Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       28/86    
(#25415) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25277) Válasz Nov 11, 2013
Engem is egy vírus döntött ágyba....
(#25425) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25415) Válasz Nov 12, 2013
Mi van nem müködött a Kaspersky?

(#25428) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25425) Válasz Nov 12, 2013
Ez most tényleg vírus volt, a szó emberi értelmében ...
(#25503) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 14, 2013
Roco geometria, R5-R6 60°.

ht_roco_R5R5...jpg
 
(#25520) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#25503) Válasz Nov 15, 2013
Ez már perverz
(#25526) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#25520) Válasz Nov 15, 2013
Miért perverz? Tökéletes váltó modell .....
(#25531) HOTotya hozzászólása Válasz Nov 15, 2013
róbertke!! létezik a nagy vasútnál is ilyen szépség???? mert én még nem találkoztam vele nem láttam sehol.....
(#25532) zsolesz74 válasza HOTotya hozzászólására (#25531) Válasz Nov 15, 2013
De nem is utazol vonattal sehová!
(#25533) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#25531) Válasz Nov 15, 2013
Azt hiszed a nagyvasutnál lenne ilyesmire vevö?

Valamikor volt - leginkább Angliában, Franciaországban, az USA-ban valamint néhány gyarmati országban, ahol mindent megelehetett engedni a király vagy királynö örömére ( na meg természetesen a erár terhére).
New Castleban valamikor valamennyi vágány keresztezte a másikat ( vagy 30). A németek kezdték el racionalizálni a pu-k vágányzatát, hogy minél kevesebb keresztezödés legyen. Szinte ma már mindenütt elbontották, mert nagyon bonyolultak és drágák lettek a mindennapos üzemben is.
(#25534) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#25531) Válasz Nov 15, 2013
Egy biztos van valahol!

bogenhosentr...jpg
 
(#25545) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25534) Válasz Nov 16, 2013
TT/N keresztezés nincs valahol a ládafiában?
(#25552) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#25545) Válasz Nov 16, 2013
Az lesz a következő, csak fennforgás volt!
Nagyjából elhárult!
(#25556) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#25552) Válasz Nov 16, 2013
No, a lényeg, hogy egészség legyen és pálinka. A többi nem számít.
(#25570) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25552) Válasz Nov 16, 2013
Naja, és az enyém előtt vagy azután???
(#25571) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25570) Válasz Nov 16, 2013
Előtte! Kicsit elcsúsztam! Mea culpa!
(#25573) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25571) Válasz Nov 16, 2013
Kérdeztelek magánban, de nem válaszoltál! Nem haragszok érte, ha a csúszás miatt előrébb veszel valakit v. valakiket, csak a várható időpont kéne a lakás átrendezése miatt.
(#25579) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25573) Válasz Nov 16, 2013
BakkeR! Bocs, teljesen szét vagyok csúszva! Úgy emlékeztem, hogy válaszoltam, de megnéztem a levelezést, és tényleg nem! A legelsőnek mondott december eleje lesz a megoldás!

Elnézést kérek mindenkitől, de sajnos ez a harmadik "állásom", és az elmúlt hetekben sok gondom volt az első kettővel!
(#25598) FriTTz hozzászólása Válasz Nov 17, 2013
Itt már ködbér lesz!
(#25600) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#25598) Válasz Nov 17, 2013
Kevesebbet igyál, mert mi az a "ködbér"?
(#25602) reszelozsir válasza róbertke hozzászólására (#25600) Válasz Nov 17, 2013
Olyasmi lehet, mint a ködmön
(#25616) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#25600) Válasz Nov 17, 2013
A köd bérezése!
(#25619) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 17, 2013
Nyissatok egy nyelvész topicot!
(#25623) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25619) Válasz Nov 17, 2013
Magyarán "dobjuk át a vasat"?
(#25624) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 17, 2013
Erős késéssel megkezdtem FriTTz kolléga átszelését...

CAM00788.jpg
 
(#25626) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#25624) Válasz Nov 17, 2013
Szia Váltógyártó!
Beindult a váltógyár?
Jól néz ki FriTTz íves/egyenes átszelése!
Lesz alsó patkolás?
A szigetelő vágások után,nehogy szívás legyen,mint a múltkor!
Az íves hózentrógered is nagyon tetszett!
Megrendelte már valaki?
Kér egy sorozatot a vigyori:
Üdv.:korongos
(#25627) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25624) Válasz Nov 17, 2013
(#25628) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25626) Válasz Nov 17, 2013
Patkolni mindenképp kell, ráadásul az egyenes vágány N-es. Majd meglátjuk...
(#25723) róbertke hozzászólása Válasz Nov 21, 2013
Nagy a csönd legények ......
(#25724) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25723) Válasz Nov 21, 2013
Ne aggódj, már nem sokáig!
(#25726) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#25724) Válasz Nov 21, 2013
Miután az új fogaim is három hónap alatt készültek el (az árából egy rendezőpályaudvart tudnál készíteni), már aggódni sem aggódhatok??
(#25729) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#25726) Válasz Nov 21, 2013
Én ezért húzattam ki tegnap, és nem sz@rakodtem vele! Nekem inkább a vasút kell!
(#25736) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25624) Válasz Nov 21, 2013
Folytatás:

CAM00792.jpg
 
(#25743) FriTTz válasza Váltógyártó hozzászólására (#25736) Válasz Nov 22, 2013
Ott középen még hiányzik egy kis darab nem?
(#25744) Váltógyártó válasza FriTTz hozzászólására (#25743) Válasz Nov 22, 2013
BakkeR! Jó hogy szólsz!
(#25748) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#25736) Válasz Nov 22, 2013
Laci!! A 3-s és 62-s villamos ( az Örs utáni)vonalon is Te fogod csinálni az új hózentrógert? A mostani nem egy szépség....Jaj majd el felejtettem! Találtam egy lámpát neked! Kell még?
(#25750) Csukló válasza HOTotya hozzászólására (#25748) Válasz Nov 22, 2013
A Zuglói oldalon?
(#25759) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#25748) Válasz Nov 22, 2013
Még nem bíztak meg vele, de megoldom! Csak kell vennem egy nagyobb pákát!
(#25784) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25736) Válasz Nov 22, 2013
Ma ugyan csak 4 rövid síndarabkát raktam bele, de ez volt az építés egyik legnehezebb része:

CAM00796.jpg

CAM00798.jpg
 
(#25786) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#25784) Válasz Nov 22, 2013
Most már értem miért kellett a nagyító.....
(#25808) DZolTTán hozzászólása Válasz Nov 23, 2013
Szeretném kérni a véleményeteket a Tillig H0 EW2 mintára készülő rajzomról:

H.png
 
(#25809) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25808) Válasz Nov 23, 2013
Két dolgot változtatnék rajta:

Az első inkább esztétikai, a talpfák hosszát az elején is kettesével növelném, hogy a nagy kitérés miatt ne legyen az első túl hosszú (vagy a hátsó túl rövid).

A másik technikai, a könyöksínek végét ne lógasd túl a talpfán, hogy minél közelebb tudd átvágni a nyák széléhez, ezáltal minél rövidebb legyen a kiszigetelt rész. Ennek persze csak akkor van jelentősége, ha nem táplálod meg a szívdarabot az állítóműről. Ha megtáplálod, akkor a hátsó vágás el is hagyható, de akkor a belső síneket szigetelő papuccsal kell illeszteni.
(#25815) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#25809) Válasz Nov 23, 2013
Köszi a tanácsokat, átrajzoltam ennek fényében:

EW2.png
 
(#25822) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#25809) Válasz Nov 23, 2013
Illetve, csináltam egy másik elrendezést, itt a 3db helyett 2x2db van a legkevésbé döntött talpfákból, így a jobb szélére is 2 egyforma méret jutott, ezáltal a "párosával növekedünk" irányelv végig fut az egész váltón.
Szerintetek ez vagy az előbbi a jobb?

EW2_b.png
 
(#25825) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25822) Válasz Nov 23, 2013
Szerintem az utolsó verizó lesz a nyerő!
(#25826) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#25784) Válasz Nov 23, 2013
Elkészült a szerkezet, szerencsére nem hullott szét a szigetelő vágások kialakításakor, bár megpatkoltam tisztességgel!

CAM00801.jpg

CAM00803.jpg

CAM00806.jpg
 
(#25835) DZolTTán hozzászólása Válasz Nov 23, 2013
Az első saját szív forrasztás. A sablon sajnos csak másodszorra lett használható, mert az elsőnél elfelejtettem a sín talpának aláreszelni a vezető fák alját, hogy sín koronája hozzásimulhasson a falhoz.

El.jpg

Sablon_resiz...jpg

Ut.jpg
 
(#25837) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#25835) Válasz Nov 23, 2013

De...
Nem kell ennyire befolyatni cinnel, és a tetejét addig csiszold amíg a síntetejéről eltűnik a cin!
(#25842) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Nov 23, 2013
Sziasztok!
Váltógyártó:
Szuper lett Frittz átszelése!
Gondolom,ez egy ritka kérés(TT-N),sajnos kicsiben a szigetelő vágások is feltűnőbbek.
Az íves Hózentrógerből lesz valami?
DZolTTán:
Ügyes lett a csúcsod!
Ugye nem is olyan egyszerű,mint amilyennek tűnik?
De ha ez megy, akkor már simán össze tudsz hozni kész váltókat is!
Gratula a rajzokhoz is(!),ott kezdődik a váltógyártás,és ha megépíted akkor teljes egészében a sajátodnak érezheted!
Sajnos én csak turista vagyok Váltógyártó munkáiban!
Jó váltógyártást!
(#25843) Fordítókorongos válasza DZolTTán hozzászólására (#25835) Válasz Nov 23, 2013
Még a keresztcsúcsról egy dolog:
Szerintem a talpat nem kell levenni a hegyéről sem!
Egyébként szép lett!
(#25844) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25843) Válasz Nov 23, 2013
A talpat nem igazán tudom meghagyni, max az egyik sínen, mert úgy van összerakva, hogy az egyik sín "vége" nekimegy a másik "oldalának".
Jól láttam a fotóidon, hogy te nem így, hanem szimmetrikusan rakod össze?
Úgy értem, ha pl. egy 15 fokost csinálsz, akkor mindkettőt 7,5 fokra reszeled, és tükörképként összerakod? Mert úgy valóban meg tudna maradni a talp.
Lapozás       28/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
13:24:45
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés