|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#39743) Micsodaegysztrovacsek hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Tehát a régi berliner TT bahnen vagy a Zeuke nem gyártott többféle típusokat ebből, amik jobbak/rosszabbak voltak?
Csak egyféle létezett, én azzal találkoztam, annál csendeseb akkor nincs, csak amit napjainkban gyártanak? |
(#39759) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2014 |
|
Sziasztok!
Piko sinanyag beszerzés előtt állok. Nagyobb mennyiségű sinanyagot szerintetek honnan, melyik boltból érdemes beszerezni? Hol szoktak nagyobb kedvezményeket adni?
Üdv:ati |
(#39765) sunocske válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#39743)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2014 |
|
Lényegében igen. |
(#39766) etwg válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#39743)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2014 |
|
A V200-s az elsö TT mozdonyok egyike, azaz közel 50 éve létezik több verzioban.
A legelsö még a Zeuke mozdony fém kardánokkal rendelkezik, ami elöfordult, hogy a kanyarokban hozzáért a keret oldalához és kerregett. Semmi gond ez normális söt javithato is (ha nagyon zavar).
A késöbbi változat már müanyag kardánt kapott, ez nem kerreg ( normális körülmények között).
A legujabb gépek már egészen más mechanikus megoldással rendelkeznek, ott a kerregés hiba, javitani kell!
Ezért jo volna tudni melyik modellröl van szo. |
(#39777) csíkosháTTú válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#39741)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2014 |
|
etwg barátom már megadta a választ.
V200-at a Zeuke hozott, ebből is kétféle kivitel van, nem a leghalkabb járgányok, de erősen nem zajosak, ott valami más baj lesz.
BR221-ként hozta a BTTB, megváltoztatott pár dolgot a hajtásban, pont a fém kardánok körül, ezek már csendesebb jószágok.
A Tillig teljesen átdolgozta az egészet, a mostani gépeknek semmi közük a régiekhez. Ezek teljesen csendben futnak a pályán. |
(#39779) Franci1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2014 |
|
Szép napot mindenkinek! Üdvözlök Mindenkit! Szeretnék tanácsot kérni! Van egy Freischmann piccolo készletem el szeretném adni de sajnos nem értek hozzá. Nagy segítség lenne ha valaki tudna valami árat mondani nekem rá, hogy mennyiért érdemes meghirdetni, eladni. Előre is köszönöm szépen a segítséget!! |
|
(#39833) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2014 |
|
Sziasztok!
A hétvégén volt vasútmodell kiállítás, ahol lehetet kész épületeket vásárolni.
Néhány jó dolgot sikerült beszerezni. 500-2000 Ft közötti reklámáron.
Ezek jelentős része meg fog jelenni az asztalon. |
|
(#39835) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#39833)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2014 |
|
+ még ez is.
Ezen felül volt még egy váltóőr ház, amit össze kell ragasztani, és 4 vágány fér el alatta. Illetve egy másik raktárépület is. |
|
(#39857) Frankye válasza gigantati hozzászólására (#39835)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Nagyon szépek, teljen bennük sok örömöd!
Az én kedvencem (ha szabad ezt mondanom) a Tűzoltóság. |
(#39873) Zékány Gábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2014 |
|
Üdvözlök mindenkit
Eladóvá vált egy Piko IC Express+egy Bb-mot motor vonat,
V43-as villanymozdony
Ha valakit érdekel,írjon az ***@***.**-ra |
|
(#39905) Frankye moderátori
válasza Zékány Gábor hozzászólására (#39873)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2014 |
|
Kedves Gábor!
Köszöntelek a körünkben, jó fórumozást kívánok!
Engedd meg, hogy felhívjam néhány itteni sajátosságra a figyelmed, mert látom, még új vagy itt:
Megkérlek, hogy apróhirdetést ne tégy fel a fórumba. Erre van egy "Apróhirdetési rovat".
Az e-mail címedet soha ne írd ki nyilvánosan, ha csak nem az a "perverziód", hogy szeretnéd a postafiókod megtölteni spam-mel, mert a spammerbot-ok ezekre vadásznak. Az e-mail címed megtalálható az adatlapodon, akinek kell, ott megtalálja.
Végül, de nem utolsó sorban: Egy hozzászólást mindig a neki megfelelő témába írj be, légy szíves, így - akinek később kell - könnyebben meg fogja találni. Ha nincs megfelelő téma, akkor nyiss újat!
Köszönöm. |
(#39961) bacsko hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 2, 2014 |
|
Sziasztok!
A hozzáértőket kérdezném, hogy normális e ha a régi BTTB-s Ludmilla kis sebességnél megszorul a Zeuke/BTTB R286-os íveken. Van Nohabom is (amivel elvileg rokon az alváz) annak semmi problémája nincs. Arra gyanakszom, hogy valami gondja van, de feleslegesen nem szedném szét.
Előre is köszönöm. |
(#39962) csíkosháTTú válasza bacsko hozzászólására (#39961)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2014 |
|
Nem!
Nyomtáv problémája van. Ha a forgóvázakban a középső, hajtott kerékpárok azok műanyagból vannak, akkor az szokott a tipikus hiba lenni, hogy ezek elcsúsznak a tengelyükön. "Kiszélesednek", és ezért ívben nem tud a tengely oldalra elmozdulni, ami szoruláshoz vezet.
Ha nem boldogulsz el vele, akkor a jövő héten hozd ki a műhelybe. Ha csak ez a baja, akkor akár ambulánsan is meg lehet csinálni. |
(#39964) john07_doki válasza bacsko hozzászólására (#39961)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2014 |
|
Szia bacsko,
Ha valódi hozzáértőket szeretnél kérdezni, javaslom, hogy tedd fel bátran a kérdést a TT klubtopic-ban.
Nem egy olyan kolléga olvas / ír ott, aki szervizeléssel is foglalkozik.
Ha csak ívben szorul meg a mozdony, annak is több oka lehet.
Első körben nézd (mérd) meg a kerekek távolságát (nyomtávolság). Lehet, hogy valamelyik tengelyen "kitágult" a távolság.
Ha a távolságok stimmelnek (12 mm) szóba jöhet a hajtás átadásában szerepet játszó kardán tengely, illetve annak csatlakozása a forgóvázban lévő tengelyre...
Egyébként egy mozdonyt soha nem szedsz szét feleslegesen.
Kitűnő alkalom a szerkezet működésének megismeréséhez,
tisztításhoz, karbantartáshoz (!).
Üdv;
dOKi |
(#39965) bacsko válasza john07_doki hozzászólására (#39964)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2014 |
|
Köszönöm mindkettőtöknek a választ. Műanyagok a középső kerekek; ellenőrzöm, hogy ott rendben van e a nyomtávolság, az a legegyszerűbb első lépés. Ha nem ott van a baj, akkor haladok tovább.
A szétszedésről: ezek elég öreg holmik, nem szívesen feszegetem a műanyag elemeket, félek bármikor elpattanhatnak az én ügyetlen kezemben.
|
(#39977) jumo31 válasza john07_doki hozzászólására (#39964)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2014 |
|
Miért?
Más topicban nem "valódi hozzáértők" szólnak hozzá? |
(#39990) john07_doki válasza jumo31 hozzászólására (#39977)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2014 |
|
Ezúton bocsánatot kérek Tőled és azoktól, akik esetleg magukra vették az általam írottakat!
Kizárólag magamra - mint erősen érdeklődő laikusra - gondoltam a gondolataim megfogalmazásakor. A hibát valszeg ott követtem el, amikor azt feltételeztem, hogy mindenki magából indul ki...
Még egyszer; elnézést! |
(#39996) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#39977)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2014 |
|
Nem. De jelen esetben egy TT dízelmozdony típushibájára utaltak a jelek. Márpedig a TT-seknek van egy klub topicja, ott sokkal több az esély, hogy olyan valaki is ad választ, aki találkozott már párszáz ilyennel. Szerintem doki erre gondolhatott...
De nyugi, a TT-s szakguruk járnak másfelé is, pláne, ha nem csak TT-vel foglalkoznak... |
(#40004) jumo31 válasza john07_doki hozzászólására (#39990)
|
Válasz •
|
Dec 3, 2014 |
|
Szia doki!
Ugyan, nem kell exkuzálni magad, nem azért írtam, főleg, mert én nem vagyok "valódi hozzáértő", csak lelkes amatőr!
Csak első olvasatra, mintha más topic nem is létezne és stb.
Több szót nem is kell rá fecsérelni.
|
(#40018) sunocske válasza john07_doki hozzászólására (#39964)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Csak arra kell figyelni, hogy a kerék nyomtávolsága 12 mm-nél valamivel kisebb! A konkrét számot nem tudom, de pár tized mm lehet. Viszont már ennek a hiánya is okozhat problémát. |
(#40019) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Sziasztok!
A pályaudvar előtti jelző "vezérlésére" ezt a kapcsolást gondoltam. Bocsi a rajz minőségért A két lámpa a jelzőt szimbolizálja.
Alapvetően nincs tápfesz a sinen és a piros lámpa világít. A vonat bejön a szakaszolt részre és megáll. Ha tovább mehet kézzel kapcsolok zöld lámpa világít, tápfesz bekapcsol.
Milyen hosszú legyen a szigetelt szakasz? Van erre valamilyen ökölszabály?
üdv:ati |
|
(#40022) HarciSün válasza gigantati hozzászólására (#40019)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Bocsi, de Neked kétáramkörös kapcsoló kell, az egyik a szakaszt kapcsolja a másik pedig vált a két "égő" között.
2Ák váltókapcsoló |
(#40023) gigantati válasza HarciSün hozzászólására (#40022)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Szia!
Amit mellékletél abban azt írja, hogy ON-OFF-ON állása van. Én olyan kapcsolóra gondoltam, aminek csak ON-ON állása van. A jelző mindíg világítson zölden vagy piroson. Sötétet csak a főkapcsolóval csinálnék.
Esetleg gond ha csiki-csuki kapcsolást teszek be (mint az alternatív kapcsolásnál) és jobb ha van közte egy semleges (kikapcsolt) állapot?
üdv:ati |
(#40024) Irmscher hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Sziasztok!
Új vagyok itt. Gyerekkoromból van egy adag H0-ás méretarányú vasútmodellem. Most hogy van helyem, gondolkodóba estem egy terepasztal építésén...
Tegnap felbuzdulva elővettem egy szemle erejéig a készletet, s azt tapasztaltam, hogy a sínek nagy része oxidálódott, ezt mivel tudnám eltüntetni, illetve, újból használhatóvá tenni?
Alapvetően kétféle sínszettem van, egy gyári készletből I profilos Mehano sínek, illetve n profilos Fuggerth sínek - ez utóbbiak rongyabb állapotban vannak...
Válaszotokat előre is köszönöm! |
(#40026) HarciSün válasza gigantati hozzászólására (#40023)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Bocsánat, akkor rosszat találtam (siettem) ebből a kapcsolóból van ON-ON fajta is, tehát csak két állapota van, de mindez két külön áramkörrel (gyakorlatilag két váltókapcsoló amit egyszerre kapcsolsz az egyik vagy a másik irányba)
Az egyikkel a tápfeszt kapcsolhatod a sínre (értelemszerűen csak az egyik állást használva) a másikkal pedig válthatsz a két jelzéskép között.
Én is ilyen kapcsolókat használok, arra gondolva, hogy később akár jelzőket is vezérelhetek a szakaszokkal együtt...
Kapcsoló ON-ON |
(#40027) HarciSün válasza Irmscher hozzászólására (#40024)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Bár a H0-ás síneket nem ismerem, de a régi TT-s sínekkel volt nekem is hogy eloxidálódott. Sajnos az menthetetlen volt mert nem tömör anyagból volt így ha lecsiszoltam róla a felső érzékeny réteget pár nap alatt újra berozsdásodtak. Megoldás csak a sínek cseréje volt (a mostaniak már tömörek, nem oxidálódnak) |
(#40028) gigantati válasza HarciSün hozzászólására (#40026)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2014 |
|
Ok, köszi így már tiszta! |
(#40038) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#40027)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2014 |
|
A régi TT-s sínek csiszolása kifejezetten rosszat tett nekik! (Hozzáértők ezt szinte tiltották is...)
A tisztításra foltbenzint, vagy izopropil alkoholt ajánlottak. Minden jobb, mint a csiszolás! |
(#40039) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#40038)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2014 |
|
Igen, nekem is ez a tapasztalatom. Az a gond, hogy ha már elkezdett oxidálódni akkor a felső rétegnek kb vége is van. Azt hiába tisztítjuk bármivel az nagyon hamar újra rozsdás lesz.
Egy próbát megér a benzin de sajnos valószínű, hogy hosszútávon jobban megéri új (tömör) síneket venni. |
(#40040) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#40039)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2014 |
|
Igen, ez így van. Ha a bevonat réteget (cink) eltávolítjuk/megsértjük, nem csak egy "finom" oxidréteg keletkezik, hanem a hordozó anyag (vas) is elkezd oxidálódni (rozsdásodni), és az már nem tisztítható, maradandó károsodást szenved. Ha idáig jutott a sínanyag, akkor azon már csak a "félkezes javítás" (félkézzel jól megragadjuk, majd egy határozott mozdulattal a lehető legmesszebbre hajítjuk) segít. Ebben az esetben tényleg szerencsésebb a csere. |
(#40043) Irmscher válasza Frankye hozzászólására (#40040)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2014 |
|
Értem, szomorúan olvasom eme sorokat, mert a pénztárcámat kímélendő bíztam benne, hogy a régi sinek még menthetők...
Mindenesetre teszek egy próbát, hogy hátha.
Egyébként ez a sínradír, vagy mi, az segíthet, vagy felejtős az is? |
(#40050) Frankye válasza Irmscher hozzászólására (#40043)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2014 |
|
Ha már a rozsda is megjelent, akkor sajnos az sem fog segíteni. A sínradír is - egyébként - a mechanikai tisztítás elvén tevékenykedik, csak persze kíméletesebben. De ezzel együtt a néhány mikron "vastag" bevonatot koptatja, tehát az sem túl szerencsés. A különféle oldószerek a sínszálakra tapadt port feloldva távolítják el, tehát ez a legjobb, bár abból a szempontból óvatosan kell őket is használni, hogy a műanyag keresztaljakat ("talpfák") is feloldhatják. Szóval óvatosan... |
(#40065) HOTotya válasza Irmscher hozzászólására (#40043)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2014 |
|
Amit Frankye írt az csak ideiglenesen oldja meg a problémádat..... Később ugyanúgy fogja "zabálni" a rozsda a sínedet és csak dühöngeni fogsz,hogy akadozik a mozdony(ok) és eszed a "kefét",hogy nem cserélted le......Cseréld le (ha tudod)!!! |
(#40080) Vova válasza Irmscher hozzászólására (#40043)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2014 |
|
Esetleg próbáld meg csiszolás/sínradírozás után vastagabb forrasztóónnal bedörzsölni a síneket. Bár az így kezelt síneket sem ajánlanám terepasztalra lerögzíteni, ez is csak ideiglenes megoldás. Mivel nekem is ilyen sínjeim vannak, és időnként megfuttatnám a gépeimet, csináltam egy próbát tavasszal, lecsiszoltam a sínt, bedörzsöltem az ónnal, kb. 2-3 hónapig feküdt így az ebédlőben egy polcon, aztán szeptemberben költöztem, így sajnos a jelenlegi állapotáról nem tudok beszámolni, de amikor pakoltam össze, a sín nem volt rozsdás. |
(#40100) csíkosháTTú válasza Irmscher hozzászólására (#40043)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Vagy a pénztárcádat kíméled, vagy az idegeidet. Utóbbi valamivel célravezetőbb szemlélet, ha komolyan gondolod. Egy akadozó, nem működő, rángató valami egy életre meg tudja utáltatni ezt a hobbit bárkivel.
Nézz be a Játékudvarba, ilyen régi sínek szerintem vannak náluk, de keresheted a Fuggerth síneket is, azok még léteznek újban is! |
(#40105) bacsko válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39962)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Lemértem a nyomtávot, tényleg nagy volt, kicsit igazítottam rajta. Az is feltűnt, hogy a műanyag kerekek szabadon mozognak oldalra a tengelyen, ezt nem tudom, hogy normális e. Felteszem nem, mert a mozdony továbbra is képes elakadni a szűk íveken.
Lehet tényleg be kell majd vinnem valamikor a szervizbe. Ahogy nézem egész közel dolgozom hozzá. |
(#40113) Irmscher hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Köszönöm a tippet, erre az ónnal bedörzsölős dologra gondoltam én is korábban, de majd teszek egy próbát, hogy segít-e bármiben is.
Amúgy debreceni vagyok, s elég ritkán járok BP-en, ezért a Játékudvar nekem kicsit kiesik... Pedig szívesen elnéznék, de majd egyszer, ha úgy alakul.
|
(#40114) csíkosháTTú válasza Irmscher hozzászólására (#40113)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
A debreceni Modell & Hobby üzletben nincs Fuggerth sín? Elvileg kéne lenni... |
(#40119) Irmscher válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40114)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
a honlapjukon nem találtam róla információt, hogy lenne Fuggerth sín náluk, de majd dobok nekik egy mailt, s meglátjuk |
(#40126) piltdownman válasza Irmscher hozzászólására (#40113)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2014 |
|
Idézet: „ erre az ónnal bedörzsölős dologra ”
Hamar lekopik.
Idézet: „Vagy a pénztárcádat kíméled, vagy az idegeidet.”
Ezt fogadd meg. Én nem tettem, szívtam is a rozsdás sínekkel,kitérőkkel. Flexi sínekből 1m szakasz kijön 1000.- Ft-ból.
Kb. egy húszasba fáj(t), hogy nem hallgattam a tapasztaltabbakra.
(Ha galvanizálni akarsz: méregengedély 7.000.- Ft, a krómkénsav 3.000.- F/l.+áramforrás )
|
(#40207) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 9, 2014 |
|
A legújabb szerzemény.
A pálya hamarosan összeáll (még csak ideiglenesen a szobában), hogy a terveket össze tudjam vetni a valósággal, mielőtt az asztalba belekezdek.
üdv: ati |
|
(#40215) Irmscher válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40114)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2014 |
|
egyik üzletük sem tart már Fuggerth síneket... |
(#40249) termi válasza Irmscher hozzászólására (#40215)
|
Válasz •
|
Dec 12, 2014 |
|
Szia!
Ha mindenképpen U profilosat akarsz itt van egy hirdetés. Hátha megvannak még. |
(#40322) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Sziasztok!
Az asztal segégüzemi rendszeréhez (Conrad állítóművek, jelzők, épület világítások) 12V DC-t tervezek.
Ehhez jó volna egy külön transzformátor. Úgy számolom, hogy a 3A elég kell hogy legyen.
Az állítómű áramfelvétetele az itteni teszt szerint 200-250mA. Mivel nem lesz váltóút állítás, úgy gondolom, hogy 3-4 váltónál többel egyszerre fizikai képtelenség működtetni. Ez így max 1A- áramfelvételet jelenthet.
A többi világitás kb 50db LED lámpa (ez 20mA árammal teljes egyidejűséggel) max 1A.
A lenti trafó megfelelő lehet?
üdv:ati |
|
(#40323) etwg válasza gigantati hozzászólására (#40322)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Vigyázz az ilyen trafokra. Ezek alacsonyfeszültségü halogén izzokhoz lettek gyártva és másra nem igen akarnak elindulni ( nekem is ott világit egy 10W -s izzo, mert csak akkor indul el a trafo).
Szoval ki kell probálni, a legrosszabb esetben kell egy kis 12V-s izzo ami majd inditja.
|
(#40365) gigantati hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 15, 2014 |
|
Siker!
Az első motoros váltóállítás megtörtént a Conrad állítóművel.
Igaz kicsit fapados kialakítás, de működik! 16V -os váltóáramról tápláltam meg. A végállásokat is szépen beadta, elég erősen pozicionálja a váltót.
Használ valaki ilyen állítóművet? Melyik jobb neki az AC/DC?
üdv:ati
u.i: videót lehet feltölteni? Akkor működés közben is meg tudnám mutatni. |
|
(#40366) etwg válasza gigantati hozzászólására (#40365)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Mindenképpen AC kell neki ( benne 2 dioda csinál megfelelö DC-t). Ha DC-vel akarod hajtani, akkor polusválto kapcsolo kell ( és a diodákat ki kell venni). |
(#40368) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#40366)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Én épp most készülök lecserélni az összes Conrad-os állítóművemet amit egyenáramról (12V) tápláltam. Anno csináltattam hozzá egy panelt ami 12db ilyen állítóművet tud vezérelni (forgatni a polaritását egyenáramról, így vágányút kombinációba lehet rendezni a conrad-os állítóműveket, azaz egyszerre csapódnak a váltók a kiválasztott irány szerint)
Ha érdekel keress meg - de a dologhoz hozzátartozik, hogy azért cserélem le mert a szervómotoros megoldás kisebb és jobbnak ígérkezik. |
(#40370) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#40368)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2014 |
|
Eltévesztetted a cimzetted. Én már régen lecseréltem a Conrad meghajtokat szervokra.
A kolléga probálkozik most velük.
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 13:37:02 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|