|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#31196) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Elkészült 2 íves is, de valamit elrontottam, a kéttengelyes vagon szorul a közepén a szívnél. |
|
(#31197) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#31196)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Már látom is a hibát, csak meg kellett néznem nagyban |
(#31199) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31196)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
BakkeR, annyit csal az objektív, azt hittem, hogy az elöl lévő az H0. Viszont a hátsó meg úgy néz ki, hogy először elindul egy ív balra, majd utána jobbra... |
(#31215) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31184)
|
Válasz •
|
Márc 22, 2014 |
|
Idézet: „elég lett volna a talpat középen bevágni, és meghajlítani!”
És tényleg! Nah, majd legközelebb. |
(#31256) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
Ezt nézzétek meg, nem akármilyen talpfák:
TT 3x
Vagy gazdaságos csomagolásban:
TT 1x
|
(#31258) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#31196)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
Szia Baker!
Gratulálok,nagyüzemi a váltógyártás!
Kicsit visszatérnék a kombi Hózentrógerra.
(Én csak most vettem észre,hogy elkészültél vele.)
Főleg az angolos részekre vagyok kíváncsi.
Működnek rendesen azok a csúcssínek,nem volt semmi szívás?
Csinálhatnál még egy-két képet róla,esetleg videót a működésről.
Sok meló volt vele.Szerintem megér ez a Váltó még egy "misét".
Üdv.:korongos |
(#31264) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#31258)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
Még nincs teljesen kész, majd ha megleszek vele, rakok még fel képeket. |
(#31265) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
H0 450/600mm-es íves kitérők, és egy TT 15 fokos hármas. A héten sajnos csak ennyire futotta! |
|
(#31269) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31265)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
Az ívesen hány fokokat fordul? |
(#31271) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31269)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
450mm 45°, 600mm 30°, a szívdarab 8°-os. |
(#31284) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31271)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Akkor el van tolva a 450-es indítása?
Mert ha egy tőről fakadnának, akkor így kéne kinézniük: |
|
(#31290) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31284)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Fejből mondtam, ezek szerint rosszul emlékszem. Ha hazamegyek, megnézem, akkor gondolom 40 fok lesz. |
(#31303) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#31187)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Én biztosan nem ígértem ilyet (ritkán ígérgetek felelőtlenül, kicsit sűrűbben más nevében ( ) ), de nem hiszem, hogy ilyesmit ígértem volna...
Hogy Topi hol bujkál, azt meg végképp nem tudom.
A széttoló hozzászólást kivettem. |
(#31335) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31284)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Megnéztem, 40 fok. |
(#31337) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Váltógyártó, nincs véletlenül TT-ben íves angolhoz rajzod? |
(#31339) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#31337)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Egyáltalán van íves angol?
Megint agymenésem volt |
(#31351) Frankye válasza baker6600 hozzászólására (#31339)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Íves angol?! Én nem hallottam még róla, de attól még lehet... |
(#31354) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31337)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Hát az sajnos nincs! Valószínűleg nem is lesz... |
(#31377) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#31354)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Soha ne mond,hogy nem is lesz.!!!!! Nálam beszéltünk róla,hogy,ha lehet akkor csinálsz nekem!!! Rövid a memóriád... |
(#31380) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31354)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Mi ez a negativizmus? Pozitívan kell hozzáállni: Valószínűleg nem is lesz... |
(#31381) baker6600 válasza HOTotya hozzászólására (#31377)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Elméletileg meg lehetne csinálni, legalább is szerintem. |
(#31386) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#31377)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Íves hózentrógert, nem angolt! |
(#31387) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31381)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Meg lehet csinálni, csak nagy ívek kellenek hozzá, és inkább bázelinek kéne lenni. |
(#31389) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#31386)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Meakulpa...... Igen elnéztem...... |
(#31391) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31387)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Basszus, most építsek egy íves bázelit?
Még átgondolom. |
(#31399) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#31397)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
HÉÉÉÉÉ!!!!!
A zöld ugráló izék ki vannak innen tiltva!!! |
(#31401) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#31399)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Naaaaa.. Egyet azért még viseljünk el, hadd legyen Nekik gyereknap! |
(#31410) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Tesztelésre felkerült az IBW az asztalra (ideiglenes alátámasztásokkal), és eddig minden szerelvény gond nélkül hajtott át rajta.
Laikus kérdés: a frog csúcssín felőli végét a piros vonalnál miért is szokás átvágni? Én nem tettem meg, de ennek ellenére működik.
Másik: van magyar neve a frog-nak? |
|
(#31411) Frankye válasza DZolTTán hozzászólására (#31410)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Nem szakértőként:
A piros vonalnál az átvágás az ún. "gyökkötés". Ha a csúcssín eléggé rugalmas, akkor nem feltétlenül szükséges az átvágása.
A "frog" jelentése "béka", de jelenti a ruházaton a bojtot, sújtást, zsinórzatot is. Gyanítom, ez utóbbi (zsinór) kötődik valamiképp e váltófajtához, bár az alakja alapján akár egy béka hátára is lehet következtetni, tehát akár az is lehet a kapcsolat.
Bővebbet, biztosabbat majd Váltógyártó Nagymester fog tudni mondani, minden bizonnyal. |
(#31412) DZolTTán válasza Frankye hozzászólására (#31411)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Én is egy béka felülnézetére gondoltam, a kérdésem arra irányult volna, hogy a magyar szakzsargonban van-e összefoglaló neve azoknak a síneknek, amik a frog-ot alkotják. |
(#31413) sunocske válasza DZolTTán hozzászólására (#31412)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Idézet: „... a magyar szakzsargonban van-e összefoglaló neve azoknak a síneknek, amik a frog-ot alkotják.”
A cikkem 2. oldalán, a lap alján megtalálod a választ
De inkább tessék elolvasni az elejétől a végéig, mert minél többen olvassák, én annál boldogabb leszek |
(#31414) DZolTTán válasza sunocske hozzászólására (#31413)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Jaa, hogy ezt ilyen egyszerűen mondjuk magyarul: "keresztezés középrész"? Akkor maradjunk a frog-nál, ezt könnyebb leírni
A szigetelős kérdésre remélem majd a Főnök megmondja a tutit... |
(#31418) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#31414)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Váltógyártó egyszerűen szívnek szokta nevezni, az is meglehetősen rövid. |
(#31419) baker6600 válasza reszelozsir hozzászólására (#31397)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Az egyenes bázeli nem jó
bár ha belegondolok, azzal is meggyűlne a bajom. |
(#31420) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#31381)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Na tessék, íves angol, mi ebben a nehéz? |
|
(#31421) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#31418)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Hát, szerintem a szív csak magát a keresztezési csúcsot takarja, de majd a hozzáértők megmondják. |
(#31422) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31410)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Frankye-nek is:
A váltókat többféleképp lehet elektromos szempontból kialakítani:
1. Az első a polarizált kialakítás, ez az amit te is csináltál. Ennek a lényege, hogy a csúcssín a tősínről veszi a delejt. Előnye, hogy a vágányzat végig el van látva feszkóval mindenféle plusz táplálás nélkül. Hátránya, hogy a csúcssín és a tősín érintkezésén múlik a csúcssínek áramellátása, ergó bármi kosz, oxidáció, beégés keletkezik, megáll az élet, de legalábbis a vonat. A másik, hogy mindkét csúcssín azonos polaritású, tehát nem lehet felvágni a váltót, mert azonnal zárlat lesz, amint ellentétes oldalról ráfut a kerék a szívdarabra.
2. A szigetelt kialakítás. Előnye, hogy a csúcssínek folyamatos áramellátást kapnak, nem a csúcssín-tősín kapcsolaton múlik a dolog, és mindegyik csúcssín a saját oldali tősínnel azonos polaritással rendelkezik, ergó felvágható a kitérő. Hátránya, hogy a szívdarab alaphelyzetben egyáltalán nem kap áramot, lévén itt zárlat keletkezne, ezért ki van szigetelve. És itt van a kérdésedre a válasz, tehát az egy szigetelő vágás, és csak a szigetelt kialakításnál kell. Én mégis ezt preferálom, mert jóval stabilabb elektromosan, és a legtöbb kitérőnél olyan rövid a szigetelt rész, hogy nem jelent gondot a mozdonynak az a pár tíz milliméternyi szigetelt szakasz.
Az, amire Frankie gondolt, az a gyökcsapos kialakítás, de az előrébb van, és oda bizony kell a kontakt, ott nem lehet hézag. |
|
(#31423) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31420)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Aha... És kimérted már, hogy a két szívdarab közötti belső ív rádiusza mekkora?
Mert hogy ott semmi nem menne el, olyan kicsi, abban biztos lehetsz!
Ezt úgy szokták csinálni, hogy a felső ág egyenes, és akkor már elég nagy lehet a rádiusz, hogy ne feszüljenek be a cuccok a belső ívben. |
|
(#31424) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31423)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
287,3 |
(#31425) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31424)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Akkor az határeset, bár azt mondják a TT-s nagyok, hogy 310mm alatt nem szabad gondolkozni... |
(#31426) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31425)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Nem kell ám mindent komolyan venni
a saccperkábé a mértékegysége |
(#31427) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31422)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Köszi, részben erre gondoltam, de most már teljes a kép. A szigetelt kialakítás hátrányát pedig egy relével polarizált szívvel könnyen ki is lehet küszöbölni. |
(#31428) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31421)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
A szív csak maga a csúcs, és mellette vannak a könyöksínek.
Hetzstück, mondja a művelt német. Ez ugye szívdarabot jelent, és a szív mégis csak közelebb áll a szívemhez, mint egy béka! |
(#31429) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31428)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Gut, legyen szívdarab! ;) |
(#31430) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31423)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Ide kellene nekem valami angol féle, ezért nem jó ha egyenes |
|
(#31431) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31422)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Bocsánat, Frankye természetesen!
Itt egy kép, ahol szigetelő vágás is van a szívdarab előtt, és gyökcsapos kialakítás is a középső részen nyolc darab. Láthatod, hogy a gyökcsapnál semmi hézag nincs, míg a szigetelő vágásnál kb. 0,5mm. |
|
(#31432) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31430)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
Oda egy íves hózentróger kell! |
|
(#31433) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31432)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2014 |
|
És tényleg meggyőztél
ez H0 ugye? Át tudnád méretezni TT-re? |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 17:49:38 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|