Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       25/86    
(#24335) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24334) Válasz Okt 15, 2013
Nem, nem!
A CNC programokban vannak G-kódok. A Totya vett egy gépet, csak akkor még nem volt publikus!
(#24336) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24335) Válasz Okt 15, 2013
Ahha!
Én meg azt hittem,hogy valami közös alkotás lesz.
(#24338) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#24314) Válasz Okt 15, 2013
Ez vetekszik bármivel!
Van ilyen a valóságban is?
(#24340) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24314) Válasz Okt 15, 2013
9 fok a legnagyobb sugarú ív? És a két kisebb?
Illetve milyen rádiusszal mennek?
(#24341) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#24338) Válasz Okt 15, 2013
(#24343) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#24338) Válasz Okt 15, 2013
Talán ... remélhetőleg ez sem kitalált ....

Weichen-Walt...jpg
 
(#24344) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#24338) Válasz Okt 15, 2013
Sz.tem van ilyen, hegyi pályákon, ahol nincs sok hely.
(#24345) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24335) Válasz Okt 15, 2013
Korongos, ez neked ment volna:

Az lesz idővel.
(#24346) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24340) Válasz Okt 15, 2013
Nem jó a képnév, átírom majd. Az ívsugarak 450-600-900mm, az ívek 37,5° - 40° - 20° (a legbelső ív 12,5°-nál indul), a csúcsok 8° - 8° - 11°.
(#24347) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#24343) Válasz Okt 15, 2013
Ahogy néztem, az öreg többek közt létező állomások váltókörzeteit szokta megépíteni rendelésre...
(#24349) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#24341) Válasz Okt 15, 2013
Ettől nem fogok tudni aludni!
(#24350) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#24349) Válasz Okt 15, 2013
Te inkább a rajzot csekkold, mert soha nem lesz átszelésed!
(#24351) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24346) Válasz Okt 15, 2013
Próbáltam kirajzolni WinTrack-ben, de vagy rosszul értelmezem a számokat, vagy túl későn van, de csak hasonlít a te rajzodra

3way.png
 
(#24353) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#24344) Válasz Okt 15, 2013
Svájc
(#24355) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24351) Válasz Okt 15, 2013
Én írtam rosszul. 12,5 foknál a csúcssínek kezdődnek, mivel annyira nem tudom elnyújtani őket, hogy végig érjenek az íven (ugyanazon okból, ami miatt az enyhe szögben hajló tősín is van kitérő oldalon). A 450mm-es ív ott kezdődik, ahol a 600mm,es ív 10 fokot hajlik, és nem 40 fokos, csak 39,2, hogy ~egyszerre legyen vége a két ívnek.

szögek.jpg
 
(#24383) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24355) Válasz Okt 16, 2013
Így már hasonlít az eredmény

3way.png
 
(#24390) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24383) Válasz Okt 16, 2013
(#24393) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#24350) Válasz Okt 16, 2013
Igyekszem!
(#24397) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Okt 16, 2013
Sziasztok!

Kezd összeállni a 12 fokos Hózentrógerem!
A szigetelő vágások és az alsó átkötések még hiányoznak róla(szerintem ilyenkor a legszebb),de azért már működik,forgóvázzal és kocsival már leteszteltem.
Már csak a mozdonyos próbára leszek kíváncsi,de úgy gondolom,hogy nem lesz gond vele.
Az alsó átkötésekhez szereztem hozzá 0.2-es rézlemezt,olyat amit még egy sima ollóval is könnyedén lehet vágni.
Ilyen lett:
Jó Váltógyártást!

201310135211...jpg

201310135214.jpg

201310135215.jpg
 
(#24398) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24397) Válasz Okt 16, 2013
Ez nagyon ott van a szeren!

Ugye mennyivel szebb, mint egy bolti szörnyűség! Gondoltam, belinkelek egyet elrettentő példának, de inkább nem csúfítom el a topikot!
(#24399) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24398) Válasz Okt 16, 2013
Köszönöm!
Igyekeztem,nem siettem el,egy középrész kuka lett közben,és sokszor félre lett állítva,hogy rápihenjek.
Addig mással foglalkoztam,erőt gyűjtöttem hozzá.
Nekem még nagyon fárasztó dolog egy szuszra összehozni egy ilyesmit,nagyon monoton,egysíkú meló,hamar belefáradok.
De a végeredmény és a próbajáratások mindenért kárpótolnak,persze,csak ha minden klappol.
(#24400) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24399) Válasz Okt 17, 2013
Ennek elkerülésére egy trükk van, sűrűn meg kell szakítani a melót. Van úgy, hogy egész hétvégén nyomtam, ha nem álltam volna fel időnként, akár csak egy kávéra, vagy egy kis séta, bringa, már rég a kukába vágtam volna az egészet...
(#24408) FriTTz hozzászólása Válasz Okt 17, 2013
Gyárthatod.
A nyomtávok legyenek jók oszt kész!
(#24409) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24400) Válasz Okt 17, 2013
Szia Váltógyártó!
A szigetelő vágásokban egy kicsit bizonytalan vagyok!
Légyszíves ellenőrizd le nekem!
Így gondoltam:

201310175227.jpg
 
(#24414) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24409) Válasz Okt 18, 2013
A középső négy nem kell, a többi jó!

A kitérő szívdarabokat polarizálhatod, ha akarod, viszont az átszelését sz.tem nem kell, egyrészt mert nagyon macerás a bekötése, másrészt, (főleg ha egészen a nyáklap tövénél vágod át, ahol pirossal jelöltem) olyan rövid lesz a szigetelt rész, hogy ott csak egy nagyon rossz áramszedésű kéttengelyes tud megakadni.

Viszont javaslom, hogy vágás előtt a sárgával bekarikázott részeknél alulról erősítsd meg egy lemezzel a forrasztást, mert látom, hogy nem hajlítottad a sínt, hanem két darabból készítetted el. Nyugodtan összeforraszthatod a két oldalt, mert az már a szigetelt részhez tartozik.

korongos_ht.jpg
 
(#24415) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#24408) Válasz Okt 18, 2013
OK!
(#24416) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21070) Válasz Okt 18, 2013
Még augusztusban terveztem három olyan kitérőt, amelyek alapja a ROCO 10 fokos geometriája, de nincs a palettán:

http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_post_21070.html#21070

Ezek lesznek bemutatva a Gödöllői kiállításon. Kicsit megcsúsztam az építéssel, de azért remélem időben kész leszek mindhárommal.

Az első darab a hármas kitérő, aminek az első kitérője egy WL10 geometria, a hátsó pedig egy G1/4 (57,5mm) és egy WR10.

CAM00673.jpg

CAM00674.jpg
 
(#24441) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24416) Válasz Okt 18, 2013
Szia Váltógyártó!
Köszönöm a segítséget!
Megcsináltam az alsó lemezes patkolást amit javasoltál.
Remélem,hogy valami ilyesmire gondoltál:
A másik dolog,hogy beadnék egy kérelmet a hármasváltó alsó átkötési képére!
Köszönettel:korongos

201310185232...jpg

201310185232...jpg
 
(#24446) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24416) Válasz Okt 18, 2013
Ebből egy íveset lehetne csinálni?

ht2a_roco10f...jpg
 
(#24451) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24441) Válasz Okt 19, 2013
Igen, erre gondoltam, de a lemeznek nem kell ennyire kilógni a sín alól, elég 1mm.

A hármas váltóm elektromos bekötése annyira csúnya, össze-vissza van forrasztgatva, hogy inkább összedobtam egy alulnézeti ábrát, remélem elég érthető!

harmas_elekt...jpg
 
(#24452) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24446) Válasz Okt 19, 2013
A hózentróger nem gond, viszont angolváltó helyett bázeli kell, mert azt lehet ívesíteni. De azt megmondom, hogy egy ilyenhez még nekem is fel kéne kötnöm a textilt! A megtervezéséhez legalább annyira, mint a megépítéséhez.

Kész van az íves kitérőd?
(#24453) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24416) Válasz Okt 19, 2013
Befejeztem a Roco 10 fokos geometriájú hármas szerkezetét, kiszigeteltem, és felragasztottam a talpfákat:

ROCO_geom_ha...jpg

ROCO_geom_ha...jpg

ROCO_geom_ha...jpg
 
(#24454) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24452) Válasz Okt 19, 2013
bázeli
Csiszolgattam még rajta, de kész. Holnap (vagy már ma ) lefestem, és csinálok néhány képet.
(#24455) baker6600 hozzászólása Válasz Okt 19, 2013
Megnéztem a bázelit nem lesz olyanom
(#24456) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24454) Válasz Okt 19, 2013
Nem érted, hogy miért, vagy nem tudod, milyen a bázeli?

Az előző kijelentésemet annyiban módosítom, hogy angollal is meg lehet oldani, csak nagy ív kell hozzá.

Kíváncsi vagyok, milyen lett!
(#24457) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24455) Válasz Okt 19, 2013
Pedig nagyon szép, csak megépíteni horror!
Tudom, mert már csináltam!
(#24464) baker6600 hozzászólása Válasz Okt 19, 2013
Elkészült :***: próbákon átment, a következő majd jobb lesz

*** Itt egy ugráló, zöld "izé" volt... R. I. P.

WP_20131019_...jpg
 
(#24466) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24464) Válasz Okt 19, 2013
Erre csak annyit tudok mondani, hogy !

Erről a topicról ki van tiltva a zöld ugráló vigyorgó!

(#24467) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24451) Válasz Okt 19, 2013
Köszönöm a bekötési rajzot!
Érthető, nem lesz nagy szám megcsinálni,mert annál kétoldalas nyákot használtam.
Jó váltógyártást!
(#24475) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24467) Válasz Okt 19, 2013
Nem találtam meg a fényképtengeredben azt az egy cseppet ami a 12 fokos Hózentróger alsó átkötését ábrázolja.
Egy kis segítséget kérnék az ügyben!
(#24476) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24466) Válasz Okt 19, 2013
köszi
Már csak az a baj vele, hogy bepróbáltam a helyére, és az összes gyári vágány csúnya mellette
(#24477) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24475) Válasz Okt 19, 2013
ez kellene? lementettem

fugi_geo_ht1...jpg

sablon 59mm ...jpg
 
(#24478) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24475) Válasz Okt 19, 2013
ez is ide való

2012-11-16_2...jpg
 
(#24481) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24476) Válasz Okt 19, 2013
Gáz, mi?

Most építheted meg az összes váltódat!
(#24482) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#24478) Válasz Okt 19, 2013
Kösz baker6600!

(#24483) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24481) Válasz Okt 19, 2013
Hát a váltókat meg is akartam építeni, de mi lesz a sima vágányokkal?!
(#24486) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24483) Válasz Okt 19, 2013
Nem tudom, milyen vágányanyagod van, de a Tillig elég jól néz ki.
Persze, ha nagyon mazohista vagy, akkor a vágányokat is megépítheted így!

Gugli
(#24489) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Okt 19, 2013
Szia Váltógyártó!
Jók lettek a szigetelő vágások,azokkal nem volt szívás,
...csak utána!
Középen hiányzott két talpfán is a szigetelés,azt hamar észrevettem,de utána még másfél órát szívtam vele!
Nem találtam a hibát rajta,mitől lehetne zárlatos,fény felé fordítva is néztem és nem látszott semmi,nem és nem.
Mégis zárlatos volt!
Már hiányzó szigetelő vágásokon kezdtem gondolkozni,de inkább abból indultam ki,hogy az biztosan jó!
A vége az lett,hogy kínomban az összes talpfát egyesével elkezdtem átreszelgetni,időnként méregetve a zárlatot,mire egyszer csak már nem volt zárlatban!
Jól megszivatott!
Az alsó átkötések,egyből jók lettek!
Holnap ráteszem a szervókat és próba!
Jó váltógyártást!

201310195234...jpg
 
(#24491) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24489) Válasz Okt 19, 2013
Nem tudom, mivel vágod a nyákot, de a lemezolló le szokta nyalni egy kicsit a csík oldalára is a fóliát. Ilyenkor van az, hogy a tetejét ugyan átvágod, de az oldalán lévő pár század mm-es kis csík ott marad, és kész is a zárlat. Ezért szoktam minden vágásnál az éleket is lehúzni kicsit.
(#24492) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24453) Válasz Okt 20, 2013
Újabb gödöllői project, ROCO 10 fokos geometriájú hózentróger két angolváltóval. A hármas kitérőt még Tillig 2,07-es profilból építettem, de szerencsére megérkeztek a PECO IL-115-ös profilok, amelyek a legjobban hasonlítanak a ROCO igen amorf sínszálaihoz. A talpa ennek is keskenyebb, mint a ROCO-é kb. 0,2mm-rel, de legalább a sínkorona szélessége megegyezik, és a magasságbeli eltérés 0,03mm, ami ebben a léptékben is a semmivel egyenlő.

ROCO_geom_ht...jpg
 
Lapozás       25/86    
Frissek
  2024. Dec, 28. Szo
9:00:39
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés