|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#34099) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#34077)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
etwg ez a festés melyik stílushoz áll közel, melyik mozdony passzolna hozzá? (jó nekem az F2-A is .... )
|
|
(#34100) etwg válasza róbertke hozzászólására (#34099)
|
Válasz •
|
Jún 8, 2014 |
|
Ezek a dolgok számomra tul modernek, és nem követem nagyon az Amtrak történetét. Csak tippelni tudok a második balrol ( II korszak ) illik talán a leginkább. |
(#34132) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Ha jól nézem az NMRA szabványt, H0 -ban a legújabb űrszelvény méret szerint 62mm a minimális vágánytengely távolság? |
(#34135) etwg válasza róbertke hozzászólására (#34132)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
Nem tudom mit nézel, de a H0 ürszelvénye 48 mm széles, a nyiltvonali tengelytáv ebböl kifolyolag szintén 48 mm ( itt hiba van a szabványban, mert csak 46 mm-t ir ), az állomáson meg 52 mm ( mindig a min. ).
Az NMRA 3 csoportra osztja az ürszelvényt.
A régi mindössze 42 mm széles volt, majd ezt kibövitették 52 mm-re, a legujabb pályákra meg már 62 mm-t irnak elö.
|
(#34143) róbertke válasza etwg hozzászólására (#34135)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
A harmadik, a legújabb űrszelvény miatt írtam a 62mm tengelytávolságot! |
(#34150) etwg válasza róbertke hozzászólására (#34143)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2014 |
|
A nagyvasuton is sok minden változott ( helyük van böven ), valoszinü akárcsak Europában is, a nagyobb sebességek miatt ( meg a mégnagyobb vagonok is beleszolnak) bövitik az ürszelvényt. |
(#34357) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 13, 2014 |
|
Tegnap befutott ez a Tyco páros.
A hajtott mozdony egy kicsit le van pusztítva - valószínüleg őt használták csak - viszont a dummy jó állapotú. |
|
(#34773) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
|
(#34774) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Uraim!
A KATO sose' tudott rendes H0 modelleket építeni, vagy csak elfelejtette a hosszú idő alatt? |
(#34775) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34774)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Inkább az utobbi....
|
(#34779) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34775)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Az AMTRAK P42-esről jutott eszembe, most tettem bele dekódert. Ez a modell, legalábbis az elektronikája egy agyrém!
A modell DCC üzemre "előkészített", de ezt eléggé sajátosan értelmezik Japánban, legalábbis szerintem. Nem fotóztam, a gyár eléggé őszinte:
NEM652 by KATO
Nesze neked szabvány, ezek sem voltak ott, az fix, amikor erről volt szó...
A másik: nem tudom, hogy mennyire célravezető ma, 2014-ben ilyen kétmotoros modelleket építeni. Tiszta PIKO, cca. 1970-ből, csak jobb motorokkal. Mondjuk arról nem vagyok meggyőződve, hogy ezek a mikromotorok - kb ilyenek vannak az infra távvezérlős szobai helikopterekben is, csak ezek 12V-ról mennek - úgy 10 év múlva is forognak még... |
(#34784) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34779)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Motorjaik mindig a jobbak közé tartoztak, de sokszor az volt az érzésem, hogy egy favágo emigráns tervezte nekik a modelleket.
|
(#34793) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34784)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Na hát ez a motor nem. Egybe van öntve az egész, ebből lóg ki két drót, ha letörik esélyed nincs visszaforrasztani. Mivel ez egy olyan motor, hogy egy életre - mármint a motor rövid életére - össze van szerelve, megbontani minimum TNT-vel lehet, így... Jó, végül is szépen fut, de meddig? Hogy annyit nem fog kibírni, mint a jó öreg PIKO E44, az fix! |
(#34794) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34793)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Hát a minöségi motorok igen gyakran szenvednek abban, hogy szétszedhetetlenek ( nemcsak a Kato motorjai) . Bachmann stb. Life time garanciát ad, azaz nincs mit piszkálni a motoron legfeljebb cserélni.... |
(#34802) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34793)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Japánban nem is a kisgyerek "játszik" a vasútmodellel, de még a kamasz gyerek se ..... Azt a havi egy-két órát meg játszva kibírják ezek amennyit mennek. Inkább /hermetikus/ vitrinben töltik el modelléveiket .... |
(#34806) etwg válasza róbertke hozzászólására (#34802)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2014 |
|
Sajnos ez már nemcsak Japánban van igy. Tegnap is elmentem egy modultalira vagy 40 ember volt ott ( nem volt nyilvános). Csak a fiam képviselte <20 éves korosztályt s vagy 30-n a 40-böl a >60-t taposták.....
|
(#34833) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#34794)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2014 |
|
Idézet: „Bachmann stb. Life time garanciát ad, ...”
A KATO viszont nem. És ugye az említett Bachmann motorjai egy robosztus szerkezetek, ebben a Genesis-ben meg két aprócska motorka van. Na, ha ezeket megkínálja valaki egy nem egészen tisztességes DCC vezérlővel, akkor rövid idő alatt füst lesz a vége. (Jelentem a stabil 16V-t még bírják, de nem teszem le a nagyesküt, hogy egy olcsóbb vezérlővel már nem égnek le a tekercsei.) |
(#35052) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#34833)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2014 |
|
|
(#35080) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#35052)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2014 |
|
Még nem, de nem nagyon különbözhet egy mezei Bachmann-tól. |
(#35143) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
|
(#35146) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35143)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Szép!
Egy kicsit megtorpantam amikor az árát láttam. Amikor az utolso Athearn diesel mozdonyt vettem - igaz sem hang, sem DCC nem volt benne - alig 50 dolcsit kellett a pultra tenni......
Itt is ugy látszik az uj tulajnak a legföbb gondja az árak igazgatása volt.
Ha majd kedved lesz, fényképezd le a belsejét, hadd lássam mi változott a hajdani konstrukciohoz viszonyitva.
Amugy az Athearn konstrukciok nagyon beváltak, kivéve a hajdani szinter kerekeket, amiket késöbb NWSL kerékre cseréltem, soha semmi gond nem volt velük, a mozdonyok nagyon szépek (mégha a kezdetben nem is mindenhol mérethelyesek).
|
(#35148) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35146)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
|
(#35153) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35148)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Ha nem akarsz hangot meg DCC-t lehet, hogy egy százasért is a tied kehet...- csak keresgélni kell. |
(#35161) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35153)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Persze, az autószalonban is mézesmadzagként az adott típusból a full extrás kocsit mutogatják, nem az egyszerű "fapadost" ......
Én is az egyszerűbb "butább" változatra gondoltam, majd legfeljebb később Csíkos-mesterrel rakatok bele jó dübörgő Szergej v. Csörgő hangot ..... |
(#35164) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35153)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
35052 h.sz. -ban is egy ilyen "faék" modellről érdeklődtem Csíkos-Mesternél ...... |
(#35176) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35164)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Láttam, de már nagyon régen vettem diesel mozdonyt, igy már nem ismerem a maiakat. Ezért passzoltam a kérdést. |
(#35181) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35176)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Én meg már továbbképeztem magam, hogy mire megérkezik a Tyco-Amtrak mozdony, ne érjen felkészületlenül a burkolat alatti lelkivilága .... |
(#35183) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35181)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
A maiak már egészen másképp néznek ki (s mind majdnem egyforma. Nemtrégen egy Proto2000-s mozdony volt a kezemben. Azok már mind egy darab 2 fémöntvény közé foglalt mechanizmussal rendelkeznek.
A Tyco sem lesz más. |
(#35214) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35183)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2014 |
|
Fehér dobozos Bachmann és a Fekete dobozos Spektrum is az általad leírtaknak megfelelően néz ki .... |
(#35371) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2014 |
|
|
(#35375) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35371)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2014 |
|
A modell nem a nagy kicsinyitett mása..... ( csak a festés stimmel ).
|
(#35376) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2014 |
|
Kedves Modellező Barátaim!
Valamikor szó volt arról van-e, elérhető-e amerikai mozdony? Örömmel mutatom be a TT méretű 661-es JZ mozdonyomat. Másfél év alatt BR 130-as alapból saját gyártás és átalakítás a BTTB kör baráti segítségével, pl. géptéri ajtók réz maratása. Meghajtása MASHIMA motorral. |
|
(#35377) sunocske válasza M298 hozzászólására (#35376)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2014 |
|
Le a kalappal, ez valami elképesztően gyönyörű! |
(#35400) etwg válasza M298 hozzászólására (#35376)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2014 |
|
Szép! A kaszni miböl van?
|
(#35401) M298 válasza etwg hozzászólására (#35400)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2014 |
|
0,8 mm-es műanyag lemez, ráragasztott rézmaratott géptéri ajtók és szellőzők a mesterdarabon, majd az egész egy műgyantaöntvény. |
(#35410) etwg válasza M298 hozzászólására (#35401)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2014 |
|
|
(#35504) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2014 |
|
|
(#35515) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2014 |
|
|
(#35519) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#35515)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2014 |
|
Látod milyenek ezek az Amerikaiak..........még az ablakot is kispórolták..... |
(#35523) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#35519)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2014 |
|
Jobban hűlnek a mikromotorok ...... |
(#35641) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2014 |
|
|
(#35699) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
|
(#35701) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35699)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
|
(#35702) róbertke válasza etwg hozzászólására (#35701)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Ezért nem is terveztem magamnak se rejtett állomást, sem rejtett tárolót. Egyszerűen csak térközi közlekedéssel átsuhan a vonat ..... ))) |
(#35705) etwg válasza róbertke hozzászólására (#35702)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
Én meg beszereltem két kamerát a pulton 2 kis displayel, hogy lássam mi történik a hegy mélyében. |
(#35888) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 23, 2014 |
|
Megérkezett az "erőmű" !!!
|
|
(#36625) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
|
(#36627) etwg válasza róbertke hozzászólására (#36625)
|
Válasz •
|
Aug 17, 2014 |
|
Nicsak az elsö Ford drezina.... |
(#36650) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2014 |
|
|
(#36730) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 20, 2014 |
|
|
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 0:21:44 |
|
Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt |
|
|