Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » DCC profiktól (nem csak) profiknak
DCC profiktól (nem csak) profiknak
Témaindító: Frankye, idő: Jan 23, 2013
Témakörök:

Lapozás       64/65    
(#69802) Domino78 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69795) Válasz Júl 18, 2024
Nem tudom, hogy honnét ered a zsigeri ellenérzésed/sértődésed a FREMO-val szemben, de a hangnemedből nyilvánvaló.

Fogalmam sincs, hogy mi jogosít fel arra, hogy Te kizárólag a sínfeszültséget tekintsd a vasútmodellezés alfájának és origójának, de volt alkalmunk túlzás nélkül kb. 240 hozzászólásodat olvasni az Indexen és itt is a témában.

És fogalmam sincs, hogy mi jogosít fel, hogy ezzel a mozdulattal leírd azokat a modellezőket, akik esetleg más aspektusokat is tekintenek, és a fuvarlevelek betűtípusán gúnyolódj.

Nézd, én FREMO-tag vagyok, így voltam már egy-két találkozón, és el tudom mondani, hogy bár korántsem kötelező a FREMO minden aspektusa iránt lelkesedni, de ennyire összetett, a nagyvasút és vasútmodellezés ennyire sok oldalámak ismeretét igénylő "sportot" a témában nem találtam.

Vannak csapatok, akik a korszakokat veszik annyira komolyan, hogy évre pontosan meghatározzák a találkozó témáját, és ennek érdekében komoly kutatómunkát végeznek (szerencsére ez idehaza nem jellemző).

Van olyan társunk, aki estéket tölt, hogy AutoCAD-ben összerakja a jelentkező (nemzetközi) modulokat egy használható layoutba (és itt sokkal több szempontot kell számításba venni, mint egy kiállításon).

Van olyan társunk, aki komplett árufuvarozás-ciklusokat dolgoz ki, és sztorikat alkot mögé az alapján, hogy melyik állomáson milyen ipari létesítmények vannak, honnan milyen árukat lehet rendelni (erre egyébként van is web-alapú nemzetközi adatbázisunk, amit szintén hobbiból tartanak karban).

Van olyan társunk, aki kiváló menetrendeket készít, mert tudja, hogy hogyan történik egy vonal kiszolgálása, állomásonként mennyi idő kell egy tolatósnak, milyen teherforgalom várható; ez alapján meghatározza a tehervonatok típusát és számát. Számításba veszi a várható részvételt, opcionális menetrendeket készít, hogy ne dőljön be a játék, ha nincs elég résztvevő. Betervez extra menetvonalakat, ha valaki a kedvenc gőzösét szeretné futtatni. Összehangolja a külföldi csapatokkal a menetrendeket-fordákat, közvetlen kocsikat, nemzetközi vonatokat.

Van olyan társunk, aki a műszaki vonalban alkot nagyot: hol legyenek az erősítők, szakaszolások; hogyan legyen a LocoNet, óra, telefon (én pl. a kisebb találkozókhoz csináltam egy 0 infrastruktúra-igényű WiFi-s óra- és engedélykérő rendszert, ami kb. egy gyufásskatulya-méretű, és egy kisebb találkozó felépítését nagyon megkönnyíti).

Játék közben van, aki abban éli ki magát, hogy egy nagyobb állomáson rendelkezik, telefonálgat, viszi az állomási technológiát (igen, ilyen is kell, különben könnyen bedugul az állomás, szétcsúsznak a dolgok).

Van olyan, aki egy teljes játékot képes lehúzni egy ipartelepen, és pontosan odafigyel, hogy az érkező tehervonat kocsijai kocsitípus szerint a megfelelő rakodóhoz kerüljenek.

Van olyan, aki folyamatosan a "zagyva számsorokat" bújja, követi a személykocsikat, hogy mondjuk a naponkénti korszakváltással járó gördülőállomány-váltás zökkenőmentesen menjen.

És konkrétan van olyan emberke, aki csak szereti látni a '70-es, '80-as évekbeli teherautó-gyűjteményét az asztalokon szétszórva, és szimplán csak mozdonyt vezet (meg néha elsétál a vezérlővel a nyakában, aztán egy fél napig kerülgethetjük az állomáson hagyott mozdonyát )(ő egyébként a való életben kőműves).



És mindenki tudomásul veszi, hogy ez egy összetett játék, másnak más szempont esetleg fontosabb. És mindenki hoz kompromisszumokat, hogy a végeredmény egy klassz játék legyen.



És végtelenül szomorúan kell tudomásul vennem, erre a fórumra kellett regisztrálnom ahhoz, hogy megtudjam, "a FREMO-ban lenne fantázia, de", meg hogy az Intellibox alkalmatlan, meg hogy a jelszintek összevissza mászkálnak, és emiatt döglenek tömegesen a dekóderek, meg hogy javítani sem lehet a helyzeten, mert az Intellibox a szabvány, és ehhez ragaszkodnom kell, mint Szálasihoz... (azért annak még utána járok, hogy ha már az Intellibox csak parancsközpont, és az állomások saját erősítővel rendelkeznek -- esetünkben Digitools a "szabvány" --, akkor mi is a pontos összefüggés a "DCC-gondok" és az Intellibox között).

...és különben is, a DCC egy drog.

Na de ha már a való életben nem tapasztaltam a fentieket, legalább itt megtudtam. Az ész megáll...
(#69803) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69802) Válasz Júl 18, 2024
Kár volt ilyen hangnemet felvenni, és az én mondatomat is teljesen félreértve használni.
(#69804) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69803) Válasz Júl 18, 2024
Én továbbra is várom a megfejtést mit értesz "drog" alatt.
(#69805) csíkosháTTú válasza Domino78 hozzászólására (#69802) Válasz Júl 18, 2024
Gondolkodtam, hogy válaszoljak-e?
Igazából nem lényeges...

Mi jogosít fel? Semmi, de véleményem lehet, ahogy mindenkinek.
Mi jogosít fel? Ha csak az nem, hogy az itt, és a indexen hozzászólok 99,999%-val szemben én naponta 8-10 órát foglalkozom vasútmodellekkel, és regisztrált DCC gyártó is vagyok (CV8=120).

De tudod mit? Ugord át...
(#69806) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69805) Válasz Júl 18, 2024
István,

Én is voltam azért jó pár FREMO találkozón és őszintén megmondva amiket leírtál azokat én nem tapasztaltam.

Abban igazad van hogy parancsközpontként még mindig az Intelliboxok a legelterjedtebbek, ennek oka az hogy kb. lehetetlen kinyírni őket, illetve végtelen számban állnak rendelkezésre.

Másrészt azért messze nem egyeduralkodó itthon sem. Digitrax-ok illetve egyéb házi központok is egyre nagyobb számban jelennek meg, másrészt a boosterek 90% Tams.

A sínfeszültség kérdésére meg azért szoktunk ügyelni, eddig ebből sose volt probléma.
(#69807) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69804) Válasz Júl 18, 2024
He nem érted, akkor mit magyarázzak?
(#69808) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69807) Válasz Júl 18, 2024
Továbbra is kérném hogy személyeskedés helyett meséld el mit értesz drog alatt.
(#69809) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69808) Válasz Júl 18, 2024
Eddig sem akartál megérteni, miért gondolod, hogy most sikerülne? Kár erre az időt pazarolni. Ugy látszik mások megertették.
Nem személyeskedem, inkább nézd meg a te eszmefuttásaidat.
(#69810) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69809) Válasz Júl 18, 2024
Ezt vártam, amikor elfogy a mondanivaló jön ez. Ugyanez volt az állítólag beszerezhetetlen ramoknál is amikor egy picit is sarokba szorultál már jött a kummantás és terelés.

További kellemes időtöltést az analóg világban, és ne felejtsd, a géprombolás jó!
(#69811) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69810) Válasz Júl 18, 2024
Na látod, ezért nem lehet veled még beszélgetni sem, mert ki akarsz mindent forgatni, mindenkitől mindent jobban akarsz tudni, azt sem tudod a másik miről beszél, de te mondod, hogy nem ugy van.
Kellemes estét!
(#69812) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#69806) Válasz Júl 18, 2024
Én régebben voltam, nem sokon, az igaz. Nem azért nem tetszett, mert "túlságosan komolyan vették", hogy nagyvasutat játszanak kicsiben.

Csak az alapvető technikai/elektronikai ismeretek hiányoztak, akkor.

Tulajdonképpen az egész DCC vasútmodellezést le lehet írni egyfajta elosztott számítógépnek. A processzor a központ, a beviteli oldal a kézivezérlő, az adatbusz a sín, a végrehajtó perifériák pedig a dekóderek.
Az egésznek az alfája, origója meg a megfelelően stabil tápfeszültség. Az meg nem az, amit pl. az Uhlenbrock használ erre a célra, meg használt a ROCO meg még sokan mások is, hogy egy trafó kapocsfeszültségére bízzák az egészet. Képzeld, ha egy PC táp ilyen lenne egy asztali számítógépben. Semmi nem működne rendesen.
De mindegy, hagyjuk, mert van, akinél nem megy át a mondókám. Lehet, hogy én is hibás vagyok ebben.
(#69813) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69812) Válasz Júl 18, 2024
(#69814) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69812) Válasz Júl 18, 2024
István, tisztában vagyok hogy nem azért nem tetszett mert nagyvasutat játszunk kicsiben, de az Intelliboxból semmi nem fog bekerülni a sínekbe, nincs olyan Fremo találkozó ahol direktbe a központról menne a delej a sínekbe!

A Tams B4 illetve az összes Fremos booster pedig állítható stabilizált kimenettel rendelkezik, itt maximum ott lehet a probléma ha a szakaszhatáron nincsenek összelőve a feszültségek, de ezt minden esetben megteszi a megfelelő ember.

Amúgy pont hogy az olcsó számítógépes tápok azok amik hírhedten nem stabilak lásd: JNC/Mercury/Vargáné és tsa/Chieftech, na azokhoz képest amiről itt beszélünk az a stabilitás maximál csúcsa.

(#69815) diginewl válasza etwg hozzászólására (#69801) Válasz Júl 19, 2024
Nézd egyszer élünk, legalább jó legyen... A csali következő lépése ez a kis doboz lett.
RB1310.
RB1310

Jó lehet a német verziója is.
wifi XP-net fordító

Azért a lengyelt választottam, mert nekem nem kell loconet/xpressnet tolmács funkció. Valószínű a lengyel nem tudja.

Mind a kettőben az tetszett meg, hogy nem kell hozzájuk plusz táp, és egy másik IT eszköz. A z/Z21-hez kell még egy ruter is, amit külön kell hurcibálni, ezt meg csak rá kell csatlakoztatni a xpress-net-re/(loconet-re), és kész. Kb 15 másodperc bekapcsolás után működik is.

A kis zöld lámpa a tápot jelenti, a kék ha világít, akkor él a wifi kapcsolat a telefon, és a RB1310 között.


20240719_134...jpg
 
(#69821) etwg hozzászólása Válasz Júl 24, 2024
Igy is lehet modellvasutat vezérelni meg kezelni.

David Clarke terepasztala
(#69827) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69821) Válasz Júl 25, 2024
De ez nem fér el egy kis házi pálya sarkában...
(#69828) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69827) Válasz Júl 25, 2024
Ez nem, de hány házi pálya még egy erdei vasut üzemi szintjét sem éri el ( és èz most nem leminösités, hanem csak a valoság átvitele a modellre), és egy ilyen vasuthoz, lehet, hogy egy 3-4 karos bakterpult is elég. A nagyvasuton sem volt sok ekkora rendszer. Márpedig egy kis bakterház elfér minden háziterepasztal sarkában.
(#69829) etwg válasza etwg hozzászólására (#69828) Válasz Júl 25, 2024
A fiam mini pályáján ide került a vezérlöpult. És ezen a mini pályán 6 válto meg egy kis forditokorong is van.


IMG_7336.jpeg
 
(#69830) tumikas hozzászólása Válasz Júl 25, 2024
Csak halkan megjegyezném hogy a vonatok vezérlése DCC-s...
(#69831) etwg válasza tumikas hozzászólására (#69830) Válasz Júl 25, 2024
Jo, hogy halkan mondtad, mert nem DCC, csak rádioval vezérelt digitális PWM sebesség vezérlés ( mint a rádiotávirányitott autok, hajok stb.).
(#69832) tumikas válasza etwg hozzászólására (#69831) Válasz Júl 25, 2024
Kereken másfél éve jártunk náluk pár modellezőtárssal, valószínűleg akkor hülyeséget mondtak... Amúgy valóban úgy működött egy ideig a rendszer, ezt le is írják a honlapjukon.
(#69833) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69831) Válasz Júl 25, 2024
És az egyszerűbb, mint a DCC???

Egyedi megoldás, az kétségtelen...
(#69835) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69833) Válasz Júl 26, 2024
Ne feledd az a terepasztal már kb 40 éves, és hol volt akkor a DCC? A rádiovezérlés viszont már akkor is létezett. A Westinghouse biztber egyik lényeges eleme akkor a DC sináramkör volt, márpedig ö a valoságnü biztber mechanikára tette a hangsulyt.
Ebböl és igy alakult ki a rendszer.
Ma valoszinüleg nem igy csinálná, de az egy másik lapra tartozik, annak viszont nagyon örülne, hogy a DCC segitsègével minden mozdonyt egy mozdonyvezetöre bizhat, akinek kutya kötelessége lenne a jelzök meg a parancsok szerint vonatozni, és nagyon valoszinü nem bizna semmit a traincontrollerre.
A vasutmodellezés is sok utat megjárt , mire a mai állapothoz eljutott, és sok modellezö nem igen követte az ipar - gyakran eröszakos, elképzeléseit. Söt volt egy korszak, amikor a csucs modellezök amennyire csak tudták, kerülték az ipari nagysorozatu megoldásokat - ezért néznek ki az angol, francia, olasz, spanyol stb terepasztalok annyira eltéröen a német, meg a német hatás alá került modellezök munkáitól. A hozzáállás is más. Pl a Pendon hatalmas terepasztalán alapkövetelmény, hogy nem lehet gyári modell ( sem jármü , sem épület.) A klubba is csak egy saját készitésü és zsürizett modellel lehet belépni. Igy a modellek extra méretarányban vannak és a jármüvek fényévekkel érettebb konstrukciok mint a nálunk közismert sorozatmodellek.
Sajnálatos modon elöttünk eléggé eltitkolták ezeket a tényeket ( nemcsak a politika, de a német piaci érdekek is. Igy Németországban sem igen kaptak publicitást az ilyen modellek meg modellezök.
Akinek lehetösége van, melegen ajánlom, hogy menjen el angol, francia, holland, svájci, belga stb modellvasuti kiállitásra. Valamikor Utrechtben rendszeresek voltak ilyenek ( ONTRAXX) , de mostanában a környéken több is van, és csodálatos terepasztalok meg lélegzetelállito megoldásokat láthat ott az érdeklödö.
(#69840) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#69835) Válasz Júl 26, 2024
Mhh...

Szóval, a vasútmodellezés célja - a játék örömén túl - hogy minél élethűbben adjuk vissza kicsiben a vasutat, a környezetét, és a vasút üzemét. Na ez utóbbi azért nagy akadályokba ütközik. Most vegyük a házi berendezéseket, a modulosokat, meg a klubokat hagyjuk!
Szóval, valaki csinál egy terepasztalt. Vegyünk egy egyszerű esetet: a központi motívum egy állomás, és van némi nyílt vonal. Ha nagyon élethűen akarunk játszani, akkor van egy állomásfőnök, aki kezeli a váltókat, jelzőket, és van annyi mozdonyvezető, ahány vonat van a pályán. Utóbbiak a jelzők utasításai szerint vezetik a saját vonatukat. Ezzel addig nincs is baj, amíg alakjelzőket használunk, és a vágányok teljesen beláthatók. Mivel az esetek 99,99%-ban ezek az asztalok nem körbejárhatók, így egy pontból kell vezetni a vonatokat.
A fényjelzők esetében meg a pálya másik végén, ha a jelző hátát látjuk csaK, akor abból nem nagyon lehet eldönteni a modellmozdony vezetőjének, hogy mit is kell csinálnia? És itt már meg is dőlt, hogy abszolút élethűen vezessük a mozdonyainkat, muszáj valami automatikát belevinni a dologba.

De a legtöbb esetben a modellező egyedül van egy ilyen berendezés mellett, legfeljebb nézői vannak. Az meg rém unalmas tud lenni, hogy egy többvágányú pályán egyszerre csak egy vonat mozog, olyan kihaltság érzését kelti.

Odahaza nem mindig lehet teljesen élethűen leutánozni a vasutat.

Idehaza nem nagyon van kultúrája annak, hogy valaki maga készíti a működő mozdonyait. Annak pláne nincs, hogy az alapoktól teljesen! Általában egy nagy sorozatban készült modell alapjaira húznak fel valamit. Attól hullik a maradék hajam, amikor a régi, még NDK-s PIKO BR41REKO gőzösre tesznek egy Wagner szélterelőt, beerőltetik alá a BR01 első futó forgóvázát, oválissá faragják a kéményét, kiszedik a hátsó futó tengelyét, és szerintük az már a MÁV 424-es.
Ez mind-mind csupa tákolás. Ráadásul, mivel a műszaki alapok rosszak, így a "modell" futása sem lesz rendben. De igaz ez mindegyik ilyen egyedi modellre. Az a baj, hogy mindenki egyből tökéleteset akar, de sem ideje, sem pénze nincs rá. Megtanulni az alapvető fizikát meg nem tudja/nem akarja. Így aztán születnek érdekességek.
Amire Te gondolsz, egyedileg épített modellekre, azok nem két hét alatt állnak össze. Ott időt, fáradtságot nem kímélve születnek meg alkotások.
(#69842) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69840) Válasz Júl 26, 2024
Stev
Nagyon félre értesz. Mi itt a kokret terepasztalrol beszélünk, senkinek nem ajánlottam, hogy ezt kövesse. Aki meg mégis követni akarja, az meg nem igen fog a mi tanácsainkra hallgatni, hanem eldönti mit és hogyan tud megalkotni.
Gyakorlatilag azért került, ide a téma, mert egy jo barátom Angliában járt és látta ezt a terepasztalt. Vasutas és mozdonyvezetö lévén felmerült a fejében, hogy ö is csinálna egy ilyen mechanikus vezérlési rendszert, de nem tudom miért nem az ottani emberektöl kèrdezett, és kért segitséget ( biztos kapott volna) hanem hazajött és engem kérdezett, hogy tudnánk-e egy mechanikus bakterház kezelöpultot épiteni, utánozva a valodi müködését. Nos most ezt mérlegeljük, nem a rádios távvezérlést, hanem a mechanikát. Én ma megyek egy közeli kis állomásra ahol még ilyen berendezés van megnézni mit és hogyan tudnánk megoldani modellméretben. Amugy a barátomnak van már egy régi nagy TT terepasztala Laci váltoival. De egyelöre csak egy mellékvonalat szeretne igy mechanikusan vezérelni jelzökkel, stb. Nost ennek a megvalosithatoságát mérlegeljük. S miután a mellékvonalon jo ha 2-3 vonat fordul elö - egyszerre csak egy lehet van mozgásban, nem tul bonyolult a dolog igy neki még DCC sem kell.
(#69989) etwg hozzászólása Válasz Aug 24, 2024
Egy kérdés.
Örököltem egy barátomtol egy vasuti darut amiben 4 (5) DC motor van. Ha jol nézem van benne már egy végfok a motorokhoz. Sajnos nem tudom milyen dekodér illene hozzá. A végfokon egy 2x6 lábas 2,5 mm osztásu csatlakozo van. Valoszinü ebbe passzolo dekoder is létezik. Sajnos nincs a NYÁKon semmi informacio.
(#69992) etwg válasza etwg hozzászólására (#69989) Válasz Aug 26, 2024
Na azt hiszem találtam egy megoldást. Kapni mindenféle 2,4 GHz-s távvezérelt jármüveket, van olyan is ami 11 csatornas. Azaz 11 funkciot tud vezérelni. Holnap el is ugrok a boltba megnézni a felhozatalt, ha nincs a polcon akkor irány az e-shop.
Kibelezem az elektronika megy a daruba a maradék meg lehet, hogy jo lesz valamire.
Meg egy aprocska dolgot meg kell oldani. Amikor a daru a sineken van huzva akkor az egésznek forognia kell a királycsap körül. Szoval oda ki kell még ötleni valamilyen kuplungot, hogy a daru forgatomotorja ne blokkolja vontattáskor a darut a hosszu gémmel.

IMG_7384.jpeg
 
(#70215) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Szept 13, 2024
Uraim!
Tud valaki stabilabb, megbízhatóbb PIC programozót, mint az MPLAB PIC Kit4?
Most kezdek ott tartani, hogy kivágom a kukába...
(#70460) dccember hozzászólása Válasz Okt 14, 2024
DCC EX rendszerben tudom használni a Roco VlanMaus-t?

A neten nem találtam erről semmit, ez alapján valószínűleg nem, de hátha...
(#70573) acszoli hozzászólása Válasz Okt 26, 2024
Adott egy amerikai 2 mozdonyos egység, A és B mozdony. ESU Loksound 5 van mind a kettőben. A B unit-on le van tiltva a kolompolás meg a kürt, a címeik és minden más ugyanaz. A kérdésem a következő:

Hogyan tudnám a B mozdonyon a hang elindulását késleltetni, hogy ne egyszerre induljon el az A mozdonnyal. Csak a hangot szeretném az dizel motor indításkor késlelteni. Lehet ezt?
(#70574) diginewl hozzászólása Válasz Okt 26, 2024
Egy kis Hall-szenzoros szösszenet:
A Hall szenzor esete velem... amikor mindenki mást mond.
Kínából megérkeztek az 44E jelű SOT23 (picike) hall szenzorok. Mint kiderült egyáltalán nem biploáris, és csak nem is lineáris, ahogy azt a hozzá adott leírása alapján gondolná az ember, hanem unipoláris (bár ehhez a típushoz volt ilyen leírás is - meg amolyan is, meg mindenféle videók...).

Ezt az elején gyorsan ki kellett deríteni egy mágnes+led+ellenállás+12V felhasználásával. A szenzor megfelelő lett, unipoláris tulajdonságok szerint működött, a mágnes irányára figyelni kell!!! Az 1x1mm-es mágnesekre kellett várni, meg arra, hogy legyen az egészhez időm.

Ezek a mini mágnesek... talán a legnehezebb ezek behelyezése volt. Nem tudják, hogy a sárgaréz csipeszhez nem kéne vonzódni. Vonzódik ahhoz is, de csak picit. Amihez nem vonzódtak, azok a réz vékony dekóder vezetékek!
Így lehetett a kerék belső peremébe behelyezni az előzőleg pirosra festett mágneseket. Aztán utána pillanatragasztóval beragasztani, ezzel fixálni. A perem 1,1mm mély, a mágnes 1mm magas, így nem lóg ki a mágnes a kerékből. A képeken látszik, a pozíció. Talán annyira nem zavarók kívülről sem a mágnesek – a festés sokat javított a helyzeten.
Ezek után a Hall-szenzor beépítése/beragasztása már egyszerűbbnek tűnt. Erre is nagyon oda kell figyelni. Nekem nem sikerült pont a tengely fölé tenni, így egy picit elcsúszott az érzékelés. Viszont pont annyi hely állt rendelkezésre a kerék, és a ház között, hogy ez a szenzor beférjen (talán néhány tized mm maradt, így biztosan nem ér hozzá a szenzor a kerékhez). A keréknek van egy oldalirányú mozgása is. A szenzor akkor is működik, ha a távolabbi pozícióba találkozik a mágnessel.

A jelbemenetet a Plux22 1-es lábra vittem, mert az ESU/Zimo, és az ajánlás is az AUX10-GPio/C bemenetre javasolja ezt kötni.

A mozdony most már a harmadik csatlakozópanellel büszkélkedhet (először nem651, aztán Next18 a hang miatt, most meg plux22 a Hall szenzor végett).

Valami ilyesmi jött ki eredménynek:
Hall szinkron
Nem mondom, hogy tökéletes lett, de ezeket a mágneseket már onnan ki nem szedem. Előre menetben kicsit késve jön a puff, de hátra menetben pont jó. Az nagyon tetszik, hogy a puff mindig, és akkor jön amikor jönnie kell, remélem adtam kedvet másnak is ezzel foglalkozni.

20241025_174...jpg

20241025_174...jpg

20241026_062...jpg
 
(#70715) Sanko hozzászólása Válasz Nov 21, 2024
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Régi dolgaim között találtam ezeket a dekódereket. Kb. 10-15 éve egy német Ebayes vásárlás csomagjában volt. Interneten keresgélve sehol nem találtam, hogy milyen dekóderek lehetnek. Hálás lennék ha tudna valaki segíteni.

173219244541...jpg
 
(#70728) tumikas válasza Sanko hozzászólására (#70715) Válasz Nov 22, 2024
Másik fórumon válaszoltam, de itt is legyen meg az infó: jó régi Fleischmann FMZ dekóderek.
(#70730) Sanko hozzászólása Válasz Nov 22, 2024
Köszönöm a választ. Akkor ha jól értelmezem a neten lévő információkat: ez kuka.
(#70731) tumikas válasza Sanko hozzászólására (#70730) Válasz Nov 22, 2024
Nem feltétlenül, ha van még valaki aki használja a rendszert annak jól jöhetnek, más felhasználásuk viszont nincs sajnos.
(#70735) acszoli hozzászólása Válasz Nov 22, 2024
Létezik e valamilyen megoldás DCC-s vészleállito gombra? Nem vagyok a számítógépnél, nincs a kezemben a kontroller, és a mozdonyban keep-alive van. A vészleállitó gomb meg ugye egyszerűen fel van szerelve a terepasztal különböző pontjain.
(#70736) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70735) Válasz Nov 23, 2024
Nem egyszerübb megszakitani az áramot? ( amugy van a DCCben ilyen funkcio).
(#70740) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70736) Válasz Nov 23, 2024
A Keep-alive ilyenkor még 2-6 másodpercig viszi a mozdonyt, és halad a szakadék felé.
DCC funkció létezik, de ezt hogy lehet egy fizikai gombbal realizálni, úgy hogy nincs kézben a vezérlő. Kis elektronika ami kell ide a Stop jellel? Vagy pl Train controller csatlakozással?
(#70742) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70740) Válasz Nov 23, 2024
Már pontosan nem tudom, a klubterepasztalon anno megcsináltuk ( amit közben sajnos szét kellett szedni). Mindenképpen vagy proci kell ehhez, vagy valamelyik erre alkalmas vezérlöhöz tartozékként lehet külsö vészgombot csatlakoztatni. Ebben talán a modulosok tudnak segiteni, mert náluk több STOP gomb is szokott lenni.

Közben eszembe jutott, egy barátom pár éve ilyen mosult vett:

NotStopp

Erre 8 gombot lehet ráakasztani de csak egy booster jelére hatásos.
(#70743) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70742) Válasz Nov 23, 2024
Igen, valami ilyesmire gondoltam, köszi!

Sajnos nem kapható, ez talán akkor megépíthető?
(#70750) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70743) Válasz Nov 23, 2024
A kodba kell beavatkozni, azaz a DCC jelnek át kell mennie a vészfék modulon és ha megnyomod a gombot, akkor az ALL STOP kodot kell hozzáadnia a boosterböl jövö kodhoz. Ha majd otthon leszek talán még megtalálom a leirásokat meg a kodot, de már nagyon régen volt. Addig keress lehet, hogy találsz valami hasonlot.
(#70751) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70735) Válasz Nov 23, 2024
Van olyan vezérlő, ami tudja ezt. Nem kell a teljes asztalt leállítani, van oylan, hogy csak a kiválasztott mozdonyt állítja le.

sajnos már nem gyártják

De a Märklin MS2 is tud hasonlót.
(#70752) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70751) Válasz Nov 24, 2024
A webhely nem érhető el
(#70753) Frankye moderátori válasza róbertke hozzászólására (#70752) Válasz Nov 24, 2024
A linket javítottam, most már elérhető.
(#70756) acszoli hozzászólása Válasz Nov 24, 2024
Esu hang file HELP! Letöltöttem egy hang filet az ESU oldalról, rátöltöttem egy dekoderre. A jelenség a következő:
Az AUX1 gyárilag egy bal/jobb ditch light egyik fele, de ez nálam nincs, szóval egyszerűség kedvéért (ne keljen kábeleket forrasztani, csak bedugni a 8as csatlakozót)fülke világítás kerül rá, átállítottam arra, és ráraktam az F4 re. Namár most ha bekapcsolom a front/rear light funkciót, akkor nincs fülke világítás.
Átnéztem már mindent, de egyszerűen nem találom, hol tudom ezt a logikát kikapcsolni. Amit szeretnék, az a mozdony első hátsó világítás és a fülke világítás független legyen egymástól.

Valakinek valami ötlet, hogy hol tudom ezt megtenni?

A file:
ALCO 12-244
LokSound 5 North American and Australian Sound files
Article numbers:S0501

Köszönet!
(#70758) acszoli válasza acszoli hozzászólására (#70756) Válasz Nov 24, 2024
..és ez egy Loksound 5 micro, nincs kedvem szétbontani, hogy átforrasszam pl egy aux3-ra
(#70759) acszoli válasza acszoli hozzászólására (#70758) Válasz Nov 24, 2024
Na meglett a megoldás...jó volt minden, csak a gyári KATO LED-ek annyi áramot vettek fel, hogy összehúzták a villanyoszlopokat a környéken. LED csere megoldotta.
(#70861) ysenyerkesz hozzászólása Válasz Dec 9, 2024
Sziasztok! Egy kis szakmai tanácsot szeretnék kérni. Adott egy ROCO erősítő, master-ban egy multimouse. Ekkor hány mouse 2 használható a slave aljzatból?
Mennyi áramfelvétele van egy sima mouse 2-nek? Esetleg valami link, ahol le van írva ennyire mélyrehatóan a ROCO eszközök műszaki jellemzői?
(#70867) csíkosháTTú válasza ysenyerkesz hozzászólására (#70861) Válasz Dec 11, 2024
Elvileg 31 XpressNet eszközt lehet csatlakoztatni. De ehhez kell XpressNet elosztó. Gyakorlatban a ROCO 10761 vagy 10764 erősítőkben az XpressNet kézi vezérlőket, és a belső logikát egy sima 7812-es stabilizátor IC látja el stabil 12V-tal. A beépített verzió legfeljebb 1A, de mindent figyelembe véve inkább 0,8A áram leadására képes. Ennek el kell bírnia az erősítő belső áramköreit - a sínáram nem innen megy ki!!! - és ki kell szolgálnia az "egereket" is: LokMaus, MultiMaus. Meglepő módon a nagyobb fogyasztó a régi LokMaus2 és LokMaus3, mert ezekben LED kijelző van. A MultiMaus már LCD-s. Én azt mondom, hogy elvileg egy erősítőhöz legfeljebb 5-6 "egeret" tudsz csatlakoztatni. De többet nem is érdemes, mert az erősítő egyedül amúgy sem tud kiszolgálni 5-6 mozdonynál többet.
(#70880) tmanjunior hozzászólása Válasz Dec 12, 2024
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Előkerült egy már egy ideje nem használt Piko mozdony. Felraktam a pályára ment 20cm leállítottam, majd 5 perc múlva indítanám, de semerre nem megy, lámpát sem kapcsolja fel. Cv kódokat tudok írni olvasni róla, címe is jó. Dekódert kireseteltem, de az se segített, bele raktam másik dekódert, akkor se indul, de cv olvasáskor a motorokat megmozgatja, akkor feszültséget is kap a motor. Rendes üzemnél se a motor se a lámpája nem kap feszültséget.
Mi okozhatja ezt, hol keressem a hibát?
Lapozás       64/65    
Frissek
  2024. Dec, 21. Szo
17:39:00
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés