Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       72/86    
(#53793) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53791) Válasz Okt 28, 2016

IMG_20161010...jpg

IMG_20161010...jpg

IMG_20161010...jpg
 
(#53794) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 28, 2016
Most épp 28 darab TTe kitérővel küzdök...

IMG_20160911...jpg

IMG_20161025...jpg

IMG_20161026...jpg
 
(#53796) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53794) Válasz Okt 28, 2016
Az előző adag beépítve.

DSC_0903.JPG

DSC_0904.JPG

DSC_0905.JPG
 
(#53797) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53796) Válasz Okt 28, 2016

DSC_0906.JPG

DSC_0907.JPG

DSC_0910.JPG
 
(#53800) TTGábor hozzászólása Válasz Okt 29, 2016
Gratulálok, a megszokott minőség Látom alakul szépen az asztal
(#53804) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#53800) Válasz Okt 29, 2016
Igen, bár ez Szlovákiában alakulgat, nem nálam...
(#53805) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#53791) Válasz Okt 29, 2016
Kéztördelve az elnézésed kérem, amiért nem látogattalak meg a Temofeszten , de lenne egy kérdésem: Az első képen kettő íves Hózi látható, na de melyik melyik?? --- Ívsugarak szerint, mm -ben.
(#53811) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#53805) Válasz Okt 29, 2016
Roco R4-R5 és R9-R10. Büntetésből neked kell megnézned, hogy mekkorák!
(#53812) Fz1 válasza Váltógyártó hozzászólására (#53796) Válasz Okt 29, 2016
Gyönyörü munka!
Ilyen parafát a sínek alá hol érdemes venni?Köszi a választ!
(#53813) Váltógyártó válasza Fz1 hozzászólására (#53812) Válasz Okt 29, 2016
Passz, én csak a TTe váltókat csináltam, a többi - jelen esetben - egy Szlovák modellező munkája. De OBI-ban biztos kapsz.
(#53814) Fz1 válasza Váltógyártó hozzászólására (#53813) Válasz Okt 29, 2016
Köszi.
(#53815) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#53811) Válasz Okt 29, 2016
Akkor jöjjenek a pontos méretek:
R4 481,2 mm
R5 542,8 mm
R9 826,4 mm
R10 888 mm
(#53816) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#53815) Válasz Okt 29, 2016
vagyis RX = 360+X*61,6 ha X>1
(#53817) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#53816) Válasz Okt 30, 2016
R1 mán'..... Nem akarsz inkább megint paplanernyővel újból ugrálni?? Tesóm kipróbálta, azt mondta felejthetetlen élmény volt......
Így még jobb .....
/csak Csíkos és Totya meg ne lássa...../
(#53818) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#53817) Válasz Okt 30, 2016
Hehe jó... Azért én megnézném,ahogy TE így csinálod Kazi.....még 1-2 sört is megérne.....
(#53819) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#53818) Válasz Okt 30, 2016
150.000 Ft-os vicc, mert egyszer megpróbáltam ..... csak a hasra esésig ment....az ágy nem bírta....
(#53820) Váltógyártó hozzászólása Válasz Okt 30, 2016
(#53836) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 2, 2016
Volt egy kis időm úgyhogy kísérleteztem, építgettem... Az egyik egy EW2 akar lenni a másik egy gyári íves átalakítása, hogy a csúcssínekben ne legyen "törés".

Még mindig nem tökéletes (még mindig van egy kis döccenés a keresztezésnél) de lassacskán tanulgatok/próbálkozom...

Én a vágáshoz és a csiszoláshoz is kis "dremmel" korongot használok - csiszolásra mi a legjobb eszköz? (pl a csúcssínek kihegyezésére)

váltó1.jpg

váltó2.jpg
 
(#53837) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53836) Válasz Nov 2, 2016
Idézet:
„Én a vágáshoz és a csiszoláshoz is kis "dremmel" korongot használok - csiszolásra mi a legjobb eszköz? (pl a csúcssínek kihegyezésére)”

Kis satu és reszelő.
(#53838) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#53837) Válasz Nov 2, 2016
Értem. Reméltem, hogy van valami "gépi" megoldás erre
(#53839) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53838) Válasz Nov 2, 2016
Igazából nincs, mindenki otthon ügyeskedik ki valami gépet. Nekem egy házilag átalakított szalagcsiszolóm van, de ezt elég komoly munka (és gépmunka) volt megcsinálni, és ez sem tökéletes, csak gyorsabb, mint kézzel. Néhány darabnál a satu-reszelő kombinációnál nincs jobb.
(#53840) Milos Grimasz hozzászólása Válasz Nov 2, 2016
Én fogtam egy 1mm sztirol lapot, kivágtam belőle egy 5x5cm kockát, középen kifúrtam, majd egy befogószárba rögzítettem. Azt meg befogtam egy proxxon kézi maróba. Leesztergáltam, majd csiszolópapírt ragasztottam rá. Én ezzel csiszolok mindent.
(#53856) HarciSün válasza Milos Grimasz hozzászólására (#53840) Válasz Nov 2, 2016
És ha elkopik a csiszolópapír akkor hogyan cseréled? Vagy egyszerűen csinálsz másikat?

A váltók keresztezésénél nem tudtam még kikísérletezni azt az optimális méretet ahol nem is szorul a kerék és nem is döccen - sok, gyakorlás kell ehhez.
Viszont remek időtöltés és nagy élmény amikor a próba vonat végre átmegy az ember "művén"
(#53857) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53856) Válasz Nov 2, 2016
Idézet:
„ nem tudtam még kikísérletezni azt az optimális méretet ”

Nagyon nem kell kísérletezni, erre van a NEM 110 szabvány.
(#53860) somitomi válasza HarciSün hozzászólására (#53856) Válasz Nov 2, 2016
Én már attól végtelenül boldog voltam, hogy az RP25-ös kerekű kocsijaim kibírják a geoline vááltóba házilag gyártott keresztezést. Pedig az a csúcssínhez képest semmi idő alatt kireszelhető, ráadásul a méreteit is jól le lehet koppintani a gyári öntvényről.
(#53862) Milos Grimasz válasza HarciSün hozzászólására (#53856) Válasz Nov 3, 2016
Pontosan, csinálok egy másikat. Meg a korongnak 2 oldala van, így először a másik felére is ragasztok csiszolópapírt.
(#53863) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#53839) Válasz Nov 3, 2016
Nem is a csiszolás maga a gond, hanem a munkadarab biztos és pontos felfogása illetve tartása a csiszolás alatt.
(#53864) JZoli válasza etwg hozzászólására (#53863) Válasz Nov 3, 2016
Azt hiszem, hogy most megfogtad a lényeget!
(#53865) etwg válasza JZoli hozzászólására (#53864) Válasz Nov 3, 2016
Valamikor amikor ilyesmit csináltam akkor egy vastag (3 mm) NYAK-ra felforrasztottam néhány sinpapucsot és abba szurtam bele a sinszálat. NYÁKot meg egy hajdani orás esztergapad szupportjára csavartam igy pontosan lehetett a sinszálat mozgatni a csiszolokorong irányába.
(#53875) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#53857) Válasz Nov 3, 2016
Váltógyártó! Nagyon jó ez a táblázat amit belinkeltél!

Ami számomra nem derül ki belőle, hogy pl a két könyöksínnek milyen távolságra kell megközelítenie egymást. (szóval mennyi a minimális távolság ameddig "összetartanak") És, hogy ahol így "találkoznak" a könyöksínek, attól a ponttól mennyire kell a keresztezési csúcsnak kezdődnie.

Etwg: ez a sínpapucs a nyákra fixen dolog jó lehet a valtók végeinél is sablonnak - ki fogom próbálni!
(#53881) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53875) Válasz Nov 3, 2016
Akkor itt egy másik. Ez német, de az ábra mindent elmond, az adatokat meg az előzőből tudod kinézni.

NEM 124
(#53882) HarciSün válasza Váltógyártó hozzászólására (#53881) Válasz Nov 4, 2016
Hálás köszönetem!!!
(#53883) Váltógyártó válasza HarciSün hozzászólására (#53882) Válasz Nov 4, 2016
A modellező népet szolgálom!
(#53885) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#53883) Válasz Nov 4, 2016
Mindkettőt betettem az "Információk..." topicba, utólagos engedelmeddel. (Tudom, hogy a teljes NEM szabványgyűjtemény ott van, de ez a kettő szerintem megéri, hogy külön kiemelten legyen fenn.)
(#53888) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#53885) Válasz Nov 4, 2016
Ahogy érzed kedves főhóhérom!
(#53889) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#53888) Válasz Nov 4, 2016
(#53903) kzolt hozzászólása Válasz Nov 5, 2016
Sziasztok!

Rajzoltam egy angolváltót N méretarányban. Megnézné valaki, hogy ez így kivitelezhető, illetve működőképes, ha megépítem?

Köszönöm.

Angol n.pdf
 
(#53907) kzolt válasza kzolt hozzászólására (#53903) Válasz Nov 5, 2016
Bocsánat, közben rájöttem hogy rossz. A pirossal jelzett részen kisiklás veszélye forog fenn. Így a nyomkarima mindkét oldalon támasztás nélkül futhat.
Akkor még próbálkozom.

Angol1 n.pdf
 
(#53914) Váltógyártó válasza kzolt hozzászólására (#53907) Válasz Nov 5, 2016
Én nem látok ott semmi gondot. Viszont a vezetősíneket ne hagyd ki, és a belső csúcssínek végei között legalább 1,5 mm legyen, és legalább 1,5mm-t nyíljon (ergó a belső sínek között a csúcssínek végeinél legalább 3mm [meg egy kicsi] legyen a távolság).
(#53916) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 5, 2016
Aszimmetrikus TT hózentróger.

Erre az extrém megoldásra azért van szükség, mert normál elrendezéssel nem lehetett megépíteni 34mm-es vágánytengely-távolság közé. A normál hózihoz a vágánytengely-távolság legalább a nyomtáv háromszorosa kell, hogy legyen, ami ugye TT-nél 36 mm. Ha a távolság ennél kisebb, akkor a vezetősíneket nem lehet kialakítani, ezért a szíveknél kisiklanak a vonatok. Ezzel a megoldással az egymáshoz közelebbi váltók vezetősínei beköltöztek az átszelésbe, Az átszelési szívdaraboké pedig kikerültek a váltószívek elé.

IMG_20161105...jpg

IMG_20161105...jpg

IMG_20161105...jpg
 
(#53918) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#53916) Válasz Nov 5, 2016
Na ezt jól elszabtad.... Nekem papíron jobban nézett ki.....
(#53919) kzolt válasza Váltógyártó hozzászólására (#53914) Válasz Nov 6, 2016
Rendben, köszönöm!
(#53927) Váltógyártó hozzászólása Válasz Nov 6, 2016
(talp) fásítás

fásítás.jpg
 
(#53928) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#53916) Válasz Nov 7, 2016
Gratulálok , igen izgalmasan néz ki ez az aszimmetrikus "hózi"
(#53936) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#53916) Válasz Nov 7, 2016
Hűha! Átlátni sem egyszerű...
(#53946) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#53936) Válasz Nov 7, 2016
Pedig ez annyira nem bonyolult, csak a két kapcsolat el van tolva a középhez képest, ezért került lejjebb az átszelés.

Ez bonyolult!

BTTB bázeli ...jpg

BTTB bázeli ...jpg
 
(#53947) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#53946) Válasz Nov 7, 2016
Na, ennek az értelmezésében bele sem mernék kezdeni.
(Pedig láttam már egy-két kitérőt életemben...)
(#53959) Csukló válasza Váltógyártó hozzászólására (#53946) Válasz Nov 7, 2016
(#53970) HarciSün hozzászólása Válasz Nov 8, 2016
Ez persze korántsem ilyen bonyolult - sima EW2, de mégis elvoltam vele vagy 2 napig...

Festeni kéne csak nem tudom milyen színre - sima feketére nem szeretném, valami sötétbarna "fa-talpfa" szerű szín kellene. (Mert a modern betonaljas talpfák precizitását azért messze nem éri el, pedig a szürke egyszerű lenne)

váltó1.jpg

váltó2.jpg
 
(#53975) HarciSün válasza HarciSün hozzászólására (#53970) Válasz Nov 8, 2016
Kérdésem lenne: a váltók tervezését, a rajzokat miben lehet elkészíteni, úgyhogy, hogy az ívek is jók legyenek és kinyomtatáskor is passzoljanak a méretek?
Lapozás       72/86    
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
0:16:55
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés