|
TT pálya az ágy alatt
|
Témaindító: HarciSün, idő: Dec 16, 2012
Témakörök:
|
|
(#32504) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#32502)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2014 |
|
Egészen jol néz ki!
|
(#32742) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Épülget a kapcsolópult...
(telefonos képek, bocsi a minőségért!)
A vágányzat rajzát kinyomtattam hőálló fóliára és rávasaltam a falapra mint amikor nyáklapot készít az ember. Persze ezzel a módszerrel inkább csak megjelölni lehet a vágányzat helyét, utána filccel ki is kellett húzni.
Ahhoz, hogy ne maszatolódjon el a rajzolat kellene valami átlátszó lakk ami megvédi az ember tapogatásától - valami ötlet?
|
|
(#32743) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#32742)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Ráragasztol egy olcso átlátszo öntapados foliát (papirbolt, füzetvédönek árulják). |
(#32745) JZoli válasza HarciSün hozzászólására (#32742)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2014 |
|
Én előlapokat szoktam ezzel a módszerrel készíteni, mostanában újításként a kinyomtatás után laminálom, és csak utána húzom le a lapot a hordozóról, így már felragasztás után azonnal rajta is van a védőréteg! Igaz az öntapadós fólia is jó megoldás, főleg ez a "füzetes típus". |
(#33956) Frankye moderátori
válasza piltdownman hozzászólására (#33955)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2014 |
|
|
(#36668) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2014 |
|
Hosszú kihagyás után ismét életjelt adnék magamról.
Az "asztal" azóta bekerült az ágyba és tökéletesen be is fért.
Egyenlőre szerkezetkész, azaz a vágányok rögzítve de ágyazat még erősen hiányos. A váltókból csak 8 működik (4 conrad-os 4 szervó vezérléssel) Most épp a hegység készítése zajlik aminek a közepén ott a merevítő amire az ágy csukódik. Szerencsére a stabilitással nincs gond, hetek óta remekül alszunk felette...
A kép minőségéért elnézést... |
|
(#36686) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36680)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
"ha csak alszunk felette" - mármint mi ketten Csíkos?!?! Na de kérem, ennek a gondolatát is maximálisan elutasítom...
Ebből a szempontból nagyon régimódi vagyok, hagyományos értékekkel: én a feleségemmel szoktam felette aludni! Is... (és a feleségem nőnemű, és annak is született - manapság ezt is hozzá kell tenni)
De ez egy a modellezéstől igencsak messze lévő téma amit nem firtatnék. Legyen elég annyi, hogy statikus és dinamikus terhelésnek is alá lett vetve a konstrukció és tökéletesen stabil maradt.
Az elhelyezés tehát bevált. Van is vasutam és az egy négyzetcentit sem foglal el pluszban a lakásból. |
(#36687) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#36686)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Rosszul fogalmaztam! "Ha csak alszotok felette..." lett volna helyes. Amúgyis, hívő keresztény, és nős ember vagyok két gyerkőccel... |
(#36689) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36687)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
A világtörténelem folyamán sokszor bebizonyosodott már, hogy mire képesek a "hívő keresztények" (vagy akár más vallásúak is)! |
(#36694) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#36689)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Hmmm. Ebbe talán ne menjünk bele! Nem szeretnék megbántani egyetlen, vallásilag elkötelezett embert sem, no és ez sem az a fórum, ahol ennek kellene lennie. Ettől függetlenül egyetértek a leírtakkal, és nem csak a Tiéddel...
Süni: Remek lett, csak így tovább! |
(#36713) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#36686)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Én csak egyre lennék kíváncsi: - Ha hajnalok hajnalán, de maradjunk egy vasárnap délutáni szieszta idejénél, neked eszedbe jutna, hogy vasutaznál egy kicsit, na ezt miként oldanád meg? Ja, asszony az ágyon jóízűen szunyókál .... |
(#36714) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#36713)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Nyilván ebben az esetben sehogy. Sőt, ha éjjel nem tudok aludni akkor sem keltem fel az asszonyt hogy menjen át a kanapéra csak mert én vonatoznék egyet.
Viszont egy 200x150-es hagyományos asztal sem fért volna el úgy, hogy az ne zavarja a mindennapi életvitelt. Volt majdnem ekkora asztalom ugyan ebben a szobában - el is foglalta majd a fele szobát. Ebből jött az, hogy inkább megépítem ezt az ágyba rejtett változatot és lesz egy normális hálószobánk. (lényegesen több időt töltök a mindennapokban alvással mint amennyit a vasútra tudok szánni)
Ráadásul egy épülőben lévő asztal nem túl szép látvány, így viszont nincs szem előtt. Csak annak mutatom meg akinek akarom. |
(#36716) enamessias válasza HarciSün hozzászólására (#36714)
|
Válasz •
|
Aug 19, 2014 |
|
Szerintem is remek ötlet az "asztal" elhelyezése! Nekem nagyon tetszik. Ezek után senki ne mondja azt, hogy ő nem tud ezzel a hobbival foglalkozni, mert például panelban lakik. Itt a példa, hogy lehet helyet találni! |
(#37053) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Némi haladás terepépítés ügyben.
Beszereztem egy kis olajtárolót, ami az állomásból kiágazó iparvágány végéhez fog kerülni. Az egész körbe lesz kerítve.
A peron is készülget. Nem vagyok tökéletesen elégedett mert ez viacolor mintájú dekorlap amit ha világosabbra hagyok akkor nagyon látszanak az illesztések (6db-ból van) így viszont elég sötét a színe.
A terv kétoldalt piros sávos modern peron lenne, de még nem tudom hogy hogyan...
A hegy és az út nagyjából elkészült, most jön a "gazozás" (fű, fa bokor)
Itt tartok most
|
|
(#37054) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Még két képecske...
Az állomásépület a külső oldalon lesz. Túl sok hely nincs, és ez egyébként is egy kicsi állomás, így erre az épületre gondoltam:
Állomásfőnökség |
|
(#37058) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37054)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Esetleg nézd még meg a Auhagen "Hagenau" állomását is. Csak a raktárat ne építsd fel mellé, az jó lehet máshol is. |
(#37059) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37058)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Az ötlet nem rossz! Egyedül az a bajom vele, hogy a felső rész nagyon "németes", én meg próbálnék magyar irányba menni.
De a raktár valóban felhasználható lenne máshol is... |
(#37060) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37059)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Ugyanez a konfiguráció, csak a 13 231 "Altmittweida"? Persze raktár nélkül. |
(#37061) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37053)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Úgyis patinálni kell, a túl nagy réseket tűntesd el valami glettelő anyaggal, persze nagyon vékonyan. Utána meg festeni kell, de amúgyis. Ugyan nem peron, hanem egy fűtőház, de talán látszik, hogy mire gondoltam: |
|
(#37062) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37060)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Altmittweida-nak nincs raktára, inkább valami lakóháznak tűnik a mellette lévő rész. De lehet, hogy az egyben be is férne... Tényleg nem rossz ötlet!
Patinázni még nem mertem a kőolajtárolót sem, van rá valahol valami leírás? |
(#37066) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37062)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Amit a képeimen látsz, az kutya közönséges vízfesték, szárazecsetelve. |
|
(#37067) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37066)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
És egyféle színt használtok (pl feketét) vagy többfélét össze-vissza?? |
(#37068) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37067)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Ahogy a hely megkívánja. |
|
(#37077) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37054)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Nem a legjobb fotó, de azért látszik az állomásfőnökség épületének bővítése:
|
|
(#37078) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#37077)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
És a kisebbik:
|
|
(#37100) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#37078)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Ezt a bővítést Te követted el? Egyébként jól néz ki!
Én közben barátkozom Csíkos által ajánlott Altmittweida állomásépületével. |
|
(#37101) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37100)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Igen én követtem el. |
(#37105) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#37101)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
És ha nem vagyok indiszkrét miből termelted ki az anyagot hozzá, hogyan készült? Vettél több ilyen épületet és abból szabtad át vagy..? |
(#37109) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37105)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
A kisebbik két komplett épület, a tetőt Auhagen lapból vágtam ki. Tulajdonképpen az egyik épület rövidebbik falát hagytam ki és rátoltam a másik hosszabbik falára, középvonalban. Kicsi reszelés, ragasztás és kész is az egyedi állomásépület.
A nagyobbik 3 épület, a tető itt is lapokból lett kivágva, ez volt az első próba, de ez még egy nagyobb asztalhoz lett szánva, ami végül is nem készült el. A technika itt kicsit más, a két szélső épület komplett a középsőnek csak a két rövidebbik oldala lett "közéjük" (tkp. rájuk) toldva. |
(#37110) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#37109)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Nagyon jól néz ki, gratulálok!
Mondjuk 2 vagy 3db ilyen épület nem feltétlenül költséghatékony - de valóban egyedi és nagyon pofás! |
(#37114) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37110)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
A gyári épületek nem tetszettek. Túl... konfekció... A költségek meg oszlottak időben, mert nem egyszerre vettem meg őket. Aztán már csak bátorság kellett a sniccer használatbavételéhez... |
(#39745) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Épül az új közúti hidacska a kihúzóvágány felett,
Hurkapálca pillérek, kábelkötözőből levágott ív. Kerül rá még kartonlap és gipsz. |
|
(#39746) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#39745)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Nem rossz!
|
(#39753) Frankye válasza etwg hozzászólására (#39746)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Bizony nem! |
(#39849) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#39753)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2014 |
|
És lefestve...
|
|
(#39856) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#39849)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
De kár, hogy életlen a kép, mert nagyon jól néz ki! |
(#39860) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#39856)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Az életlen kép legalább elfedi a kis hibákat Egyébként ha megkapja a növényzetet majd csinálok normális fényképezővel is képet.
A vasúti átjáróval szenvedek kicsit. YouTube videókról lelesve úgy csináltam, hogy az egészet kiöntöttem gipszből, majd a sínek mentén belül egy műanyagdarabbal kihúztam a nyomkarimának a helyet. Többszöri csiszolás és kapargálás után ott tartok, hogy a képen látható Tillig M62 hibátlanul átmegy felette, de pl a régi BTTB Nohab nem. Annak nagyobb a nyomkarimája? |
(#39862) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#39860)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
A nyomkarima is más, meg az alja jobban lelog a sinkorona felé, igy az átjáro semmiképp nem lehet magasabb a sinkoronától.
Ez a gipszes kiöntés viszont nem ajánlott - macerás, pontatlan stb. Egyszerübb bevágni egy karton-, vagy mintás sztirollapot a sinek közé, kiprobálni és csak utánna ráragasztani a talpfákra. |
(#39864) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#39862)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Igen, korábban is így csináltam, abban reménykedtem hogy kiöntve szebb lesz. De úgy néz ki annyit kell csiszolni, hogy elég nagy hely kell a sín mellett - szóval nem lesz valósághűbb a hézag így sem, főleg ívben.
A vasúti hídnál a terelősínnel is így jártam: hiába ragasztottam pontosan a talpfára, a Nohab alja fennakadt. |
(#39870) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#39864)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Ilyen dolgokra jobb az egy fokkal kisebb sin (pl. a TT-hez egy N-es sinszál). Az néhány tized milliméterrel alacsonyabb igy kizárt, hogy azon fennakadjon valami. Kinézésre meg észrevehetetlen a különbség. |
(#39871) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#39870)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Ez nagyon jó ötlet! (TT-sként eszembe sem jutott hogy van kisebb sín is...)
Akkor az átjáróknál is gond lehet 2mm-es sztirollal, jobb eleve 1,5mm-est beszerezni ezek szerint. |
(#39874) reszelozsir válasza HarciSün hozzászólására (#39871)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Nagyon jó lett a híd
Az átjárónál azért is érdemes az 1,5-ös lap, mert ha kengyeles kuplungot használsz, és az valamiért jobban lelóg, akkor szétakadhat. |
(#39877) HarciSün válasza reszelozsir hozzászólására (#39874)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Köszi, de inkább csak: "ahhoz képest, hogy én csináltam jó lett"
Tulképp mennyi helyet kell hagyni az átjáróknál a sín és a betét között? (próbálgatás vagy van rá valami érték?" |
(#39937) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2014 |
|
Beszereztem végre egy Faller olajkutat. Sajnos H0-ás így picit nagy de sajna a méretünkben nem létezik. Egy elektronikától megszabadított és 360 fokos forgásra átalakított szervó hajtja 1V-ról. Kegyetlen hangja van az áttételeknek de legalább működik...
A videó borzasztó rossz minőségű, épp csak a mozgás szemléltetése végett tettem fel. |
|
(#39939) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2014 |
|
Szundihely legendája
Szundihely egy képzeletbeli piciny hegyi település Magyarországon. Túl sok említést nem tartalmaznak róla a történelemkönyvek, az itt élő pár ember leginkább fakitermelésből és vadászatból tartotta fent magát, míg a 60-as években olajat nem fedeztek fel a térségben. A próbafúrások után kis kitermelő telep épült a hegyekben mely saját vasutat és állomást is kapott. A forgalom nagy részét a kőolajszállítmányok, és a kitermeléssel kapcsolatos áruszállítás adja rövid tehervonatok formájában. A személyszállításról egyetlen, a környék településein áthaladó, majd a fővárosba induló sebesvonat gondoskodik.
Az állomástól nem messze, a Krisztás hegy lábánál található a Szundi-tó is, ami a környék legfontosabb vízbázisa a vadvilág számára, emellett az itt lakók szokták nyaranta (illegális) fürdőzésre és horgászatra használni. A tó partján található a 70-es években épült vállalati üdülő kis nyaralója is.
A 60-as években itt létesült vasútvonal nem sokat fejlődött az évek során. Villamosítatlan, egyvágányos mellékvonal, a Krisztás hegyen áthaladó alagutakkal. Az állomás 3 átmenő és összesen 4 csonkavágánnyal rendelkezik, melyből az egyik a telepre létesített iparvasút vágánya, ahol a kőolaj töltése zajlik az ide érkező üres tartályvagonokba.
|
(#39940) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#39939)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2014 |
|
Szunddihely = Szendehely?
Nekem nagyon tetszik ez a működő olajkút, Zalában - ahol boldogult édesanyámék éltek - több ilyen is működik (kísértetiesen hasonló helyen, mint a leírásban szerepel... ). |
(#39941) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#39940)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2014 |
|
Szundihely mert az ágy alatt van és ott szoktunk aludni Krisztás hegy a feleségem után akit az unokahúgom hívott Krisztásnak kiskorában - nekem meg a dombok szoktak Róla beugrani - kitudja miért
Amikor Egerbe mentünk kirándulni, az odafelé vezető úton van egy ilyen MOL-os olajkút ami látszik a főútról, én ott láttam működni. |
(#39946) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#39940)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2014 |
|
Az egyik ismerősömnek van is egy ilyen olajkútja, igaz, már kiapadt (eleve így vette, pusztán azért, mert megtetszett neki) |
(#39947) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#39946)
|
Válasz •
|
Dec 1, 2014 |
|
Valóban szép szerkezet szó se róla, meg is értem az ismerősödet
És ahogy nézegettem a méretük is különböző ezeknek a himbáknak - szóval a H0-ás kutam sem tűnik így annyira aránytalannak. Viszont az átalakított szervós meghajtásnak tényleg kegyetlen hangja van így járatva, erre ki kellene valami lényegesen halkabb megoldást találni. |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 19:11:33 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|