|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#25991) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25937)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Nekem van egy összerakott Rewell Big-Boy mozdonyom, brutális páros a MÁV Nohabbal ...... |
(#25993) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25991)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2013 |
|
Hát igen meg a Rewell rá is tett egy kicsit, mert kb. 1:82-es mératarányban hozta ki. |
(#26077) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25993)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2013 |
|
Van egy Rivarossi UP 844 gépem, majd a hétvégén előhalászom és összehasonlítom a szerkocsikat .... |
(#26127) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26111)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2013 |
|
Vagy 40 éve volt a Revell kit utoljára a kezemben, amikor néhai kedves barátom lelket lehelt belé (4 motorral - amikhez én gyártottam az áttételeket). Ugy emlékeztem, hogy a mozdonyon valami nem stimmelt. Ezekszerint rosszul emlékeztem.
Hiába, öregszem. |
(#26131) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26127)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2013 |
|
Lehet, hogy a Riv. gép is 1:82 arányban készült. |
(#26134) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26131)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
Látod azt se nagyon vizsgálgattam, pedig manapság könnyü lenne hiszen legalább 4 gyár produkálja a modellvasutak egyik legfeleslegesebb mozdonyát (Rivarossi, Athearn, Trix/Märklin, MTH). Elég lenne egymás mellé állitani a 4-t.
Amugy ha jol dereng ama sztatikus modell akkor még az Airfix fennhatosága alatt volt. ( késöbb Monogramra, majd Revellre mázolták a cégtáblát).
|
(#26150) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26134)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
|
(#26151) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#26150)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
Miért felesleges?
Rövid hozzá az állomás vagy a fordító korong? |
(#26152) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
|
(#26159) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#26151)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
Föleg az asztal...... Amerikában is alig jártak messzebb mint 100 mérföldre Cheyennetöl, igy hiteles vonatot csak ott lehetne vele cipeltetni, ami Wyomingban van. Hát nem sok ilyen terepasztal fordul elö az irodalomban.
Szoval ezek a mozdonyok nagyon versenyloszerüek voltak, azok is csak a versenyen képesek valamit mutatni, azon kivül csak etetésre jok.
A big boy is ilyen - bika erös, de a hatotávolsága kicsi és emiatt gazdaságtalan. (Ez volt többek között oka a korai leállitásának is).
Kiváncsi leszek mit kezdenek majd 2019-ben a felujitott 4014-sel. Nyilván a rajongoik elzarándokolnak majd Cheyennebe, hogy megnézzék eredeti környezetben ezeket a remek mozdonyokat, de máshol hiteltelen, hasonloan a terepasztalokhoz.
Amerikában sok 10000 más, univerzálisan bevethetö mozdony volt, igy ez a big boy ügy inkább presztizs, mint érték. A challenger ettöl sokkal univerzálisabb és valoban elöfordult az államok szinte minden sarkában, igy a terepasztalon sem vétség, ha néha megjelenik akár egy hosszu személy vagy még hosszabb tehervonattal.
A lenti képen összehasonlithatod a 601-sel, ami csak egy kicsivel hosszabb mint egy hosszu személykocsi, és nem fért fel minden forditokorongra, akkor mit kezdenél egy big boyjal, ami maga elfoglal 2 kocsihosszat az állomáson ....
|
(#26164) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
|
(#26172) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26164)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2013 |
|
Blue-print, ahogy az Uj-világban hivják. Ez azonban nem tervrajz, hanem tipusrajz - katalogusok, stb. számára. Ezen rajzok egyik legnagyobb baja, hogy általában idealizálnak, s ritkán készülnek egyidöben a valodi tervrajzokkal ( gyártáshoz többnyire tök feleslegesek), igy gyakran sok bennük a kisebb nagyobb hiba vagy eltérés a valodi mozdonyhoz képest. |
(#26315) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2013 |
|
Egy LGB terepasztal részletei Orlandoban |
|
(#26357) etwg válasza etwg hozzászólására (#26315)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Ime néhány erdei kép néhai ismerösöm terepasztaláról. |
|
(#26359) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26357)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Félelmetes ez az élethűség! Lassan élethűbbek egyes modellek, mint maga a valóság!
Viccen kívül: Tényleg gyönyörű alkotások. |
(#26360) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26359)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
S ráadásul mindössze néhány négyzetméteren..... |
(#26361) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26359)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Idézet: „élethűbbek egyes modellek, mint maga a valóság”
Én inkább ugy mondanám, hogy gyakran nem akarjuk látni a valoságot, mert a rózsaszinü szemüveg álomvilágba visz.
Egyszer Chicagoban készitettem egy fényképsorozatot, direkt a hatalmas, gyönyörü, minden prospektusban elöforduló felhökarcolók tövében. A kiadóban nem akarták elhinni, hogy ez a valoság a csillogás közvetlen közelében. Valamikor Chicagoban minden felhökarcolo alá ment egy vasut - normál vagy keskenynyomközü, és a vasutról biztositották azon kolosszusuk mindennapos üzemét. De pl. a fö chicagoi állomások is (Union terminal stb.) is egy-egy felhökarcolo alatt vannak elrejtve.
Még a mai napig müködik némelyik (nyomdát lát el papirral, és viszi el a nyomtatványokat stb.), ami alig mutat más képet, mint a berakott erdei vasut valosága.
|
(#26362) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26361)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Hmmm... Ez is érdekes! Talán nem véletlen, hogy az "ősök" a felhőkarcolók ellátását vasúttal képzelték el. Na de ez már messzire vinne a témától! |
(#26363) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26362)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2013 |
|
Nyithatunk egy uj topikot, csak ilyen beszélgetésekre.....
|
(#26474) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2013 |
|
Egy "aprocska" keskenynyomközü colorado hegyei között.
|
|
(#26491) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2013 |
|
Legyen egy kis modell is....
Hasonlo mozdony S modellméretben. |
|
(#26522) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26474)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Normál nyomtávú gép alatt csak áttervezték a futóművet?? |
(#26523) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26522)
|
Válasz •
|
Dec 11, 2013 |
|
Nem, akkoriban ezek a mozdonyok az amerikai "egyenmozdonyok" kezdeményezés alapján születtek. ( hasonloan a német Einheitslokomotiven- hez). Abban a korban jött a hatoság az ötlettel, hogy a sok mozdonytipus fö elemeit egységesiteni kell, mert a vasutaknak elképzelhetetlen költséget jelentett a korábban rengeteg egyedi mozdony üzembentartása. Igy ezekre a mozdonyokra már az un. egyenkazán került, amit több nagy gépen is felhasznált a Baldwin. Nem tudom ( utánna kellene nézni) hogy ez mennyire volt egyen - azaz passzolt volna egy másik mozdonygyár termékére.
Az viszont tény, hogy ezen mozdonykonstrukcio elég sikeres volt, igy nemcsak az USA-ban kerültek bevetésre ( pl. Argentina, Chile, de Ázsia több országában is mindenféle nyomtávon, 700-1067 mm-ig.) |
(#26628) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Amerikai izlés - vagy szörnyetegek?
|
|
(#26630) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#26628)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
V.színűleg egyik jószág sem lesz szépségdíjas, de én inkább a síneken vagyok kiakadva!
Iszonyú magasak, és jóformán semmi korona, szinte csak egy I-gerenda az egész! És azok a sínkötések!!! |
(#26632) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#26630)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
A sinprofil még haggyán, de nézd meg azokat a szögeket. Egyik sem fogja a sint, csak ugy mintha szorakozásbol lennének a talpfába verve. Igaz, hogy mind a 2 kép Floridában készült, ahol nincs nagy divatja rendnek, meg a szabályoknak. S ilyen sinekre engednek 30-35 t tengelynyomásu hosszu vonatokat.....
Csak néhány nagyváros környékén látni modern rugos sinrögzitést, még az ilyen duplaszögest is keveset látni - többnyire csak egyszöges rögzitést használnak - rohadt talpfákban ( föleg Floridában) |
(#26633) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#26632)
|
Válasz •
|
Dec 13, 2013 |
|
Van ott rend csak sajátos! |
(#26638) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#26633)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2013 |
|
Hát igen, egyszer egy nagy europai cég balestvédelmi fönökével jártuk Amerikát. Ö már másnap egy kultursokkot kapott, amikor 15. emeleti szobáink ablakai elött kéznyujtásra vonult el a közeli vizierömü 110kV-s vezetéke, szinte kihivoan arra, hogy ruháinkat arra akasztva, száritokötéllé minösitsük. Az uriember azota sem ocsudott fel a sokkból.... |
(#26669) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Egy (számomra) érdekes kép 1998 -ból. Emporia állomás, Kansas. Fotó: Eric Burris |
(#26670) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26669)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Mindkét véglet elöfordul odaát.
Az egyik amikor ilyen paloták épültek a vasut mellett. Tavaly pl. W.Virginiában az egyik szellemvárosban többemeletes sok bejáratu épület állt a vasut mellett, összekapcsolva egy 6 szintes igényesen felépitett, ma már nem müködö szállodával.
A másik véglet meg a korábbi képeken látható AMTRAK megállo - ami mindössze egy ( vagy több) fedetlen peronból áll. Itt az utazo gyakran kénytelen az autoban ülve ( föleg rossz idöben) várni az akár orákat is késö vonatra. |
(#26677) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#26630)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Kb. 65-75 kg/fm súlyú síneket látsz, azért tűnik olyan kicsinek a feje |
(#26682) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26670)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Én magára a vonat összeállításra gondoltam, de a te általad közölt információkat is köszönöm! |
(#26685) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26682)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Az nekem fel sem tünt, mert a valoságban is szinte mindig ilyen kevert mozdonyparkot látni. Egyszer talán Colorado Springsben sikerült 5 egyforma festésü, és tipusu 5 mozdonyt fényképezni.
Az egyforma mozdonyok föleg a rövidebb ingavonatokon fordulnak elö ( pl. A bánya meg az erömü között. Ott ugyanaz a mozdonypark szolgál évekig. A nagy transzkontinentális vonatokon már sokkal nagyobb a keveredés, hiszen a mizdony utközben elromolhat, baleset érheti stb. ilyenkor a közös állomásokon arra cserélik ami éppen akad - majd meg elszámolják a tulajjal.
Az öszzel Cumberlandban egészen meg voltam lepödve, hogy a nagy mühelyben vagy 200 Dash-9 es várt a sorsára mind CSX egyenfestésben. Ez a nyugati vidékeken ritkaság. |
(#26687) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26685)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
De hiszen az az egyik központjuk! Ha viszont ugyanezt UP festésben láttad volna, na az még érdekesebb lett volna .... |
(#26689) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26687)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2013 |
|
Igy van! . ( de reméltem hogy összefutok más festéssel is) |
(#26701) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Néhány ujabb kép a gyüjteményemböl. A klub egy raktárépületben van, Indianapolisban. Ma már a H0 méretü teljesen digitalizált terepasztalhoz (3 helységet foglal el) egy N méretü asztal is készülöben van.
|
|
(#26710) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26701)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2013 |
|
Mintaszerű a kulissza, de a többi is nagyon szép kidolgozású. |
(#26717) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26710)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
Akkor teszek be még 1-2 képet...
Ugyanaz a klub, ugyanaz az idöpont (2002). |
|
(#26720) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26717)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
Nagyon szép munkák, dicsérik a készítő keze munkáját. |
(#26725) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
|
(#26735) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
|
(#26736) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26735)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
Szépek is!
|
(#26737) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#26735)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
Miért is nem csodálkozom rajta?!
Egy ideje elkezdtem újra gőzösöket is gyűjteni a dízelek mellé...
Ez II. VH-snak tűnik a fotó alapján. Persze lehet, hogy a fotós volt ennyire profi! |
(#26738) etwg válasza etwg hozzászólására (#26736)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2013 |
|
Ime kettö a világ 2 végéböl:
Kina és USA
|
|
(#26742) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26738)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2013 |
|
Most viccelsz?? Ez a két vasúttársaság hozzánk képest egymásnak szinte szomszédjai .... |
(#26746) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26742)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2013 |
|
Hát nem egészen, az egyik tölünk 8 órára van a másik 6-ra, de egymástól 10 orára vannak.....
|
(#26750) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26746)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2013 |
|
Mivel röpködsz?? Concorde már rég kivonva, az átépített TU144 sem polgári célokra használják - na jó, kibéreltél egy SR71 -et? |
(#26751) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26750)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2013 |
|
Idözona....
|
(#26761) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2013 |
|
Amugy egy érdekes cikk van az utolso V&M-ben (2013 ösz). Valodi amerikai téma és több forumon elég nagy port vert fel. Érdemes elgondolkodni az ott irtakon. |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 16:01:43 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|