Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Kezdő modellező
Kezdő modellező
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:

Lapozás       6/27    
(#39743) Micsodaegysztrovacsek hozzászólása Válasz Nov 24, 2014
Tehát a régi berliner TT bahnen vagy a Zeuke nem gyártott többféle típusokat ebből, amik jobbak/rosszabbak voltak?
Csak egyféle létezett, én azzal találkoztam, annál csendeseb akkor nincs, csak amit napjainkban gyártanak?
(#39759) gigantati hozzászólása Válasz Nov 24, 2014
Sziasztok!
Piko sinanyag beszerzés előtt állok. Nagyobb mennyiségű sinanyagot szerintetek honnan, melyik boltból érdemes beszerezni? Hol szoktak nagyobb kedvezményeket adni?

Üdv:ati
(#39765) sunocske válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#39743) Válasz Nov 25, 2014
Lényegében igen.
(#39766) etwg válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#39743) Válasz Nov 25, 2014
A V200-s az elsö TT mozdonyok egyike, azaz közel 50 éve létezik több verzioban.
A legelsö még a Zeuke mozdony fém kardánokkal rendelkezik, ami elöfordult, hogy a kanyarokban hozzáért a keret oldalához és kerregett. Semmi gond ez normális söt javithato is (ha nagyon zavar).
A késöbbi változat már müanyag kardánt kapott, ez nem kerreg ( normális körülmények között).
A legujabb gépek már egészen más mechanikus megoldással rendelkeznek, ott a kerregés hiba, javitani kell!
Ezért jo volna tudni melyik modellröl van szo.
(#39777) csíkosháTTú válasza Micsodaegysztrovacsek hozzászólására (#39741) Válasz Nov 25, 2014
etwg barátom már megadta a választ.

V200-at a Zeuke hozott, ebből is kétféle kivitel van, nem a leghalkabb járgányok, de erősen nem zajosak, ott valami más baj lesz.

BR221-ként hozta a BTTB, megváltoztatott pár dolgot a hajtásban, pont a fém kardánok körül, ezek már csendesebb jószágok.

A Tillig teljesen átdolgozta az egészet, a mostani gépeknek semmi közük a régiekhez. Ezek teljesen csendben futnak a pályán.
(#39779) Franci1 hozzászólása Válasz Nov 25, 2014
Szép napot mindenkinek! Üdvözlök Mindenkit! Szeretnék tanácsot kérni! Van egy Freischmann piccolo készletem el szeretném adni de sajnos nem értek hozzá. Nagy segítség lenne ha valaki tudna valami árat mondani nekem rá, hogy mennyiért érdemes meghirdetni, eladni. Előre is köszönöm szépen a segítséget!!

Kép 171.jpg

Kép 181.jpg

Kép 184.jpg
 
(#39833) gigantati hozzászólása Válasz Nov 27, 2014
Sziasztok!

A hétvégén volt vasútmodell kiállítás, ahol lehetet kész épületeket vásárolni.
Néhány jó dolgot sikerült beszerezni. 500-2000 Ft közötti reklámáron.
Ezek jelentős része meg fog jelenni az asztalon.

épület1.JPG

épület2.JPG

épület3.JPG
 
(#39835) gigantati válasza gigantati hozzászólására (#39833) Válasz Nov 27, 2014
+ még ez is.
Ezen felül volt még egy váltóőr ház, amit össze kell ragasztani, és 4 vágány fér el alatta. Illetve egy másik raktárépület is.

fogadó.JPG

raktár1.JPG

tűzoltóság.JPG
 
(#39857) Frankye válasza gigantati hozzászólására (#39835) Válasz Nov 28, 2014
Nagyon szépek, teljen bennük sok örömöd!
Az én kedvencem (ha szabad ezt mondanom) a Tűzoltóság.
(#39873) Zékány Gábor hozzászólása Válasz Nov 28, 2014
Üdvözlök mindenkit
Eladóvá vált egy Piko IC Express+egy Bb-mot motor vonat,
V43-as villanymozdony
Ha valakit érdekel,írjon az ***@***.**-ra

Fénykép0778.jpg

Fénykép0779.jpg
 
(#39905) Frankye moderátori válasza Zékány Gábor hozzászólására (#39873) Válasz Nov 29, 2014
Kedves Gábor!
Köszöntelek a körünkben, jó fórumozást kívánok!
Engedd meg, hogy felhívjam néhány itteni sajátosságra a figyelmed, mert látom, még új vagy itt:
Megkérlek, hogy apróhirdetést ne tégy fel a fórumba. Erre van egy "Apróhirdetési rovat".
Az e-mail címedet soha ne írd ki nyilvánosan, ha csak nem az a "perverziód", hogy szeretnéd a postafiókod megtölteni spam-mel, mert a spammerbot-ok ezekre vadásznak. Az e-mail címed megtalálható az adatlapodon, akinek kell, ott megtalálja.
Végül, de nem utolsó sorban: Egy hozzászólást mindig a neki megfelelő témába írj be, légy szíves, így - akinek később kell - könnyebben meg fogja találni. Ha nincs megfelelő téma, akkor nyiss újat!
Köszönöm.
(#39961) bacsko hozzászólása Válasz Dec 2, 2014
Sziasztok!

A hozzáértőket kérdezném, hogy normális e ha a régi BTTB-s Ludmilla kis sebességnél megszorul a Zeuke/BTTB R286-os íveken. Van Nohabom is (amivel elvileg rokon az alváz) annak semmi problémája nincs. Arra gyanakszom, hogy valami gondja van, de feleslegesen nem szedném szét.
Előre is köszönöm.
(#39962) csíkosháTTú válasza bacsko hozzászólására (#39961) Válasz Dec 2, 2014
Nem!
Nyomtáv problémája van. Ha a forgóvázakban a középső, hajtott kerékpárok azok műanyagból vannak, akkor az szokott a tipikus hiba lenni, hogy ezek elcsúsznak a tengelyükön. "Kiszélesednek", és ezért ívben nem tud a tengely oldalra elmozdulni, ami szoruláshoz vezet.
Ha nem boldogulsz el vele, akkor a jövő héten hozd ki a műhelybe. Ha csak ez a baja, akkor akár ambulánsan is meg lehet csinálni.
(#39964) john07_doki válasza bacsko hozzászólására (#39961) Válasz Dec 2, 2014
Szia bacsko,

Ha valódi hozzáértőket szeretnél kérdezni, javaslom, hogy tedd fel bátran a kérdést a TT klubtopic-ban.
Nem egy olyan kolléga olvas / ír ott, aki szervizeléssel is foglalkozik.

Ha csak ívben szorul meg a mozdony, annak is több oka lehet.
Első körben nézd (mérd) meg a kerekek távolságát (nyomtávolság). Lehet, hogy valamelyik tengelyen "kitágult" a távolság.

Ha a távolságok stimmelnek (12 mm) szóba jöhet a hajtás átadásában szerepet játszó kardán tengely, illetve annak csatlakozása a forgóvázban lévő tengelyre...

Egyébként egy mozdonyt soha nem szedsz szét feleslegesen.
Kitűnő alkalom a szerkezet működésének megismeréséhez,
tisztításhoz, karbantartáshoz (!).

Üdv;
dOKi
(#39965) bacsko válasza john07_doki hozzászólására (#39964) Válasz Dec 2, 2014
Köszönöm mindkettőtöknek a választ. Műanyagok a középső kerekek; ellenőrzöm, hogy ott rendben van e a nyomtávolság, az a legegyszerűbb első lépés. Ha nem ott van a baj, akkor haladok tovább.
A szétszedésről: ezek elég öreg holmik, nem szívesen feszegetem a műanyag elemeket, félek bármikor elpattanhatnak az én ügyetlen kezemben.
(#39977) jumo31 válasza john07_doki hozzászólására (#39964) Válasz Dec 2, 2014
Miért?
Más topicban nem "valódi hozzáértők" szólnak hozzá?
(#39990) john07_doki válasza jumo31 hozzászólására (#39977) Válasz Dec 3, 2014
Ezúton bocsánatot kérek Tőled és azoktól, akik esetleg magukra vették az általam írottakat!

Kizárólag magamra - mint erősen érdeklődő laikusra - gondoltam a gondolataim megfogalmazásakor. A hibát valszeg ott követtem el, amikor azt feltételeztem, hogy mindenki magából indul ki...

Még egyszer; elnézést!
(#39996) csíkosháTTú válasza jumo31 hozzászólására (#39977) Válasz Dec 3, 2014
Nem. De jelen esetben egy TT dízelmozdony típushibájára utaltak a jelek. Márpedig a TT-seknek van egy klub topicja, ott sokkal több az esély, hogy olyan valaki is ad választ, aki találkozott már párszáz ilyennel. Szerintem doki erre gondolhatott...

De nyugi, a TT-s szakguruk járnak másfelé is, pláne, ha nem csak TT-vel foglalkoznak...
(#40004) jumo31 válasza john07_doki hozzászólására (#39990) Válasz Dec 3, 2014
Szia doki!

Ugyan, nem kell exkuzálni magad, nem azért írtam, főleg, mert én nem vagyok "valódi hozzáértő", csak lelkes amatőr!
Csak első olvasatra, mintha más topic nem is létezne és stb.
Több szót nem is kell rá fecsérelni.
(#40005) jumo31 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39996) Válasz Dec 3, 2014
Ok, Mester! Ha te mondod...! Nyugodt leszek!

(#40018) sunocske válasza john07_doki hozzászólására (#39964) Válasz Dec 4, 2014
Csak arra kell figyelni, hogy a kerék nyomtávolsága 12 mm-nél valamivel kisebb! A konkrét számot nem tudom, de pár tized mm lehet. Viszont már ennek a hiánya is okozhat problémát.
(#40019) gigantati hozzászólása Válasz Dec 4, 2014
Sziasztok!

A pályaudvar előtti jelző "vezérlésére" ezt a kapcsolást gondoltam. Bocsi a rajz minőségért A két lámpa a jelzőt szimbolizálja.
Alapvetően nincs tápfesz a sinen és a piros lámpa világít. A vonat bejön a szakaszolt részre és megáll. Ha tovább mehet kézzel kapcsolok zöld lámpa világít, tápfesz bekapcsol.
Milyen hosszú legyen a szigetelt szakasz? Van erre valamilyen ökölszabály?

üdv:ati

jelző_kapcso...jpg
 
(#40022) HarciSün válasza gigantati hozzászólására (#40019) Válasz Dec 4, 2014
Bocsi, de Neked kétáramkörös kapcsoló kell, az egyik a szakaszt kapcsolja a másik pedig vált a két "égő" között.
2Ák váltókapcsoló
(#40023) gigantati válasza HarciSün hozzászólására (#40022) Válasz Dec 4, 2014
Szia!
Amit mellékletél abban azt írja, hogy ON-OFF-ON állása van. Én olyan kapcsolóra gondoltam, aminek csak ON-ON állása van. A jelző mindíg világítson zölden vagy piroson. Sötétet csak a főkapcsolóval csinálnék.
Esetleg gond ha csiki-csuki kapcsolást teszek be (mint az alternatív kapcsolásnál) és jobb ha van közte egy semleges (kikapcsolt) állapot?

üdv:ati
(#40024) Irmscher hozzászólása Válasz Dec 4, 2014
Sziasztok!

Új vagyok itt. Gyerekkoromból van egy adag H0-ás méretarányú vasútmodellem. Most hogy van helyem, gondolkodóba estem egy terepasztal építésén...
Tegnap felbuzdulva elővettem egy szemle erejéig a készletet, s azt tapasztaltam, hogy a sínek nagy része oxidálódott, ezt mivel tudnám eltüntetni, illetve, újból használhatóvá tenni?
Alapvetően kétféle sínszettem van, egy gyári készletből I profilos Mehano sínek, illetve n profilos Fuggerth sínek - ez utóbbiak rongyabb állapotban vannak...

Válaszotokat előre is köszönöm!
(#40026) HarciSün válasza gigantati hozzászólására (#40023) Válasz Dec 4, 2014
Bocsánat, akkor rosszat találtam (siettem) ebből a kapcsolóból van ON-ON fajta is, tehát csak két állapota van, de mindez két külön áramkörrel (gyakorlatilag két váltókapcsoló amit egyszerre kapcsolsz az egyik vagy a másik irányba)
Az egyikkel a tápfeszt kapcsolhatod a sínre (értelemszerűen csak az egyik állást használva) a másikkal pedig válthatsz a két jelzéskép között.

Én is ilyen kapcsolókat használok, arra gondolva, hogy később akár jelzőket is vezérelhetek a szakaszokkal együtt...
Kapcsoló ON-ON
(#40027) HarciSün válasza Irmscher hozzászólására (#40024) Válasz Dec 4, 2014
Bár a H0-ás síneket nem ismerem, de a régi TT-s sínekkel volt nekem is hogy eloxidálódott. Sajnos az menthetetlen volt mert nem tömör anyagból volt így ha lecsiszoltam róla a felső érzékeny réteget pár nap alatt újra berozsdásodtak. Megoldás csak a sínek cseréje volt (a mostaniak már tömörek, nem oxidálódnak)
(#40028) gigantati válasza HarciSün hozzászólására (#40026) Válasz Dec 4, 2014
Ok, köszi így már tiszta!
(#40038) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#40027) Válasz Dec 5, 2014
A régi TT-s sínek csiszolása kifejezetten rosszat tett nekik! (Hozzáértők ezt szinte tiltották is...)
A tisztításra foltbenzint, vagy izopropil alkoholt ajánlottak. Minden jobb, mint a csiszolás!
(#40039) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#40038) Válasz Dec 5, 2014
Igen, nekem is ez a tapasztalatom. Az a gond, hogy ha már elkezdett oxidálódni akkor a felső rétegnek kb vége is van. Azt hiába tisztítjuk bármivel az nagyon hamar újra rozsdás lesz.
Egy próbát megér a benzin de sajnos valószínű, hogy hosszútávon jobban megéri új (tömör) síneket venni.
(#40040) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#40039) Válasz Dec 5, 2014
Igen, ez így van. Ha a bevonat réteget (cink) eltávolítjuk/megsértjük, nem csak egy "finom" oxidréteg keletkezik, hanem a hordozó anyag (vas) is elkezd oxidálódni (rozsdásodni), és az már nem tisztítható, maradandó károsodást szenved. Ha idáig jutott a sínanyag, akkor azon már csak a "félkezes javítás" (félkézzel jól megragadjuk, majd egy határozott mozdulattal a lehető legmesszebbre hajítjuk) segít. Ebben az esetben tényleg szerencsésebb a csere.
(#40043) Irmscher válasza Frankye hozzászólására (#40040) Válasz Dec 5, 2014
Értem, szomorúan olvasom eme sorokat, mert a pénztárcámat kímélendő bíztam benne, hogy a régi sinek még menthetők...
Mindenesetre teszek egy próbát, hogy hátha.
Egyébként ez a sínradír, vagy mi, az segíthet, vagy felejtős az is?
(#40050) Frankye válasza Irmscher hozzászólására (#40043) Válasz Dec 5, 2014
Ha már a rozsda is megjelent, akkor sajnos az sem fog segíteni. A sínradír is - egyébként - a mechanikai tisztítás elvén tevékenykedik, csak persze kíméletesebben. De ezzel együtt a néhány mikron "vastag" bevonatot koptatja, tehát az sem túl szerencsés. A különféle oldószerek a sínszálakra tapadt port feloldva távolítják el, tehát ez a legjobb, bár abból a szempontból óvatosan kell őket is használni, hogy a műanyag keresztaljakat ("talpfák") is feloldhatják. Szóval óvatosan...
(#40065) HOTotya válasza Irmscher hozzászólására (#40043) Válasz Dec 6, 2014
Amit Frankye írt az csak ideiglenesen oldja meg a problémádat..... Később ugyanúgy fogja "zabálni" a rozsda a sínedet és csak dühöngeni fogsz,hogy akadozik a mozdony(ok) és eszed a "kefét",hogy nem cserélted le......Cseréld le (ha tudod)!!!
(#40080) Vova válasza Irmscher hozzászólására (#40043) Válasz Dec 7, 2014
Esetleg próbáld meg csiszolás/sínradírozás után vastagabb forrasztóónnal bedörzsölni a síneket. Bár az így kezelt síneket sem ajánlanám terepasztalra lerögzíteni, ez is csak ideiglenes megoldás. Mivel nekem is ilyen sínjeim vannak, és időnként megfuttatnám a gépeimet, csináltam egy próbát tavasszal, lecsiszoltam a sínt, bedörzsöltem az ónnal, kb. 2-3 hónapig feküdt így az ebédlőben egy polcon, aztán szeptemberben költöztem, így sajnos a jelenlegi állapotáról nem tudok beszámolni, de amikor pakoltam össze, a sín nem volt rozsdás.
(#40100) csíkosháTTú válasza Irmscher hozzászólására (#40043) Válasz Dec 8, 2014
Vagy a pénztárcádat kíméled, vagy az idegeidet. Utóbbi valamivel célravezetőbb szemlélet, ha komolyan gondolod. Egy akadozó, nem működő, rángató valami egy életre meg tudja utáltatni ezt a hobbit bárkivel.
Nézz be a Játékudvarba, ilyen régi sínek szerintem vannak náluk, de keresheted a Fuggerth síneket is, azok még léteznek újban is!
(#40105) bacsko válasza csíkosháTTú hozzászólására (#39962) Válasz Dec 8, 2014
Lemértem a nyomtávot, tényleg nagy volt, kicsit igazítottam rajta. Az is feltűnt, hogy a műanyag kerekek szabadon mozognak oldalra a tengelyen, ezt nem tudom, hogy normális e. Felteszem nem, mert a mozdony továbbra is képes elakadni a szűk íveken.
Lehet tényleg be kell majd vinnem valamikor a szervizbe. Ahogy nézem egész közel dolgozom hozzá.
(#40113) Irmscher hozzászólása Válasz Dec 8, 2014
Köszönöm a tippet, erre az ónnal bedörzsölős dologra gondoltam én is korábban, de majd teszek egy próbát, hogy segít-e bármiben is.
Amúgy debreceni vagyok, s elég ritkán járok BP-en, ezért a Játékudvar nekem kicsit kiesik... Pedig szívesen elnéznék, de majd egyszer, ha úgy alakul.
(#40114) csíkosháTTú válasza Irmscher hozzászólására (#40113) Válasz Dec 8, 2014
A debreceni Modell & Hobby üzletben nincs Fuggerth sín? Elvileg kéne lenni...
(#40119) Irmscher válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40114) Válasz Dec 8, 2014
a honlapjukon nem találtam róla információt, hogy lenne Fuggerth sín náluk, de majd dobok nekik egy mailt, s meglátjuk
(#40126) piltdownman válasza Irmscher hozzászólására (#40113) Válasz Dec 8, 2014
Idézet:
„ erre az ónnal bedörzsölős dologra ”
Hamar lekopik.
Idézet:
„Vagy a pénztárcádat kíméled, vagy az idegeidet.”
Ezt fogadd meg. Én nem tettem, szívtam is a rozsdás sínekkel,kitérőkkel. Flexi sínekből 1m szakasz kijön 1000.- Ft-ból.
Kb. egy húszasba fáj(t), hogy nem hallgattam a tapasztaltabbakra.
(Ha galvanizálni akarsz: méregengedély 7.000.- Ft, a krómkénsav 3.000.- F/l.+áramforrás )
(#40207) gigantati hozzászólása Válasz Dec 9, 2014
A legújabb szerzemény.
A pálya hamarosan összeáll (még csak ideiglenesen a szobában), hogy a terveket össze tudjam vetni a valósággal, mielőtt az asztalba belekezdek.

üdv: ati

20141209_222...jpg

20141209_222...jpg
 
(#40215) Irmscher válasza csíkosháTTú hozzászólására (#40114) Válasz Dec 10, 2014
egyik üzletük sem tart már Fuggerth síneket...
(#40249) termi válasza Irmscher hozzászólására (#40215) Válasz Dec 12, 2014
Szia!

Ha mindenképpen U profilosat akarsz itt van egy hirdetés. Hátha megvannak még.
(#40322) gigantati hozzászólása Válasz Dec 15, 2014
Sziasztok!

Az asztal segégüzemi rendszeréhez (Conrad állítóművek, jelzők, épület világítások) 12V DC-t tervezek.
Ehhez jó volna egy külön transzformátor. Úgy számolom, hogy a 3A elég kell hogy legyen.
Az állítómű áramfelvétetele az itteni teszt szerint 200-250mA. Mivel nem lesz váltóút állítás, úgy gondolom, hogy 3-4 váltónál többel egyszerre fizikai képtelenség működtetni. Ez így max 1A- áramfelvételet jelenthet.
A többi világitás kb 50db LED lámpa (ez 20mA árammal teljes egyidejűséggel) max 1A.
A lenti trafó megfelelő lehet?

üdv:ati

12VDC_trafó.JPG
 
(#40323) etwg válasza gigantati hozzászólására (#40322) Válasz Dec 15, 2014
Vigyázz az ilyen trafokra. Ezek alacsonyfeszültségü halogén izzokhoz lettek gyártva és másra nem igen akarnak elindulni ( nekem is ott világit egy 10W -s izzo, mert csak akkor indul el a trafo).
Szoval ki kell probálni, a legrosszabb esetben kell egy kis 12V-s izzo ami majd inditja.
(#40365) gigantati hozzászólása Válasz Dec 15, 2014
Siker!
Az első motoros váltóállítás megtörtént a Conrad állítóművel.
Igaz kicsit fapados kialakítás, de működik! 16V -os váltóáramról tápláltam meg. A végállásokat is szépen beadta, elég erősen pozicionálja a váltót.

Használ valaki ilyen állítóművet? Melyik jobb neki az AC/DC?

üdv:ati

u.i: videót lehet feltölteni? Akkor működés közben is meg tudnám mutatni.

condard1.jpg

conrad2.jpg
 
(#40366) etwg válasza gigantati hozzászólására (#40365) Válasz Dec 16, 2014
Mindenképpen AC kell neki ( benne 2 dioda csinál megfelelö DC-t). Ha DC-vel akarod hajtani, akkor polusválto kapcsolo kell ( és a diodákat ki kell venni).
(#40368) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#40366) Válasz Dec 16, 2014
Én épp most készülök lecserélni az összes Conrad-os állítóművemet amit egyenáramról (12V) tápláltam. Anno csináltattam hozzá egy panelt ami 12db ilyen állítóművet tud vezérelni (forgatni a polaritását egyenáramról, így vágányút kombinációba lehet rendezni a conrad-os állítóműveket, azaz egyszerre csapódnak a váltók a kiválasztott irány szerint)

Ha érdekel keress meg - de a dologhoz hozzátartozik, hogy azért cserélem le mert a szervómotoros megoldás kisebb és jobbnak ígérkezik.
(#40370) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#40368) Válasz Dec 16, 2014
Eltévesztetted a cimzetted. Én már régen lecseréltem a Conrad meghajtokat szervokra.
A kolléga probálkozik most velük.
Lapozás       6/27    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
13:33:09
  Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt
Hirdetés