Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       32/65    
(#35434) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#35430) Válasz Júl 9, 2014
Elkészültem a régi mozdonyokhoz beépíthető világításpanelekkel. LED-es és előre-hátra a megfelelő színnel világítanak. A hajtáscserét, készreszerelést a többi mozdonnyal együtt T. Gyuri csinálja. Ha készen lesz fel fogja tölteni és látható lesz a végeredmény.
Nagyon bízom ebben az optikai tuningban!
(#35442) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#35433) Válasz Júl 9, 2014
Ha ép a persely, netán nem excenteres műanyagbetét tartja a tengelyen, akkor igen.
Meg kell nézni, ki kell próbálni. Amúgy meg sokszor egyszerűbb cserélni, hisz mindenhez van alkatrész.
H0-ban sokkal árnyaltabb a helyzet.
(#35444) Fordítókorongos válasza masTTertape hozzászólására (#35428) Válasz Júl 9, 2014
Szia!

Azóta már egy kerékcserével megoldódott a dolog.
Köszönöm a felajánlást!
korongos
(#35456) masTTertape válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35444) Válasz Júl 10, 2014
Szia,
Rendben. Valószínűleg itt is ezt a megoldást választottuk volna.
MT
(#35535) Luciferike hozzászólása Válasz Júl 13, 2014
Sziasztok.

Ebből elméletileg lehet 3D-s nyomtatással kasznit készíttetni?

kocsi szekrény

mozdony
(#35536) Frankye válasza Luciferike hozzászólására (#35535) Válasz Júl 13, 2014
Természetesen nincs elvi akadálya, bár a színezést csak festéssel-matricázással lehet elérni, a nyomtatás ugyanis homogén (egyszínű) anyaggal történik.
(#35539) Luciferike válasza Frankye hozzászólására (#35536) Válasz Júl 13, 2014
Találtam színes 3D nyomtatást is készítő weboldalon hirdető céget. Csak ott a méretek szabnak határt.
(#35540) dani545 válasza Luciferike hozzászólására (#35535) Válasz Júl 13, 2014
Van rá esély, de ránézésre nem sok. Küldd el egy cégnek, az a biztos!
(#35550) Frankye válasza Luciferike hozzászólására (#35539) Válasz Júl 14, 2014
Na meg - gondolom - az ár...
(#35568) dani545 válasza Frankye hozzászólására (#35550) Válasz Júl 15, 2014
Ő került egy Szent Istvánba, és sok vele az utómunka.

1475943_6216...jpg
 
(#35570) Csukló válasza dani545 hozzászólására (#35568) Válasz Júl 15, 2014
Kicsit az az érzésem, hogy nem volt arányban az ár/érték....
(#35572) dani545 válasza Csukló hozzászólására (#35570) Válasz Júl 15, 2014
Sajnos. De máshol 20-30-40ezer forintért nyomtatták volna ki...
(#35575) BaTTka válasza dani545 hozzászólására (#35572) Válasz Júl 15, 2014
Ezért pénzt sem szabadott volna kérni. Szerintem.
(#35582) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#35572) Válasz Júl 15, 2014
Nyugi, az sem drága. Tőlem lenyúltak egy TT-s ilyen technikával készített öntőformát, az majdnem a duplája volt. Egyelőre én még nem láttam olyan mozdonykasznit, vagy kocsiszekrényt, ami ezzel a technikával jobb lenne egy tisztességes, vákumos műgyanta öntésnél.
(#35585) Csukló válasza dani545 hozzászólására (#35572) Válasz Júl 15, 2014
Egyik barátommal tervezzük, hogy majd CNC vel vágunk T5C5 elemeket és építőkészletet alkotunk magunknak....

Szerintem az 1000* jobb minőségű lesz, igaz nekem kel össze rakni de nem is kerül majd ennyibe!
(#35586) dani545 válasza Csukló hozzászólására (#35585) Válasz Júl 15, 2014
Mi az alap CAD modellt akarjuk áttervezni, és ahol Lacus117 csináltatta pl az MD készleteket, ott fröccsöntetni, de ehhez sok pénz kéne... Ellenben, ha megvan az első pár darab, és szép is, hajtást is akarunk alá csinálni, és sorozatban gyártani. Persze ez mind csak terv egyenlőre (lassan 2 éve...)

988231_58921...png

tatra.png
 
(#35588) Csukló válasza dani545 hozzászólására (#35586) Válasz Júl 15, 2014
Nekem a GANZ FAV a terv vagy már 15 éve......
(De nem adom fel!)

A hajtást érdemes Halling E1 vagy C1 hajtásból kialakítani mert megbízható és nem kell sokat dolgozni vele!
(#35597) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#35586) Válasz Júl 16, 2014
Az a baj, hogy az ilyen minőségő 3D nyomtatás létezik ugyan, de az ára a csillagos ég. Ugyanis nagyon sok utómunka van vele.
Amit elsőre betettél képet a kinyomtatott fehér modellről, az mindenre alkalmas lesz, csak nem arra, hogy öntőmintát vegyenek róla. Elsőre már a szélvédő kereteinek vékony része sem jó megoldás erre, mert azzal a technológiával azt nem lehet pontosan megcsinálni. Sajnos a 3D nyomtatás nem csodaszer...
(#35598) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Júl 16, 2014
Kicsit megtörném a3D nyomtatási folyamatot...

Egy régi PIKO vonatszett járt a műhelyben, benne egy PIKO BR95-ös gőzös, és 3db Schicht REKO kocsi. Digitális átépítés volt a feladat.
Képeken az egyik Schicht kocsi.

IMG_2085.JPG

IMG_2086.JPG
 
(#35604) BR95 hozzászólása Válasz Júl 16, 2014
Kiméra 1:

P7160020.JPG
 
(#35605) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35604) Válasz Júl 16, 2014
Kiméra 2:

P7160021.JPG
 
(#35606) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35605) Válasz Júl 16, 2014
Kiméra 3:

P7160023.JPG
 
(#35607) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35606) Válasz Júl 16, 2014
Együtt a család:

P7160018.JPG
 
(#35608) JZoli válasza BR95 hozzászólására (#35607) Válasz Júl 16, 2014
Csak irigyelni tudlak!
(#35609) BR95 válasza JZoli hozzászólására (#35608) Válasz Júl 16, 2014
Csak donor és elszántság kérdése...
BR56/86 alvázak, 3db BR56-os kazán, 1db startos BR92, 1db BR81 és 1db BR86 kasztni. Némi fúrás-faragás, ragasztás, festés és már kész is az egyedi flotta! A DR(G)-nél valószínűleg a BR93-as csoportban (93.64..) kaptak volna számot mint egyedi gyártású mozdonyok.
(#35693) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35609) Válasz Júl 18, 2014
És a maradékból alkotott "Ersatzschneepflug"


P7180003.JPG
 
(#35696) etwg válasza BR95 hozzászólására (#35693) Válasz Júl 18, 2014
(#36238) diginewl hozzászólása Válasz Aug 3, 2014
Forítókorongos!
Mielőtt átmoderálnak ide minket

Idézet:
„Jó fénye van a kocsivilágításodnak,én 3528-as
meleg fehéret szoktam használni.”
Pontosan ezt a led-et linkeltem én is! Az egyetlen baj vele, hogy NAGY! Nagyon lelóg/belóg. Van egy kisebb tesója, de az nem melegfehér, így azt a régi kocsikhoz annyira nem szeretem használni.

Idézet:
„A kerékérintkezést,hogy sikerült megoldanod?/quote]
Rugóbronz 0,3mm-es, csíkokra vágva. A kerekek felett pont volt gyárilag kivágva hely, így ott jönnek le. Pillanatragsztóval rögzítve.
Igyekeztem a nyomkarimára tenni a lemezt, ahol sikerült, ha nem akkor meg ippeg nyomja a kereket.

Idézet:
„Csinálj egy-két képet légyszíves az érintkezőkről és a panelról.
Kíváncsi vagyok,hogyan oldottad meg.”
Ok, este talán sikerül.

A többiek meg nem röhögnek ám, hogy egy ilyen amatőr itt osztja az észt!
(#36246) Luciferike hozzászólása Válasz Aug 3, 2014
Milyen szilikont ajánlotok öntőforma készítéséhez és milyen műgyantát után gyártáshoz amit Németországba is be lehet szerezni?
(#36251) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#36238) Válasz Aug 3, 2014
A képek.
A nyitott vagon felülről.
Középen a Graetz. Jobbra az áramgenerátor. Jobboldalt az ellenállás+dióda kombó a kondi töltéshez.
Középen jön fel a két sínbetáp (lakkozott réz). Szintén középen megy a WC-be a kondi.

Baloldalon van a két átforrasztás a LED oldalra. Ott sűrűbben menne a csíkok, hogy több variációban tudjam a ledeket forrasztani.

Sínérintkező: itt a kerék futófelületét tisztítja...

P8030222_.jpg

P8030223_.jpg
 
(#36256) TTomi válasza diginewl hozzászólására (#36238) Válasz Aug 3, 2014
Szia!
A következő világítás beszereléséhez ITT találsz kisebb ledeket is.
(#36290) Fordítókorongos válasza diginewl hozzászólására (#36251) Válasz Aug 4, 2014
Szia diginewl!
Kössz a világításszerelési ismertetőt és a képeket!
Ügyesen megcsináltad!

Én legutóbb egy Mávos személykocsiba szereltem
neon effektes világítást,ami egész jól sikerült.
Most viszont egy nagyon komoly poggyászkocsi tuningolásba kezdtem...
egyenlőre még titkos a dolog,de ha jól sikerül majd megmutatom nektek.
Jó modellezést!
(#36562) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Aug 14, 2014
Ma hozzákezdtem egy WUMM Ganz Ipari csuklós villamos digitális átépítéséhez. Fotózok, és teszem fel. Halling hajtás van alatta, elvileg ez jó is lenne. De az a legnagyobb baj ezzel a villamossal, hogy makettnek gyünyürű, és szerintem a gyártó ennek is szánta. Az, hogy modell lett belőle, szerintem csak púp volt a hátán, és sajna úgy is lett megcsinálva... Alapvető bajai vannak, de remélem meg lehet csinálni. Úgy kell kezdeni, hogy tapadást varázsolunk bele, mert a hajtott kerekek kb. a dupláját forogják annak, ami a mutatott haladási sebességhez szükséges, a hajtott forgóváz irányába. A másik irányba meg úgy a hatszorosát...
Nehéz szakma ez...
(#36564) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36562) Válasz Aug 14, 2014
Jó a sejtésed, nem tervezték hajtással.
(#36566) reszelozsir hozzászólása Válasz Aug 14, 2014
Valami elkezdődött. Életem első próbálkozása lesz, lassan fog haladni, de talán idén lesz belőle valami. Remélem... Képek "folyamatosan" lesznek az építésről.

DSCF0002.JPG
 
(#36567) róbertke válasza reszelozsir hozzászólására (#36566) Válasz Aug 14, 2014
Mk49 ?
(#36576) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#36564) Válasz Aug 15, 2014
OK, de azért arra nem számítottam, hogy az alváz önállóan nem gurulóképes, mert a hajtott részt a kaszni tartotta egyben, ráadásul szerencsétlenül volt lesúlyozva is. Azt észrevették, hogy nincs vonóereje, és tettek a motor fölé még egy ólomlemezt, ezzel növelve a tömegét. Azt viszont már nem vették észre, hogy így a hajtott forgóváz, ha összerakták a modellt, "ferdén áll" a sínen, és a nem hajtott rész alváza még meg is emeli egy kicsit, csökkentve a tapadást a kerekeken.
Jelenleg a kaszni részek le vannak szedve, a súlyozás ki van "egyenesítve", vagyis a hajott forgóváz már nem akad ki egyik oldalra, hanem szépen "libikókázik", és a komplett villamos alváza már gurul is, egyelőre analógban. 363mm sugarú ívebn szépen jön-megy, úgy is, hogy a teszt pályán egymás után van a balos és a jobbos ív, átvezető egyenes nélkül. Gyári állapotában a hajtott forgóváz felé ezen az íven kínlódott, ellenkező irányban meg is állt. Most szárad a festék, mert eredetiben az ólomsúlyok szépen virítottak, jelenleg már nem látszanak annyira (a Halling hajtás adott, annak a magasságát nem lehet csökkenteni), és nem fémszínűek, hanem matt feketék. Addig kitalálom a dekóder helyét, és azt, hogy lesz-e előkészítése egyáltalán, meg keresek neki belső világítást.
(#36578) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#36567) Válasz Aug 15, 2014
Az áramszedő és a bazi nagy hűtőrácsot elnézve, valamint reszelozsir kolléga hivatását tekintve, ez valami HÉV-es dízel (benzin?)-villamos mozdony lehet.
(#36579) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36576) Válasz Aug 15, 2014
Nem irigyellek Mester!
(#36580) Vova válasza sunocske hozzászólására (#36578) Válasz Aug 15, 2014
Hmmmmm... csak tipp:
Bővebben: Link
(#36581) sunocske válasza Vova hozzászólására (#36580) Válasz Aug 15, 2014
Hmmm... Közben találtam én is ezt-azt erről a csodabogárról. Viszont ez alapján ha jól sejtem, ennek nem is áramszedője, hanem áramadója van?
(#36582) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#36579) Válasz Aug 15, 2014
KÖssz!

Azóta már digiben is megy, megkapta a DCX52D dekóderét, és be van állítva a végsebessége is. Most jön a neheze, az orrán a világítás, azt még ki kell találnom, mert lyukasztani kell a rézlemezt a kész, festett kasznin...

(Kár, amúgy, mert a makett rendkívül szép, csak ki kellett volna kérni egy hozzáértő tanácsát ahhoz, hogy modell legyen belőle. A Halling hajtás az önmagában ugyan jó, de a kerekek átmérője nagy, és csalni kell az alvázon miatta. Meg amúgyis, sokkal jobb, és stabilabb lett volna, ha rézből lett volna CNC marva a hajtott rész alváza, meg lehetett volna nem Halling a hajtás, hanem pl. pmt - kb egy árban vannak - és nem lógott volna ki felfelé az oldal ablakokba motor teteje. De szerintem H0Totya álmában, bal kézzel is megcsinálná a hozzávaló igazit. Van fantázia benne, lehetne belőle egy "istanigazából, izzig-vérig magyar" modell, ami nagyon szép, és jó. Csak ki kell javítani a hibáit, nem is kerülne sokba.)
(#36583) Vova válasza sunocske hozzászólására (#36581) Válasz Aug 15, 2014
Tulajdonképpen (sőt... kifejezetten): igen!
És ma megint tanultam valamit, pedig sokat bújtam eme oldalakat:
"Ezek a mozdonyok lettek motorikusan a MÁV M 44-es szériájának a prototípusa."
(#36585) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36582) Válasz Aug 16, 2014
Még nincs késő szólni H0Totya úrnak ....
(#36587) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#36585) Válasz Aug 16, 2014
Na na mi van??? Figyelek ám.... Mibe akartok belekeverni??? Én mindenbe benne vagyok csak legyen rá időm....... Akár mind a két méretben lehet gondolkodni rajta..!!!!! Aki a rajzokat elkészíti vagy átküldi akkor "gyorsabb" egy kicsit a dolog...
(#36588) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#36581) Válasz Aug 16, 2014
Jól tippeltetek! Annyi a kiegészítés, hogy az áramot az áramszedőn kapta a vonatfűtéshez (mint a Bobó, vagy a Zetor), adni pedig oldalt adta.Bővebben: Link
Mindkét mozdony megvan még. A 43-as Szentendrén a múzeum mögött áll mióta felújították. Számomra érthetetlen emberi marhaság miatt nem került rá sem a pályaszáma, sem a szárnyaskerék. Lényegében félre van dobva. Csak halkan jegyzem meg, hogy üzemképesen került oda... Bővebben: Link
A 44-es Cinkotán van elég ramaty állapotban, motorikusan Ő a Bobók donorja, ép hengerfej már nem igen van a motorján...

DSCF0596.JPG
 
(#36592) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#36587) Válasz Aug 16, 2014
Ez az egyedi megoldás már gurul, és szépen. Előbb a WUMM-mal kéne beszélni, hogy a gyönyörű makettjéből egy kiváló modellt lehetne csinálni, megfelelő eszközökkel, és nem eszkábálással, meg töcskörészésekkel teletömve, egy rakás kényszermegoldással.
(#36595) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36592) Válasz Aug 16, 2014
Nno, kérem, a képek.
Az elsőn az ablakon kikandikáló Halling hajtás teteje, a rárakott (rosszul elhelyezett) ólomsúlyokkal.
A második (sajnos bemozdult, nem vettem észre, de talán látszik) a Halling hajtás rögzítése.
A harmadik: pillanatragasztó tartotta a kasznit az alvázon.

IMG_2093.JPG

IMG_2094.JPG

IMG_2095.JPG
 
(#36596) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36592) Válasz Aug 16, 2014
Itt az első képen a fixen rögzített ütköző, amitől természetesen nem lehet a kasznit leszerelni.
A másodikon a már egységesített alváz, ami mág szépen, megfelelő vonóerővel fut, a képen még analógban.

IMG_2096.JPG

IMG_2097.JPG
 
(#36599) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36596) Válasz Aug 16, 2014
Azok a fekete szögletes izék mik? Netán ülés imitációk lennének???
Lapozás       32/65    
Frissek
  2024. Nov, 28. Csü
23:25:48
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés