Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       8/30    
(#31145) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#31128) Válasz Márc 21, 2014
...és akkor ennél még háromszor drágább egy hasonló, de fémmaratott alkatrészekkel telirakott InterMountain modell ....
(#31277) róbertke hozzászólása Válasz Márc 23, 2014
Az egyik Mehano hopperem nagyon billeg, mi az ördögöt csináljak vele?

moim2KZ_2rGx...jpg
 
(#31278) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31277) Válasz Márc 23, 2014
3 pontos alátámasztás a kulcs. Az egyik alvázat 2 ponton kell alátámasztani pl. a tartogerendára egy gyürüt ragasztani amire az alváz keresztgerendája felfekszik. Lehet rugosan is.
(#31279) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31278) Válasz Márc 23, 2014
Valami hasonlóan mint a jobb oldali forgóváznál?

3Drehg.jpg
 
(#31280) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31279) Válasz Márc 24, 2014
Kb igen. A kialakitástol függöen valhogy meg kell oldani, hogy az alvśz keresztgerendája 2 ponton támaszkodjon a kocsi aljához. ( ne a mostani forgocsapon). Attol függ mennyi hely van ott. Ha pl. Az az alátétet a két oldalon egy-egy kis szivacsos kétoldalas ragasztoszalaggal az alvázhoz ragasztod akkor már kész is. A surlodás miatt igyekezni kell, hogy az érintkezö felületek minél kisebbek legyenek. Pl. A kocsi két, régi reléböl kibontott, kontaktussal támaszkodik az alátétre.
(#31281) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31280) Válasz Márc 24, 2014
Köszönöm, még a nap folyamán megcsinálom.
(#31282) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31281) Válasz Márc 24, 2014
Valamikor régen - már nem tudom melyik amerikai gyár modellje - belül a kocsi padloján 2 hosszu bronz rugos lemez volt, ami két gombaszerü rudacskát nyomott le a forgocsap 2 oldalán a forgováz felé. A forgovázon a te alátétedhez hasonlo felület volt ( nem teljes kör, csak 2 körszegmens) ez támasztotta meg a kocsit az alvázon. Ugy árulták, hogy rugozott kocsi. A Kadee fejlesztette tovább, ahol még a keresztgerenda az alvázon is rugozást kapott.

Ha már szorakozol a kocsiddal, akkor nem árt megfelelö tömegüre is hangolni ( lásd az NMRA szabványt), mert ezek a kocsik sajnos pehelykönnyüek, ami a fö oka a bizonytalan futásnak.
(#31283) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31282) Válasz Márc 24, 2014
Mehano kocsi alvázán is van két gömböcske, de azok abszolút nem érnek hozzá a forgóvázhoz A forgóvázon levő függőleges tengely nem éppen függőleges, hanem össze-vissza tekeredik.
(#31289) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31283) Válasz Márc 24, 2014
Ha ilyen pöckök vannak az alvázon, akkor elég két vékony rugozo lapocska amik felfekszenek ezekre a pöckökre. (+ tisztességes tömeg, mert lehet, hogy ezért nem érnek oda ahova kellene).
(#31295) róbertke hozzászólása Válasz Márc 24, 2014
(#31297) róbertke hozzászólása Válasz Márc 24, 2014
Ha jól értelmezem ezeket a képeket akkor a megállóban a megálló szerelvényt az utasperonhoz közel viszik, míg az áthaladó vonatok egyenesen de nagyobb biztonsági távolságra haladnak el a peron mellett.
(#31299) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#31297) Válasz Márc 24, 2014
De lehet, hogy tévedek, és ez csak a szerelvények útközbeni mérlegelésére szolgáló digitális mérleg .....
(#31344) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31289) Válasz Márc 25, 2014
Megvan a fő hiba: az egyik keréknek nagy az oldaljátéka, maga a fogóváz deformálódott. Kerékcseréhez ezt a Kadee kereket lehet itthon beszerezni.
(#31345) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31282) Válasz Márc 25, 2014
Átböngésztem az NMRA szabványt, tömegre a nálunk Európában használthoz hasonló folyómétersúlyt javasol. Találtam is hozzá egy segédeszközt
(#31347) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31344) Válasz Márc 25, 2014
Ezek nagyon jo kerekek ( legalábbis eddig semmi csalodás nem volt velük). Csodálom, hogy hazai kinálatban is van, mert még az USA-ban sem mindennapos a boltok polcain.
Amugy vigyázni kell, mert az ocskább müanyag alvázakban néha hosszabb tengelyü kerekek vannak, ill. annyira pontatlanok, hogy a KADEE kerék kiesik belölük. A KADEE alvázak fémböl vannak.
(#31348) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31345) Válasz Márc 25, 2014
Nem is tudtam, hogy már ilyen vonalzo is van
Valamikor én magam rajzoltam egy hasonlo skálát, hogy ne kelljen mindig számolgatni. Akár több méretarányra is lehet
(#31350) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#31297) Válasz Márc 25, 2014
Mindenesetre érdekes megoldás, bár a gyakorlati haszna lehet, hogy kisebb, mint a belefektetett pénz/energia/innováció...
(#31353) etwg válasza Frankye hozzászólására (#31350) Válasz Márc 25, 2014
Ott kell ilyen megoldáshoz folyamodni ahol:
1. Nincs hely / igény egy 2. (3.) teljesértékü vágányra megfelelö távolságban a perontol.
2. Ha peronon vertikális épitmények vannak, igy a peron mellett közvetlenül csak ~max 80 km/h-val lehetne menni ( van egy biztonságos távolság ami sebességfüggö).
(#31361) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31348) Válasz Márc 25, 2014
Évekkel ezelőtt a Budapesti Nemzetközi Vásáron az Auhagen standján lehetett venni olyan vonalzókat, aminek az egyik fele hagyományos milliméteres beosztású volt, a másik fele 1:87 (H0) vagy 1:120 (TT) -as. Nekem a H0 -ás van meg.
Más: - méregdrága sablon helyett tegnap logarléccel szórakoztam...kisebb-nagyobb sikerrel..
(#31362) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31361) Válasz Márc 25, 2014
Te egy ilyen vonalzot bármelyik grafikus programmal meg lehet csinálni.

Most itt csak Corel Draw-om van ami a legkörülményesebb ilyen munkára), de otthon van más CAD, amin egy pillanat alat meg lehet csinálni.
(#31364) etwg válasza etwg hozzászólására (#31362) Válasz Márc 25, 2014
Megeröszakoltam a CD-t és alkotott valamit:

1:1-ben kinyomtatni rárakni a kocsit és már tudod milyen nehéznek kell lennie.
(a NEM szerint)

GEWICHTSCHAB...jpg
 
(#31365) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#31364) Válasz Márc 25, 2014
Kössz!
Már nyomtatom is!
(#31368) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31365) Válasz Márc 25, 2014
Ezentúl ha egy személykocsiba raksz világítást, netán Preiser figurát, a számlán fel fogod tüntetni az elektronika súlyát is??
(#31369) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31364) Válasz Márc 25, 2014
Köszi, amint nyomtató közelbe kerülök azonnal kinyomtatom. Addig megtartom az időközben általam elkészített milliméter papírt...
(#31370) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#31368) Válasz Márc 25, 2014
És fel is számolom! Neked!
(#31371) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31365) Válasz Márc 25, 2014
(#31372) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31364) Válasz Márc 25, 2014
Ááááááááá, görcsölök az NMRA átszámolásával, aztán közben itt a MOROP NEM302 szabvány ajánlás.
(#31517) etwg hozzászólása Válasz Márc 29, 2014
Akit érdekel ne szalajtsa el. Ma és holnap ingyenesen nézhetök az amerikai Model Railroader videoi.

MR videok
(#31581) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31517) Válasz Ápr 1, 2014
Jók voltak, köszönöm!
Remélem, meg tudod nézni: "Chicago, the Beautiful" (1948)
(#31585) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31581) Válasz Ápr 1, 2014
Jo volt, kedves emlékek füzödnek ehhez a városhoz.
(#31764) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 6, 2014
H0 -ás matricák 001 - 002 - 003 - 004
(#32839) jumo31 hozzászólása Válasz Máj 1, 2014
A téma kedvelőinek...

Talán még nem láttátok ezeket a videókat...

Tiszta Amerika...

és etwg-hez közelálló téma:
Wilder Westen
(#32845) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32839) Válasz Máj 1, 2014
Jok!

(#32849) etwg hozzászólása Válasz Máj 2, 2014
Itt egy vadiuj video Indianapolisbol.

ITM
(#32853) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#31364) Válasz Máj 2, 2014
Jó ez a sablon! H0e-ben nincs valami szabványod?
(#32860) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#32853) Válasz Máj 2, 2014
Nincs, de szerintem ha TT-t vagy az N-t veszed jo uton jársz ( attol függ milyen nagyok azok a H0e kocsik. Ha nagyobbak akkor a TT jobb.
(#32882) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#32860) Válasz Máj 3, 2014
Köszi! Akkor majd kipróbálom mind a kettőbe és megnézem a futását.
(#33838) róbertke hozzászólása Válasz Máj 30, 2014
4-14-6

10354246_102...jpg
 
(#33839) etwg válasza róbertke hozzászólására (#33838) Válasz Máj 30, 2014
Mifelénk Sztachanovnak hivták volna az alkotoját......


(#33845) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#33838) Válasz Máj 30, 2014
Kazi VazzE! Az ilyen hosszú nevű képeket nevezd át feltöltés előtt!!!
(#33848) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#33845) Válasz Máj 30, 2014
A képre klikkelj ....maga a mozdony is elég hosszú ....
(#33849) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#33848) Válasz Máj 30, 2014
Azt én tudom, de ha ilyen hosszú nevű képből beraksz kettőt, széttolja az oldalt!
(#33933) etwg hozzászólása Válasz Jún 2, 2014
Turcsi orruk! .... Jobbra nézz!


image.jpg
 
(#33935) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33933) Válasz Jún 2, 2014
.. pedig ezeket most szét kellett volna tolni .....
(#33936) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33933) Válasz Jún 2, 2014
Áááá már tudom mi a kakukktojás: a kék 190 -es, mert neki nincsen egyedül a csapatban alsó kiegészítő lámpái ....
(#33980) róbertke hozzászólása Válasz Jún 4, 2014
Számomra ez egy érdekes festés a 80' évekből

AMTRAK.jpg
 
(#33998) etwg válasza róbertke hozzászólására (#33980) Válasz Jún 4, 2014
Hát re kellett irni egyes vonatokra, hogy még ma megérkeznek, mert ez volt akkoriban a legnagyobb ritkaság.....
(#34077) róbertke hozzászólása Válasz Jún 7, 2014
Rivarossi kocsi új élete - Amtrak 941

2014.06.06. ...jpg
 
(#34078) róbertke hozzászólása Válasz Jún 7, 2014
Amtrak 941 /2.

2014.06.06. ...jpg
 
(#34079) róbertke hozzászólása Válasz Jún 7, 2014
Amtrak 941/3

2014.06.06. ...jpg
 
Lapozás       8/30    
Frissek
  2024. Nov, 25. Hé
21:45:22
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés