|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#32654) baker6600 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32652)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Egy k-val, ha kérhetem!
Az angolt még mindig nem sikerült befejeznem, de ami késik nem múlik |
(#32656) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32651)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Lehet tudni, mivel alapoznak a kollégák? Mintha sztirol lemezek lennének a lefeketetett sínek alatt? |
(#32657) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#32624)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Klassz!!!
Mekkorák az ívek és a vágány táv?
Egyáltalán körív vagy elipszis? |
(#32659) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#32656)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Jól látod. |
(#32661) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#32651)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Csak vigyázz, nehogy mufkátlinak nézzék és bőségesen megöntözzék. |
(#32662) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#32626)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Ez nagyon jó lett! Már csak egy kis rozsda, meg por kell neki. |
(#32663) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32657)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
310/353 a sugár, rendes körív. |
(#32666) Fordítókorongos válasza baker6600 hozzászólására (#32654)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Szia Baker!
+ K: elnézést,nem sértésnek szántam.
Angol:
Akkor nem egy kezdőknek való Váltófajta...
Én mindig úgy éreztem,hogy szívózós cucc az angol.
Rövidek a csúcssínek,csuklópontosak,és egyszerre több helyen kell stimmelniük.
Akkor te is valahogy így lehetsz ezzel,mert halomra gyártod a váltóidat,viszont azt az egy angolt,az utolsó szakaszban lógni hagytad.
Pedig,ha befejeznéd,azzal erőt és lelkesedést adhatnál a bátortalanabb Váltógyártóknak is.
Jó Váltógyártást! |
(#32671) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Megindult a váltok motorizálása. A képen a protipus van, a sorozatkivitel egyszerübb lesz (TTe méret)
|
|
(#32675) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Kihegyeztem a keresztezési csúcsokat és megpatkoltam a vezetősíneket, lecseréltem a
kuplungokat.Nincs kisiklás, szerelvény szakadás.
(Ha van még rajtam kívül mazohista, aki rozsdás síneket és ócska kitérőket használ. )
Persze epekedünk Váltógyártó remekei után.)
|
|
(#32677) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#32671)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
A méretarány igazi kihívás, le a kalappal! S mi fog a síneken futni? |
(#32678) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#32677)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
|
(#32683) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
etwg: Nagyon ötletes megoldás! Egy dologra vigyázz, hogy túl erősen ne nyomd neki a csúcssínt a tősínnek, mert az állító talpfán felszakadhat a fólia!
piltdownman: A csúcs "hegyezésére" tk. nincs is szükség, hiszen itt a cuccok a nyomkarimán gördülnek végig. Ami használ, az a megpatkolt vezetősínek, és az is jó ötlet, hogy megtápláltad a középrészt. |
(#32685) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#32683)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2014 |
|
Persze, hogy vigyázni fogok. A válto még nincs felragasztva, és az állitó acéldrotba is lesz még egy hurok a puhitás céljából. A szervo maga mindössze 3 mm-t mozog (10 fokot) igy szinte kizárt, hogy károsodjon a válto. |
(#32721) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#32663)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
OK, gondolom ezek a külső/belső ív sugarai.
De az átszelési részeknél változó sugarúnak kell lennie, mert ha csak sima R310 és R353 körívet használsz, akkor így kéne kinéznie: |
|
(#32724) Frankye moderátori
válasza sany hozzászólására (#32691)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
A felhasználó kérésére a hozzászólás és válaszai eltávolítva. |
(#32725) csíkosháTTú válasza piltdownman hozzászólására (#32675)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Idézet: „Ha van még rajtam kívül mazohista, aki rozsdás síneket és ócska kitérőket használ.”
Van. |
|
(#32754) Gonda László hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Lassacskán alakulgat a váltóm.
Nem tökéletesen szépek a forrasztások, de nem is túl ronda.
Egyenesben már gördülékenyek a kocsik rajta... |
|
(#32755) Váltógyártó válasza Gonda László hozzászólására (#32754)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Ezt milyen rajz alapján csináltad?
Mert az eleje nem igazán hasonlít az én rajzomra! |
(#32758) Gonda László válasza Váltógyártó hozzászólására (#32755)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Laci! A te rajzaid alapján. Lehet, hogy a szög torzít. No meg a csúcssín elejénél több talpfa nincs a helyére forrasztva. De stimmel a rajzodhoz |
(#32760) Váltógyártó válasza Gonda László hozzászólására (#32758)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Akkor ezért volt furcsa, az első talpfákat hiányoltam! |
(#32762) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32721)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Igen, az átszelés ovális, de nem tudom mekkora |
(#32774) DZolTTán válasza baker6600 hozzászólására (#32762)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Ha te nem tudod, akkor ki tudja??
Úgy is kérdezhetném, hogy rajzoltad akkor? És lehet-e tudni, hogy az oválnak melyik a legkisebb íve?
Boccs, hogy bele okoskodom, de szerintem az én rajzomhoz képest (amin az átszelés nem ovál, hanem végig R310) mindenképpen szűkebb rádiuszaid vannak.
Az enyémen az átszelés jóval közelebb van a külső, R353-hoz, mint nálad, tehát számottevő különbségnek kell lenni a legkisebb ívben is.
Nehogy a sok munka végén derüljön ki, hogy csak iparvágánynak használható, rövid kocsikkal... |
(#32775) DZolTTán válasza DZolTTán hozzászólására (#32774)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Kicsit rajzolgattam ovál verzióban is. A legjobb megoldás amit találtam, mármint ahol a legszűkebb részen a lehető legnagyobb az ív, az R297-re jött ki. De itt is közelebb van az átszelés közepe a külső R353 ívhez, nálad viszont a belső R310 felé van inkább.
De lehet, hogy tévedek, és van még jobb megoldás is... |
|
(#32795) baker6600 válasza DZolTTán hozzászólására (#32775)
|
Válasz •
|
Ápr 30, 2014 |
|
Nem igazán értem, mi a problémád
Így néz ki, amit rajzoltam, nem végeztem különösebb számításokat, de nem hinném, hogy 310-nél kisebb ívet találnál benne. |
|
(#32805) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32795)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Pedig lehet, erre én sem gondoltam!
310mm ív akkor lenne a legkisebb, ha úgy lenne megrajzolva, ahogy Zoli pakolta össze a #32721 hsz.-ban. Így, hogy azt a kis egyenes szakaszt kvázi kivetted, és az ívet oválissá nyújtottad, így a külső kitérők belső íve valamivel kisebb lett, mint a belső ív.
Kimértem, a ROCO R5-R6 (542,8-604,4mm) geometriára rajzolt íves hózim legkisebb íve kb. 430mm! Itt azért ilyen nagy az eltérés, mert a szög csak 60 fok. |
(#32806) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32651)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Építgetem a FREMO-s váltók utolsó két darabját, két XVI-os kitérőt, és elkészült az újabb TT hármas váltó is. |
|
(#32807) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
És elkészültem az egyedi N-es íves kitérővel is. |
|
(#32808) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32805)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Na jó, ezt nem értem. Ha a körívet egy oldalon nyujtom, hogy keletkezhet kisebb ív? |
(#32812) etwg válasza baker6600 hozzászólására (#32808)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Mert különben soha nem találkoznának.
Ismered az iskolai alap axiomát. A párhuzamos vasuti sinek a végtelenben keresztezik egymást.... |
(#32813) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32808)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Egy kép többet mond száz szónál...
úgyhogy csináltam egy erősen torzított ábrát. A fekete a két ív, a kék vonal az a verzió, ahol a minimum ív egyezik a belső ívvel, a piros pedig az oválissal készített verzió. Jól látszik, hogy az ív kezdeténél milyen kicsi a sugár, és folyamatosan nő a másik végpontig. |
|
(#32815) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#32813)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Ha összekötöd a két találkozási pontot és annak a szakasznak megrajzolod a tengelyét majd a kisebbik iv metszéspontjába rajzolsz egy 90-# szögben egy vonalat ( # a kitérö szöge, legyen 15 fok, akkor 90-15=75 fok). Ahol ez az egyenes szeli a szakasz tengelyét megkapod az átmeneti iv középpontját. Igy milyen sugár jön ki? |
(#32816) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#32815)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Passz, ezt csak szemléltetésre rajzoltam, nem a valós méret, és eléggé torzított a dolog, hogy jobban látható legyen a lényeg. |
(#32826) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Sziasztok!
Régi síneket mivel lehet megtakarítani a kosztól és a kezdetleges rozsdától, hogy az áram átvitel jó legyen?
H0-ás fleischmann kalap és I profilú sínek.
Az I profilosok csak koszosak többnyire. |
(#32838) Váltógyártó válasza Luciferike hozzászólására (#32826)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Foltbenzinnel. |
(#32840) baker6600 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Tulajdonképpen elkészült, csak néhány vezetősín kell még, de elfogyott a forrasztóolaj.
Próbáltam 2 tengelyessel, 4 tengelyessel, szépen elgördülnek rajta. Megpróbáltam csapos csúcssín rögzítést, nem is olyan egyszerű, mint gondoltam. |
|
(#32841) Váltógyártó válasza baker6600 hozzászólására (#32840)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Idézet: „Megpróbáltam csapos csúcssín rögzítést, nem is olyan egyszerű, mint gondoltam.”
Ezen minek?
Amúgy állati jól néz ki! Ilyen aztán tényleg nincs senkinek, az tuti! |
(#32842) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Tillig H0 EW2 geometria: |
|
(#32843) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32841)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Hát hogy kipróbáljam, hogy kell csinálni. |
(#32844) baker6600 válasza Váltógyártó hozzászólására (#32842)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2014 |
|
Rám is vár még néhány ilyen, csak TT. Át kellene állni nagyüzemi termelésre . |
(#32869) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2014 |
|
Egy amerikai srác munkái:
|
|
(#32884) Gonda László válasza etwg hozzászólására (#32869)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
Azért nem semmi. egy csap körül forog a teljes csúcssín, így a szívnél sincs hézag. Ötletes megoldás, bár nem hiszem, hogy túlzottan valósághű... |
(#32891) Váltógyártó válasza Gonda László hozzászólására (#32884)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
Ez tk.ugyanaz a kialakítás, mint ami a régi Piko és Fuggert váltókon is van annak minden hátrányával és kevés előnyével együtt. |
(#32892) Gonda László válasza Váltógyártó hozzászólására (#32891)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
Hát, ugyanaz az elv, de teljesen nem ugyanaz. A forgócsapos megoldás igen, de itt az első és harmadik váltónál jól látszik, hogy a forgócsap középen van, s mindkét vége elfordul. Ahogy a csúcssín simul, a szívnél lévő rész is záródik. Vagyis ott sem lesz hézag. |
(#32893) etwg válasza Gonda László hozzászólására (#32884)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
Ugyanugy mint a nagyvasuton, ott is vannak hasonlo konstrukciok (HGV pályák).
Ugyanaz az elv, mint az én TT váltomon valamikor 1985 körüli évekböl. |
(#32905) Váltógyártó válasza Gonda László hozzászólására (#32892)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
Jajám! Én ezt benéztem!
Ez teljesen más, mint a Fugi kitérők! Ezek tk. mozgószíves (könyöksínes) kitérők, én meg azt hittem, hogy csak a csaptól mozognak. Nem néztem meg alaposan. Viszont az ilyen kitérőkön nem szokott vezetősín lenni, lévén nincs "ugrató" a szívdarabnál. |
(#32920) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
Mai unaloműző tevékenységem!
Az 1-es Villamos klubnak készül ez az egyedi kapcsolat. Az ív Roco R2, de helyhiány miatt szükség volt rá, hogy az ív már a külső vágánytól meglegyen, így nem volt elég az íves átszelés, kellett terveztem egy egyedi kitérőt is ezzel az ívvel. Miután az egyenes szakaszokon szembe forgalom lesz, ezért az átszelést a kettős keresztezésnél kell szigetelni, ezért van így megpatkolva. A szélső lemezeket a vágások után lehet, hogy le fogom forrasztani, de a középső marad. |
|
(#32921) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#32920)
|
Válasz •
|
Máj 3, 2014 |
|
|
|
(#32952) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#32842)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2014 |
|
Az miért van, hogy jobbról a 2. váltó csúcssínei le vannak forrasztva a középső, egymagában álló talpfára, a másik hármon meg nem? |
|
|
2024. Dec, 28. Szo 9:01:23 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|