Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Keskeny nyomközű modellezés
Keskeny nyomközű modellezés
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:

Lapozás       4/10    
(#42661) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42660) Válasz Feb 23, 2015
Remek.

Ilyenkor amikor visszarakod a munkadarabort a marogépbe hogyan állitod be a pontos poziciot?
(#42662) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42661) Válasz Feb 23, 2015
Lehet a satu oldalára ütköztetőt szerelni,aminek ha nekitolom a munkadarabot mindig ugyanabba a helyzetbe kerül.
Én befogom nagyjából középre,érintőfogást veszek,nullázom a nóniuszt,aztán állítom be a méretre.
(A munkadarabon mindig van egy bázisoldal ahonnan a méretek indulnak.)
Elég könnyű elnézni a dolgot :
van hogy központra kell beállni,olyankor az átmérő felét még rá kell tekerni,vagy hogy szélre kell beállni és akkor a méret + az átmérő !!
Ezek tréfálják meg legkönnyebben az embert!

Szuper lesz a lóréd!
Súlyban nem lehet a legjobb....
a rézöntésre leszek kíváncsi!
(Így nagyításban elég durva a nyomtatás felülete,ami szerintem a legnagyobb hátulütője ennek az eljárásnak.)
(#42663) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42662) Válasz Feb 23, 2015
Csak azért kérdeztem, mert ezzel szivok a legtöbbet. Én is 2 oldalhoz viszonyitom a méreteket, de nem egyszerü, ha többször kell ujra befogni.

A lóré olyan kicsi, hogy inkább jot tesz neki hogy, nem annyira finom a felülete (már igy is 6 oráig nyomja a gép - még lenne 2 finomabb fokozat).
Sulyban igy természetesen nagyon könnyü, de a fém kerekek meg a mágnes nagyon jo helyre teszi a sulypontot.
Amugy korábban - igaz nem keskenyvágányu - épitett néhány fém kocsim ( daru, pft jármüvek) azon bukott, hogy tul nehezek lettek. Az addig nem is volt baj, amikor csak ezeket a kocsikat kellett huzikálni, de egyböl bedölt a szerelvény, ha a vonatban gyári kocsik is voltak. Ezért kérdeztem a kollégátol, hogy miböl lesz a széria modell. Pl. egy ilyen lorékbol összeállitott vonat végére nem lehet egy réz munkáskocsit rakni.
(#42664) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42660) Válasz Feb 23, 2015
Mivel ilyen szépen megdicsértél, itt egy újabb kép.
Tegnap este idáig jutottam vele.
Lesz még mit dolgozni vele, igen csak lerohadt állapotban volt az eredeti.

Azért eszem a kefét, hogy neked már a második profi C50-ed készül. Azt hiszem fel kell fújnom az arcomat és neki esni a sajátomnak. Végül is valami kell, hogy húzza a kocsit.

Jut eszembe, a tiedén lesz vörös csillag?

xyDSCF4369.jpg
 
(#42665) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664) Válasz Feb 23, 2015
itt egy kicsit bővebben fogok írni a készüléséről: Milos Grimasz vasutazik, vagy mifene...
Remélem nem gond, hogy külső oldalt linkeltem be.
(#42666) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664) Válasz Feb 23, 2015
Yoooóóó
(#42668) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42662) Válasz Feb 23, 2015
Korongos!!! mikor itt voltál elmondtam hogy kell be állni úgy,hogy ne legyen gond a vissza állás!!!!! Nem a satu közepére kell tenni,hanem úgy ahogy írtad is!! Az ütközőt használva egy bázis pontot veszel fel és onnan számolsz tovább!!!!!Még meg is mutattam.....
(#42669) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664) Válasz Feb 23, 2015
Szia!!
Látom szép lesz!!!! A festésnél nem alapoztál?????? telibe rögtön a színnel????
(#42677) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Feb 23, 2015
Köszi!
Ehen! 15 év alatt egyik makettemen sem indult meg a festék alól a réz, így nem aggódom túl a dolgot. Amúgy miért kellene?
(#42678) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42677) Válasz Feb 23, 2015
Én is alapozni szoktam. 2 okbol - a (jo) alapozo általában jobban ragad a rézhez - föleg a sarkakon nem kukucskál ki a sárgaréz. A másik ok meg a szin. Ha szürke az alapozo jobban el lehet találni a szint - te esetedben ez nem annyira kritikus, de ha mindenféle, föleg világos szineket kell felvinni az a szürkén sokkal jobban kijön.
(#42679) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42677) Válasz Feb 23, 2015
Eugén már leírta....én csak annyit tennék hozzá,hogy a sarkoknál talán segít,hogy ne "kopjon"le a fogdosásnál a festés...de ez az én saját véleményem...
(#42680) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#42668) Válasz Feb 23, 2015
Szia Totya!
Ne húzd föl magad!
Van egy másik módszer is a "beállásra"!
A derékszöges Totya módszer:
- kisderékszöget satu oldalához tenni,munkadarabot rátartani,
másik kézzel a satut meghúzni!!
Ebben az esetben is mindig ugyanoda kerül a munkadarabunk.
(Ettől függetlenül nekem szimpatikusabb az "érintőről" indulás!!
Mondjuk nincs még derékszögem és ütköztetőt sem csináltam eddig...)
(#42681) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664) Válasz Feb 23, 2015
Szia Grimasz!
Idézet:
„Azért eszem a kefét, hogy neked már a második profi C50-ed készül. Azt hiszem fel kell fújnom az arcomat és neki esni a sajátomnak. ”
Ne aggódj,nem vagy lemaradva!!
Azért csak: Hajrá!!
Még egyet sem raktam össze(natúr műgyanták),csak a hajtásokkal szórakoztam...
A festéshez nem értek,amúgy sem a kedvenc időtöltésem,túl időigényes nekem,folyton fújni,száradni hagyni, közben ügyelni,hogy ne szálljon rá a por,szösz...
Viszont szívesen nézegetem ámulva a munkáidat,és olvasom alatta a mesterfogásokat!
Szép kocsi lesz,jó választás!!
Érdekes a kéménye,fura az a szűkülő füstkivezető cső rajta,nincs fedője sem,így belever az eső!
Nem ismertem ezt a típust.
(#42682) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Feb 23, 2015
Kicsit azért ma is haladtam a mozdonykámmal!!
Belesüllyesztettem a főkeretbe a hajtást és tettem rá két menetet az előkészítő panel rögzítéséhez.
A panel majd a motort is lefogja és a kerékérintkezők is azon lesznek(3 az 1-ben)!!

Főkeretbe sü...jpg
 
(#42683) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#42678) Válasz Feb 24, 2015
Mivel ezek a festékek amiket használok (Gunze,Tamiya) elég jól fednek így csak a fehér, sárga, piros alá alapozok világos szürkével. A tapadásukkal még eddig sosem volt gond (a végső lakkréteg meg mindent egyben tart). Mondjuk, ha simán csak színre fújnám akkor a Gunze Mr.Color-t használnám. Azt viszont lehet fogdosni tapogatni, akkor sem történik vele semmi.

(#42726) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Feb 26, 2015
Sziasztok!
Lassan,de azért mindig haladok egy kicsikét a c50-esemmel.
Legutóbb átalakítottam a H0-ás kerekeimet,és csináltam kerékszigetelő alátéteket.
Most már csak az előkészítő panel,no meg a Hangdekóder hiányzik hozzá!!

Átalakított ...jpg

Kerékszigete...jpg

Kerékszigete...jpg
 
(#42727) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42726) Válasz Feb 26, 2015
Szép!

Egy kicsit izgat, hogy miért recés a tengely egyik vége?

(#42728) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42726) Válasz Feb 26, 2015
Nagyon precíz! És még a nyomkarimát is vissza esztergáltad?
(#42747) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42726) Válasz Feb 26, 2015
Azaz elszúrtad a méretet ezért kellett a szigetelő alátét.........
(#42757) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Feb 26, 2015
Sziasztok!
etwg:
Jó kérdés... ,de az még jobb lenne,hogy a másik tengelyvég miért nem recés???
Ez egy gyári H0 kerék,le kellett rövidítenem,hogy H0e legyen.
A tengely rövidítésével forgács lett a ricniből,ami a kerék tuti rögzítését szolgálja a tengelyen.(Szétszedésekor ezért kellett kinyomószerszámot csinálni hozzájuk.)
Grimasz:
Muszáj volt!
A karima átmérőjét és szélességét is meg kellett dolgozni,hogy a
NEM 310-es kerékszabványnak megfeleljen.
Totya:
Akár még igazad is lehetne!
Jó Modellezést!
(#42759) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42757) Válasz Feb 26, 2015
A te esetedben szerintem egyik tengelyvég sem lehet recés ( nem tesz jot neki). Jobb lenne a fogaskeréknél a rece, de akkor meg nem lehet összerakni..
Ez a xxii csapda. Tudom, csak piszkáltalak egy kicsit.
(#42787) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Feb 28, 2015
Sziasztok!

C50-esem előkészítő paneljével küzdöttem...
A motor két oldalára tudtam tenni két kis (+)súlyt,amik távtartóként is szolgálnak.
Középső sávban csak a dekódernek van hely,ezért ki kellett tolni a szélekre a tekercseket és előre a kondit.
A puffer kondiknak a motor mögött maradt hely.
Az előkészítő panel fogja le a motort és majd a kerékérintkezők is rajta lesznek.
Így állok vele:

Előkészítő p...jpg

Előkészítő p...jpg

Előkészítő p...jpg
 
(#42788) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42787) Válasz Feb 28, 2015
A tekercsek és a kondi így lesz elhelyezve,hogy majd a dekóder is beférjen a helyére:

Előkészítő p...jpg
 
(#42791) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42788) Válasz Feb 28, 2015
Minö helypocsékolás ilyen helyszüke világban
A NYÁK vastagságának a fele is sok lenne. Smirglizd le 0,5-0,6 mm-re, és nyersz helyet egy marék SMD alkatrésznek.
(#42795) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42788) Válasz Feb 28, 2015
Ha eleve dekóderről fog menni, akkor egyáltalán szükség van szűrőkondira, tekercsre? Az előbbit a Köf-ből ki kellet vennem, mert bezavarta a dekódert.
Igaza van ETWG-nek, 0.5mm vagy 0.2mm-es NYÁK-kal is spórolhatsz helyet.
NYÁK
Egyébként nagyon pöpec!
(#42857) zsolesz74 válasza DZolTTán hozzászólására (#42795) Válasz Márc 1, 2015
A 0.2mm-est az nem ajánlom, mert próbáltam és az már nagyon vékony.
A 0.5-ös viszont már hibátlan és lehet ollóval formára szabni!
(#42863) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Márc 2, 2015
Sziasztok!
Megvolt a "nagy" próba!
Nem volt az igazi...
Próbáltam mindkét irányt,egyikben kicsit gyorsabb volt.
Melegedett a motor,egyre nehezebben vitte a mozdonyt,kihűlés után újra jól ment.
1,5-2perc után felmelegedett, nehezebben ment,másik irányban már meg sem mozdult.
Két nap alatt elég sokat próbálgattam,játszottam a csiga-csigakerék távolsággal,irányváltásokkal egészen addig amíg egyszer csak megállt,nem mozdult többé (megdöglött a motor).
Nagyon furcsállottam a dolgot...
mikor motorja nélkül a sínen toltam a mozdonyt,finoman forogtak a fogaskerekei,nem volt még egy aprócska akadozása sem!!!
A motor mégis kínlódott vele...
lehet hogy túl sok fogaskereket kapcsoltam volna rá??
Marad a másik Kato motor,az lényegesen erősebb,viszont a fölé nem fér hangdekóder.
Egyenlőre leállok a témával,ilyen motort még egyet nem sütök meg,majd ha akad valami más 8mm-es magasságú, azzal újra kísérletet teszek.
Marad a Kato 11-104-es motorja sima dekóderrel,az működőképes erre a célra.
(De azért nagyon bosszant a dolog.)

Zoli,etwg:
Nem gondoltátok komolyan,hogy ~2mm-es nyák fölé még a dekóder is befér??? (elvágtam késsel 0,5-ösre)
Ilyen kis méretben tizedekkel,vagy akár századokkal is játszani kell!
A szűrőkondihoz nem tudok hozzászólni,nekem még nem okozott problémát,minden mozdonyomban van.

Ez most nem jött össze,de azért jó modellezést!
(#42866) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863) Válasz Márc 2, 2015
Ez az átka sok ilyen meghajtásnak - velem is elöfordult sokszor. ( egy kedves néhai barátom havonta épitett egy gözzel hajtott mozdonyt, de minden fogaskerekes áttételbe beletörte a fogát - azokat én gyártottam neki).

Szoval ha a kerekek a motor nélkül simán forognak az csak azt jelenti, hogy elég pontos a homlokfogazat. Amikor azonban a motor forgatja a cuccot ellenkezö irányban hatnak az erök - felülröl lefelé majd elölröl hátra a hátso tengely felé.
A legnagyobb veszteség az elsö fokozaton van ( csiga) arra a kerékre ráadásul 2 erö is hat ugy axiális (a csiga) meg a radiális (a homlokfogazás). Ezeket pontosan ki kell centizni - ha irányonként más a sebesség az egyöntetüen azt mutatja, hogy a csigakerék mozdul el a csigához képest. Ez nem jo.
Én néha egy nagyobb, kevésbé érzékeny motorral szoktam bejáratni az áttételt miélött bekerül a drága végleges motor. Ha más , nincs akkor egy bowdennel amit a kis 12 V -s furogéppel hajtok.
(#42867) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863) Válasz Márc 2, 2015
Kár! Nagy reményeket fűztem hozzá. Azért egy hangos C-50-es mindenki álmát felülmúlta volna.

Azért ne ad fel!

Ha vigasztal én is lemostam a pakli festését! Bár ez nálam megszokott, ritkán szokott elsőre sikerülni.
(#42869) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863) Válasz Márc 2, 2015
Még valamit, nézegetem a képeidet. Szerintem a csiga tul messze került a csapágytól ami a gondot okozhatja. Jobb lenne a másik végét is egy csapággyal megfogni, azaz a mozdony elejébe egy csapágytarto kéne ami benyul a csiga tengelyébe - vagy a tengely kinyul a csapágyba. Nincs jobb ha a csiga mindkét oldalon csapágyazva van, föleg ha finom a modul. Ha nehezen megy az áttétel az igyekszik megemelni a csigát (akár motorral együtt) amitöl megváltozik a geometria és szorulhat az áttátel.
(#42873) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863) Válasz Márc 2, 2015
Lehet,hogy túl sok volt neki a lendítő súly!! Hozd el valamikor és megnézzük
Adok egy másik kis motort azzal majd kipróbálod!!!!
(#42884) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42869) Válasz Márc 2, 2015
Erre gondoltam én is,de az áttétel nem forog nehezen.
Folyamatosan növeltem a csiga-csigakerék távolságát,hogy még véletlenül se feszüljön.
~0,2-tizedet emeltem rajta,mikor már csak "lebegett" a csiga a csigakerék felett,mégis nehézkesen ment és rövid idő alatt felmelegedett.
A trafót is rendesen ki kellett tekerni,hogy meginduljon...
érdekes,de a futásával nem volt gond,egyenletes volt.

A másik motor még az enyhén szoruló áttételt is simán meghajtotta!
Annak futása először gyorsuló-lassuló jelenséget mutatott,de azért biztosan ment,lazítottam kicsit a méreteken és azonnal megjavult!

Biztos jobb,ha a motortengely mind a két végén meg van csapágyazva,de szerintem ennek a motornak még ez a kis mozdonysúly és ez a néhány fogaskerék is túl sok volt.
A hajtás amiből kiszereltem pehelysúlyú,még ehhez képest is ,sokkal kevesebb fogaskerekeket hajt,szerintem gyengusz volt.
Azt még nem is mondtam,hogy röviddel azután "adta le a kulcsot" mikor ráakasztottam a PWM-tápegységre,ez is biztos jelenthet valamit....

Na mindegy!
Marad a másik motor,már bizonyított,abból legalább lehet jó digitális hajtást csinálni.

H0Totya:
Rendben!!Nagyon jó ötlet!!!

Jó Modellezést!

Csiga-cs.ker...jpg

Csiga-cs.ker...jpg
 
(#42885) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42884) Válasz Márc 2, 2015
Bejáratáshoz mindig mellözd a PWM-t! Az pillanatok alatt kinyirja a nehezen müködö motort.
Nem ismerem a motorodat, lehet, hogy valoban harmatgyönge, de amiben volt, gondolom azt hajtotta. Itt meg egyelöre csak a kerekeket kellett volna forgatni.
(#42887) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42885) Válasz Márc 2, 2015
Egy Kato 11-106-osban volt.
Azt gondolom hajtotta is,de nem próbáltam...
Ott is 2 tengelyt hajt a 4-ből,de kevesebb és kisebb fogaskerekekkel van megoldva,fullra műanyag az egész,még a keréktengelyek is!
Súlyban kb. a fele / harmada lehet a c50-esemnek!
Bejáratásról még szó sem volt,azon küzdöttem hogy egyáltalán működjön valahogy!
Nem vagyok egy nagy bejáratós,de gondolom már bejáratás előtt is tökéletesen kellene működnie neki.

Kato 11-106 ...jpg
 
(#42888) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42887) Válasz Márc 2, 2015
Bejáratás alatt azt értettem, hogy felducolod a modellt és a kerekek a levegöben forognak ( vagy fejreállitva).
(#42958) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#42888) Válasz Márc 6, 2015
Meg van miért égett el a motorja Korongosnak...Olyan pici motorral próbálkozott,hogy már nem bírta meghajtani a hajtást + a réz alváz súlyát!!! Túlontúl picike az a motor maximum azt a kis műanyag "valamit" tudja meghajtani!! Maga az áttétel nagyon szépen forgott azzal semmi gond nem volt!! Most adtam neki egy új motort (remélem nem égeti le... )
(#42960) lakonti hozzászólása Válasz Márc 6, 2015
Azér abban a hajtásban is van pár fogaskerék, és egy kardán is kalimpál benne kiegyensúlyozatlanul. Én inkább a motort okolnám. Szimplán szar volt.
(#42961) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#42958) Válasz Márc 6, 2015
Ennek ellenére soha nem a pályán kell kezdeni a meghajtás élesztését. Ezért elöbb felducolva vagy fejjel lefelé kell probálni. Ha ilyenkor megy ( mennie kell), akkor lehet csak sinre tenni és kideriteni, hogy mit bir meg mit nem a motor.
(#42977) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#42958) Válasz Márc 6, 2015
Nemsokára kipróbálom mennyit bír!!
Viszont megint egy új hajtást kell csinálnom a motorod alá.
Kimértem...sajnos azok a sárga tengely átkötő fogaskerekek vastagon beleérnének a motor hasába.
Ahhoz a motorhoz,majd egy két csigás hajtást kell csinálni!
Jó lesz (ha sikerül) , befér , de sajnos a Hangdekóder biztosan nem fér el felette.
Köszönöm a segítséget!
(#42979) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42977) Válasz Márc 6, 2015
Sziasztok!
Elfelejtettem említeni:
Továbbra sem teszek le a Hangos c50-esről!
Annak sikerülnie kell!!!

Jó Modellezést!
(#42980) lakonti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42979) Válasz Márc 7, 2015
Hang honnan van hozzá?
(#42981) Fordítókorongos válasza lakonti hozzászólására (#42980) Válasz Márc 7, 2015
Szia!
Első lépésben össze kell hozni a hajtást alá...
Ha megvan akkor választunk valami 4-hengeres hasonlót a Csepel helyett,eredeti kürthangot meg lehetne hozzá készíteni a neten fellelhető hangokból. (Elsőre szuper lenne!!)
Ezt majd megoldja Csíkos mester,mivel csak a Tran jöhet szóba.
Aztán ki tudja.... ,ha lenne rá érdeklődés még az is lehet,hogy készülne hozzá rendes hang is,
bár egyáltalán nem zavarta fel az állóvizet egy Hangos H0e c50-es ötlete a fórumon.
Persze HA sikerülne, az lehet hogy változtatna a dolgon.
Még küzdök vele!!
(Eredeti hang egyenlőre nincs,legalábbis én nem tudok róla.)
(#42984) reszelozsir válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981) Válasz Márc 7, 2015
Annyi helyen szaladgál még C50-es. Jön a szezon is, egy szép kirándulással összekötve meg is lesz az eredeti hang
Hajrá, én is drukkolok!
(#42986) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981) Válasz Márc 7, 2015
Engem érdekel!

Már csak a kapcsoló hiányzik

Bővebben: Link


xDSCF4429.jpg

xDSCF4433.jpg

xDSCF4450.jpg
 
(#42989) lakonti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981) Válasz Márc 7, 2015
Értem, köszönöm a választ.
(#42993) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981) Válasz Márc 7, 2015
Alkalomadtán gyere ki a műhelybe, nézünk hozzá egy rendes motort.
(#42994) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42986) Válasz Márc 7, 2015
Áááá....ez frankó lett
(#42996) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#42994) Válasz Márc 7, 2015
Köszi mester!
(#42997) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Márc 7, 2015
Elkészült az első váltóm. Már van min tologatni a kocsit.

Bővebben: Link

xDSCF4462.jpg

xDSCF4482.jpg
 
(#43020) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42997) Válasz Márc 8, 2015
Sziasztok!
Grimasz:
Szuper lett a paklikocsid!!!
Az első váltód is csúcs lett!
Fura hogy te nem a nyáktalpfás módszert választottad.
Csíkos:
Érdekel a dolog! Köszönöm!
Nemrég kezdtem el foglalkozni H0Totya motorjával.
Már két estét eltöltöttem méregetésekkel,kísérletezéssel,de már faragom a rezet.
Amennyire csak engedi belesüllyesztem a padlóba,hogy minél több hely maradjon felette.
Remélem nem számítottam el semmit...
Most még az a kérdés foglalkoztat,hogy a két csigás hajtásnak,
vagy az egy csigás lendítősúlyosnak lesz-e jobb futása.
Ez most egy lendkerekes lesz.
Lapozás       4/10    
Frissek
  2024. Nov, 23. Szo
3:38:59
  Jelenleg 17 fő olvassa az oldalt
Hirdetés