|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#52045) etwg válasza somitomi hozzászólására (#52044)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Amin én utaztam abban sima autobusz sebválto volt, igy csak lépésben tudott tolatni.
Dél-Amerikában olyan delták is voltak, aminek az egyik ága lejtett, igy felment az egyik ágon a majd onnan visszagurult magátol a szerelvény a másik ágon, majd öneröböl bejárt már a helyes állásban az állomásra. |
(#52046) róbertke válasza somitomi hozzászólására (#52039)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Volt ahol egyszerű fordítókorongon megfordították ..... Guggolós a barátod... |
(#52047) etwg válasza róbertke hozzászólására (#52046)
|
Válasz •
|
Júl 13, 2016 |
|
Azért az ilyen kolosszushoz nem volt minden állomáson korong. |
(#52048) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52047)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Amit én múltkor az "amcsi" fórumba beraktam ACX Rail Cars, azt szintén deltázták/fordítózták vagy csak egyszerűen emelő segítségével megfordították mint a magyar sínbuszokat? |
(#52053) etwg válasza róbertke hozzászólására (#52048)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
A tengerentulon többnyire deltáztak, ott a delta szinte minden állomás tartozéka volt ( gyakoribb mint a korong), mert olcsobb.
Nagy korongok csak a fütöházaknál voltak. Az amerikai "könnyü" kocsik is gyakran 2x-3x nehezebbek voltak mint mifelénk, igy körülményes lett volna emelgetni. |
(#52056) etwg válasza etwg hozzászólására (#52053)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Amugy vicces volt Chileben amikor egy ilyen motorvonattal utaztunk, mert pár kilométerrel a célállomás elött hirtelen a kitéröbe ment a vonat és láttuk hogyan kuszik el a célállomás az ablakokban. Jo 10 perc mulva megálltunk, majd elkezdett lassan gurulni visszafelé, csak most már az állomás a másik oldalon látszott. Egyszercsak megállt és ujraindult most már az állomás felé és igy értünk célba. Gondolom ez volt arrafelé a mindennapos praxis. A delták akkorák voltak, hogy azon a sokkocsis vonatot is meg lehetett forditani - igy nem kellett a mozdonyt lekötni, tolatni stb. Helyük volt mindenütt elég. |
(#52059) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52056)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
De most nem az ésszerűbb? Élő példa: -Fékpróbánál rendben minden, el is megy a vonat amint lehet. Kettő állomással odébb irányt vált, mozdony körbejár, összezár. Újbóli fékpróba, erre kiderül, hogy ami kiinduláskor a mozdony után jó volt kocsi, most nem jó zárfékesnek..... Na elölről kezdeni mindent, a vonat mozdonyával kezdődött a tili-tolizás.....stb. Egy órás késéssel ment tovább a vonat a tervezettnél.... |
(#52067) etwg válasza róbertke hozzászólására (#52059)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2016 |
|
Nyilván (föleg az ottani viszonyok között, ha már müködik egy vonat, azt nem kell piszkálni), csak egy europai számára meglepö, ha az állomás annak ellenére, hogy ott van a vonat elött, még mindig legalább 20 percre van...
Az öreg kontinensen mindenki siet, mindenki pár perccel korábban akarna célba érni - tengerentulon az ilyesmi ismeretlen fogalom. |
(#52068) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52067)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2016 |
|
A sietségnek nagyon-nagy ára tud lenni, főleg ha eszetlenséggel párosul .... csak az elmúlt napok-hetek történéseit vegyük figyelembe ..... |
(#52069) etwg válasza róbertke hozzászólására (#52068)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2016 |
|
El tudnál képzelni egy balatoni vonatot, amelyik mielött bérne Siofok állomásra elmenne még 30 percig deltázni, hogy Keszthely felöl álljon be Siofokra.
A fürdöruhás "vasutbarátok" tizezrei küldenék a vasut vezetését melegebb éghajlatra egy ilyen vonatvezetésért.....
Amugy nem hiszem, hogy eme tollászkodás alapbol csökkentené a balesetveszélyt.
|
(#52100) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2016 |
|
Pénteki kirándulás |
|
(#52102) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52069)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2016 |
|
Utazási kultúrának hívják ezt is.....
Te is tudod az ilyesminek az ellenpéldáit: - hatalmas hurokvágány az állomás körül (pld.: Havanna központi pályaudvara vagy a régi Hámán); |
(#52106) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#52102)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2016 |
|
No de kötve hiszem, hogy a kettő közül bármelyiket is rendszeresen és üzemszerűen használták utasforgalomban... |
(#52390) maTTato hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2016 |
|
Egy kis kirándulásra hívnálak meg titeket...
Előző éjjel a munkám a Gellért fürdőn át a Gellérthegy mélyébe vezetett. A kiépített alagútban, az oldalfülkékben találhatóak a források és a kutak. A Gellértből át lehet sétálni a Rudas alatt egészen a Rácz fürdőig. Be lehet jutni a Bencés kolostor alá is, ráadásul ott a mennyezeten egyedül álló karfiol cseppkő képződmények találhatóak. Mikor vájták az alagutat, a kitermelt kőzetet ezen a kisvasúton szállították ki. Később karbantartásoknál jól jött az egyetlen megmaradt kocsi. Mára gyakorlatilag használhatatlan lett a pálya, ugyan is a betörő karsztvizekből kiváló kalcitok a sínkorona magasságáig feltöltötték az alagutat. Nagy része ki lett takarítva, de a sín és a rögzítő elemek oly mértékben korrodáltak, ami lehetetlenné teszi a biztonságos használatot. Jelenleg a vágány mellett az aljzatba vágott csatornában vezetik el a csurgalék vizeket, amik egy zsompba gyűlnek és mennek a Dunába. Kár hogy hagyták így tönkre menni.
Ahogy számolgattam legalább ezer méter hosszan fut a barlangban.
OFF
A kocsitól kicsit előrébb jobbra van az ősforrás. Ez kb. a Szabadság-híd lehajtója alatt van, ahol most a villamos sínt cserélik. Sajnos mára már innen vizet nem lehet vételezni, mert sikeresen hazavágták a vízzáró réteget és keveredik a Duna vízzel. Ráadásul érzékeny a folyó szintingadozására. Érdemes megnézni a "Világ a város alatt" című sorozat Budapesttel foglalkozó epizódját, abban látható egy-két részlet.
ON
|
|
(#52397) DZolTTán válasza maTTato hozzászólására (#52390)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2016 |
|
Van rá mód, hogy ide "földi halandó" is bejuthasson, és megnézze? |
(#52398) maTTato válasza DZolTTán hozzászólására (#52397)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2016 |
|
Ha nem vagy valamelyik fürdő alkalmazásában, vagy ott munkát végző külsős, esélytelen!
Remélem ez még belefér és nem kapok az sok OFF-ért..
Az első képen a karfiol cseppkő képződmény egy részlete látszik. A másodikon a vasúti sínpár egy "feltárás" alatti részlete, míg az utolsón az egyik termálkút. A kút vízhozama pozitív, vagyis a hatalmas rétegnyomás miatt magától tör föl és kb. 43 fokos. A vízen úszó izé nem más, mint ásványi kicsapódás, a buborékok pedig a felszabaduló oldott gázok. |
|
(#52399) sunocske válasza maTTato hozzászólására (#52398)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2016 |
|
Egy ismerősöm tizensok évvel ezelőtt (még a múlt században ) egy barlangász egyesület tagjaként jutott le oda. A két kisvasúti témájú fényképe megtalálható a kisvasut.hu képtárában |
(#52400) róbertke válasza maTTato hozzászólására (#52398)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2016 |
|
Azt azért tegyük hozzá, hogy a kút vízében nem ajánlott megmártózni..... |
(#52401) maTTato válasza róbertke hozzászólására (#52400)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2016 |
|
Néha ezeket a kutakat is tisztítani kell. A kísérőnk mesélte, jött egy ember neoprén búvárrucit húzott, felcsatolta a felszerelést és zutty, pont ebbe a kútba ugrott bele. Jó háromnegyed órát egerészett odalenn.
Megnéztem a képeket. A kocsi alig változott, viszont jól látszik a síneknél a vastag lerakódás, ami azóta csak növekedett. Nem véletlenül mutatja a srác, hogy hol volt a lerakódás magassága. Ő már csak tudja, hisz a feltárásban neki is részt kellett venni.
(Egyébként pont egy olyan toksit cseréltünk, mint ami a falon van.) |
(#52402) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2016 |
|
|
(#52403) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 3, 2016 |
|
|
(#52462) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 8, 2016 |
|
Szombaton a balatoni kirándulás zárásaként elmentünk egyet vonatozni családilag Balatonakarattya és Balatonakali-Dörgicse között. |
|
(#52656) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 18, 2016 |
|
Mai 1973 remot Szergejjel. VIDEÓ!
|
(#52881) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2016 |
|
Ha már baleset legyen látványos. Avagy hogyan mászik egy troli az oszlopra ( a morvaországi Otrokoviceben.)
Sajnos 13 utasnak nem igen tetszett a mutatvány - igy ma korházban ápolják öket, sajnos nemcsak a látottak miatt.. |
|
(#52889) Csukló válasza etwg hozzászólására (#52881)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2016 |
|
Állítólag a sofőr rosszul lett |
(#52890) etwg válasza Csukló hozzászólására (#52889)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2016 |
|
Nem tudni, de egy 56 éves tapasztalt soför talán csak nem csinál marhaságot. Alkoholt nem fogyasztott az már biztos. A szerencsétlen sokkos állapotban van |
(#52892) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52890)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2016 |
|
Napokban halt meg az 57 éves szomszédom infarktusban. Éjjel, álmában. |
(#53151) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Állok a hatalmas pályaudvarunkon ( válto nincs, csak 3 vágány) várva a fiamra. Csucsforgalom - vonatok jönnek, mennek, egyik másik megáll a többi meg ugy 120-140 km/h-val elszáguld a peronok mellett. Már vagy a 3-4 vonat ment el amikor egy Railjet következett. Ekkor érdekes jelenségre figyeltem fel ( a vágányok majdnem ujak) amig az elözö vonatok simán elszáguldottak a peron mellett a Railjet kattogott mintha ott sintoldás vagy valami hasonlo lenne. Amikor elment, elkezdtem vizsgálgatni az uj sineket, semilyen sintoldás, sem hegesztés nem volt, mindössze 2 kisebb dionyi mélyedés a sinekben ( a futofelület mintegy 30% ban az egyikben meg a másikban is, de mintegy 50 cm-re eltolva).
S most jön a fejtörö, miért nem hallani a mezei vonatok alatt a kattanást ( teljesen simán futottak ugyanazon a helyen), s miért kattan a RJ?
A megfejtö biztosan kap Frankyetöl vagy Sünöcskétöl 3 dicséretet....
|
(#53152) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53151)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Mert a RailJet kerekei túl voltak fújva, a kisebb fogyasztás miatt. Autósok is megteszik ezt páran.
|
(#53154) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53152)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Jo nyomon jársz..... |
(#53156) róbertke válasza etwg hozzászólására (#53151)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Kerék olajozó és netán a vonat olyan gyorsan ment, hogy a rendszer nem tudta kenni a kereket, nem alakult ki filmréteg?? |
(#53157) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53156)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2016 |
|
Nem a mozdony kattogott hanem valamennyi tengely, azokon meg nincs kerékolajozo. |
(#53158) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Más, amikor a baj nem jár egyedül.
Délmorvaországban egy traktor ütközött egy vonattal. A baleset elháritására kiküldött mentöszerelvény daruja meg, ki tudja miért, kisiklott:
|
|
(#53159) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#53151)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Nem hozzáértőként csak tippelni tudok: A Railjetnél nem teljesen párhuzamos a sín és a kerék. Magyarán: más vonatoknál a kerék a teljes felületen felfekszik, és ahol a hiány van ott is pontosan ugyanúgy támaszkodik a maradék 70%-on. A RJ esetében csak a futófelület egy részén érintkezik és ha ott a hiba, akkor kattan. Ezek alapján, ha a hiba a sín felületének másik részén lett volna, akkor a JR sem "zakatolt" volna.
Pont, mint a túl magas nyomásúra felfújt autókerék...
Azt majd a szakértők megmondják, hogy ez hiba vagy újítás... |
(#53160) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#53159)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Jo, és ennek van bizonyos oka.... |
(#53162) gmarc válasza Lazsi hozzászólására (#53159)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Én úgy tudom (úgy olvastam), hogy a kerék egyenes haladását a kerék kúpossága és a sínfej domborúsága közötti fizikai erők adják meg, tehát nem a karima vezeti főszabályként a kereket, hanem a fizika törvényei. Kopott kerekeknél vagy kopott sínfejnél ez felborul, ekkor jön a kígyózás, meg a szitálás. Ez csak arról jutott eszembe, hogy a kerék és a sínfej hogy fekszik egymáson. A megfejtéshez nem visz közelebb. )) |
(#53163) etwg válasza gmarc hozzászólására (#53162)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Valami máshogy van a RJ-n mint a mezei vonatokon, de mi és miért? (Ez okozta tegnap a zakatolást). |
(#53166) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53163)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Passz...
Azt tudom, hogy a szerelvény a mozdonyt leszámítva egységes, és csak műhelyben bontható.
Azt is, hogy a fékezési rendszere is eltér egy hagyományos vonattól.
Azon kívűl más a színe... |
(#53170) somitomi válasza gmarc hozzászólására (#53162)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Ez így van, ha jól emlékszem a vasúti kerék kb egy pénzérme nagyságú felületen érintkezik a sínnel. Jó állapotú pályán érdemes megnézni a sínfejet, a teteje sincs teljes szélességében fényesre kopva. |
(#53171) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53166)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2016 |
|
Valamit tud az RJ amit mezei vonatnak nem kell tudnia, innen ered a különbség, a bevezetésekor elég nagy ricsaj volt emiatt. |
(#53177) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#53171)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Sebességtől függően bedől a kanyarban? |
(#53178) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#53177)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Több mint 6 km hosszan nyilegyenes a pálya.
Hogy megkiméljem Frankyet meg Sünöcskét a nagy dicséretosztástol, ime a megfejtés.
A RJ egy push-pull nagysebességü vonat. A nagy sebességnél a kigyozás eléggé kényelmetlen, zavaro volt, föleg ha tolva volt a szerelvény. Igy arra a következtetésre jutottak, hogy más kerékprofil kell. Ez okozta annak idején a ricsajt a vasutas berkekben.
Szoval a RJ kerekei más profillal rendelkeznek, kisebb nyomtáv toleranciával, hogy biztonságosan tudjanak akár 250 km/h-l is közlekedni. A bevezetése idején a RJ volt az elsö vonat, ahol engedélyezték a nagy sebességet tolva is. Ebböl kifolyolag a RJ kerekei máshol érintkeznek a sinnel, mint a mezei vonatok kerekei és ez okozta a kattogást az adott helyen.
|
(#53188) etwg válasza etwg hozzászólására (#53158)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Kezdenek feltünni a daru balestének a részletei. Amikor a kissé összetört cseh Bzmot-t elválasztották a Regionova motorvotattol és elhuzták a közeli állomásra a részben kiégett Regionovat akarták volna elhuzni, de hiányzott a kapcsolo, ezért vissza kellett menni a fütöházba. Közben a daru befejeztén a munkát készen volt a hazamenetre. Mellékvonalrol lévén szo a pálya meglehetösen kacskaringos elég nagy sinemelésekkel és az egyik ilyenben azt vették észre, hogy a daru a nagy felakasztott ellensulyokkal a gravitácio miatt elkezd befordulni az ivbe és ekkor vették észre, hogy a kar nincs bebiztositva tarto állványon igy az meg szépen kifordult az ivböl. Amikor az elfordulás majdnem elérte a 90 fokot a daru egyszerüen felfordult.
Az odarendelt másik vasuti daru az iv miatt nem volt megfelelöen stabilizálhato igy nem tudta a nehéz kolosszust megemelni. Most egy tankot vittek oda ami kötelek segitségével stabilizálja a felfordult darut. Állitolag egy gumikerekes 700t-s daruval fognak probálkozni, de ahhoz utat és megfelelö alapzatot kell ideiglenesen késziteni az emeléshez ( még néhány nap).
Nem tudom hogy van ez manapság de amikor évtizedekkel ezelött néhány daru modellt épitettem elég sokat olvasgattam a gözdaruk üzemeröl, (Ardelt, meg a györi). Mindenütt az irták, hogy a daru csak az ellensulyok levétele után indulhat a vonatban. Az Ardelt azt is irta, hogy addig a kar meg sem mozdithato mig a daru alváza nincs a vágányzathoz kötve, és a kar felemelt állapotban csak akkor fordithato, az egész alváz az elöiras szerint stabilizálva lett. Ezek meg felakasztott ellensulyokkal cipelték a Kirowot. |
(#53189) sunocske válasza etwg hozzászólására (#53163)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2016 |
|
Eltérő a kerékprofil kúpossága? Hagyományos vonat: 1:20, RJ 1:40.
Erre most én is csak tippelni tudok. |
(#53194) etwg válasza sunocske hozzászólására (#53189)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
Sajnos a számokra már nem emlékszem. |
(#53203) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 17, 2016 |
|
A bezzegvasut ujabb huzása.
Az egyik vonalon Erfurt környékén elmulasztotta a zöldet megvágni (bokrot, fát stb.) igy az ottani hivatal (EBA) egyszerüen 3 hétre bezáratta a pályát.
Nehogy az itteni hatoságok is erröl vegyenek példát. |
(#53217) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
fogaskerekű |
|
(#53218) piltdownman hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2016 |
|
fogaskerekű |
|
(#53278) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2016 |
|
Az ÖBB-nél áll a bál.
A parádépályán illetve az egyik alagutban Tullnál a Moszkva Nizza expresszvonat elvesztett egy ajtot. Az öt követö Bécs-Hamburg ICE nekiment a sinen levö ajtonak. Az ICE megállt az alagutban ahonnan a vasutasoknak ill a tüzoltoknak 300 embert kellett evakuálni. Most huzzák ki az ICE-t és következik a pálya átvizsgálása.
Szerencsére sérülés nem történt. |
(#53280) róbertke válasza piltdownman hozzászólására (#53218)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2016 |
|
Hol??? |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 12:23:16 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|