|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#25415) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25277)
|
Válasz •
|
Nov 11, 2013 |
|
Engem is egy vírus döntött ágyba.... |
(#25425) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25415)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2013 |
|
Mi van nem müködött a Kaspersky?
|
(#25428) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25425)
|
Válasz •
|
Nov 12, 2013 |
|
Ez most tényleg vírus volt, a szó emberi értelmében ... |
(#25503) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 14, 2013 |
|
Roco geometria, R5-R6 60°. |
|
(#25520) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#25503)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
Ez már perverz |
(#25526) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#25520)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
Miért perverz? Tökéletes váltó modell ..... |
(#25531) HOTotya hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
róbertke!! létezik a nagy vasútnál is ilyen szépség???? mert én még nem találkoztam vele nem láttam sehol..... |
(#25532) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#25531)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
De nem is utazol vonattal sehová! |
(#25533) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#25531)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
Azt hiszed a nagyvasutnál lenne ilyesmire vevö?
Valamikor volt - leginkább Angliában, Franciaországban, az USA-ban valamint néhány gyarmati országban, ahol mindent megelehetett engedni a király vagy királynö örömére ( na meg természetesen a erár terhére).
New Castleban valamikor valamennyi vágány keresztezte a másikat ( vagy 30). A németek kezdték el racionalizálni a pu-k vágányzatát, hogy minél kevesebb keresztezödés legyen. Szinte ma már mindenütt elbontották, mert nagyon bonyolultak és drágák lettek a mindennapos üzemben is. |
(#25534) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#25531)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2013 |
|
Egy biztos van valahol! |
|
(#25545) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25534)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
TT/N keresztezés nincs valahol a ládafiában? |
(#25552) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#25545)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
Az lesz a következő, csak fennforgás volt!
Nagyjából elhárult! |
(#25556) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#25552)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
No, a lényeg, hogy egészség legyen és pálinka. A többi nem számít. |
(#25570) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25552)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
Naja, és az enyém előtt vagy azután???
|
(#25571) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25570)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
Előtte! Kicsit elcsúsztam! Mea culpa! |
(#25573) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25571)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
Kérdeztelek magánban, de nem válaszoltál! Nem haragszok érte, ha a csúszás miatt előrébb veszel valakit v. valakiket, csak a várható időpont kéne a lakás átrendezése miatt. |
(#25579) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25573)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2013 |
|
BakkeR! Bocs, teljesen szét vagyok csúszva! Úgy emlékeztem, hogy válaszoltam, de megnéztem a levelezést, és tényleg nem! A legelsőnek mondott december eleje lesz a megoldás!
Elnézést kérek mindenkitől, de sajnos ez a harmadik "állásom", és az elmúlt hetekben sok gondom volt az első kettővel! |
(#25598) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Itt már ködbér lesz! |
(#25600) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#25598)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Kevesebbet igyál, mert mi az a "ködbér"? |
(#25602) reszelozsir válasza róbertke hozzászólására (#25600)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Olyasmi lehet, mint a ködmön |
(#25619) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Nyissatok egy nyelvész topicot! |
(#25623) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25619)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Magyarán "dobjuk át a vasat"? |
(#25624) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Erős késéssel megkezdtem FriTTz kolléga átszelését... |
|
(#25626) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#25624)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Szia Váltógyártó!
Beindult a váltógyár?
Jól néz ki FriTTz íves/egyenes átszelése!
Lesz alsó patkolás?
A szigetelő vágások után,nehogy szívás legyen,mint a múltkor!
Az íves hózentrógered is nagyon tetszett!
Megrendelte már valaki?
