|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#49503) enamessias válasza hkrisz79 hozzászólására (#49497)
|
Válasz •
|
Jan 29, 2016 |
|
Üdv!
Többnyire semmit. A múzeum része, kiállítási darabok. Persze pája fenntartási munkáknál munkába fogják, de többnyire csak állnak. Nincs a vonal mentén se erdészet, se nagy gazdaság. Útközben láttam rakodó rámpát egy mellékvágányon, az ott álló vagonok szemmel láthatóan jópáréve nem mozdultak már. |
|
(#49550) enamessias válasza hkrisz79 hozzászólására (#49497)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2016 |
|
|
(#49921) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Mit láttam 33 éve ( vajon hol ?).
|
|
(#49924) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49921)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Kubában jártál?? |
(#49925) sunocske válasza etwg hozzászólására (#49921)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Kónya? Ott egészen sokáig működött a lórévasút a nagyvasúti megálló-rakodóhely (később már csak megállóhely) és az uradalom között. |
(#49926) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#49925)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
1983.02.26.-án hol volt Magyarországon ilyen idilli táj virágos mezővel?? |
(#49928) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49926)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2016 |
|
Sünöcske eltalálta. Konyán jártam, igaz egy kicsit késöbb ( augusztusban). A dologban az volt az apropo, hogy a mozdonyvezetönek is uj volt a lovasut, igy egy nagyott füttyentett, amitöl a lo megijedt és mindenkit otthagyva elment vagy 200 m a vasuttol. ( ez van a képen - hajtok meg elbeszélgettek a mozdonyvezetövel.)
Valoszinü az egyik utolso kép az utolso müködö lovasutrol mifelénk. |
(#50736) kovjan hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2016 |
|
Tegnap volt egy kis vonatos program. |
|
(#50737) kovjan hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2016 |
|
""""" |
|
(#50738) kovjan hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 17, 2016 |
|
""""" |
|
(#50825) STTaradder válasza kovjan hozzászólására (#50738)
|
Válasz •
|
Ápr 21, 2016 |
|
Úgy látom a lépcsőnek nagy hasznát tudják venni |
(#50828) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Képek a hétvégéröl:
|
|
(#50851) kovjan válasza STTaradder hozzászólására (#50825)
|
Válasz •
|
Ápr 22, 2016 |
|
Ja , már látom mire gondolsz Ez így olyan mint a "vakablak " ! |
(#50994) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 7, 2016 |
|
|
(#50998) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#50994)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2016 |
|
Magadat minek becézed az egy dolog, na de Szent Mártont.... |
(#50999) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#50998)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2016 |
|
Nem én találtam ki a Traxx "Marci"-nak való becézését. |
(#51183) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2016 |
|
Helyes vágányon a talenttel.
Ma Vöckleburgnál - a 2 vágány a Westbahn része - igy ott ma nem sok vonat mocorgott. (A talent üres volt igy szerencsére személyi sérülés nincs.) |
|
(#51184) etwg válasza etwg hozzászólására (#51183)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Sikerült a városka nevét is elirnom.
Helyesen Vöcklabruck.
|
(#51185) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51183)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Tegnap olvastam a belsős hírekben, hogy volt egy siklás a sógoréknél, de többet nem sikerült megtudni. Vajon mi történhetett? |
(#51186) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51185)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Szerintem alávátolttak, és tették egész napra járhatatlanná a Westbahnt. ( tegnap rossz nap volt, az M1-sen sok kilométeres dugo a kb 10 nm-nyi aszfaltozásért a szemben meg a fejreállt kamionért.
Bécstöl este majdnem Hegyeshalomig állt a bál - ehhez jött a talent sikere.)
Itt látszik, hogy mekkora zür egy ilyen konstrukciot ujra a sinekre rakni. Emelgetni igen kürülményes - az egész vonatot meg a helyhiány miatt nem lehet egyszerre megemelni. Ahogy látom a képeket megprobálják tengelyenként valahogy a sinre rakni - daru nélkül.
Este 7 körül sikerült a vonatot behuzni az állomásra, az egyik vágányt reggelre járhatová tették, a másikra még egy nap kell, mert a válto is tönkrement és azt ujra kell gyártatni. |
(#51187) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51186)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Aha, erre saccoltam én is, már hogy aláváltás, vagy megnyílt váltó lehetett.
A modern technikának is vannak hátulütői, az ilyen, több egységes motorszerelvények egyik erős hátránya ez. De azért - szerencsére - viszonylag ritkán fordul elő ilyen eset. |
(#51188) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Hát nem semmik amik tegnap történtek! Már csak olyan uszály konvojnak kellett volna keresztbe állnia a Dunán, mint amit tegnap délben láttam Pesten! Talán emlékeztek rá, hogy pár éve volt a TGV -nek egy hasonló balesete. Ott pont ennek a motorvonat konstrukciónak köszönhetően nem volt komolyabb sérülés és kár, pedig a vonat 200 Km/h feletti sebességnél siklott. Állva maradt a szerelvény, még csak fel sem borult. De valami hasonló baleset volt a Virgin motorvonattal is. |
(#51190) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51188)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Szerencse a talent nem száguldott nagy sebességgel, a TGV is a nyilegyenes pályán ment a kövesbe, különben, mint nemrég, bizony a kukoricásban kötött ki.
Én meg sajnos szenvedö alanya voltam az egyik ( mint késöbb kiderült a kisebbik) M1-s balhénak. |
(#51193) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51190)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Kedden reggel a munkatársnőm az M0 -ás dugóban szaunázott több mint egy órán át ..... úgyis fogyózni akar.... |
(#51223) somitomi válasza etwg hozzászólására (#51186)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
A rengeteg régi oktatófilm között akad egy, ami a baleseti mentésről szól. |
(#51225) etwg válasza somitomi hozzászólására (#51223)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Kösz nekem is van egy néhány ( titkos is, mert a csapat nem kivánta nyilvánosságra hozni, hogy hogyan rakták vissza a mozdonyt vagy a kocsit a sinekre.).
Ez mindig érdekes dolog, de sajnos manapság ritkán lehet kivizsgálás nélkül meguszni.
Amerikában volt egy idö, amikor a mozdonyokat felszerelték emelö technikával, hogy egy siklást, akárcsak az auton egy defektet, a személyzet helyben és gyorsan intézzen el |
(#51227) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 26, 2016 |
|
Még mindig nincs vége.
Ma Pozsonyban is állt a bál. Szerencsére itt is csak anyagi kár keletkezett meg némi késés. |
|
(#51231) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51227)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Na itt vajon a tartalék döntötte meg a kocsit? (Kevésbé valószínű, hogy a kocsit "húzták rá" a gépre...) |
(#51232) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51231)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Mind a ketten tologattak.... |
(#51426) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 5, 2016 |
|
Az Isten utjai kiszámithatatlanok, az emberi hülyeség meg végtelen.
Az egyik kedvenc muzeumvasutam már 1,5 éve áll, mert a hatoság naprol napra nagyobb baromságokat talál ki.
Eddig minden vasuti utkeresztesztezödésre jo volt a 100 éve megszokott András kereszt. Nem igy Ausztriában, itt valamilyen tintanyalo kitalálta, hogy a muzeumvasuti keresztezödés nem keresztezödés, hanem veszély az autosok számára igy leszereltette mind a kb 30 keresztet és a mellékelt táblát helyeztette ki. ( hogy melyik KRESZben van ilyen tábla azt még muzeologusok kutatják).
De ez még nem minden, a lenti táblához ugyanis kizárolag üzemnapokon egy STOP táblát is fel kell szerelni, amiket üzemszünetben vagy le kell szerelni vagy el kell forditani, hogy ne zavarja azt a mintegy 50 autost aki hetente megfordul azon elhagyatott vidéken.
Nyilván, hogy mindezt a kisvasutat üzemeltetö egylet számlájára - akik mellesleg évente fizetik a nem kis bérleti dijat a pályáért és tartják üzemben a matuzsálemi jármüveket, csak éppenséggel 2014 ota egyetlen cent bevételük sincs a mindentudo hatoság miatt.
Hogy ilyenkor hol vannak az érdekvédö szervezetek meg az egységes europai KRESZ védöi azt talán csak a vakondok tudják. |
|
(#51427) róbertke válasza etwg hozzászólására (#51426)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2016 |
|
Nyálazzátok át az osztrák Kreszt, ha tényleg nincs benne ilyen tábla, akkor csapjatok egy hatalmas balhét amire kihívjátok a sajtót és a TV -t. |
(#51429) etwg válasza róbertke hozzászólására (#51427)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2016 |
|
Vannak ettöl még nagyobb marhaságok is, de az nem vasutas téma:
pl. 30km/h sebességkorlátozás Poysdorfban egy zöld (!!!!) kiegésztö táblával, hogy csak iskolanapokon érvényes ( természetesen csakis németül kiirva egy olyan nemzetközi uton, ahol az osztrák autok száma még a 60%-t sem éri el. (A többi CZ,PL,LV,SK,LT,FIN és EST). A hab a tortán, hogy az iskolanapokat Ausztriában megyeszinten határozzák meg és az isten sem tudja, hogy melyik megyében mikor, s ráadásul nem kötelezö minden sulira....... |
(#51430) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#51427)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2016 |
|
Amennyire tudom, a felkiáltójeles "Egyéb veszély" tábla afféle jolly joker, arra való, amire semelyik másik tábla sem. A kiegészítő táblára meg emiatt igazából bármit ráírhatnak (értelemszerűen a veszély forrásával kapcsolaban, Érd közelében az autópályán például egy kutya rajza van kirakva).
Az már más kérdés, hogy egy múzeumvasúton lévő átjáró miért nem ugyanaz a kategória, mint bármelyik másik (mozdonyos vagy kerítéses táblával jelzett) szintbeli keresztezés. Autós szempontból nem nagyon érdekes a vasúti forgalom jellege. Egy ritkán használt vágánynál fennáll a veszély, hogy az autós "úgysemjönvonat" elven közlekedik, de ez nem kifejezetten múzeumvasút specifikus jelenség (meg erre amúgy sem nagyon megoldás a táblás dolog). |
(#51905) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Úgy látom sehol senkinek nem tűnt fel a Combino 2001 -es új szélvédő matricája, amely szerint 10 éves.... |
(#51920) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#51905)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2016 |
|
... hát ha egyszer nem járok a körúton... |
(#51921) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#51920)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2016 |
|
Merem remélni, hogy holnap még matricásan közlekedik .... |
(#51923) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2016 |
|
Hétvégén kicsit szomszédoltam. |
|
(#51925) Lazsi válasza róbertke hozzászólására (#51921)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2016 |
|
Sziasztok!
Én ma láttam a matricát! |
(#51929) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#51925)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2016 |
|
Én meg 40 perc ücsörgélés után nem vártam tovább a Nyugatinál ... |
(#51945) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2016 |
|
A kertünkben: |
|
(#51953) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 6, 2016 |
|
Egy kis Francia video Francois barátom jovoltábol. A pálya nem valami érdekes de a kis mozdonyok igen jo pofák. |
(#51956) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51953)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Az elején az a fordítókorong nem semmi! |
(#51964) knimail hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Hello! Egy kis érdekesség rajongóknak.. ott voltam, szép lett!
Bővebben: Link
Légy szíves, és használd az "URL+Név" gombot link beszúráshoz!
Köszönöm. |
(#51968) csíkosháTTú válasza knimail hozzászólására (#51964)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Te jó ég!
Ebbe mekkora dekóder kell???!!! |
(#51969) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51968)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
|
(#52022) csTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2016 |
|
A neten böngészve találtam eme öszvért ! |
(#52031) róbertke válasza csTT hozzászólására (#52022)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2016 |
|
Inselbahn 1000 mm nyomtávú vonalára készült, a Brekina kiadta H0m méretben pár éve. |
|
(#52039) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#52031)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Ezt a végállomáson megfordították, vagy visszafele "tükörből" tolatott? |
(#52043) etwg válasza somitomi hozzászólására (#52039)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Mindenhol volt triangel (delta).
Ezek a járgányok még tolatni sem tudtak. |
(#52044) somitomi válasza etwg hozzászólására (#52043)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Ha nem tud tolatni, akkor hogy fordult meg a deltában? |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 10:38:48 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|