|
Keskeny nyomközű modellezés
|
Témaindító: Fordítókorongos, idő: Dec 30, 2014
Témakörök:
|
|
(#42661) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42660)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Remek.
Ilyenkor amikor visszarakod a munkadarabort a marogépbe hogyan állitod be a pontos poziciot? |
(#42662) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42661)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Lehet a satu oldalára ütköztetőt szerelni,aminek ha nekitolom a munkadarabot mindig ugyanabba a helyzetbe kerül.
Én befogom nagyjából középre,érintőfogást veszek,nullázom a nóniuszt,aztán állítom be a méretre.
(A munkadarabon mindig van egy bázisoldal ahonnan a méretek indulnak.)
Elég könnyű elnézni a dolgot :
van hogy központra kell beállni,olyankor az átmérő felét még rá kell tekerni,vagy hogy szélre kell beállni és akkor a méret + az átmérő !!
Ezek tréfálják meg legkönnyebben az embert!
Szuper lesz a lóréd!
Súlyban nem lehet a legjobb....
a rézöntésre leszek kíváncsi!
(Így nagyításban elég durva a nyomtatás felülete,ami szerintem a legnagyobb hátulütője ennek az eljárásnak.) |
(#42663) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42662)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Csak azért kérdeztem, mert ezzel szivok a legtöbbet. Én is 2 oldalhoz viszonyitom a méreteket, de nem egyszerü, ha többször kell ujra befogni.
A lóré olyan kicsi, hogy inkább jot tesz neki hogy, nem annyira finom a felülete (már igy is 6 oráig nyomja a gép - még lenne 2 finomabb fokozat).
Sulyban igy természetesen nagyon könnyü, de a fém kerekek meg a mágnes nagyon jo helyre teszi a sulypontot.
Amugy korábban - igaz nem keskenyvágányu - épitett néhány fém kocsim ( daru, pft jármüvek) azon bukott, hogy tul nehezek lettek. Az addig nem is volt baj, amikor csak ezeket a kocsikat kellett huzikálni, de egyböl bedölt a szerelvény, ha a vonatban gyári kocsik is voltak. Ezért kérdeztem a kollégátol, hogy miböl lesz a széria modell. Pl. egy ilyen lorékbol összeállitott vonat végére nem lehet egy réz munkáskocsit rakni. |
(#42664) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42660)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Mivel ilyen szépen megdicsértél, itt egy újabb kép.
Tegnap este idáig jutottam vele.
Lesz még mit dolgozni vele, igen csak lerohadt állapotban volt az eredeti.
Azért eszem a kefét, hogy neked már a második profi C50-ed készül. Azt hiszem fel kell fújnom az arcomat és neki esni a sajátomnak. Végül is valami kell, hogy húzza a kocsit.
Jut eszembe, a tiedén lesz vörös csillag? |
|
(#42665) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
|
(#42666) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Yoooóóó |
(#42668) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42662)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Korongos!!! mikor itt voltál elmondtam hogy kell be állni úgy,hogy ne legyen gond a vissza állás!!!!! Nem a satu közepére kell tenni,hanem úgy ahogy írtad is!! Az ütközőt használva egy bázis pontot veszel fel és onnan számolsz tovább!!!!!Még meg is mutattam..... |
(#42669) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Szia!!
Látom szép lesz!!!! A festésnél nem alapoztál?????? telibe rögtön a színnel???? |
(#42677) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Köszi!
Ehen! 15 év alatt egyik makettemen sem indult meg a festék alól a réz, így nem aggódom túl a dolgot. Amúgy miért kellene? |
(#42678) etwg válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42677)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Én is alapozni szoktam. 2 okbol - a (jo) alapozo általában jobban ragad a rézhez - föleg a sarkakon nem kukucskál ki a sárgaréz. A másik ok meg a szin. Ha szürke az alapozo jobban el lehet találni a szint - te esetedben ez nem annyira kritikus, de ha mindenféle, föleg világos szineket kell felvinni az a szürkén sokkal jobban kijön. |
(#42679) HOTotya válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42677)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Eugén már leírta....én csak annyit tennék hozzá,hogy a sarkoknál talán segít,hogy ne "kopjon"le a fogdosásnál a festés...de ez az én saját véleményem... |
(#42680) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#42668)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Szia Totya!
Ne húzd föl magad!
Van egy másik módszer is a "beállásra"!
A derékszöges Totya módszer:
- kisderékszöget satu oldalához tenni,munkadarabot rátartani,
másik kézzel a satut meghúzni!!
Ebben az esetben is mindig ugyanoda kerül a munkadarabunk.
(Ettől függetlenül nekem szimpatikusabb az "érintőről" indulás!!
Mondjuk nincs még derékszögem és ütköztetőt sem csináltam eddig...) |
(#42681) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42664)
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Szia Grimasz!
Idézet: „Azért eszem a kefét, hogy neked már a második profi C50-ed készül. Azt hiszem fel kell fújnom az arcomat és neki esni a sajátomnak. ”
Ne aggódj,nem vagy lemaradva!!
Azért csak: Hajrá!!
Még egyet sem raktam össze(natúr műgyanták),csak a hajtásokkal szórakoztam...
A festéshez nem értek,amúgy sem a kedvenc időtöltésem,túl időigényes nekem,folyton fújni,száradni hagyni, közben ügyelni,hogy ne szálljon rá a por,szösz...
Viszont szívesen nézegetem ámulva a munkáidat,és olvasom alatta a mesterfogásokat!
Szép kocsi lesz,jó választás!!
Érdekes a kéménye,fura az a szűkülő füstkivezető cső rajta,nincs fedője sem,így belever az eső!
Nem ismertem ezt a típust. |
(#42682) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2015 |
|
Kicsit azért ma is haladtam a mozdonykámmal!!
Belesüllyesztettem a főkeretbe a hajtást és tettem rá két menetet az előkészítő panel rögzítéséhez.
A panel majd a motort is lefogja és a kerékérintkezők is azon lesznek(3 az 1-ben)!! |
|
(#42683) Milos Grimasz válasza etwg hozzászólására (#42678)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2015 |
|
Mivel ezek a festékek amiket használok (Gunze,Tamiya) elég jól fednek így csak a fehér, sárga, piros alá alapozok világos szürkével. A tapadásukkal még eddig sosem volt gond (a végső lakkréteg meg mindent egyben tart). Mondjuk, ha simán csak színre fújnám akkor a Gunze Mr.Color-t használnám. Azt viszont lehet fogdosni tapogatni, akkor sem történik vele semmi.
|
(#42726) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
Sziasztok!
Lassan,de azért mindig haladok egy kicsikét a c50-esemmel.
Legutóbb átalakítottam a H0-ás kerekeimet,és csináltam kerékszigetelő alátéteket.
Most már csak az előkészítő panel,no meg a Hangdekóder hiányzik hozzá!! |
|
(#42727) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42726)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
Szép!
Egy kicsit izgat, hogy miért recés a tengely egyik vége?
|
(#42728) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42726)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
Nagyon precíz! És még a nyomkarimát is vissza esztergáltad? |
(#42757) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
Sziasztok!
etwg:
Jó kérdés... ,de az még jobb lenne,hogy a másik tengelyvég miért nem recés???
Ez egy gyári H0 kerék,le kellett rövidítenem,hogy H0e legyen.
A tengely rövidítésével forgács lett a ricniből,ami a kerék tuti rögzítését szolgálja a tengelyen.(Szétszedésekor ezért kellett kinyomószerszámot csinálni hozzájuk.)
Grimasz:
Muszáj volt!
A karima átmérőjét és szélességét is meg kellett dolgozni,hogy a
NEM 310-es kerékszabványnak megfeleljen.
Totya:
Akár még igazad is lehetne!
Jó Modellezést! |
(#42759) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42757)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2015 |
|
A te esetedben szerintem egyik tengelyvég sem lehet recés ( nem tesz jot neki). Jobb lenne a fogaskeréknél a rece, de akkor meg nem lehet összerakni..
Ez a xxii csapda. Tudom, csak piszkáltalak egy kicsit. |
(#42787) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 28, 2015 |
|
Sziasztok!
C50-esem előkészítő paneljével küzdöttem...
A motor két oldalára tudtam tenni két kis (+)súlyt,amik távtartóként is szolgálnak.
Középső sávban csak a dekódernek van hely,ezért ki kellett tolni a szélekre a tekercseket és előre a kondit.
A puffer kondiknak a motor mögött maradt hely.
Az előkészítő panel fogja le a motort és majd a kerékérintkezők is rajta lesznek.
Így állok vele: |
|
(#42788) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42787)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2015 |
|
A tekercsek és a kondi így lesz elhelyezve,hogy majd a dekóder is beférjen a helyére:
|
|
(#42791) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42788)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2015 |
|
Minö helypocsékolás ilyen helyszüke világban
A NYÁK vastagságának a fele is sok lenne. Smirglizd le 0,5-0,6 mm-re, és nyersz helyet egy marék SMD alkatrésznek. |
(#42795) DZolTTán válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42788)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2015 |
|
Ha eleve dekóderről fog menni, akkor egyáltalán szükség van szűrőkondira, tekercsre? Az előbbit a Köf-ből ki kellet vennem, mert bezavarta a dekódert.
Igaza van ETWG-nek, 0.5mm vagy 0.2mm-es NYÁK-kal is spórolhatsz helyet.
NYÁK
Egyébként nagyon pöpec! |
(#42857) zsolesz74 válasza DZolTTán hozzászólására (#42795)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2015 |
|
A 0.2mm-est az nem ajánlom, mert próbáltam és az már nagyon vékony.
A 0.5-ös viszont már hibátlan és lehet ollóval formára szabni! |
(#42863) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Sziasztok!
Megvolt a "nagy" próba!
Nem volt az igazi...
Próbáltam mindkét irányt,egyikben kicsit gyorsabb volt.
Melegedett a motor,egyre nehezebben vitte a mozdonyt,kihűlés után újra jól ment.
1,5-2perc után felmelegedett, nehezebben ment,másik irányban már meg sem mozdult.
Két nap alatt elég sokat próbálgattam,játszottam a csiga-csigakerék távolsággal,irányváltásokkal egészen addig amíg egyszer csak megállt,nem mozdult többé (megdöglött a motor).
Nagyon furcsállottam a dolgot...
mikor motorja nélkül a sínen toltam a mozdonyt,finoman forogtak a fogaskerekei,nem volt még egy aprócska akadozása sem!!!
A motor mégis kínlódott vele...
lehet hogy túl sok fogaskereket kapcsoltam volna rá??
Marad a másik Kato motor,az lényegesen erősebb,viszont a fölé nem fér hangdekóder.
Egyenlőre leállok a témával,ilyen motort még egyet nem sütök meg,majd ha akad valami más 8mm-es magasságú, azzal újra kísérletet teszek.
Marad a Kato 11-104-es motorja sima dekóderrel,az működőképes erre a célra.
(De azért nagyon bosszant a dolog.)
Zoli,etwg:
Nem gondoltátok komolyan,hogy ~2mm-es nyák fölé még a dekóder is befér??? (elvágtam késsel 0,5-ösre)
Ilyen kis méretben tizedekkel,vagy akár századokkal is játszani kell!
A szűrőkondihoz nem tudok hozzászólni,nekem még nem okozott problémát,minden mozdonyomban van.
Ez most nem jött össze,de azért jó modellezést! |
(#42866) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Ez az átka sok ilyen meghajtásnak - velem is elöfordult sokszor. ( egy kedves néhai barátom havonta épitett egy gözzel hajtott mozdonyt, de minden fogaskerekes áttételbe beletörte a fogát - azokat én gyártottam neki).
Szoval ha a kerekek a motor nélkül simán forognak az csak azt jelenti, hogy elég pontos a homlokfogazat. Amikor azonban a motor forgatja a cuccot ellenkezö irányban hatnak az erök - felülröl lefelé majd elölröl hátra a hátso tengely felé.
A legnagyobb veszteség az elsö fokozaton van ( csiga) arra a kerékre ráadásul 2 erö is hat ugy axiális (a csiga) meg a radiális (a homlokfogazás). Ezeket pontosan ki kell centizni - ha irányonként más a sebesség az egyöntetüen azt mutatja, hogy a csigakerék mozdul el a csigához képest. Ez nem jo.
Én néha egy nagyobb, kevésbé érzékeny motorral szoktam bejáratni az áttételt miélött bekerül a drága végleges motor. Ha más , nincs akkor egy bowdennel amit a kis 12 V -s furogéppel hajtok.
|
(#42867) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Kár! Nagy reményeket fűztem hozzá. Azért egy hangos C-50-es mindenki álmát felülmúlta volna.
Azért ne ad fel!
Ha vigasztal én is lemostam a pakli festését! Bár ez nálam megszokott, ritkán szokott elsőre sikerülni. |
(#42869) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Még valamit, nézegetem a képeidet. Szerintem a csiga tul messze került a csapágytól ami a gondot okozhatja. Jobb lenne a másik végét is egy csapággyal megfogni, azaz a mozdony elejébe egy csapágytarto kéne ami benyul a csiga tengelyébe - vagy a tengely kinyul a csapágyba. Nincs jobb ha a csiga mindkét oldalon csapágyazva van, föleg ha finom a modul. Ha nehezen megy az áttétel az igyekszik megemelni a csigát (akár motorral együtt) amitöl megváltozik a geometria és szorulhat az áttátel. |
(#42873) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42863)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Lehet,hogy túl sok volt neki a lendítő súly!! Hozd el valamikor és megnézzük
Adok egy másik kis motort azzal majd kipróbálod!!!! |
(#42884) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42869)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Erre gondoltam én is,de az áttétel nem forog nehezen.
Folyamatosan növeltem a csiga-csigakerék távolságát,hogy még véletlenül se feszüljön.
~0,2-tizedet emeltem rajta,mikor már csak "lebegett" a csiga a csigakerék felett,mégis nehézkesen ment és rövid idő alatt felmelegedett.
A trafót is rendesen ki kellett tekerni,hogy meginduljon...
érdekes,de a futásával nem volt gond,egyenletes volt.
A másik motor még az enyhén szoruló áttételt is simán meghajtotta!
Annak futása először gyorsuló-lassuló jelenséget mutatott,de azért biztosan ment,lazítottam kicsit a méreteken és azonnal megjavult!
Biztos jobb,ha a motortengely mind a két végén meg van csapágyazva,de szerintem ennek a motornak még ez a kis mozdonysúly és ez a néhány fogaskerék is túl sok volt.
A hajtás amiből kiszereltem pehelysúlyú,még ehhez képest is ,sokkal kevesebb fogaskerekeket hajt,szerintem gyengusz volt.
Azt még nem is mondtam,hogy röviddel azután "adta le a kulcsot" mikor ráakasztottam a PWM-tápegységre,ez is biztos jelenthet valamit....
Na mindegy!
Marad a másik motor,már bizonyított,abból legalább lehet jó digitális hajtást csinálni.
H0Totya:
Rendben!! Nagyon jó ötlet!!!
Jó Modellezést! |
|
(#42885) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42884)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Bejáratáshoz mindig mellözd a PWM-t! Az pillanatok alatt kinyirja a nehezen müködö motort.
Nem ismerem a motorodat, lehet, hogy valoban harmatgyönge, de amiben volt, gondolom azt hajtotta. Itt meg egyelöre csak a kerekeket kellett volna forgatni. |
(#42887) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#42885)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Egy Kato 11-106-osban volt.
Azt gondolom hajtotta is,de nem próbáltam...
Ott is 2 tengelyt hajt a 4-ből,de kevesebb és kisebb fogaskerekekkel van megoldva,fullra műanyag az egész,még a keréktengelyek is!
Súlyban kb. a fele / harmada lehet a c50-esemnek!
Bejáratásról még szó sem volt,azon küzdöttem hogy egyáltalán működjön valahogy!
Nem vagyok egy nagy bejáratós,de gondolom már bejáratás előtt is tökéletesen kellene működnie neki. |
|
(#42888) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42887)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2015 |
|
Bejáratás alatt azt értettem, hogy felducolod a modellt és a kerekek a levegöben forognak ( vagy fejreállitva). |
(#42960) lakonti hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Azér abban a hajtásban is van pár fogaskerék, és egy kardán is kalimpál benne kiegyensúlyozatlanul. Én inkább a motort okolnám. Szimplán szar volt. |
(#42961) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#42958)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Ennek ellenére soha nem a pályán kell kezdeni a meghajtás élesztését. Ezért elöbb felducolva vagy fejjel lefelé kell probálni. Ha ilyenkor megy ( mennie kell), akkor lehet csak sinre tenni és kideriteni, hogy mit bir meg mit nem a motor. |
(#42977) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#42958)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Nemsokára kipróbálom mennyit bír!!
Viszont megint egy új hajtást kell csinálnom a motorod alá.
Kimértem...sajnos azok a sárga tengely átkötő fogaskerekek vastagon beleérnének a motor hasába.
Ahhoz a motorhoz,majd egy két csigás hajtást kell csinálni!
Jó lesz (ha sikerül) , befér , de sajnos a Hangdekóder biztosan nem fér el felette.
Köszönöm a segítséget! |
(#42979) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42977)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2015 |
|
Sziasztok!
Elfelejtettem említeni:
Továbbra sem teszek le a Hangos c50-esről!
Annak sikerülnie kell!!!
Jó Modellezést! |
(#42980) lakonti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42979)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Hang honnan van hozzá?
|
(#42981) Fordítókorongos válasza lakonti hozzászólására (#42980)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Szia!
Első lépésben össze kell hozni a hajtást alá...
Ha megvan akkor választunk valami 4-hengeres hasonlót a Csepel helyett,eredeti kürthangot meg lehetne hozzá készíteni a neten fellelhető hangokból. (Elsőre szuper lenne!!)
Ezt majd megoldja Csíkos mester,mivel csak a Tran jöhet szóba.
Aztán ki tudja.... ,ha lenne rá érdeklődés még az is lehet,hogy készülne hozzá rendes hang is,
bár egyáltalán nem zavarta fel az állóvizet egy Hangos H0e c50-es ötlete a fórumon.
Persze HA sikerülne, az lehet hogy változtatna a dolgon.
Még küzdök vele!!
(Eredeti hang egyenlőre nincs,legalábbis én nem tudok róla.)
|
(#42984) reszelozsir válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Annyi helyen szaladgál még C50-es. Jön a szezon is, egy szép kirándulással összekötve meg is lesz az eredeti hang
Hajrá, én is drukkolok! |
(#42986) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
|
|
(#42989) lakonti válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Értem, köszönöm a választ. |
(#42993) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#42981)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Alkalomadtán gyere ki a műhelybe, nézünk hozzá egy rendes motort. |
(#42994) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42986)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Áááá....ez frankó lett |
(#42996) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#42994)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Köszi mester! |
(#42997) Milos Grimasz hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2015 |
|
Elkészült az első váltóm. Már van min tologatni a kocsit.
Bővebben: Link |
|
(#43020) Fordítókorongos válasza Milos Grimasz hozzászólására (#42997)
|
Válasz •
|
Márc 8, 2015 |
|
Sziasztok!
Grimasz:
Szuper lett a paklikocsid!!!
Az első váltód is csúcs lett!
Fura hogy te nem a nyáktalpfás módszert választottad.
Csíkos:
Érdekel a dolog! Köszönöm!
Nemrég kezdtem el foglalkozni H0Totya motorjával.
Már két estét eltöltöttem méregetésekkel,kísérletezéssel,de már faragom a rezet.
Amennyire csak engedi belesüllyesztem a padlóba,hogy minél több hely maradjon felette.
Remélem nem számítottam el semmit...
Most még az a kérdés foglalkoztat,hogy a két csigás hajtásnak,
vagy az egy csigás lendítősúlyosnak lesz-e jobb futása.
Ez most egy lendkerekes lesz. |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 3:24:55 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|