|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#35434) zsolesz74 válasza masTTertape hozzászólására (#35430)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2014 |
|
Elkészültem a régi mozdonyokhoz beépíthető világításpanelekkel. LED-es és előre-hátra a megfelelő színnel világítanak. A hajtáscserét, készreszerelést a többi mozdonnyal együtt T. Gyuri csinálja. Ha készen lesz fel fogja tölteni és látható lesz a végeredmény.
Nagyon bízom ebben az optikai tuningban! |
(#35442) masTTertape válasza zsolesz74 hozzászólására (#35433)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2014 |
|
Ha ép a persely, netán nem excenteres műanyagbetét tartja a tengelyen, akkor igen.
Meg kell nézni, ki kell próbálni. Amúgy meg sokszor egyszerűbb cserélni, hisz mindenhez van alkatrész.
H0-ban sokkal árnyaltabb a helyzet. |
(#35444) Fordítókorongos válasza masTTertape hozzászólására (#35428)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2014 |
|
Szia!
Azóta már egy kerékcserével megoldódott a dolog.
Köszönöm a felajánlást!
korongos |
(#35456) masTTertape válasza Fordítókorongos hozzászólására (#35444)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2014 |
|
Szia,
Rendben. Valószínűleg itt is ezt a megoldást választottuk volna.
MT |
(#35535) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
|
(#35536) Frankye válasza Luciferike hozzászólására (#35535)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
Természetesen nincs elvi akadálya, bár a színezést csak festéssel-matricázással lehet elérni, a nyomtatás ugyanis homogén (egyszínű) anyaggal történik. |
(#35539) Luciferike válasza Frankye hozzászólására (#35536)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
Találtam színes 3D nyomtatást is készítő weboldalon hirdető céget. Csak ott a méretek szabnak határt. |
(#35540) dani545 válasza Luciferike hozzászólására (#35535)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2014 |
|
Van rá esély, de ránézésre nem sok. Küldd el egy cégnek, az a biztos! |
(#35550) Frankye válasza Luciferike hozzászólására (#35539)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2014 |
|
Na meg - gondolom - az ár... |
(#35568) dani545 válasza Frankye hozzászólására (#35550)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Ő került egy Szent Istvánba, és sok vele az utómunka. |
|
(#35570) Csukló válasza dani545 hozzászólására (#35568)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Kicsit az az érzésem, hogy nem volt arányban az ár/érték....
|
(#35572) dani545 válasza Csukló hozzászólására (#35570)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Sajnos. De máshol 20-30-40ezer forintért nyomtatták volna ki... |
(#35575) BaTTka válasza dani545 hozzászólására (#35572)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Ezért pénzt sem szabadott volna kérni. Szerintem. |
(#35582) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#35572)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Nyugi, az sem drága. Tőlem lenyúltak egy TT-s ilyen technikával készített öntőformát, az majdnem a duplája volt. Egyelőre én még nem láttam olyan mozdonykasznit, vagy kocsiszekrényt, ami ezzel a technikával jobb lenne egy tisztességes, vákumos műgyanta öntésnél. |
(#35585) Csukló válasza dani545 hozzászólására (#35572)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Egyik barátommal tervezzük, hogy majd CNC vel vágunk T5C5 elemeket és építőkészletet alkotunk magunknak....
Szerintem az 1000* jobb minőségű lesz, igaz nekem kel össze rakni de nem is kerül majd ennyibe! |
(#35586) dani545 válasza Csukló hozzászólására (#35585)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Mi az alap CAD modellt akarjuk áttervezni, és ahol Lacus117 csináltatta pl az MD készleteket, ott fröccsöntetni, de ehhez sok pénz kéne... Ellenben, ha megvan az első pár darab, és szép is, hajtást is akarunk alá csinálni, és sorozatban gyártani. Persze ez mind csak terv egyenlőre (lassan 2 éve...) |
|
(#35588) Csukló válasza dani545 hozzászólására (#35586)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2014 |
|
Nekem a GANZ FAV a terv vagy már 15 éve......
(De nem adom fel!)
A hajtást érdemes Halling E1 vagy C1 hajtásból kialakítani mert megbízható és nem kell sokat dolgozni vele! |
(#35597) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#35586)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Az a baj, hogy az ilyen minőségő 3D nyomtatás létezik ugyan, de az ára a csillagos ég. Ugyanis nagyon sok utómunka van vele.
Amit elsőre betettél képet a kinyomtatott fehér modellről, az mindenre alkalmas lesz, csak nem arra, hogy öntőmintát vegyenek róla. Elsőre már a szélvédő kereteinek vékony része sem jó megoldás erre, mert azzal a technológiával azt nem lehet pontosan megcsinálni. Sajnos a 3D nyomtatás nem csodaszer... |
(#35598) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Kicsit megtörném a3D nyomtatási folyamatot...
Egy régi PIKO vonatszett járt a műhelyben, benne egy PIKO BR95-ös gőzös, és 3db Schicht REKO kocsi. Digitális átépítés volt a feladat.
Képeken az egyik Schicht kocsi.
|
|
(#35604) BR95 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Kiméra 1:
|
|
(#35605) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35604)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Kiméra 2:
|
|
(#35606) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35605)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Kiméra 3:
|
|
(#35607) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35606)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Együtt a család:
|
|
(#35608) JZoli válasza BR95 hozzászólására (#35607)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Csak irigyelni tudlak! |
(#35609) BR95 válasza JZoli hozzászólására (#35608)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2014 |
|
Csak donor és elszántság kérdése...
BR56/86 alvázak, 3db BR56-os kazán, 1db startos BR92, 1db BR81 és 1db BR86 kasztni. Némi fúrás-faragás, ragasztás, festés és már kész is az egyedi flotta! A DR(G)-nél valószínűleg a BR93-as csoportban (93.64..) kaptak volna számot mint egyedi gyártású mozdonyok. |
(#35693) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#35609)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
És a maradékból alkotott "Ersatzschneepflug"
|
|
(#35696) etwg válasza BR95 hozzászólására (#35693)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2014 |
|
|
(#36238) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Forítókorongos!
Mielőtt átmoderálnak ide minket
Idézet: „Jó fénye van a kocsivilágításodnak,én 3528-as
meleg fehéret szoktam használni.”
Pontosan ezt a led-et linkeltem én is! Az egyetlen baj vele, hogy NAGY! Nagyon lelóg/belóg. Van egy kisebb tesója, de az nem melegfehér, így azt a régi kocsikhoz annyira nem szeretem használni.
Idézet: „A kerékérintkezést,hogy sikerült megoldanod?/quote]
Rugóbronz 0,3mm-es, csíkokra vágva. A kerekek felett pont volt gyárilag kivágva hely, így ott jönnek le. Pillanatragsztóval rögzítve.
Igyekeztem a nyomkarimára tenni a lemezt, ahol sikerült, ha nem akkor meg ippeg nyomja a kereket.
Idézet: „Csinálj egy-két képet légyszíves az érintkezőkről és a panelról.
Kíváncsi vagyok,hogyan oldottad meg.”
Ok, este talán sikerül.
A többiek meg nem röhögnek ám, hogy egy ilyen amatőr itt osztja az észt!
|
(#36246) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Milyen szilikont ajánlotok öntőforma készítéséhez és milyen műgyantát után gyártáshoz amit Németországba is be lehet szerezni? |
(#36251) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#36238)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
A képek.
A nyitott vagon felülről.
Középen a Graetz. Jobbra az áramgenerátor. Jobboldalt az ellenállás+dióda kombó a kondi töltéshez.
Középen jön fel a két sínbetáp (lakkozott réz). Szintén középen megy a WC-be a kondi.
Baloldalon van a két átforrasztás a LED oldalra. Ott sűrűbben menne a csíkok, hogy több variációban tudjam a ledeket forrasztani.
Sínérintkező: itt a kerék futófelületét tisztítja...
|
|
(#36256) TTomi válasza diginewl hozzászólására (#36238)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2014 |
|
Szia!
A következő világítás beszereléséhez ITT találsz kisebb ledeket is. |
(#36290) Fordítókorongos válasza diginewl hozzászólására (#36251)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2014 |
|
Szia diginewl!
Kössz a világításszerelési ismertetőt és a képeket!
Ügyesen megcsináltad!
Én legutóbb egy Mávos személykocsiba szereltem
neon effektes világítást,ami egész jól sikerült.
Most viszont egy nagyon komoly poggyászkocsi tuningolásba kezdtem...
egyenlőre még titkos a dolog,de ha jól sikerül majd megmutatom nektek.
Jó modellezést! |
(#36562) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Ma hozzákezdtem egy WUMM Ganz Ipari csuklós villamos digitális átépítéséhez. Fotózok, és teszem fel. Halling hajtás van alatta, elvileg ez jó is lenne. De az a legnagyobb baj ezzel a villamossal, hogy makettnek gyünyürű, és szerintem a gyártó ennek is szánta. Az, hogy modell lett belőle, szerintem csak púp volt a hátán, és sajna úgy is lett megcsinálva... Alapvető bajai vannak, de remélem meg lehet csinálni. Úgy kell kezdeni, hogy tapadást varázsolunk bele, mert a hajtott kerekek kb. a dupláját forogják annak, ami a mutatott haladási sebességhez szükséges, a hajtott forgóváz irányába. A másik irányba meg úgy a hatszorosát...
Nehéz szakma ez... |
(#36564) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36562)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Jó a sejtésed, nem tervezték hajtással. |
(#36566) reszelozsir hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Valami elkezdődött. Életem első próbálkozása lesz, lassan fog haladni, de talán idén lesz belőle valami. Remélem... Képek "folyamatosan" lesznek az építésről. |
|
(#36567) róbertke válasza reszelozsir hozzászólására (#36566)
|
Válasz •
|
Aug 14, 2014 |
|
Mk49 ? |
(#36576) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#36564)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
OK, de azért arra nem számítottam, hogy az alváz önállóan nem gurulóképes, mert a hajtott részt a kaszni tartotta egyben, ráadásul szerencsétlenül volt lesúlyozva is. Azt észrevették, hogy nincs vonóereje, és tettek a motor fölé még egy ólomlemezt, ezzel növelve a tömegét. Azt viszont már nem vették észre, hogy így a hajtott forgóváz, ha összerakták a modellt, "ferdén áll" a sínen, és a nem hajtott rész alváza még meg is emeli egy kicsit, csökkentve a tapadást a kerekeken.
Jelenleg a kaszni részek le vannak szedve, a súlyozás ki van "egyenesítve", vagyis a hajott forgóváz már nem akad ki egyik oldalra, hanem szépen "libikókázik", és a komplett villamos alváza már gurul is, egyelőre analógban. 363mm sugarú ívebn szépen jön-megy, úgy is, hogy a teszt pályán egymás után van a balos és a jobbos ív, átvezető egyenes nélkül. Gyári állapotában a hajtott forgóváz felé ezen az íven kínlódott, ellenkező irányban meg is állt. Most szárad a festék, mert eredetiben az ólomsúlyok szépen virítottak, jelenleg már nem látszanak annyira (a Halling hajtás adott, annak a magasságát nem lehet csökkenteni), és nem fémszínűek, hanem matt feketék. Addig kitalálom a dekóder helyét, és azt, hogy lesz-e előkészítése egyáltalán, meg keresek neki belső világítást. |
(#36578) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#36567)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
Az áramszedő és a bazi nagy hűtőrácsot elnézve, valamint reszelozsir kolléga hivatását tekintve, ez valami HÉV-es dízel (benzin?)-villamos mozdony lehet. |
(#36579) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36576)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
Nem irigyellek Mester! |
(#36580) Vova válasza sunocske hozzászólására (#36578)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
|
(#36581) sunocske válasza Vova hozzászólására (#36580)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
Hmmm... Közben találtam én is ezt-azt erről a csodabogárról. Viszont ez alapján ha jól sejtem, ennek nem is áramszedője, hanem áram adója van? |
(#36582) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#36579)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
KÖssz!
Azóta már digiben is megy, megkapta a DCX52D dekóderét, és be van állítva a végsebessége is. Most jön a neheze, az orrán a világítás, azt még ki kell találnom, mert lyukasztani kell a rézlemezt a kész, festett kasznin...
(Kár, amúgy, mert a makett rendkívül szép, csak ki kellett volna kérni egy hozzáértő tanácsát ahhoz, hogy modell legyen belőle. A Halling hajtás az önmagában ugyan jó, de a kerekek átmérője nagy, és csalni kell az alvázon miatta. Meg amúgyis, sokkal jobb, és stabilabb lett volna, ha rézből lett volna CNC marva a hajtott rész alváza, meg lehetett volna nem Halling a hajtás, hanem pl. pmt - kb egy árban vannak - és nem lógott volna ki felfelé az oldal ablakokba motor teteje. De szerintem H0Totya álmában, bal kézzel is megcsinálná a hozzávaló igazit. Van fantázia benne, lehetne belőle egy "istanigazából, izzig-vérig magyar" modell, ami nagyon szép, és jó. Csak ki kell javítani a hibáit, nem is kerülne sokba.) |
(#36583) Vova válasza sunocske hozzászólására (#36581)
|
Válasz •
|
Aug 15, 2014 |
|
Tulajdonképpen (sőt... kifejezetten): igen!
És ma megint tanultam valamit, pedig sokat bújtam eme oldalakat:
"Ezek a mozdonyok lettek motorikusan a MÁV M 44-es szériájának a prototípusa." |
(#36585) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36582)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Még nincs késő szólni H0Totya úrnak .... |
(#36587) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#36585)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
|
(#36588) reszelozsir válasza sunocske hozzászólására (#36581)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Jól tippeltetek! Annyi a kiegészítés, hogy az áramot az áramszedőn kapta a vonatfűtéshez (mint a Bobó, vagy a Zetor), adni pedig oldalt adta. Bővebben: Link
Mindkét mozdony megvan még. A 43-as Szentendrén a múzeum mögött áll mióta felújították. Számomra érthetetlen emberi marhaság miatt nem került rá sem a pályaszáma, sem a szárnyaskerék. Lényegében félre van dobva. Csak halkan jegyzem meg, hogy üzemképesen került oda... Bővebben: Link
A 44-es Cinkotán van elég ramaty állapotban, motorikusan Ő a Bobók donorja, ép hengerfej már nem igen van a motorján... |
|
(#36592) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#36587)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Ez az egyedi megoldás már gurul, és szépen. Előbb a WUMM-mal kéne beszélni, hogy a gyönyörű makettjéből egy kiváló modellt lehetne csinálni, megfelelő eszközökkel, és nem eszkábálással, meg töcskörészésekkel teletömve, egy rakás kényszermegoldással. |
(#36595) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36592)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Nno, kérem, a képek.
Az elsőn az ablakon kikandikáló Halling hajtás teteje, a rárakott (rosszul elhelyezett) ólomsúlyokkal.
A második (sajnos bemozdult, nem vettem észre, de talán látszik) a Halling hajtás rögzítése.
A harmadik: pillanatragasztó tartotta a kasznit az alvázon. |
|
(#36596) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36592)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Itt az első képen a fixen rögzített ütköző, amitől természetesen nem lehet a kasznit leszerelni.
A másodikon a már egységesített alváz, ami mág szépen, megfelelő vonóerővel fut, a képen még analógban. |
|
(#36599) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36596)
|
Válasz •
|
Aug 16, 2014 |
|
Azok a fekete szögletes izék mik? Netán ülés imitációk lennének??? |
|
|
2024. Nov, 28. Csü 23:54:51 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|