|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#24335) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24334)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Nem, nem!
A CNC programokban vannak G-kódok. A Totya vett egy gépet, csak akkor még nem volt publikus!
|
(#24336) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24335)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ahha!
Én meg azt hittem,hogy valami közös alkotás lesz. |
(#24338) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#24314)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ez vetekszik bármivel!
Van ilyen a valóságban is? |
(#24340) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24314)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
9 fok a legnagyobb sugarú ív? És a két kisebb?
Illetve milyen rádiusszal mennek? |
(#24341) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#24338)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
|
(#24343) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#24338)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Talán ... remélhetőleg ez sem kitalált ....
|
|
(#24344) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#24338)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Sz.tem van ilyen, hegyi pályákon, ahol nincs sok hely. |
(#24345) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24335)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Korongos, ez neked ment volna:
Az lesz idővel.
|
(#24346) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24340)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Nem jó a képnév, átírom majd. Az ívsugarak 450-600-900mm, az ívek 37,5° - 40° - 20° (a legbelső ív 12,5°-nál indul), a csúcsok 8° - 8° - 11°. |
(#24347) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#24343)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ahogy néztem, az öreg többek közt létező állomások váltókörzeteit szokta megépíteni rendelésre... |
(#24349) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#24341)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Ettől nem fogok tudni aludni! |
(#24350) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#24349)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Te inkább a rajzot csekkold, mert soha nem lesz átszelésed! |
(#24351) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24346)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Próbáltam kirajzolni WinTrack-ben, de vagy rosszul értelmezem a számokat, vagy túl későn van, de csak hasonlít a te rajzodra |
|
(#24353) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#24344)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Svájc |
(#24355) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24351)
|
Válasz •
|
Okt 15, 2013 |
|
Én írtam rosszul. 12,5 foknál a csúcssínek kezdődnek, mivel annyira nem tudom elnyújtani őket, hogy végig érjenek az íven (ugyanazon okból, ami miatt az enyhe szögben hajló tősín is van kitérő oldalon). A 450mm-es ív ott kezdődik, ahol a 600mm,es ív 10 fokot hajlik, és nem 40 fokos, csak 39,2, hogy ~egyszerre legyen vége a két ívnek. |
|
(#24383) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#24355)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Így már hasonlít az eredmény
|
|
(#24390) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#24383)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
|
(#24393) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#24350)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Igyekszem! |
(#24397) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Sziasztok!
Kezd összeállni a 12 fokos Hózentrógerem!
A szigetelő vágások és az alsó átkötések még hiányoznak róla(szerintem ilyenkor a legszebb),de azért már működik,forgóvázzal és kocsival már leteszteltem.
Már csak a mozdonyos próbára leszek kíváncsi,de úgy gondolom,hogy nem lesz gond vele.
Az alsó átkötésekhez szereztem hozzá 0.2-es rézlemezt,olyat amit még egy sima ollóval is könnyedén lehet vágni.
Ilyen lett:
Jó Váltógyártást! |
|
(#24398) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24397)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Ez nagyon ott van a szeren!
Ugye mennyivel szebb, mint egy bolti szörnyűség! Gondoltam, belinkelek egyet elrettentő példának, de inkább nem csúfítom el a topikot! |
(#24399) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24398)
|
Válasz •
|
Okt 16, 2013 |
|
Köszönöm!
Igyekeztem,nem siettem el,egy középrész kuka lett közben,és sokszor félre lett állítva,hogy rápihenjek.
Addig mással foglalkoztam,erőt gyűjtöttem hozzá.
Nekem még nagyon fárasztó dolog egy szuszra összehozni egy ilyesmit,nagyon monoton,egysíkú meló,hamar belefáradok.
De a végeredmény és a próbajáratások mindenért kárpótolnak,persze,csak ha minden klappol. |
(#24400) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24399)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Ennek elkerülésére egy trükk van, sűrűn meg kell szakítani a melót. Van úgy, hogy egész hétvégén nyomtam, ha nem álltam volna fel időnként, akár csak egy kávéra, vagy egy kis séta, bringa, már rég a kukába vágtam volna az egészet... |
(#24408) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Gyárthatod.
A nyomtávok legyenek jók oszt kész!
|
(#24409) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24400)
|
Válasz •
|
Okt 17, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
A szigetelő vágásokban egy kicsit bizonytalan vagyok!
Légyszíves ellenőrizd le nekem!
Így gondoltam: |
|
(#24414) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24409)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2013 |
|
A középső négy nem kell, a többi jó!
A kitérő szívdarabokat polarizálhatod, ha akarod, viszont az átszelését sz.tem nem kell, egyrészt mert nagyon macerás a bekötése, másrészt, (főleg ha egészen a nyáklap tövénél vágod át, ahol pirossal jelöltem) olyan rövid lesz a szigetelt rész, hogy ott csak egy nagyon rossz áramszedésű kéttengelyes tud megakadni.
Viszont javaslom, hogy vágás előtt a sárgával bekarikázott részeknél alulról erősítsd meg egy lemezzel a forrasztást, mert látom, hogy nem hajlítottad a sínt, hanem két darabból készítetted el. Nyugodtan összeforraszthatod a két oldalt, mert az már a szigetelt részhez tartozik. |
|
(#24415) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#24408)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2013 |
|
OK! |
(#24416) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#21070)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2013 |
|
Még augusztusban terveztem három olyan kitérőt, amelyek alapja a ROCO 10 fokos geometriája, de nincs a palettán:
http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_post_21070.html#21070
Ezek lesznek bemutatva a Gödöllői kiállításon. Kicsit megcsúsztam az építéssel, de azért remélem időben kész leszek mindhárommal.
Az első darab a hármas kitérő, aminek az első kitérője egy WL10 geometria, a hátsó pedig egy G1/4 (57,5mm) és egy WR10. |
|
(#24441) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24416)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Köszönöm a segítséget!
Megcsináltam az alsó lemezes patkolást amit javasoltál.
Remélem,hogy valami ilyesmire gondoltál:
A másik dolog,hogy beadnék egy kérelmet a hármasváltó alsó átkötési képére!
Köszönettel:korongos |
|
(#24446) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24416)
|
Válasz •
|
Okt 18, 2013 |
|
Ebből egy íveset lehetne csinálni? |
|
(#24451) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24441)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Igen, erre gondoltam, de a lemeznek nem kell ennyire kilógni a sín alól, elég 1mm.
A hármas váltóm elektromos bekötése annyira csúnya, össze-vissza van forrasztgatva, hogy inkább összedobtam egy alulnézeti ábrát, remélem elég érthető! |
|
(#24452) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24446)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
A hózentróger nem gond, viszont angolváltó helyett bázeli kell, mert azt lehet ívesíteni. De azt megmondom, hogy egy ilyenhez még nekem is fel kéne kötnöm a textilt! A megtervezéséhez legalább annyira, mint a megépítéséhez.
Kész van az íves kitérőd? |
(#24453) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24416)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Befejeztem a Roco 10 fokos geometriájú hármas szerkezetét, kiszigeteltem, és felragasztottam a talpfákat: |
|
(#24454) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24452)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
bázeli
Csiszolgattam még rajta, de kész. Holnap (vagy már ma ) lefestem, és csinálok néhány képet. |
(#24455) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Megnéztem a bázelit nem lesz olyanom |
(#24456) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24454)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Nem érted, hogy miért, vagy nem tudod, milyen a bázeli?
Az előző kijelentésemet annyiban módosítom, hogy angollal is meg lehet oldani, csak nagy ív kell hozzá.
Kíváncsi vagyok, milyen lett! |
(#24457) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24455)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Pedig nagyon szép, csak megépíteni horror!
Tudom, mert már csináltam! |
(#24464) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Elkészült :***: próbákon átment, a következő majd jobb lesz
*** Itt egy ugráló, zöld "izé" volt... R. I. P. |
|
(#24466) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24464)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Erre csak annyit tudok mondani, hogy !
Erről a topicról ki van tiltva a zöld ugráló vigyorgó!
|
(#24467) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#24451)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Köszönöm a bekötési rajzot!
Érthető, nem lesz nagy szám megcsinálni,mert annál kétoldalas nyákot használtam.
Jó váltógyártást! |
(#24475) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24467)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Nem találtam meg a fényképtengeredben azt az egy cseppet ami a 12 fokos Hózentróger alsó átkötését ábrázolja.
Egy kis segítséget kérnék az ügyben! |
(#24476) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24466)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
köszi
Már csak az a baj vele, hogy bepróbáltam a helyére, és az összes gyári vágány csúnya mellette |
(#24477) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24475)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
ez kellene? lementettem |
|
(#24478) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24475)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
ez is ide való |
|
(#24481) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24476)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Gáz, mi?
Most építheted meg az összes váltódat! |
(#24482) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#24478)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Kösz baker6600!
|
(#24483) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#24481)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Hát a váltókat meg is akartam építeni, de mi lesz a sima vágányokkal?! |
(#24486) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#24483)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Nem tudom, milyen vágányanyagod van, de a Tillig elég jól néz ki.
Persze, ha nagyon mazohista vagy, akkor a vágányokat is megépítheted így!
Gugli |
(#24489) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Jók lettek a szigetelő vágások,azokkal nem volt szívás,
...csak utána!
Középen hiányzott két talpfán is a szigetelés,azt hamar észrevettem,de utána még másfél órát szívtam vele!
Nem találtam a hibát rajta,mitől lehetne zárlatos,fény felé fordítva is néztem és nem látszott semmi,nem és nem.
Mégis zárlatos volt!
Már hiányzó szigetelő vágásokon kezdtem gondolkozni,de inkább abból indultam ki,hogy az biztosan jó!
A vége az lett,hogy kínomban az összes talpfát egyesével elkezdtem átreszelgetni,időnként méregetve a zárlatot,mire egyszer csak már nem volt zárlatban!
Jól megszivatott!
Az alsó átkötések,egyből jók lettek!
Holnap ráteszem a szervókat és próba!
Jó váltógyártást! |
|
(#24491) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#24489)
|
Válasz •
|
Okt 19, 2013 |
|
Nem tudom, mivel vágod a nyákot, de a lemezolló le szokta nyalni egy kicsit a csík oldalára is a fóliát. Ilyenkor van az, hogy a tetejét ugyan átvágod, de az oldalán lévő pár század mm-es kis csík ott marad, és kész is a zárlat. Ezért szoktam minden vágásnál az éleket is lehúzni kicsit. |
(#24492) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#24453)
|
Válasz •
|
Okt 20, 2013 |
|
Újabb gödöllői project, ROCO 10 fokos geometriájú hózentróger két angolváltóval. A hármas kitérőt még Tillig 2,07-es profilból építettem, de szerencsére megérkeztek a PECO IL-115-ös profilok, amelyek a legjobban hasonlítanak a ROCO igen amorf sínszálaihoz. A talpa ennek is keskenyebb, mint a ROCO-é kb. 0,2mm-rel, de legalább a sínkorona szélessége megegyezik, és a magasságbeli eltérés 0,03mm, ami ebben a léptékben is a semmivel egyenlő. |
|
|
|
2024. Dec, 28. Szo 9:09:01 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|