Kér egy sorozatot a vigyori:
Üdv.:korongos |
(#25627) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25624)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
|
(#25628) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25626)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2013 |
|
Patkolni mindenképp kell, ráadásul az egyenes vágány N-es. Majd meglátjuk... |
(#25723) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2013 |
|
Nagy a csönd legények ...... |
(#25724) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25723)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2013 |
|
Ne aggódj, már nem sokáig! |
(#25729) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25726)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2013 |
|
Én ezért húzattam ki tegnap, és nem sz@rakodtem vele! Nekem inkább a vasút kell! |
(#25736) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25624)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2013 |
|
Folytatás: |
|
(#25743) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25736)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Ott középen még hiányzik egy kis darab nem? |
(#25744) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#25743)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
BakkeR! Jó hogy szólsz! |
(#25748) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#25736)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Laci!! A 3-s és 62-s villamos ( az Örs utáni)vonalon is Te fogod csinálni az új hózentrógert? A mostani nem egy szépség....Jaj majd el felejtettem! Találtam egy lámpát neked! Kell még? |
(#25750) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#25748)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
A Zuglói oldalon? |
(#25759) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#25748)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Még nem bíztak meg vele, de megoldom! Csak kell vennem egy nagyobb pákát! |
(#25784) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25736)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Ma ugyan csak 4 rövid síndarabkát raktam bele, de ez volt az építés egyik legnehezebb része: |
|
(#25786) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#25784)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2013 |
|
Most már értem miért kellett a nagyító..... |
(#25808) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Szeretném kérni a véleményeteket a Tillig H0 EW2 mintára készülő rajzomról: |
|
(#25809) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25808)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Két dolgot változtatnék rajta:
Az első inkább esztétikai, a talpfák hosszát az elején is kettesével növelném, hogy a nagy kitérés miatt ne legyen az első túl hosszú (vagy a hátsó túl rövid).
A másik technikai, a könyöksínek végét ne lógasd túl a talpfán, hogy minél közelebb tudd átvágni a nyák széléhez, ezáltal minél rövidebb legyen a kiszigetelt rész. Ennek persze csak akkor van jelentősége, ha nem táplálod meg a szívdarabot az állítóműről. Ha megtáplálod, akkor a hátsó vágás el is hagyható, de akkor a belső síneket szigetelő papuccsal kell illeszteni.
|
(#25815) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#25809)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Köszi a tanácsokat, átrajzoltam ennek fényében: |
|
(#25822) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#25809)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Illetve, csináltam egy másik elrendezést, itt a 3db helyett 2x2db van a legkevésbé döntött talpfákból, így a jobb szélére is 2 egyforma méret jutott, ezáltal a "párosával növekedünk" irányelv végig fut az egész váltón.
Szerintetek ez vagy az előbbi a jobb? |
|
(#25825) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25822)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Szerintem az utolsó verizó lesz a nyerő! |
(#25826) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25784)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Elkészült a szerkezet, szerencsére nem hullott szét a szigetelő vágások kialakításakor, bár megpatkoltam tisztességgel! |
|
(#25835) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Az első saját szív forrasztás. A sablon sajnos csak másodszorra lett használható, mert az elsőnél elfelejtettem a sín talpának aláreszelni a vezető fák alját, hogy sín koronája hozzásimulhasson a falhoz. |
|
(#25837) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25835)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
De...
Nem kell ennyire befolyatni cinnel, és a tetejét addig csiszold amíg a síntetejéről eltűnik a cin! |
(#25842) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Sziasztok!
Váltógyártó:
Szuper lett Frittz átszelése!
Gondolom,ez egy ritka kérés(TT-N),sajnos kicsiben a szigetelő vágások is feltűnőbbek.
Az íves Hózentrógerből lesz valami?
DZolTTán:
Ügyes lett a csúcsod!
Ugye nem is olyan egyszerű,mint amilyennek tűnik?
De ha ez megy, akkor már simán össze tudsz hozni kész váltókat is!
Gratula a rajzokhoz is(!),ott kezdődik a váltógyártás,és ha megépíted akkor teljes egészében a sajátodnak érezheted!
Sajnos én csak turista vagyok Váltógyártó munkáiban!
Jó váltógyártást! |
(#25843) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#25835)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
Még a keresztcsúcsról egy dolog:
Szerintem a talpat nem kell levenni a hegyéről sem!
Egyébként szép lett! |
(#25844) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25843)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2013 |
|
A talpat nem igazán tudom meghagyni, max az egyik sínen, mert úgy van összerakva, hogy az egyik sín "vége" nekimegy a másik "oldalának".
Jól láttam a fotóidon, hogy te nem így, hanem szimmetrikusan rakod össze?
Úgy értem, ha pl. egy 15 fokost csinálsz, akkor mindkettőt 7,5 fokra reszeled, és tükörképként összerakod? Mert úgy valóban meg tudna maradni a talp. |
|
|
2024. Dec, 28. Szo 9:39:23 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|