Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT pálya az ágy alatt
TT pálya az ágy alatt
Témaindító: HarciSün, idő: Dec 16, 2012
Témakörök:

Lapozás       9/20    
(#32504) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#32502) Válasz Ápr 23, 2014
Egészen jol néz ki!

(#32742) HarciSün hozzászólása Válasz Ápr 29, 2014
Épülget a kapcsolópult...
(telefonos képek, bocsi a minőségért!)

A vágányzat rajzát kinyomtattam hőálló fóliára és rávasaltam a falapra mint amikor nyáklapot készít az ember. Persze ezzel a módszerrel inkább csak megjelölni lehet a vágányzat helyét, utána filccel ki is kellett húzni.

Ahhoz, hogy ne maszatolódjon el a rajzolat kellene valami átlátszó lakk ami megvédi az ember tapogatásától - valami ötlet?

Fényk.0035.jpg

Fényk.0036.jpg
 
(#32743) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#32742) Válasz Ápr 29, 2014
Ráragasztol egy olcso átlátszo öntapados foliát (papirbolt, füzetvédönek árulják).
(#32745) JZoli válasza HarciSün hozzászólására (#32742) Válasz Ápr 29, 2014
Én előlapokat szoktam ezzel a módszerrel készíteni, mostanában újításként a kinyomtatás után laminálom, és csak utána húzom le a lapot a hordozóról, így már felragasztás után azonnal rajta is van a védőréteg! Igaz az öntapadós fólia is jó megoldás, főleg ez a "füzetes típus".
(#33956) Frankye moderátori válasza piltdownman hozzászólására (#33955) Válasz Jún 3, 2014
Kérésre a beszélgetés áthelyezve a Terepasztal vezérlés és elektronika c. topicba.
(#36668) HarciSün hozzászólása Válasz Aug 18, 2014
Hosszú kihagyás után ismét életjelt adnék magamról.

Az "asztal" azóta bekerült az ágyba és tökéletesen be is fért.

Egyenlőre szerkezetkész, azaz a vágányok rögzítve de ágyazat még erősen hiányos. A váltókból csak 8 működik (4 conrad-os 4 szervó vezérléssel) Most épp a hegység készítése zajlik aminek a közepén ott a merevítő amire az ágy csukódik. Szerencsére a stabilitással nincs gond, hetek óta remekül alszunk felette...

A kép minőségéért elnézést...

ágy-tereapas...jpg
 
(#36680) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#36668) Válasz Aug 19, 2014
Idézet:
„Szerencsére a stabilitással nincs gond, hetek óta remekül alszunk felette...”

Ja, ha csak alszunk felette, akkor nem sok baj adódhat a pályával, meg a tereppel sem...




(Bocs, csak magas labda volt...)
(#36686) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36680) Válasz Aug 19, 2014
"ha csak alszunk felette" - mármint mi ketten Csíkos?!?! Na de kérem, ennek a gondolatát is maximálisan elutasítom...

Ebből a szempontból nagyon régimódi vagyok, hagyományos értékekkel: én a feleségemmel szoktam felette aludni! Is... (és a feleségem nőnemű, és annak is született - manapság ezt is hozzá kell tenni)

De ez egy a modellezéstől igencsak messze lévő téma amit nem firtatnék. Legyen elég annyi, hogy statikus és dinamikus terhelésnek is alá lett vetve a konstrukció és tökéletesen stabil maradt.

Az elhelyezés tehát bevált. Van is vasutam és az egy négyzetcentit sem foglal el pluszban a lakásból.
(#36687) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#36686) Válasz Aug 19, 2014
Rosszul fogalmaztam! "Ha csak alszotok felette..." lett volna helyes. Amúgyis, hívő keresztény, és nős ember vagyok két gyerkőccel...
(#36689) Váltógyártó válasza csíkosháTTú hozzászólására (#36687) Válasz Aug 19, 2014
A világtörténelem folyamán sokszor bebizonyosodott már, hogy mire képesek a "hívő keresztények" (vagy akár más vallásúak is)!
(#36694) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#36689) Válasz Aug 19, 2014
Hmmm. Ebbe talán ne menjünk bele! Nem szeretnék megbántani egyetlen, vallásilag elkötelezett embert sem, no és ez sem az a fórum, ahol ennek kellene lennie. Ettől függetlenül egyetértek a leírtakkal, és nem csak a Tiéddel...

Süni: Remek lett, csak így tovább!
(#36713) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#36686) Válasz Aug 19, 2014
Én csak egyre lennék kíváncsi: - Ha hajnalok hajnalán, de maradjunk egy vasárnap délutáni szieszta idejénél, neked eszedbe jutna, hogy vasutaznál egy kicsit, na ezt miként oldanád meg? Ja, asszony az ágyon jóízűen szunyókál ....
(#36714) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#36713) Válasz Aug 19, 2014
Nyilván ebben az esetben sehogy. Sőt, ha éjjel nem tudok aludni akkor sem keltem fel az asszonyt hogy menjen át a kanapéra csak mert én vonatoznék egyet.

Viszont egy 200x150-es hagyományos asztal sem fért volna el úgy, hogy az ne zavarja a mindennapi életvitelt. Volt majdnem ekkora asztalom ugyan ebben a szobában - el is foglalta majd a fele szobát. Ebből jött az, hogy inkább megépítem ezt az ágyba rejtett változatot és lesz egy normális hálószobánk. (lényegesen több időt töltök a mindennapokban alvással mint amennyit a vasútra tudok szánni)

Ráadásul egy épülőben lévő asztal nem túl szép látvány, így viszont nincs szem előtt. Csak annak mutatom meg akinek akarom.
(#36716) enamessias válasza HarciSün hozzászólására (#36714) Válasz Aug 19, 2014
Szerintem is remek ötlet az "asztal" elhelyezése! Nekem nagyon tetszik. Ezek után senki ne mondja azt, hogy ő nem tud ezzel a hobbival foglalkozni, mert például panelban lakik. Itt a példa, hogy lehet helyet találni!
(#37053) HarciSün hozzászólása Válasz Szept 2, 2014
Némi haladás terepépítés ügyben.

Beszereztem egy kis olajtárolót, ami az állomásból kiágazó iparvágány végéhez fog kerülni. Az egész körbe lesz kerítve.

A peron is készülget. Nem vagyok tökéletesen elégedett mert ez viacolor mintájú dekorlap amit ha világosabbra hagyok akkor nagyon látszanak az illesztések (6db-ból van) így viszont elég sötét a színe.

A terv kétoldalt piros sávos modern peron lenne, de még nem tudom hogy hogyan...

A hegy és az út nagyjából elkészült, most jön a "gazozás" (fű, fa bokor)
Itt tartok most

látkép.jpg

olaj.jpg

peron.jpg
 
(#37054) HarciSün hozzászólása Válasz Szept 2, 2014
Még két képecske...

Az állomásépület a külső oldalon lesz. Túl sok hely nincs, és ez egyébként is egy kicsi állomás, így erre az épületre gondoltam:
Állomásfőnökség

látkép2.JPG

torony.jpg
 
(#37058) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37054) Válasz Szept 2, 2014
Esetleg nézd még meg a Auhagen "Hagenau" állomását is. Csak a raktárat ne építsd fel mellé, az jó lehet máshol is.
(#37059) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37058) Válasz Szept 2, 2014
Az ötlet nem rossz! Egyedül az a bajom vele, hogy a felső rész nagyon "németes", én meg próbálnék magyar irányba menni.
De a raktár valóban felhasználható lenne máshol is...
(#37060) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37059) Válasz Szept 2, 2014
Ugyanez a konfiguráció, csak a 13 231 "Altmittweida"? Persze raktár nélkül.
(#37061) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37053) Válasz Szept 2, 2014
Úgyis patinálni kell, a túl nagy réseket tűntesd el valami glettelő anyaggal, persze nagyon vékonyan. Utána meg festeni kell, de amúgyis. Ugyan nem peron, hanem egy fűtőház, de talán látszik, hogy mire gondoltam:

első fázis.jpg

második fázi...jpg

patina előtt.jpg
 
(#37062) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37060) Válasz Szept 2, 2014
Altmittweida-nak nincs raktára, inkább valami lakóháznak tűnik a mellette lévő rész. De lehet, hogy az egyben be is férne... Tényleg nem rossz ötlet!

Patinázni még nem mertem a kőolajtárolót sem, van rá valahol valami leírás?
(#37066) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37062) Válasz Szept 2, 2014
Amit a képeimen látsz, az kutya közönséges vízfesték, szárazecsetelve.

idősebb mest...jpg

ifjabbik mes...jpg
 
(#37067) HarciSün válasza csíkosháTTú hozzászólására (#37066) Válasz Szept 2, 2014
És egyféle színt használtok (pl feketét) vagy többfélét össze-vissza??
(#37068) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#37067) Válasz Szept 2, 2014
Ahogy a hely megkívánja.

koromfolt.jpg
 
(#37077) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37054) Válasz Szept 2, 2014
Nem a legjobb fotó, de azért látszik az állomásfőnökség épületének bővítése:

P1040759.JPG
 
(#37078) BR95 válasza BR95 hozzászólására (#37077) Válasz Szept 2, 2014
És a kisebbik:

P3160061.JPG
 
(#37100) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#37078) Válasz Szept 3, 2014
Ezt a bővítést Te követted el? Egyébként jól néz ki!

Én közben barátkozom Csíkos által ajánlott Altmittweida állomásépületével.

altmittweida.jpg
 
(#37101) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37100) Válasz Szept 3, 2014
Igen én követtem el.
(#37105) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#37101) Válasz Szept 3, 2014
És ha nem vagyok indiszkrét miből termelted ki az anyagot hozzá, hogyan készült? Vettél több ilyen épületet és abból szabtad át vagy..?
(#37109) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37105) Válasz Szept 3, 2014
A kisebbik két komplett épület, a tetőt Auhagen lapból vágtam ki. Tulajdonképpen az egyik épület rövidebbik falát hagytam ki és rátoltam a másik hosszabbik falára, középvonalban. Kicsi reszelés, ragasztás és kész is az egyedi állomásépület.
A nagyobbik 3 épület, a tető itt is lapokból lett kivágva, ez volt az első próba, de ez még egy nagyobb asztalhoz lett szánva, ami végül is nem készült el. A technika itt kicsit más, a két szélső épület komplett a középsőnek csak a két rövidebbik oldala lett "közéjük" (tkp. rájuk) toldva.
(#37110) HarciSün válasza BR95 hozzászólására (#37109) Válasz Szept 3, 2014
Nagyon jól néz ki, gratulálok!

Mondjuk 2 vagy 3db ilyen épület nem feltétlenül költséghatékony - de valóban egyedi és nagyon pofás!
(#37114) BR95 válasza HarciSün hozzászólására (#37110) Válasz Szept 3, 2014
A gyári épületek nem tetszettek. Túl... konfekció... A költségek meg oszlottak időben, mert nem egyszerre vettem meg őket. Aztán már csak bátorság kellett a sniccer használatbavételéhez...
(#39745) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 24, 2014
Épül az új közúti hidacska a kihúzóvágány felett,
Hurkapálca pillérek, kábelkötözőből levágott ív. Kerül rá még kartonlap és gipsz.

IMG_20141124...jpg

IMG_20141124...jpg

IMG_20141124...jpg
 
(#39746) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#39745) Válasz Nov 24, 2014
Nem rossz!
(#39753) Frankye válasza etwg hozzászólására (#39746) Válasz Nov 24, 2014
Bizony nem!
(#39849) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#39753) Válasz Nov 27, 2014
És lefestve...

IMG_20141127...jpg
 
(#39856) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#39849) Válasz Nov 28, 2014
De kár, hogy életlen a kép, mert nagyon jól néz ki!
(#39860) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#39856) Válasz Nov 28, 2014
Az életlen kép legalább elfedi a kis hibákat Egyébként ha megkapja a növényzetet majd csinálok normális fényképezővel is képet.

A vasúti átjáróval szenvedek kicsit. YouTube videókról lelesve úgy csináltam, hogy az egészet kiöntöttem gipszből, majd a sínek mentén belül egy műanyagdarabbal kihúztam a nyomkarimának a helyet. Többszöri csiszolás és kapargálás után ott tartok, hogy a képen látható Tillig M62 hibátlanul átmegy felette, de pl a régi BTTB Nohab nem. Annak nagyobb a nyomkarimája?
(#39862) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#39860) Válasz Nov 28, 2014
A nyomkarima is más, meg az alja jobban lelog a sinkorona felé, igy az átjáro semmiképp nem lehet magasabb a sinkoronától.
Ez a gipszes kiöntés viszont nem ajánlott - macerás, pontatlan stb. Egyszerübb bevágni egy karton-, vagy mintás sztirollapot a sinek közé, kiprobálni és csak utánna ráragasztani a talpfákra.
(#39864) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#39862) Válasz Nov 28, 2014
Igen, korábban is így csináltam, abban reménykedtem hogy kiöntve szebb lesz. De úgy néz ki annyit kell csiszolni, hogy elég nagy hely kell a sín mellett - szóval nem lesz valósághűbb a hézag így sem, főleg ívben.
A vasúti hídnál a terelősínnel is így jártam: hiába ragasztottam pontosan a talpfára, a Nohab alja fennakadt.
(#39870) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#39864) Válasz Nov 28, 2014
Ilyen dolgokra jobb az egy fokkal kisebb sin (pl. a TT-hez egy N-es sinszál). Az néhány tized milliméterrel alacsonyabb igy kizárt, hogy azon fennakadjon valami. Kinézésre meg észrevehetetlen a különbség.
(#39871) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#39870) Válasz Nov 28, 2014
Ez nagyon jó ötlet! (TT-sként eszembe sem jutott hogy van kisebb sín is...)
Akkor az átjáróknál is gond lehet 2mm-es sztirollal, jobb eleve 1,5mm-est beszerezni ezek szerint.
(#39874) reszelozsir válasza HarciSün hozzászólására (#39871) Válasz Nov 28, 2014
Nagyon jó lett a híd
Az átjárónál azért is érdemes az 1,5-ös lap, mert ha kengyeles kuplungot használsz, és az valamiért jobban lelóg, akkor szétakadhat.
(#39877) HarciSün válasza reszelozsir hozzászólására (#39874) Válasz Nov 28, 2014
Köszi, de inkább csak: "ahhoz képest, hogy én csináltam jó lett"

Tulképp mennyi helyet kell hagyni az átjáróknál a sín és a betét között? (próbálgatás vagy van rá valami érték?"
(#39937) HarciSün hozzászólása Válasz Dec 1, 2014
Beszereztem végre egy Faller olajkutat. Sajnos H0-ás így picit nagy de sajna a méretünkben nem létezik. Egy elektronikától megszabadított és 360 fokos forgásra átalakított szervó hajtja 1V-ról. Kegyetlen hangja van az áttételeknek de legalább működik...

A videó borzasztó rossz minőségű, épp csak a mozgás szemléltetése végett tettem fel.

kút.avi
 
(#39939) HarciSün hozzászólása Válasz Dec 1, 2014
Szundihely legendája

Szundihely egy képzeletbeli piciny hegyi település Magyarországon. Túl sok említést nem tartalmaznak róla a történelemkönyvek, az itt élő pár ember leginkább fakitermelésből és vadászatból tartotta fent magát, míg a 60-as években olajat nem fedeztek fel a térségben. A próbafúrások után kis kitermelő telep épült a hegyekben mely saját vasutat és állomást is kapott. A forgalom nagy részét a kőolajszállítmányok, és a kitermeléssel kapcsolatos áruszállítás adja rövid tehervonatok formájában. A személyszállításról egyetlen, a környék településein áthaladó, majd a fővárosba induló sebesvonat gondoskodik.
Az állomástól nem messze, a Krisztás hegy lábánál található a Szundi-tó is, ami a környék legfontosabb vízbázisa a vadvilág számára, emellett az itt lakók szokták nyaranta (illegális) fürdőzésre és horgászatra használni. A tó partján található a 70-es években épült vállalati üdülő kis nyaralója is.
A 60-as években itt létesült vasútvonal nem sokat fejlődött az évek során. Villamosítatlan, egyvágányos mellékvonal, a Krisztás hegyen áthaladó alagutakkal. Az állomás 3 átmenő és összesen 4 csonkavágánnyal rendelkezik, melyből az egyik a telepre létesített iparvasút vágánya, ahol a kőolaj töltése zajlik az ide érkező üres tartályvagonokba.
(#39940) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#39939) Válasz Dec 1, 2014
Szunddihely = Szendehely?
Nekem nagyon tetszik ez a működő olajkút, Zalában - ahol boldogult édesanyámék éltek - több ilyen is működik (kísértetiesen hasonló helyen, mint a leírásban szerepel... ).
(#39941) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#39940) Válasz Dec 1, 2014
Szundihely mert az ágy alatt van és ott szoktunk aludni Krisztás hegy a feleségem után akit az unokahúgom hívott Krisztásnak kiskorában - nekem meg a dombok szoktak Róla beugrani - kitudja miért
Amikor Egerbe mentünk kirándulni, az odafelé vezető úton van egy ilyen MOL-os olajkút ami látszik a főútról, én ott láttam működni.
(#39946) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#39940) Válasz Dec 1, 2014
Az egyik ismerősömnek van is egy ilyen olajkútja, igaz, már kiapadt (eleve így vette, pusztán azért, mert megtetszett neki)
(#39947) HarciSün válasza sunocske hozzászólására (#39946) Válasz Dec 1, 2014
Valóban szép szerkezet szó se róla, meg is értem az ismerősödet

És ahogy nézegettem a méretük is különböző ezeknek a himbáknak - szóval a H0-ás kutam sem tűnik így annyira aránytalannak. Viszont az átalakított szervós meghajtásnak tényleg kegyetlen hangja van így járatva, erre ki kellene valami lényegesen halkabb megoldást találni.
Lapozás       9/20    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
18:50:23
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés