543)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Ráadásul szebb is. |
(#17548) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
A váltó építőkészlet témához egy gondolatom van:
Aki szeret bütykölni, van türelme hozzá, akkor érdemes beszerezni ilyeneket, mert valóban olcsóbbak, és a megspórolt pénzen lehet más olyat venni, amit nem tudunk házilag megcsinálni/összerakni.
Még egy: ha valakinek van helye, és lehetősége: az EW1 bausatz (Tillig 83411 bal, 83430 jobb) helyett válassza inkább a flexi építő készletet: Tillig 83426, vagy a 12°-os 83427-t.
|
(#17550) masTTertape válasza kaTTonai hozzászólására (#17541)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Megismétlem: ha hozzáfogok ilyesmihez, akkor mire megkapod, sokkal többe lesz, mintha megrendelnél egy csomag Evergreen profilt.
Sajnos nekem nincs ingyen az időm és ha van is, akkor ezer másik feladatra kell. A saját sztirol lapomat kb. másfél éve tettem fel a szekrény tetejére, azóta nem nyúltam hozzá, pedig csomó dologhoz kellene.
Tehát keresd meg pl. a VMC-t, vagy az MVC-t, rendeld meg tőlük a profilt és hamarabb, meg olcsóbban megkapod, mint tőlem!
Vagy: PANTON |
(#17551) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#17550)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
OFF
Szolgálati:
Jössz majd errefelé?
ON |
(#17553) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17551)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2013 |
|
Találtam egy kész modellt... |
(#17604) TTihi hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2013 |
|
|
(#17607) blackfalcon hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2013 |
|
****
Olvasd el légy szíves a fórum szabályzatát! A hirdetések helye az Apróhirdetési rovatban van!
Frankye |
|
(#17609) GABA TT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#17548)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2013 |
|
Köszönöm! Mindenki tanácsát!
Sajnos nincs elegendő helyem. Lényeg, hogy a kitérők biztos üzeműek. Kotakt problémákkal nem kell bajlódni beépítés után. |
(#17610) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2013 |
|
A bivaly tervek is tovább haladtak. Lesz pakurás változata is. ModeliTT nyitotta fel a szememet a lehetőségre. |
|
(#17615) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Sziasztok!
Mivel nem vagyok nagy ismerője a nagyvasútnak ezért kérdezem. Szerintetek talpfa vagy betonalj legyen az elágazó modulon? Vagy esetleg vegyesen, az egyenes beton a leágazás pedig talpfa?
Üdv: D. |
(#17616) Gashpy válasza DinoTT hozzászólására (#17615)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Előre jelzem, én sem...
Szerintem a leágazás legyen fa, az egyenes meg végig beton. A kitérő meg teljesen fa... |
(#17617) sunocske válasza Gashpy hozzászólására (#17616)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
A kitérő éppen lehetne betonaljas is!
Egyébként helyszíne válogatja. Gyakran látni olyat is, hogy kompletten betonaljas minden, csak a kitérő nem. De a fordítottjával is találkoztam már. Olyan is van, amit Gashpy írt. |
(#17618) FriTTz válasza DinoTT hozzászólására (#17615)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Szia, a kérdést a modul témálya dönti el, hogy mit szeretnél rajta szemléltetni!
Ha pl azt, hogy ott a fővonal már régi és egyszer csak a közelmúltban hozzá csaptak egy szárnyvonalat akkor az elágazás legyen betonból szerintem.
|
(#17619) PéTTer válasza DinoTT hozzászólására (#17615)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Szia!
Emlékeim szerint szinte minden eddigi modulunk fa aljakkal van megáldva. |
(#17620) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17618)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Ennyire azért nem egyszerű a dolog a való életben |
(#17621) masTTertape válasza PéTTer hozzászólására (#17619)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Mégis a te pályafelújításos részleted betonaljjal operál... |
(#17622) masTTertape válasza DinoTT hozzászólására (#17615)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Szerintem tök mindegy. |
(#17624) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#17621)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Sőt, az enyémen is van egy rövid betonaljas szakasz. A másikon meg a 24 m-enkénti ikeraljas illesztések alatt van betonalj |
(#17625) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#17091)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
|
|
(#17627) TTihi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
|
|
(#17628) TTomi válasza Váltógyártó hozzászólására (#17625)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
...hát igen. Azért ez durva hogy otthon milyen váltókat lehet építeni, a gyárival ellentétben. Gyönyörű! |
(#17630) Váltógyártó válasza TTomi hozzászólására (#17628)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2013 |
|
Mert azokat gépek csinálják! Én belerakom szívem-lelkem! Persze azért némi sínanyag is kell hozzá! |
(#17632) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#17630)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Tehát az első vonattal, ami átmegy rajtuk, halálra gázollak? Így nem is kell... |
(#17635) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17624)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Na jól van má'!
Ha egy pft-s elkezd szakmázni a modulján... |
(#17636) FriTTz válasza masTTertape hozzászólására (#17635)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Remélem nincs benne a zsűriben! |
(#17637) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#17632)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Ne aggódj, alulra tettem, nem lesz baj! |
(#17656) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17636)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Miféle zsűri?
Amúgy ha esetleg igen, korrumpálható vagyok |
(#17658) FriTTz válasza sunocske hozzászólására (#17656)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
És az egy vágányos vonalat kétvágányosként pontozod? |
(#17666) szergely001 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Sziasztok!
Bár keveset írok, sokat olvasok. Néha úgy érzem igencsak kellene egy "Tetszik" gomb, olyan jókat mosolygok a hozzászólásokon.
Gergő |
(#17667) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17625)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Ezek a váltók R286 / 22,5 fokosak? |
(#17668) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17667)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
|
(#17669) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#17668)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
És véleményed/tek szerint a nagy szög+kis sugár miatt mennyire alkalmasak üzembiztos (siklás, szétakadás...) használatra?
Tudom, optikailag "csúnya", az EW2 szeb... de most csak a megbízhatóságra vagyok kíváncsi. |
(#17671) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#17669)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Passz! Ezek biztos üzembiztosabbak, mint az eredeti, de hogy ezen a geometrián hogy viselkednek a szerelvények, azt passzolom. Azért ez legalább 40 éves technika, olyan rossz nem lehet! Gondolom, etwg többet tudna erről mesélni! |
(#17672) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#17669)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Az attol fog függeni, hogy milyen a jármüparkod. A kis mozdonyok rövd kocsikkal nem okoznak tul nagy zürt, és forditva. Sajnos a modern járgányok nagyon hosszuak, igy nem zárhato ki a megakadás sem. A modellhübb jármüvek gyakran nagyon feszes toleranciával készülnek, és sok uj gyártónak tapasztalata sincs ezzel régmult geometriával, igy a meglepetések programozva vannak. |
(#17673) TTomi válasza szergely001 hozzászólására (#17666)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2013 |
|
Nem rossz az ötlet! Támogatom. |
(#17676) FriTTz válasza TTomi hozzászólására (#17673)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Igen, és a nevet Hobbivasútról változtassuk Facevasútra! |
(#17678) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17658)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Erre a kérdésre egészen addig nem tudok válaszolni, amíg el nem árulod, hogy milyen zsűrizésről vízionálsz itten |
(#17679) sunocske válasza FriTTz hozzászólására (#17676)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Nem olyan elvetemült ötlet ez... Az itt offtopic egyesületnek, amelynek tagja vagyok, a zártkörű fórumán pár éve bekerült a fícsörök közé. Na nem a facebookos tetszik gomb, hanem a rendszer sajátja. Az a jó benne, hogy ha pl. egy vitába nem akarunk belebonyolódni, de jelezni akarjuk a szimpátiánkat a más által leírt gondolat iránt, csak nyomunk egy "tetszik"-et, és nem szaporítjuk kvázi feleslegesen a hozzászólásokat az "úgy van", "ahogy mondod", "egyet értek" stb. kétszavas mondatokkal. Mindazonáltal nem tartom égetően szükségesnek a létét itt. |
(#17680) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#17669)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Szerény, hétfő reggeli véleményem, hogy az egykori Zeuke(Bttb) geometriát már nem preferálják a korszerű modelleket gyártók. Sok helyen jelzik is (Tillig), hogy min. ívsugár 310 mm, de ez a gyakorlatban inkább 353.
Tehát az egykori szögeket és sugarakat használó, de új konstrukciójú sínanyagok szerintem olyan felújításra tökéletesek, ahol nem szeretnénk a pályageometriát megváltoztatni.
Ha jól emlékszem, annak idején a Mákos sínrendszer már profilsínekből, de még régi geometrián épült és sajnos nem igazán volt sikeres.
Sommázva a gondolatot, ahol amúgy is kisebb pályára van hely, ott nem igény a hosszú járművekből álló szerelvény, ergo a felújított pályához megfelelhet ez a geometria. |
(#17681) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17679)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
ahogy mondod... |
(#17682) sunocske válasza masTTertape hozzászólására (#17681)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Kíváncsi voltam, ki lesz az első, aki lecsapja a magas labdát |
(#17683) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#17682)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Én nem értek egyet. |
(#17684) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#17682)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Nyilván az, aki hétfő reggel ráér marháskodni... |
(#17685) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#17680)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Ez igy van, ami viszont nagyon aggaszto, hogy ha nincs egy minden szempontbol nagyon átgondolt és müködö geometria (mert a régi Zeuke ilyen volt - minimális sinanyaggal meg lehetett épiteni szinte bármit), miért nem jönnek ki mostanában egy ilyen a részletekben is átgondolt uj vágánygeometriával, hogy az ne kelljen toldozni-foltozni, vagy bizonyos vágányvariáciot meg sem lehet épiteni (lásd a töltéses sineket).
Ha kézbe vesszük a hajdani Pályaterv füzetet, láthatjuk, hogy hol volt a Zeuke immár vagy 30-40 éve, és milyen bonyolult pályát tudott épiteni abbol az alig több, mint 1 tucat vágányelemböl, és még a kisgyerek is szinte hibátlanul tudta kikombinálni a bonyolult pályákat.
(Amugy Prof Kurz manapság lesz 60 éve, amikor megtervezte az optimális modellvágányzatot, amit aztán a Pilz is átvett offtopic méretben.) |
(#17686) derekk hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Készülőben a BorsodChem tartály vagon |
|
(#17687) sunocske válasza derekk hozzászólására (#17686)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Hű, nagyon szép lesz! |
(#17690) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#17685)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2013 |
|
Szerintem a gyártónak most az az érdeke, hogy minél inkább élethű modellezést lehessen művelni a termékeivel. Ezért olyan nagyszerűek és persze bonyolultak a mai járművek, legyen az soktengelyes gőzös, vagy olyan személykocsi, ahol a fellépőket külön rugók és kinematikák mozgatják az ívekben. Egyfelől ezek a mechanikák rendkívüli mérnöki tudásról adnak bizonyságot, viszont éppen emiatt, a túlbonyolított rendszerek miatt lesznek alkalmatlanok a régi, kőbalta egyszerűségű pályán való mozgásra.
Való igaz, hogy a régi geometria kevés elemből tudott építkezni, de ma az az érdek, hogy minden kis vackot megvegyünk a pályához (egyfajta pszichológia is, mert amikor már-már összeállt az áhított pálya, akkor jövünk rá, hogy hiányzik egy pár centis kiegészítő és mindenképp el kell menni megvennünk 1-2 euróért, azaz további költségekbe verjük magunkat).
Ugye a ma terepasztalépítője igyekszik hosszú állomási részeket és grandiózus íveket belekomponálni a nagy műbe. Ezt az igényt ki kell, hogy szolgálja a gyártó és ezért készülnek a 353-as, vagy nagyobb ívlehetőséget adó részdarabok, a felxi sínek, váltók, viszont meghagyja a választási lehetőséget a kisebb alapterülettel rendelkezőknek, de ezt a kategóriát is feljebb vitte egy lépéssel. Illetve e két területnek átjárhatónak kell lenni, így jöttek be a képbe a mindenféle kis összekötő, ívkiegészítő, vagy váltóhoz való darabkák - egyenként igen súlyos pénzért.
Tehát a szűkebb ívű, kisebb pályákhoz való anyag is elérhető, de mégis ezek már nagyobb területre építhetők be, mint a Zeuke geometria. Kb. az a helyzet, mint pl. az autógyártásnál, ahol a kisközép kategória minden paraméterében az egykori kisautóknak felel meg.
Ahogy tudom, a Kühn sínrendszere éppen erre az egyszerűségre törekszik, nagyon kevés elemből képes pályát kihozni, viszont éppen ezért sem kompatibilis a Tillig/Pilz rendszerrel. A nagy áttörés mégis elmaradt, vagy pedig még kevés idő telt el a megjelenés óta... |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 19:18:28 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|