|
Fordítókorong, tolópad
|
Témaindító: FriTTz, idő: Ápr 13, 2013
Témakörök:
|
|
(#25883) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#25880)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2013 |
|
Egy kicsit belekeveredtél a fogalmakba.
A csötengelynek 2 funkcioja lehet, az egyik ( ugy látom a te elgondolásod) amikor alul van egy forgo áramszedö szerkezet és innen kábeleken a csötengelyen át kerül fel a feszültség a hidra.
Amiröl mi beszéltünk az meg egy 2-3 polusu forgo tengely - olyan mint a telefon jack dugoja. A dugo maga a tengely, alul meg 2-3 kontaktus vezeti az áramot az egyes polusokhoz (megfelel a telefonban levö több polusu jack hüvelynek). Az ilyen kapcsolat általában nagyon egyszerüen bonthato ( felfelé az egész hid a több polusu tengellyel kiemelhetö és a munkaasztalon javithato, tisztithato). |
(#25884) FriTTz válasza etwg hozzászólására (#25883)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2013 |
|
Hát ha majd mindenki kész lesz a saját fordítókorongjával majd rendszerezzük a tengelyeket és a meghajtásokat!
Alsó vagy felső motoros!
Alsó vagy felső áramszedős!
Cső vagy tömör tengelyes!
stb
Én a következőt szeretném megvalósítani:
Csőtengely a vezetékeknek (táp, stb), alsó meghajtás egy nagy fogaskerékkel és egy csigatengellyel, áramszedő érintkezők a nagy fogaskerékre rögzített maratott nyáklemezen keresztül adják a megfelelő pozícióhoz tartozó delejt, a pozicionálás szintén így lenne megoldva.
Ez az én elméletem! |
(#25886) Fordítókorongos válasza Frankye hozzászólására (#25877)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2013 |
|
Rendben!
Legközelebb rövidre fogom a képneveket.
Éreztem,hogy valami nem okés,de azt hittem,hogy csak az én gépemen van a hiba.
Eddig nem volt problémás,de most új telefonnal csináltam a képeket.
Jó hogy szóltál.
üdv.:korongos |
(#25887) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#25884)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2013 |
|
Nyilvánvalo, hogy mindenki azt a technologiát használja, ami a lehetöségeihez a legközelebb van. Egy TV szerelö könnyebben jut kiselejtezett videocsapágyathoz mint egy orvos, aki viszont könnyebben tud beszerezni vékonyfalu acélcsöveket, és forditva.
Én csak arrol kotyogok, amit saját börömön tapasztaltam.
A bevált eljárások közé éppenséggel az also pozicionálás nem tartozik - valamit alul beállitani, aminek felül kell passzolnia nem éppen egy leányálom ( mégha nem is lehetetlen).
Ha a pozicionálás jol müködik, akkor teljesen mindegy milyen a meghajtás ( also vagy felsö), mert a lényeg a hid helyzetén van/lesz.
|
(#25892) Frankye válasza Fordítókorongos hozzászólására (#25886)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2013 |
|
Előre is köszönöm. |
(#26290) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Egy videon láttam Forditokorongos kolléga szép és jol müködö forditokorongját, ott nem akartam eltérni témától, ezért itt egy apro megjegyzés. A forditokorong körsinén futo kerekeken soha nincs nyomkarima - felesleges, hiszen a kerekeknek nincs vezetö funkciojuk csakis a tömeget hordják. |
(#26292) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#26290)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2013 |
|
Igen tudom...
De amikor azt csináltam, még nem tudtam.
Azóta csináltam már nyomkarima nélküli, keskenyebb kereket ,és oldalról furatoltat is!
Jobban néztek ki.
Gondoltam,hogy majd a következő korongon, már nem lesz nyomkarimás a kerék, és ez már marad így !
De az is lehet,hogy nem! |
(#26327) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26292)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Ilyen nyomkarima nélküli kerekeim vannak a körsínre: |
|
(#26328) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#26327)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Szépek! |
(#26980) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Az idei elsö Modelleisenbahnerban indult egy sorozat a tolopadrol.
Akit érdekel nézze meg, a képek magukért beszélnek, mégha nem is a legkorszerübb ( modellhübb ) eljárással épült.
Sok mindent másképp is lehet csinálni, de amugy egy egész szolid konstrukcio! |
(#26982) etwg válasza etwg hozzászólására (#26980)
|
Válasz •
|
Dec 25, 2013 |
|
Pardon az idei már a 2014-s évet jelenti az ME-nél.
|
(#26997) DZolTTán válasza etwg hozzászólására (#26982)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Azon kevésbé szerencséseknek, akinek az újság nincs kéz közelben, van esetleg valami neten elérhető verzió? |
(#27001) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#26997)
|
Válasz •
|
Dec 26, 2013 |
|
Sajnos ilyesmiröl nem tudok.
Ezek védett anyagok, igy elkerülhetetlen az ujság beszerzése. |
(#27061) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#26997)
|
Válasz •
|
Dec 27, 2013 |
|
Guugolósban próbáld meg a "Schiebebühne" kifejezést használni. |
(#30970) róbertke válasza DZolTTán hozzászólására (#26997)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Eddig két számban jelent meg cikk: MEB 1/2014 és a 2/2014 -ben. |
(#30974) DZolTTán válasza róbertke hozzászólására (#30970)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2014 |
|
Ez jó, csak sajnos továbbra sem férek hozzá az újsághoz... |
(#32526) dani545 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Tisztelet az uraknak!
Egy kérdéssel fordulnék hozzátok: a Fleischmann 6050-es kézi korongot lehet motorizálni?
Dani |
(#32530) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Azt nem tudom viszont ma egy fénymásológépből kioperáltam egy szöghajtóműves villanymotort!
(szöghajtómű=csigatengely+fogaskerék)
Továbbá egy egy szíjtárcsát melynek van egy pereme amely perforált és optikai érzékelőt lehet hozzá illeszteni!
|
(#32546) FriTTz válasza HOTotya hozzászólására (#32532)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Való igaz, hogy nem apró, de hát egy mozdony is több tonna! |
(#32547) Fordítókorongos válasza FriTTz hozzászólására (#32546)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Szia Frittz!
Arról a hajtóműről egy normális képet tegyél fel légyszíves.
Kíváncsi vagyok rá. |
(#32551) FriTTz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32547)
|
Válasz •
|
Ápr 24, 2014 |
|
Látszik műholdról is, nézd meg a kertünkben!
(holnap lesz kép) |
(#32611) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
Na kérem szépen ahogy ígértem itt vannak a képek! |
|
(#32612) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2014 |
|
És itt. |
|
(#33595) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#32612)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2014 |
|
Nem piszkos egy kicsit a szerkezet .... imitt-amott mintha porszemeket látnék .... |
(#33602) róbertke válasza FriTTz hozzászólására (#33597)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2014 |
|
Több mint tíz éves pályafutás és jó pár szervizelés után pár napja megadta magát a Konica-Minolta gépünk ..... főnököm biztos díjazná, ha szétkapnám a gépet .... |
(#33851) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 31, 2014 |
|
|
(#34098) TTomi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
|
|
(#34101) etwg válasza TTomi hozzászólására (#34098)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Szép lett!
Egy kicsit a korlátot tul vaskosnak találom ( de ez csak az én agymenésem, még saját modelljeimen is néha szurja a szemem ), de emiatt ne fájjon a fejed.
Érdekes az a "dicsökapu" a hid közepén - mifelénk nem volt annyira divatban - kimondottan jot tesz a modellnek. |
(#34102) TTomi válasza etwg hozzászólására (#34101)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Köszönöm az elismerést ha tényleg tetszik! Nekem is szúrja a szemem a korlát szélessége, na de majd a következő. |
(#34103) Fordítókorongos válasza TTomi hozzászólására (#34098)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Szép munka!
A felhasznált rézanyagokról írjál pár szót légyszíves(lemezvastagság,profil,mit-miből stb.).
A híd végein nem látszanak a futókerekek és a központi tengely sem(királycsap).
Hogyan sikerült megoldani?
Hajtás ügyben én FriTTz modellezőtársunknál kuncsorognék.
Biztos van néhány megmaradt hajtása a raktárában.
Jó kis Fordítókorong lett!
Gratula!
Jó Fordítókorong építést!
Üdv.:korongos |
(#34113) TTomi válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34103)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Szia!
Köszönöm.
A vázszerkezet 0,5-ös, a korlátok, merevítők 0,3 lemezből készültek. A profilokat magam készítettem csíkokból, és azokat hajlítottam meg L, és U formájúra.
A királycsap csak akkor látszik ha közelítek az asztal síkjához, ami annak köszönhető hogy 5mm vastag csapágyat használtam. A futókerekek is látszódnak egy kicsit, hiszen 5mm-rel túl lógnak a fordítón. Igaz, csak egy egy kerék ellentétes oldalon mert az állítófülke és a kézi állítómű kiugrása takarja a másik kettőt. A kerekek két U profil között vannak, amit egy fordított T alakú konzollal forrasztottam a helyére. A szegecs imitáció szintén 0,3-as lemezre készült ami egyenként lett a helyére forrasztva. Sajnos nem elég erősen lett beleütve mert festés után gyengén látszódik. Festéshez alapozónak rozsdabarna matt festéket, a fedőnek pedig sea gray 27 mattot használtam. A padozat fogvájóból készült, a bordás lemez pedig műanyag kötegelőből van.
Ja, és a fordítóba van egy relé beépítve, ami majd a reteszelést fogja végezni. (ha minden igaz )
A hajtás elemei már majdnem meg vannak, de azért köszi az infót. Most tereprendezés meg villanyszerelés folyik a fűtőház körül.
|
|
(#34114) FriTTz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Ügyes!
Kéne csinálni egy fordítókorong híd építőkészletet!
Rézből vagy műanyagból kimaratva, tudom, hogy már gyártanak külföldön, de méretben azok nekem nem jók. |
(#34117) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#34114)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Az pontosan a baj, hogy honnan tudja majd azt valaki, hogy neked ( meg sok 100 másnak) pontosan melyik lenne jo?
|
(#34593) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2014 |
|
Sziasztok!
Találtam egy fordítókorongos cikket az 2006-os Indóház Szeptemberi számában.
Nehéz ilyen fényes papírokat fényképezni,de azért szerintem el lehet olvasni.
Ha valakit érdekel: |
|
(#34594) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34593)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2014 |
|
És a cikk utolsó oldala: |
|
(#34602) zsolesz74 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#34594)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2014 |
|
Szia Árpi,
szerintem inkább be kellene szkennelni. Tudom, hogy nincs birtokodban a technika, de ha tudok segítek.
Üdv:
Zsolti
remélem emiatt nem lesz szerzői jogi nyávogás |
(#34916) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#34602)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2014 |
|
etwg többrészes cikke miért nem jó?? |
(#34917) róbertke válasza zsolesz74 hozzászólására (#34602)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2014 |
|
Talán a "szerzői jogi nyávogás" elkerülése végett meg kéne kérdezni az IHO szerkesztőségét, hogy nincs-e nekik még a 2006/9 -es számból egy kallódó példányuk féláron, mivel hirdetik. |
(#34933) Fordítókorongos válasza róbertke hozzászólására (#34917)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2014 |
|
Szia Róbertke!
Etwg modellezőtársunk Fordítókorongokról szóló cikke egy nagyon is jó írás.
Ezt az Indóházas cikket nem Zsolesz, hanem én tettem fel ide.
Rosszindulat nélkül tettem,csakis azért, mert kezembe került ez a régi lap. Gondoltam ezt a cikket mindenki elolvashatná itt a fórumon,és nem gondoltam úgy,hogy ezzel bántanám etwg-t. (Elnézést,ha sikerült: *( )
Szerintem sokan,csak elolvasni akarnák,és nem szeretnék csak ezért felkutatni ezt a régi számot.
Üdv.:korongos
|
(#34937) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#34917)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2014 |
|
|
(#34938) masTTertape válasza róbertke hozzászólására (#34917)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2014 |
|
Az iho az iho, az IH, meg a print kiadvány.
Az irodát fel kell hívni és ha "kallódó" példányt nem is, de még megvásárolható régi számokat lehet tőlük kérni.
Már ha ez fontos lenne egy cikkért.
Szerzői jogi nyafogásba meg itt, ezen a fórumon biztos nem kezdenek, az ilyesmik max. a sokat és joggal ekézett indexen lehet látni. |
(#35086) jagermester191919 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Szervusztok kedves vasútmodellező társak!
Új vagyok ezen a fórumon de már 10 éve vasút modellezek. Egy másik fórumra töltöttem fel képeket ahol is megkeresett fordítókorongos felhasználó nevű kollégánk hogy mutassam be itt is a terepasztalomon található tolópadot. 2004-ben kezdtem vasút modellezni de már túl vagyok két terepasztalon bár az első nincs sajnos kész és valószínűleg nem is lesz. Az elsőt 2005-ben kezdtem el amit egészen 2012-ig építettem míg el nem költöztem otthonról így az most letakarva várja sorsa jobbra fordulását. 6 nm2-es és egy házi készítésű fordítókorong a központi motívuma. Mindíg is tetszettek csak soha nem vettem volna meg több 10 ezer forintért inkább házilag alkottam meg. Kezdetben eléggé gányolt volt hisz még "kicsi" voltam 2012-ben teljesen felújítottam és új érintkezőket, burkolatot festést és fűtőházat kapott az egész korong. Analóg az egész asztal a jó öreg Piko Fz1ekkel, azokból is 3 darabbal. Ennél a terepasztalnál a ford.korong forgatását egy egyszerű polaritásváltós adapterrel oldottam meg kezdetben itthon fellelhető fogaskerekekből később Lego fogaskerekekkel ami tökéletesnek bizonyult. Amint a megfelelő pozícióba ér a korong két másfeles rézdrót(érintkező) közé beugrik az akna oldalán végigfutó réz kerék ami összezárja a kört és felvillan egy visszajelző led. Ekkor én a nyomógombbal működtetett hajtást leállítom. Mivel nagyon nagy az áttétel ezért ott rögtön meg is áll. A forgó síndarab táplálását trükkösen oldottam meg: ami az igazi fordítón eredetileg a mozgásához beépített motor táplálására szolgáló 230v-os légvezetékek azok nálam magát a sínszálat táplálják a 12V-al. Remélem viszonylag érthetően írtam le a dolgokat, képeket is ellékelek amik között van régi és újabb is.
|
|
(#35087) jagermester191919 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
újabb képek |
|
(#35088) jagermester191919 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
újabb képek |
|
(#35089) jagermester191919 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
újabb képek |
|
(#35090) jagermester191919 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
újabb képek |
|
(#35091) jagermester191919 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
újabb kép |
|
(#35092) jagermester191919 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Körülbelül 2 éve elkezdtem az albérletemben egy másik terepasztalt amire sajnos fordítókorong kevésbe tolópad viszont annál inkább elfért. Ezért meg is csináltam. Visszajelzési elve ugyanaz mint a fordító korongé: két réz kerék a korong két végén amik gurulnak a belső falán és a megfelelő helyen beugranak 2-2 másfeles rézdrót érintkező közé és zárják a ledes visszajelző kört. Itt nem adapter hajtja a meghajtó motort hanem egy sima kétállású kapcsolóval oldottam meg a táplálását egy Fz1 segítségével. Az egyik állásban a tolópad megy jobbra balra a másik állásban pedig a mozdonyokat tudom működtetni. Minden álláshoz tartozik egy nyomógomb amivel megtáplálom az adott sínszálat( ez a ford. korongnál is így működik) és így tekerve a trafót megindul az adott mozdony. Szépen rááll a padra amihez viszont már nincs szükség a nyomógombos táplálásra ugyanis az az alatta futó két sínszálból kapja a feszültséget. Amúgy ezek a sínek tartják a helyén mindkét végén elhelyezett vagon kerék segítségével.( a képeken érthetőbben látszik)
Mozgatása egy rég számítógépes CD lejátszó áttételével és fogaslécének segítségével történik. Nehéz elmagyarázni de alkottam 2.5es drótból egy csúszórendszert amire rárögzítettem a fogaslécet. Mellé került a saját fogaskereke és a többi áttét fogaskerék rárögzítve az egész egy fára. Majd egy a fogasléc tetejéből kilógó hajtórúd aminek vágtam egy megfelelő szélességű és hosszúságú lyukat az asztal lapjába. Ebben csúszik balra jobbra. Felülről rárögzítettem a padot és így áll össze a rendszer. Bármi bármiről nem volt érthető nyugodtan kérdezzetek!
***@***.**
További kellemes modellezést!
Üdv:Balázs |
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 16:25:39 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|