Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       5/30    
(#25991) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25937) Válasz Nov 27, 2013
Nekem van egy összerakott Rewell Big-Boy mozdonyom, brutális páros a MÁV Nohabbal ......
(#25993) etwg válasza róbertke hozzászólására (#25991) Válasz Nov 27, 2013
Hát igen meg a Rewell rá is tett egy kicsit, mert kb. 1:82-es mératarányban hozta ki.
(#26077) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25993) Válasz Nov 29, 2013
Van egy Rivarossi UP 844 gépem, majd a hétvégén előhalászom és összehasonlítom a szerkocsikat ....
(#26111) róbertke válasza etwg hozzászólására (#25993) Válasz Nov 30, 2013
Rivarossi UP 8444 gép szerkocsijának mérete pontosan megegyezik a Rewell Big-Boy méretével ..... ne mond, hogy ezt nem tudtad?? Rewell a Rivarossi régi szerszámait használná??
(#26127) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26111) Válasz Nov 30, 2013
Vagy 40 éve volt a Revell kit utoljára a kezemben, amikor néhai kedves barátom lelket lehelt belé (4 motorral - amikhez én gyártottam az áttételeket). Ugy emlékeztem, hogy a mozdonyon valami nem stimmelt. Ezekszerint rosszul emlékeztem.
Hiába, öregszem.
(#26131) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26127) Válasz Nov 30, 2013
Lehet, hogy a Riv. gép is 1:82 arányban készült.
(#26134) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26131) Válasz Dec 1, 2013
Látod azt se nagyon vizsgálgattam, pedig manapság könnyü lenne hiszen legalább 4 gyár produkálja a modellvasutak egyik legfeleslegesebb mozdonyát (Rivarossi, Athearn, Trix/Märklin, MTH). Elég lenne egymás mellé állitani a 4-t.

Amugy ha jol dereng ama sztatikus modell akkor még az Airfix fennhatosága alatt volt. ( késöbb Monogramra, majd Revellre mázolták a cégtáblát).
(#26150) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26134) Válasz Dec 1, 2013
""legalább 4 gyár produkálja a modellvasutak egyik legfeleslegesebb mozdonyát"" ..... miután megvettem, én is ezen következtetés miatt nem raktam még össze ...
(#26151) FriTTz válasza róbertke hozzászólására (#26150) Válasz Dec 1, 2013
Miért felesleges?
Rövid hozzá az állomás vagy a fordító korong?
(#26152) róbertke hozzászólása Válasz Dec 1, 2013
(#26159) etwg válasza FriTTz hozzászólására (#26151) Válasz Dec 1, 2013
Föleg az asztal...... Amerikában is alig jártak messzebb mint 100 mérföldre Cheyennetöl, igy hiteles vonatot csak ott lehetne vele cipeltetni, ami Wyomingban van. Hát nem sok ilyen terepasztal fordul elö az irodalomban.
Szoval ezek a mozdonyok nagyon versenyloszerüek voltak, azok is csak a versenyen képesek valamit mutatni, azon kivül csak etetésre jok.
A big boy is ilyen - bika erös, de a hatotávolsága kicsi és emiatt gazdaságtalan. (Ez volt többek között oka a korai leállitásának is).
Kiváncsi leszek mit kezdenek majd 2019-ben a felujitott 4014-sel. Nyilván a rajongoik elzarándokolnak majd Cheyennebe, hogy megnézzék eredeti környezetben ezeket a remek mozdonyokat, de máshol hiteltelen, hasonloan a terepasztalokhoz.
Amerikában sok 10000 más, univerzálisan bevethetö mozdony volt, igy ez a big boy ügy inkább presztizs, mint érték. A challenger ettöl sokkal univerzálisabb és valoban elöfordult az államok szinte minden sarkában, igy a terepasztalon sem vétség, ha néha megjelenik akár egy hosszu személy vagy még hosszabb tehervonattal.
A lenti képen összehasonlithatod a 601-sel, ami csak egy kicsivel hosszabb mint egy hosszu személykocsi, és nem fért fel minden forditokorongra, akkor mit kezdenél egy big boyjal, ami maga elfoglal 2 kocsihosszat az állomáson ....

(#26164) róbertke hozzászólása Válasz Dec 1, 2013
EMD-F3A Eredeti tervrajza
(#26172) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26164) Válasz Dec 1, 2013
Blue-print, ahogy az Uj-világban hivják. Ez azonban nem tervrajz, hanem tipusrajz - katalogusok, stb. számára. Ezen rajzok egyik legnagyobb baja, hogy általában idealizálnak, s ritkán készülnek egyidöben a valodi tervrajzokkal ( gyártáshoz többnyire tök feleslegesek), igy gyakran sok bennük a kisebb nagyobb hiba vagy eltérés a valodi mozdonyhoz képest.
(#26315) etwg hozzászólása Válasz Dec 4, 2013
Egy LGB terepasztal részletei Orlandoban

DSC00064.JPG

DSC00071.JPG
 
(#26357) etwg válasza etwg hozzászólására (#26315) Válasz Dec 5, 2013
Ime néhány erdei kép néhai ismerösöm terepasztaláról.

grade02.jpg

no2.jpg

sawmillover.jpg
 
(#26359) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26357) Válasz Dec 5, 2013
Félelmetes ez az élethűség! Lassan élethűbbek egyes modellek, mint maga a valóság!
Viccen kívül: Tényleg gyönyörű alkotások.
(#26360) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26359) Válasz Dec 5, 2013
S ráadásul mindössze néhány négyzetméteren.....
(#26361) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26359) Válasz Dec 5, 2013
Idézet:
„élethűbbek egyes modellek, mint maga a valóság”

Én inkább ugy mondanám, hogy gyakran nem akarjuk látni a valoságot, mert a rózsaszinü szemüveg álomvilágba visz.
Egyszer Chicagoban készitettem egy fényképsorozatot, direkt a hatalmas, gyönyörü, minden prospektusban elöforduló felhökarcolók tövében. A kiadóban nem akarták elhinni, hogy ez a valoság a csillogás közvetlen közelében. Valamikor Chicagoban minden felhökarcolo alá ment egy vasut - normál vagy keskenynyomközü, és a vasutról biztositották azon kolosszusuk mindennapos üzemét. De pl. a fö chicagoi állomások is (Union terminal stb.) is egy-egy felhökarcolo alatt vannak elrejtve.
Még a mai napig müködik némelyik (nyomdát lát el papirral, és viszi el a nyomtatványokat stb.), ami alig mutat más képet, mint a berakott erdei vasut valosága.
(#26362) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26361) Válasz Dec 5, 2013
Hmmm... Ez is érdekes! Talán nem véletlen, hogy az "ősök" a felhőkarcolók ellátását vasúttal képzelték el. Na de ez már messzire vinne a témától!
(#26363) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26362) Válasz Dec 5, 2013
Nyithatunk egy uj topikot, csak ilyen beszélgetésekre.....
(#26474) etwg hozzászólása Válasz Dec 9, 2013
Egy "aprocska" keskenynyomközü colorado hegyei között.

image.jpg
 
(#26491) etwg hozzászólása Válasz Dec 10, 2013
Legyen egy kis modell is....

Hasonlo mozdony S modellméretben.

DSC02964.JPG

DSC02972.JPG
 
(#26522) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26474) Válasz Dec 11, 2013
Normál nyomtávú gép alatt csak áttervezték a futóművet??
(#26523) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26522) Válasz Dec 11, 2013
Nem, akkoriban ezek a mozdonyok az amerikai "egyenmozdonyok" kezdeményezés alapján születtek. ( hasonloan a német Einheitslokomotiven- hez). Abban a korban jött a hatoság az ötlettel, hogy a sok mozdonytipus fö elemeit egységesiteni kell, mert a vasutaknak elképzelhetetlen költséget jelentett a korábban rengeteg egyedi mozdony üzembentartása. Igy ezekre a mozdonyokra már az un. egyenkazán került, amit több nagy gépen is felhasznált a Baldwin. Nem tudom ( utánna kellene nézni) hogy ez mennyire volt egyen - azaz passzolt volna egy másik mozdonygyár termékére.
Az viszont tény, hogy ezen mozdonykonstrukcio elég sikeres volt, igy nemcsak az USA-ban kerültek bevetésre ( pl. Argentina, Chile, de Ázsia több országában is mindenféle nyomtávon, 700-1067 mm-ig.)
(#26628) etwg hozzászólása Válasz Dec 13, 2013
Amerikai izlés - vagy szörnyetegek?


image.jpg

image.jpg
 
(#26630) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#26628) Válasz Dec 13, 2013
V.színűleg egyik jószág sem lesz szépségdíjas, de én inkább a síneken vagyok kiakadva!

Iszonyú magasak, és jóformán semmi korona, szinte csak egy I-gerenda az egész! És azok a sínkötések!!!
(#26632) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#26630) Válasz Dec 13, 2013
A sinprofil még haggyán, de nézd meg azokat a szögeket. Egyik sem fogja a sint, csak ugy mintha szorakozásbol lennének a talpfába verve. Igaz, hogy mind a 2 kép Floridában készült, ahol nincs nagy divatja rendnek, meg a szabályoknak. S ilyen sinekre engednek 30-35 t tengelynyomásu hosszu vonatokat.....
Csak néhány nagyváros környékén látni modern rugos sinrögzitést, még az ilyen duplaszögest is keveset látni - többnyire csak egyszöges rögzitést használnak - rohadt talpfákban ( föleg Floridában)
(#26633) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#26632) Válasz Dec 13, 2013
Van ott rend csak sajátos!
(#26638) etwg válasza zsolesz74 hozzászólására (#26633) Válasz Dec 14, 2013
Hát igen, egyszer egy nagy europai cég balestvédelmi fönökével jártuk Amerikát. Ö már másnap egy kultursokkot kapott, amikor 15. emeleti szobáink ablakai elött kéznyujtásra vonult el a közeli vizierömü 110kV-s vezetéke, szinte kihivoan arra, hogy ruháinkat arra akasztva, száritokötéllé minösitsük. Az uriember azota sem ocsudott fel a sokkból....
(#26669) róbertke hozzászólása Válasz Dec 15, 2013
Egy (számomra) érdekes kép 1998 -ból. Emporia állomás, Kansas. Fotó: Eric Burris
(#26670) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26669) Válasz Dec 15, 2013
Mindkét véglet elöfordul odaát.
Az egyik amikor ilyen paloták épültek a vasut mellett. Tavaly pl. W.Virginiában az egyik szellemvárosban többemeletes sok bejáratu épület állt a vasut mellett, összekapcsolva egy 6 szintes igényesen felépitett, ma már nem müködö szállodával.
A másik véglet meg a korábbi képeken látható AMTRAK megállo - ami mindössze egy ( vagy több) fedetlen peronból áll. Itt az utazo gyakran kénytelen az autoban ülve ( föleg rossz idöben) várni az akár orákat is késö vonatra.
(#26677) sunocske válasza Váltógyártó hozzászólására (#26630) Válasz Dec 15, 2013
Kb. 65-75 kg/fm súlyú síneket látsz, azért tűnik olyan kicsinek a feje
(#26682) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26670) Válasz Dec 15, 2013
Én magára a vonat összeállításra gondoltam, de a te általad közölt információkat is köszönöm!
(#26685) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26682) Válasz Dec 15, 2013
Az nekem fel sem tünt, mert a valoságban is szinte mindig ilyen kevert mozdonyparkot látni. Egyszer talán Colorado Springsben sikerült 5 egyforma festésü, és tipusu 5 mozdonyt fényképezni.
Az egyforma mozdonyok föleg a rövidebb ingavonatokon fordulnak elö ( pl. A bánya meg az erömü között. Ott ugyanaz a mozdonypark szolgál évekig. A nagy transzkontinentális vonatokon már sokkal nagyobb a keveredés, hiszen a mizdony utközben elromolhat, baleset érheti stb. ilyenkor a közös állomásokon arra cserélik ami éppen akad - majd meg elszámolják a tulajjal.
Az öszzel Cumberlandban egészen meg voltam lepödve, hogy a nagy mühelyben vagy 200 Dash-9 es várt a sorsára mind CSX egyenfestésben. Ez a nyugati vidékeken ritkaság.
(#26687) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26685) Válasz Dec 15, 2013
De hiszen az az egyik központjuk! Ha viszont ugyanezt UP festésben láttad volna, na az még érdekesebb lett volna ....
(#26689) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26687) Válasz Dec 15, 2013
Igy van! . ( de reméltem hogy összefutok más festéssel is)
(#26701) etwg hozzászólása Válasz Dec 16, 2013
Néhány ujabb kép a gyüjteményemböl. A klub egy raktárépületben van, Indianapolisban. Ma már a H0 méretü teljesen digitalizált terepasztalhoz (3 helységet foglal el) egy N méretü asztal is készülöben van.

DSC00071.JPG

DSC00073.JPG

DSC00078.JPG
 
(#26710) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26701) Válasz Dec 16, 2013
Mintaszerű a kulissza, de a többi is nagyon szép kidolgozású.
(#26717) etwg válasza Frankye hozzászólására (#26710) Válasz Dec 17, 2013
Akkor teszek be még 1-2 képet...

Ugyanaz a klub, ugyanaz az idöpont (2002).

DSC00065.JPG

DSC00067.JPG

DSC00076.JPG
 
(#26720) Frankye válasza etwg hozzászólására (#26717) Válasz Dec 17, 2013
Nagyon szép munkák, dicsérik a készítő keze munkáját.
(#26725) róbertke hozzászólása Válasz Dec 17, 2013
Felújítás előtt és felújítás után 1988-89 környékéről. Chicago & North Western RR. Képek: Jerry Penry
(#26735) róbertke hozzászólása Válasz Dec 17, 2013
(#26736) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26735) Válasz Dec 17, 2013
Szépek is!
(#26737) zsolesz74 válasza róbertke hozzászólására (#26735) Válasz Dec 17, 2013
Miért is nem csodálkozom rajta?!
Egy ideje elkezdtem újra gőzösöket is gyűjteni a dízelek mellé...
Ez II. VH-snak tűnik a fotó alapján. Persze lehet, hogy a fotós volt ennyire profi!
(#26738) etwg válasza etwg hozzászólására (#26736) Válasz Dec 17, 2013
Ime kettö a világ 2 végéböl:
Kina és USA

image.jpg

image.jpg
 
(#26742) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26738) Válasz Dec 18, 2013
Most viccelsz?? Ez a két vasúttársaság hozzánk képest egymásnak szinte szomszédjai ....
(#26746) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26742) Válasz Dec 18, 2013
Hát nem egészen, az egyik tölünk 8 órára van a másik 6-ra, de egymástól 10 orára vannak.....

(#26750) róbertke válasza etwg hozzászólására (#26746) Válasz Dec 18, 2013
Mivel röpködsz?? Concorde már rég kivonva, az átépített TU144 sem polgári célokra használják - na jó, kibéreltél egy SR71 -et?
(#26751) etwg válasza róbertke hozzászólására (#26750) Válasz Dec 18, 2013
Idözona....
(#26761) etwg hozzászólása Válasz Dec 18, 2013
Amugy egy érdekes cikk van az utolso V&M-ben (2013 ösz). Valodi amerikai téma és több forumon elég nagy port vert fel. Érdemes elgondolkodni az ott irtakon.
Lapozás       5/30    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
15:52:30
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés