|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#31145) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#31128)
|
Válasz •
|
Márc 21, 2014 |
|
...és akkor ennél még háromszor drágább egy hasonló, de fémmaratott alkatrészekkel telirakott InterMountain modell .... |
(#31277) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
Az egyik Mehano hopperem nagyon billeg, mi az ördögöt csináljak vele? |
|
(#31278) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31277)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
3 pontos alátámasztás a kulcs. Az egyik alvázat 2 ponton kell alátámasztani pl. a tartogerendára egy gyürüt ragasztani amire az alváz keresztgerendája felfekszik. Lehet rugosan is. |
(#31279) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31278)
|
Válasz •
|
Márc 23, 2014 |
|
Valami hasonlóan mint a jobb oldali forgóváznál?
|
|
(#31280) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31279)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Kb igen. A kialakitástol függöen valhogy meg kell oldani, hogy az alvśz keresztgerendája 2 ponton támaszkodjon a kocsi aljához. ( ne a mostani forgocsapon). Attol függ mennyi hely van ott. Ha pl. Az az alátétet a két oldalon egy-egy kis szivacsos kétoldalas ragasztoszalaggal az alvázhoz ragasztod akkor már kész is. A surlodás miatt igyekezni kell, hogy az érintkezö felületek minél kisebbek legyenek. Pl. A kocsi két, régi reléböl kibontott, kontaktussal támaszkodik az alátétre. |
(#31281) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31280)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Köszönöm, még a nap folyamán megcsinálom. |
(#31282) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31281)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Valamikor régen - már nem tudom melyik amerikai gyár modellje - belül a kocsi padloján 2 hosszu bronz rugos lemez volt, ami két gombaszerü rudacskát nyomott le a forgocsap 2 oldalán a forgováz felé. A forgovázon a te alátétedhez hasonlo felület volt ( nem teljes kör, csak 2 körszegmens) ez támasztotta meg a kocsit az alvázon. Ugy árulták, hogy rugozott kocsi. A Kadee fejlesztette tovább, ahol még a keresztgerenda az alvázon is rugozást kapott.
Ha már szorakozol a kocsiddal, akkor nem árt megfelelö tömegüre is hangolni ( lásd az NMRA szabványt), mert ezek a kocsik sajnos pehelykönnyüek, ami a fö oka a bizonytalan futásnak. |
(#31283) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31282)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Mehano kocsi alvázán is van két gömböcske, de azok abszolút nem érnek hozzá a forgóvázhoz A forgóvázon levő függőleges tengely nem éppen függőleges, hanem össze-vissza tekeredik. |
(#31289) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31283)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Ha ilyen pöckök vannak az alvázon, akkor elég két vékony rugozo lapocska amik felfekszenek ezekre a pöckökre. (+ tisztességes tömeg, mert lehet, hogy ezért nem érnek oda ahova kellene). |
(#31295) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
|
(#31297) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
Ha jól értelmezem ezeket a képeket akkor a megállóban a megálló szerelvényt az utasperonhoz közel viszik, míg az áthaladó vonatok egyenesen de nagyobb biztonsági távolságra haladnak el a peron mellett. |
(#31299) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#31297)
|
Válasz •
|
Márc 24, 2014 |
|
De lehet, hogy tévedek, és ez csak a szerelvények útközbeni mérlegelésére szolgáló digitális mérleg ..... |
(#31344) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31289)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Megvan a fő hiba: az egyik keréknek nagy az oldaljátéka, maga a fogóváz deformálódott. Kerékcseréhez ezt a Kadee kereket lehet itthon beszerezni. |
(#31345) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31282)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Átböngésztem az NMRA szabványt, tömegre a nálunk Európában használthoz hasonló folyómétersúlyt javasol. Találtam is hozzá egy segédeszközt |
(#31347) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31344)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Ezek nagyon jo kerekek ( legalábbis eddig semmi csalodás nem volt velük). Csodálom, hogy hazai kinálatban is van, mert még az USA-ban sem mindennapos a boltok polcain.
Amugy vigyázni kell, mert az ocskább müanyag alvázakban néha hosszabb tengelyü kerekek vannak, ill. annyira pontatlanok, hogy a KADEE kerék kiesik belölük. A KADEE alvázak fémböl vannak. |
(#31348) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31345)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Nem is tudtam, hogy már ilyen vonalzo is van
Valamikor én magam rajzoltam egy hasonlo skálát, hogy ne kelljen mindig számolgatni. Akár több méretarányra is lehet |
(#31350) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#31297)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Mindenesetre érdekes megoldás, bár a gyakorlati haszna lehet, hogy kisebb, mint a belefektetett pénz/energia/innováció... |
(#31353) etwg válasza Frankye hozzászólására (#31350)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Ott kell ilyen megoldáshoz folyamodni ahol:
1. Nincs hely / igény egy 2. (3.) teljesértékü vágányra megfelelö távolságban a perontol.
2. Ha peronon vertikális épitmények vannak, igy a peron mellett közvetlenül csak ~max 80 km/h-val lehetne menni ( van egy biztonságos távolság ami sebességfüggö). |
(#31361) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31348)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Évekkel ezelőtt a Budapesti Nemzetközi Vásáron az Auhagen standján lehetett venni olyan vonalzókat, aminek az egyik fele hagyományos milliméteres beosztású volt, a másik fele 1:87 (H0) vagy 1:120 (TT) -as. Nekem a H0 -ás van meg.
Más: - méregdrága sablon helyett tegnap logarléccel szórakoztam...kisebb-nagyobb sikerrel.. |
(#31362) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31361)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Te egy ilyen vonalzot bármelyik grafikus programmal meg lehet csinálni.
Most itt csak Corel Draw-om van ami a legkörülményesebb ilyen munkára), de otthon van más CAD, amin egy pillanat alat meg lehet csinálni. |
(#31364) etwg válasza etwg hozzászólására (#31362)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Megeröszakoltam a CD-t és alkotott valamit:
1:1-ben kinyomtatni rárakni a kocsit és már tudod milyen nehéznek kell lennie.
(a NEM szerint) |
|
(#31365) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#31364)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Kössz!
Már nyomtatom is! |
(#31369) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31364)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Köszi, amint nyomtató közelbe kerülök azonnal kinyomtatom. Addig megtartom az időközben általam elkészített milliméter papírt... |
(#31370) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#31368)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
|
(#31371) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#31365)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
|
(#31372) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31364)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2014 |
|
Ááááááááá, görcsölök az NMRA átszámolásával, aztán közben itt a MOROP NEM302 szabvány ajánlás. |
(#31517) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2014 |
|
Akit érdekel ne szalajtsa el. Ma és holnap ingyenesen nézhetök az amerikai Model Railroader videoi.
MR videok |
(#31581) róbertke válasza etwg hozzászólására (#31517)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2014 |
|
|
(#31585) etwg válasza róbertke hozzászólására (#31581)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2014 |
|
Jo volt, kedves emlékek füzödnek ehhez a városhoz. |
(#31764) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2014 |
|
|
(#32839) jumo31 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
|
(#32845) etwg válasza jumo31 hozzászólására (#32839)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Jok!
|
(#32849) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2014 |
|
Itt egy vadiuj video Indianapolisbol.
ITM |
(#32853) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#31364)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2014 |
|
Jó ez a sablon! H0e-ben nincs valami szabványod? |
(#32860) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#32853)
|
Válasz •
|
Máj 2, 2014 |
|
Nincs, de szerintem ha TT-t vagy az N-t veszed jo uton jársz ( attol függ milyen nagyok azok a H0e kocsik. Ha nagyobbak akkor a TT jobb. |
(#32882) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#32860)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
Köszi! Akkor majd kipróbálom mind a kettőbe és megnézem a futását. |
(#33838) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
4-14-6
|
|
(#33839) etwg válasza róbertke hozzászólására (#33838)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
|
(#33845) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#33838)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
Kazi VazzE! Az ilyen hosszú nevű képeket nevezd át feltöltés előtt!!! |
(#33848) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#33845)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
A képre klikkelj ....maga a mozdony is elég hosszú .... |
(#33849) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#33848)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2014 |
|
Azt én tudom, de ha ilyen hosszú nevű képből beraksz kettőt, széttolja az oldalt! |
(#33933) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Turcsi orruk! .... Jobbra nézz!
|
|
(#33935) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33933)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
.. pedig ezeket most szét kellett volna tolni ..... |
(#33936) róbertke válasza etwg hozzászólására (#33933)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2014 |
|
Áááá már tudom mi a kakukktojás: a kék 190 -es, mert neki nincsen egyedül a csapatban alsó kiegészítő lámpái .... |
(#33980) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2014 |
|
Számomra ez egy érdekes festés a 80' évekből |
|
(#34077) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 7, 2014 |
|
Rivarossi kocsi új élete - Amtrak 941 |
|
(#34078) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 7, 2014 |
|
Amtrak 941 /2. |
|
(#34079) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 7, 2014 |
|
Amtrak 941/3 |
|
|
|
2024. Nov, 25. Hé 21:41:31 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|