Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       40/86    
(#31196) baker6600 hozzászólása Válasz Márc 22, 2014
Elkészült 2 íves is, de valamit elrontottam, a kéttengelyes vagon szorul a közepén a szívnél.

WP_20140322_...jpg

WP_20140322_...jpg
 
(#31197) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#31196) Válasz Márc 22, 2014
Már látom is a hibát, csak meg kellett néznem nagyban
(#31199) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31196) Válasz Márc 22, 2014
BakkeR, annyit csal az objektív, azt hittem, hogy az elöl lévő az H0. Viszont a hátsó meg úgy néz ki, hogy először elindul egy ív balra, majd utána jobbra...
(#31215) enamessias válasza Váltógyártó hozzászólására (#31184) Válasz Márc 22, 2014
Idézet:
„elég lett volna a talpat középen bevágni, és meghajlítani!”
És tényleg! Nah, majd legközelebb.
(#31256) etwg hozzászólása Válasz Márc 23, 2014
Ezt nézzétek meg, nem akármilyen talpfák:

TT 3x

Vagy gazdaságos csomagolásban:

TT 1x

(#31258) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#31196) Válasz Márc 23, 2014
Szia Baker!

Gratulálok,nagyüzemi a váltógyártás!

Kicsit visszatérnék a kombi Hózentrógerra.
(Én csak most vettem észre,hogy elkészültél vele.)
Főleg az angolos részekre vagyok kíváncsi.
Működnek rendesen azok a csúcssínek,nem volt semmi szívás?
Csinálhatnál még egy-két képet róla,esetleg videót a működésről.
Sok meló volt vele.Szerintem megér ez a Váltó még egy "misét".

Üdv.:korongos
(#31264) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#31258) Válasz Márc 23, 2014
Még nincs teljesen kész, majd ha megleszek vele, rakok még fel képeket.
(#31265) Váltógyártó hozzászólása Válasz Márc 23, 2014
H0 450/600mm-es íves kitérők, és egy TT 15 fokos hármas. A héten sajnos csak ennyire futotta!

ives_ho harm...jpg
 
(#31269) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31265) Válasz Márc 23, 2014
Az ívesen hány fokokat fordul?
(#31271) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31269) Válasz Márc 23, 2014
450mm 45°, 600mm 30°, a szívdarab 8°-os.
(#31284) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31271) Válasz Márc 24, 2014
Akkor el van tolva a 450-es indítása?
Mert ha egy tőről fakadnának, akkor így kéne kinézniük:

450600.png
 
(#31290) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31284) Válasz Márc 24, 2014
Fejből mondtam, ezek szerint rosszul emlékszem. Ha hazamegyek, megnézem, akkor gondolom 40 fok lesz.
(#31303) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#31187) Válasz Márc 24, 2014
Én biztosan nem ígértem ilyet (ritkán ígérgetek felelőtlenül, kicsit sűrűbben más nevében ( ) ), de nem hiszem, hogy ilyesmit ígértem volna...
Hogy Topi hol bujkál, azt meg végképp nem tudom.

A széttoló hozzászólást kivettem.
(#31335) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31284) Válasz Márc 24, 2014
Megnéztem, 40 fok.
(#31337) baker6600 hozzászólása Válasz Márc 24, 2014
Váltógyártó, nincs véletlenül TT-ben íves angolhoz rajzod?
(#31339) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#31337) Válasz Márc 25, 2014
Egyáltalán van íves angol?
Megint agymenésem volt
(#31351) Frankye válasza baker6600 hozzászólására (#31339) Válasz Márc 25, 2014
Íves angol?! Én nem hallottam még róla, de attól még lehet...
(#31354) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31337) Válasz Márc 25, 2014
Hát az sajnos nincs! Valószínűleg nem is lesz...
(#31377) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#31354) Válasz Márc 25, 2014
Soha ne mond,hogy nem is lesz.!!!!! Nálam beszéltünk róla,hogy,ha lehet akkor csinálsz nekem!!! Rövid a memóriád...
(#31380) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31354) Válasz Márc 25, 2014
Mi ez a negativizmus? Pozitívan kell hozzáállni: Valószínűleg nem is lesz...
(#31381) baker6600 válasza HOTotya hozzászólására (#31377) Válasz Márc 25, 2014
Elméletileg meg lehetne csinálni, legalább is szerintem.
(#31386) Váltógyártó válasza HOTotya hozzászólására (#31377) Válasz Márc 25, 2014
Íves hózentrógert, nem angolt!
(#31387) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31381) Válasz Márc 25, 2014
Meg lehet csinálni, csak nagy ívek kellenek hozzá, és inkább bázelinek kéne lenni.
(#31389) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#31386) Válasz Márc 25, 2014
Meakulpa...... Igen elnéztem......
(#31391) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31387) Válasz Márc 25, 2014
Basszus, most építsek egy íves bázelit?
Még átgondolom.
(#31397) reszelozsir válasza baker6600 hozzászólására (#31391) Válasz Márc 26, 2014
Szerintem egy egyenes is jó lenne
(#31399) Váltógyártó válasza reszelozsir hozzászólására (#31397) Válasz Márc 26, 2014
HÉÉÉÉÉ!!!!!

A zöld ugráló izék ki vannak innen tiltva!!!
(#31401) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#31399) Válasz Márc 26, 2014
Naaaaa.. Egyet azért még viseljünk el, hadd legyen Nekik gyereknap!
(#31406) reszelozsir válasza Váltógyártó hozzászólására (#31399) Válasz Márc 26, 2014
Tudom, nem volt véletlen így felkaptad a fejed talán egy bázelire is
(#31410) DZolTTán hozzászólása Válasz Márc 26, 2014
Tesztelésre felkerült az IBW az asztalra (ideiglenes alátámasztásokkal), és eddig minden szerelvény gond nélkül hajtott át rajta.
Laikus kérdés: a frog csúcssín felőli végét a piros vonalnál miért is szokás átvágni? Én nem tettem meg, de ennek ellenére működik.
Másik: van magyar neve a frog-nak?

IBW-teszt.jpg
 
(#31411) Frankye válasza DZolTTán hozzászólására (#31410) Válasz Márc 26, 2014
Nem szakértőként:
A piros vonalnál az átvágás az ún. "gyökkötés". Ha a csúcssín eléggé rugalmas, akkor nem feltétlenül szükséges az átvágása.
A "frog" jelentése "béka", de jelenti a ruházaton a bojtot, sújtást, zsinórzatot is. Gyanítom, ez utóbbi (zsinór) kötődik valamiképp e váltófajtához, bár az alakja alapján akár egy béka hátára is lehet következtetni, tehát akár az is lehet a kapcsolat.
Bővebbet, biztosabbat majd Váltógyártó Nagymester fog tudni mondani, minden bizonnyal.
(#31412) DZolTTán válasza Frankye hozzászólására (#31411) Válasz Márc 26, 2014
Én is egy béka felülnézetére gondoltam, a kérdésem arra irányult volna, hogy a magyar szakzsargonban van-e összefoglaló neve azoknak a síneknek, amik a frog-ot alkotják.
(#31413) sunocske válasza DZolTTán hozzászólására (#31412) Válasz Márc 26, 2014
Idézet:
„... a magyar szakzsargonban van-e összefoglaló neve azoknak a síneknek, amik a frog-ot alkotják.”

A cikkem 2. oldalán, a lap alján megtalálod a választ

De inkább tessék elolvasni az elejétől a végéig, mert minél többen olvassák, én annál boldogabb leszek
(#31414) DZolTTán válasza sunocske hozzászólására (#31413) Válasz Márc 26, 2014
Jaa, hogy ezt ilyen egyszerűen mondjuk magyarul: "keresztezés középrész"? Akkor maradjunk a frog-nál, ezt könnyebb leírni
A szigetelős kérdésre remélem majd a Főnök megmondja a tutit...
(#31418) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#31414) Válasz Márc 26, 2014
Váltógyártó egyszerűen szívnek szokta nevezni, az is meglehetősen rövid.
(#31419) baker6600 válasza reszelozsir hozzászólására (#31397) Válasz Márc 26, 2014
Az egyenes bázeli nem jó
bár ha belegondolok, azzal is meggyűlne a bajom.
(#31420) baker6600 válasza baker6600 hozzászólására (#31381) Válasz Márc 26, 2014
Na tessék, íves angol, mi ebben a nehéz?

ives-angol_R...jpeg
 
(#31421) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#31418) Válasz Márc 26, 2014
Hát, szerintem a szív csak magát a keresztezési csúcsot takarja, de majd a hozzáértők megmondják.
(#31422) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31410) Válasz Márc 26, 2014
Frankye-nek is:

A váltókat többféleképp lehet elektromos szempontból kialakítani:

1. Az első a polarizált kialakítás, ez az amit te is csináltál. Ennek a lényege, hogy a csúcssín a tősínről veszi a delejt. Előnye, hogy a vágányzat végig el van látva feszkóval mindenféle plusz táplálás nélkül. Hátránya, hogy a csúcssín és a tősín érintkezésén múlik a csúcssínek áramellátása, ergó bármi kosz, oxidáció, beégés keletkezik, megáll az élet, de legalábbis a vonat. A másik, hogy mindkét csúcssín azonos polaritású, tehát nem lehet felvágni a váltót, mert azonnal zárlat lesz, amint ellentétes oldalról ráfut a kerék a szívdarabra.

2. A szigetelt kialakítás. Előnye, hogy a csúcssínek folyamatos áramellátást kapnak, nem a csúcssín-tősín kapcsolaton múlik a dolog, és mindegyik csúcssín a saját oldali tősínnel azonos polaritással rendelkezik, ergó felvágható a kitérő. Hátránya, hogy a szívdarab alaphelyzetben egyáltalán nem kap áramot, lévén itt zárlat keletkezne, ezért ki van szigetelve. És itt van a kérdésedre a válasz, tehát az egy szigetelő vágás, és csak a szigetelt kialakításnál kell. Én mégis ezt preferálom, mert jóval stabilabb elektromosan, és a legtöbb kitérőnél olyan rövid a szigetelt rész, hogy nem jelent gondot a mozdonynak az a pár tíz milliméternyi szigetelt szakasz.

Az, amire Frankie gondolt, az a gyökcsapos kialakítás, de az előrébb van, és oda bizony kell a kontakt, ott nem lehet hézag.

polarizált.jpg

szigetelt.jpg
 
(#31423) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31420) Válasz Márc 26, 2014
Aha... És kimérted már, hogy a két szívdarab közötti belső ív rádiusza mekkora?
Mert hogy ott semmi nem menne el, olyan kicsi, abban biztos lehetsz!

Ezt úgy szokták csinálni, hogy a felső ág egyenes, és akkor már elég nagy lehet a rádiusz, hogy ne feszüljenek be a cuccok a belső ívben.

dkgr.jpg
 
(#31424) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31423) Válasz Márc 26, 2014
287,3
(#31425) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31424) Válasz Márc 26, 2014
Akkor az határeset, bár azt mondják a TT-s nagyok, hogy 310mm alatt nem szabad gondolkozni...
(#31426) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31425) Válasz Márc 26, 2014
Nem kell ám mindent komolyan venni
a saccperkábé a mértékegysége
(#31427) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31422) Válasz Márc 26, 2014
Köszi, részben erre gondoltam, de most már teljes a kép. A szigetelt kialakítás hátrányát pedig egy relével polarizált szívvel könnyen ki is lehet küszöbölni.
(#31428) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#31421) Válasz Márc 26, 2014
A szív csak maga a csúcs, és mellette vannak a könyöksínek.
Hetzstück, mondja a művelt német. Ez ugye szívdarabot jelent, és a szív mégis csak közelebb áll a szívemhez, mint egy béka!
(#31429) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#31428) Válasz Márc 26, 2014
Gut, legyen szívdarab! ;)
(#31430) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31423) Válasz Márc 26, 2014
Ide kellene nekem valami angol féle, ezért nem jó ha egyenes

TT-5.3.jpg
 
(#31431) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#31422) Válasz Márc 26, 2014
Bocsánat, Frankye természetesen!

Itt egy kép, ahol szigetelő vágás is van a szívdarab előtt, és gyökcsapos kialakítás is a középső részen nyolc darab. Láthatod, hogy a gyökcsapnál semmi hézag nincs, míg a szigetelő vágásnál kb. 0,5mm.

fugi_geo_ht1...jpg
 
(#31432) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#31430) Válasz Márc 26, 2014
Oda egy íves hózentróger kell!

ht_roco_R5R6...jpg
 
(#31433) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#31432) Válasz Márc 26, 2014
És tényleg meggyőztél
ez H0 ugye? Át tudnád méretezni TT-re?
Lapozás       40/86    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
17:26:47
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés