|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#70126) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70125)
|
Válasz •
|
Szept 9, 2024 |
|
Ha jol értem kerekekkel de nem a sinen gond nélkül forog a motor meg a hajtás.
Ez azt jelenti, hogy összeépitve valahol rövidzárt csinálsz ( az füstöl ).
Egy fém modellnél ez mindig igen nagy kihivás, mert akár egy meggörbült csö vagy lépcsö is okozhat ilyesmit. A gyári ( idegen ) modellnél soha nem tudja az ember mit gondolt a konstruktör. Szoval ezt kell kiméricsgélned.
Extra gond a füstölö. Azt hütés miatt igyekeznek „fémesen“ szerelni, azaz ott mindenképpen potenciál kerül a felépitményre.
Sok sikert! |
(#70131) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 9, 2024 |
|
Amugy lenyügözö az BLI elképzelése a modern - uptodate modellezöröl. A honlapon egyenesen egy 242 oldalas szakkönyv találhato a dekodereik programozásárol.
Szép teljesitmény!
Hát nem tudom a mai korban amikor sokan még az egyoldalas leirással sem tudnak/akarnak megbirkozni azok pont egy 242 oldalas könyvet fognak forgatni. |
(#70145) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 10, 2024 |
|
Hát én végig lapoztam azt párszor, és volt benne számomra hasznos és érdekes infó. Sajnos a BLI belemászott a dekóder fejlesztésbe in-house és egyre messzebb került vele az egyszerű valóságtól ))
Elkezdték, és addig szőtték, hogy annyira komplex már, hogy egyszerűen senki nem érti és mivel hagyományból, fafejűségből, és márka hűségből nem hajlandóak változtatni ezért ez van ami van. Ha bekrepál, küld vissza. Említettem, hogy 12 év után is ingyen javítottak mozdonyt. Egy, vagy két év garancia a hivatalos, de megcsinálnak mindent.
Hogy ki olvassa végig manapság a manuált, az más kérdés, amikor Windows elkezdte kiirtani a setting opciókat, mondván hogy így egyszerűen lehet majd a usernek cseszegetni a rendszerét, akkor az volt a baj, ha túl sok oldalát kell olvasni, az a baj?
Szerintem jó dolog, ha bele tudunk nyúlni valamibe ha vesszük a fáradságot elolvasni a manuált. Alapból működjön jól, lehessen resetelni ha valamit elszúrtunk, és kész.
BLI elektronikát most nem hozom fel, de valószínűleg megvan az ok arra hogy miért olyan amilyen. Hogy miért nincs rá megoldásuk, azt meg nem fogják nekünk, halandóknak, elmondani. Ha még valakinek innen van rá megoldása, szerintem írjon nekik egy emailt, lehet gazdaggá teszik;)
Nem egyszerű terméket fejleszteni, aki csinált hasonlót, akár ici piciben is az tudja. Ha nem lenne BLI nem lennének ezek a gőzösök a polcainkon. Nincs más gyártó aki ilyen kidolgozott modelleket gyárt. Nincs tökéletes termék, de én nagyon örülök, hogy ezek vannak minden hibájukkal együtt.
Vannak elcseszett modelljeik, pl a consolidation. Teljesen rossz a modell és a szerkocsi választás a legtöbb festéshez. Szeretem a consolidation típust, vadásztam belőle rezet. Megjavítottam, újra festettem..most van egy tökéletes UP 2-8-0 mozdonyom. Ugyanez a Mikadojuk. De nem bánom, mert ez nekem erről szól.
Na jó, elfáradt az ujjam |
(#70148) diginewl válasza acszoli hozzászólására (#70145)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2024 |
|
Biztosan igazad van. Ez az egész Ámerikai história nekem csak púp a hátamon. Nem is ismerem a kedves Bácsit, nem is pénzért próbálom javítani - ismerősöm ismerőse...
Tegnap már ment a mozdony eleje összerakva 250mA fogyasztással, lefogva a kerekeket! Nem füstölt a konyhában semmi... Eddig talán jó vagyok. Néhány gyanús csatlakozást átforrasztottam, a vezetékeket újraszigeteltem. Most a végfok IC-t kell felhajtanom, és cserélnem, aztán talán ennyi.
A mozdony nagyon sok mindent tud! Van valami rádiós adója amivel mélyhangot tud vezérelni, sok-sok hang van benne, baromi nagy hangszórói vannak. Meg mintha felvenni is tudna hangot? De ebben nem vagyok biztos.
Kettő dolgot nem értek:
-mindenki olyan manual-t, és fejlesztést ad ki, amit akar. Az ESU-é is 100 oldal felett van, nem is jó semmire, de van egy programja, amivel ez áthidalható. Viszont kompatibilis egy MÁSIK dekóderrel, és a nagyjábóli szabvánnyal. Itt a közös a GND, és a pozitívot kapcsolja (világítás, füstjel vezérlés), mint valami TTL vezérlés lenne a többinél. A motor + a szürke, a - kék.
-hogyan tudom javítani???? Ha írok nekik (egyáltalán kinek?) ezt a panelt tuti nem cserélik, főleg nem díjmentesen. Ha cserélik is, mire ideér abból a messzi Ámerikából már lesz rajta a jó nagy shipping fee/vám/áfa... Talán ezért is adott ki az ESU cserepanelt, ami SZABVÁNYOS plux22-re fordítja ezt az amerikai élményt. És tehetek bele utána egy Zimo/ESu/D&h/DT/akármi dekódert, működni fog.
Azaz ilyen messziről nagyon nehéz őket javítani... szerintem. De ez csak egy vélemény. Amúgy nem rossz mozdony, de hát nagyobb mint nálam egy 3 részes motorkocsi szerelvény
|
(#70151) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70148)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2024 |
|
Igen, van valamilyen sub hang kimenet rajta, létezik hozzá egy központi egység ami a terepasztal alatt tolja a basszust. Jópofa, szerintem túlzás, felesleges bonyilitas, de nekem nincs, nem is hallottam, hogy milyen.
Kábel színek? Jah, ismerős a 220(240;) is 110 és itt fekete fehér a kábel, vagy piros??esetleg rózsaszín....láttam ezt is azt is, kérem a demokráciának ára van
Mivel a Paragon a saját rendszerük, nem kompatibilis semmivel, ezért azt csinálnak amit akarnak. Ez nem biztos,hogy jó, de hát ne piszkáljad, ha nem érted, mert még rájössz,hogy valami sumákság van;) |
(#70153) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70151)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2024 |
|
Nemcsak ilyen hangkimenet van rajta, de elvben DCben is ad ki hangokat, szoval megdolgoztak erösen a kinaiak vagy a koreaiak ezeken a mozdonyokon. |
(#70154) diginewl válasza etwg hozzászólására (#70153)
|
Válasz •
|
Szept 10, 2024 |
|
Igen, ha 12v DC-t kap a mozdony, akkor is elkezd zenélni (ugye menni nem tud). Meg van hozzá valami DC-vezérlő, amivel hangot is ki/be lehet nála kapcsolni. Érdekes. |
(#70240) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2024 |
|
Alakul!
Mégsem Union Pacific lett, vagyis az, de mégsem;)
Az eredeti motor marad egyenlőre, új szénkefékkel még eldöcög egy darabig.
A tendert meg újra kell festeni amúgy is, elrontottam a lakkozást. |
|
(#70241) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 19, 2024 |
|
Cukker! |
|
(#70242) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70241)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2024 |
|
Jol néz ki a mozdonyka. Gratula.
Ilyeneket szeretek én is. Sokkal jobban illeszkednek a kis házi terepasztalokhoz mint a hatalmas gözösök vagy az 5-ös dizelfogat, a megnyujtott colásdobozokrol meg kár beszélni. |
(#70244) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2024 |
|
Itt egy kis testvideo. Meg kellenek rá a kis ékszerek a marker light-okba, meg a lámpa üvegeket kell fixalni. Szén a szerkocsiba (újra festés után, amint megjöttek az új vizes matricák)
YouTube: Első teszt |
(#70245) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 20, 2024 |
|
|
(#70246) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70245)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2024 |
|
Nekem is van néhány hasonlo kis mozdonyom.
|
(#70247) etwg válasza etwg hozzászólására (#70246)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2024 |
|
Ime 2 az én vasutamrol. |
|
(#70252) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70247)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2024 |
|
Szép kis jószágok! Tetszenek ezek a kis Climaxok, meg shay-ek, Heisler-ek. De ebbe bele mászni már beleesik a "beyond life expectation" kategóriába Habár azt se gondoltam soha, hogy belemászok a rezekbe. |
(#70253) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70252)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2024 |
|
A kék az saját gyártmány. |
(#70256) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2024 |
|
Trainmasternál jártam, nem hagyhattam ki. Befolyásoltál
Lefestem aztán visszaviszem eladni. |
|
(#70257) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70256)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2024 |
|
Szép.
Itt van egy eredetiben ( némi magyar kapcsolattal) meg a modell ( sok évtizeddel korábban készült). |
|
(#70258) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70257)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2024 |
|
Hú, nagyon köszi, fogalmam sem volt melyik társaságé lehetett. , akkor Yosemite lesz. Ha még fotó róla, kérhetek? |
(#70259) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70258)
|
Válasz •
|
Szept 21, 2024 |
|
A tied az biztos nem yosemiti, mert nekik csak 3 truck verziojuk van.
Neked 2 truck verziod van
Van egy gearedlocomotives honlap ahol valamennyi shay fel van sorolva képpel meg linkkel, ott válogathatsz.
A képen egy shay szintén a yosemite vidékröl , de ez még a korábbi favágo vasuton dolgozott. Most már csak szobor. |
|
(#70261) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70257)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
Mi a magyar kapcsolat? |
(#70262) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70261)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
A Yosemite vasutat a valamikori répcelaki sajtgyáros alapitotta. Az egy svajci zsido család volt, akik meg a 1900 elött Répcelakon sajtgyártásba kezdtek es a 2. vh elött már az ország legnagyobb sajtgyárává váltak. Innen kellett menekülniük elöbb vissza Svájcba, de onnan is tovább az USAba majd a 60-s években megvették a néhai erdei vasut egy részét a Yosemite hegységben, ahol egy kizárolag turisztikai célokra szolgálo vasutat épitettek szállodával étteremmel stb. A szálloda ma is megvan, de már nem a vasut üzemelteti. Sajnos már nem találni a vasutat üzemeltetö családtagok között senkit, aki magyarul is tud, de a vasut és környezete továbbra is elég europai pl az asztalokon mindenütt szött teritök vannak és nemcsak burgert lehet kapni, de csülköt is |
(#70264) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70259)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
Az arányok talán mások, de ez az ami legjobban hasonlit a modellre. Átnéztem az összes fotót 2x. Nem hiszem el, hogy pont egy Negro company mozdony Ráadásul nem is amerikai...
Nem valami trendy manapság. |
|
(#70265) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70264)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
Szerintem a te mozdonyod inkább egy nagyvasuti tolato mozdony. Nézd meg mégegyszer. Vagy ami szintén nincs kizárva, hogy ez is egy korabeli modellezö gyártmánya vagy annak a mása (a PFM csinált ilyesmit) majd ezt másolta az MDC Roundhouse a 80-s években mert az is ugyanilyen. |
(#70266) etwg válasza etwg hozzászólására (#70265)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
Itt az MDC mozdonya kb 1984-böl. |
|
(#70267) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70265)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
A Brasstrains.com- on ott van ez is, még több hasonló is, ami kb ugyanígy néz ki. Igazából úgy tűnik, hogy egy 3 truck Shay-nak a 2 truck-ra való szabad fordítása. Mert olyat többet találtam, aminek a cab/boiler es minden ami elől van,az stimmel. Csak 3 truck verzió.
Szóval valami free style lesz , amihez vannak matricák.
|
(#70268) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70267)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
Szerintem nézd meg az általam berakott képet #3-srol. Az méretben nagyon közeli ( le is mérheted minden adat meg van hozzá) csak a konyha ablakai mások. Sorozatszáma 2297.
Sok idöt kár ezekre fecsérelni, mert aktiv életükben is igen gyakran változtak a tulajdonosok. Nyilván a nagyobbakat ( mint a te modelled is ) körülményes volt nagyobb távolságokra szállitani. Söt az sincs kizárva, hogy változtattak valamit a felépitményen. A Shayek eredetileg is inkább lego mozdonyok voltak. Nekem megvan az eredeti gyári katalogus minden egyes alkatreszröl amit meg lehetett rendelni a legkisebb csavartól a konyha diszitö elemekig. S miután ott ahol ezek a gépek dolgoztak rendszerint ut sem volt, igy akkora elemekböl állt össze a mozdony, hogy azokat lovaskocsival el lehetett juttatni a vasut mühelyéhez. A munkaterület is elég veszélyes volt, rendszeresek voltak az erdötüzek igy könnyen elöfordult, hogy a leégett konyha helyett egy ujat kellett épiteni. A megmaradt mozdonyok jelentös része sem teljesen azonos a gyári eredetivel. |
(#70269) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70268)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
Igen az a 3-as mindenképp egy jó kiindulási alap. Köszönöm
A katalógus amit emlitesz az az eredeti LIMA?
Azt honnan sikerült? |
(#70270) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70269)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2024 |
|
Igen a LIMA cég katalogusa pár évtizede egy amerikai bolhapiacon bukkantam rá. Most nem keresem elö, hogy megnézzem a kiadási évet, de kb az elsö vh körüli lehet.
A vicces benne, hogy az amerikai társadalom akkoriban meglehetösen analfabéta lehetett, illetve a betelepülök millioi nem igen beszéltek angolul mégis valahogyan kommunikálni kellett. Igy minden alkatrěsznek valami egyszerü nevet adtak max 6-8 betü. ( madár- állatneveket stb) igy egyöntetü volt az alkatrészek megnevezése illetve az akkor használt telegramok ( morze ) kevésbé hibás értelmezése. Szoval a rajzokon kikeresték az alkatrész számát/nevét majd a katalogusban kikeresték a hozzáillö kamu elnevezést és már mehetett a telegram a Limába. |
(#70276) etwg válasza etwg hozzászólására (#70270)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2024 |
|
Itt van 3 kép a katalogusbol.
A detailfelvételen látni a döntött betükkel irt kodnevet, mellette a rajz számát és a leirást.
Érdekes eljárás. De találtunk ( pontosan Yosemiteben a muzeumban) egy korabeli Sears katalogust ( több ezer oldallal) abban hasonlo modon lehetett rendelni házat hozzá belsö berendezést, autot meg ki tudja mi mindent.
Ma meg már a Sears sem létezik, nem tudom, hogy a toronyház Chicagoban még a Sears nevét viseli vagy azt is eladták valakinek. |
|
(#70277) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70276)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2024 |
|
Wow! Ez nagyon jópofa. Bárcsak ma is minden ilyen egyszerű lenne |
(#70302) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70083)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2024 |
|
Aki még emlékszik rá:
Megjött a végfok IC Kínából. Működik a mozdony, és sikerült a füstölőjét is megcsinálni. Kontakthibás volt.
Egyenlőre így működik. Aztán a tulaj majd megfuttatja nagyobb pályán.
Nem tudom mi okozhatta a nagy áramfelvételt a motor oldalán, de a szétszedés átforrasztás, és újraszigetelés után a motor minden egyéb javítás nélkül helyrejött.
Paragon3 BLI gőzös |
(#70304) etwg válasza diginewl hozzászólására (#70302)
|
Válasz •
|
Szept 25, 2024 |
|
|
(#70324) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Elkezdtem lefotózni a modelljeimet, eljutottam a non-articulated Union Pacific darabok végére, közben minden mozdony címét gondoltam leellenőrzöm, ami még nem long address, azt átírom. Hát a régi Paragon 2-3 dekoderek borzalmasak, persze eddig is tudtam, de ez kezd az agyamra menni. Egy régi MTH 4-12-2-es egyszerűen nem olvasható, nem írható. A Trix Mikado gyárilag szerelt ESU 3.5 instant elfüstölt. Tiszta gáz. És még hátra vannak az articulated darabok meg a nem UP gőzösök...es a rakat dízel. |
(#70327) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70324)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2024 |
|
Na en azert szálltam ki a DCC világból. Untig elég amit a klubba hoznak. |
(#70333) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Feltöltöttem a fotóim közé az UP gőz kollekciómat
(Még 2 mozdonynál találtam dekóder problémát... *** remek)
Inkább így! |
(#70335) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70324)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Milyen vezérlőd van? Ennyi rossz dekóder egy helyen, összeesküvésre utal. |
(#70336) acszoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70335)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Egy Digitrax DCS 210+
Holnap előásom a regi ROCO Multimouset, azzal minden ment ) |
|
(#70337) acszoli válasza acszoli hozzászólására (#70336)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Trix-ben a Loksound 3,5 elszállt olvasáskor. Meglódult a gép, aztán utána semmi.
A régi MTH mozdonyokat nem irja/olvassa (ProtoSound 3 decoder) Ezeket még régen a ROCO Multimoussal irtam meg.
Athearn Challengerben nincs világítás, de olvasáskor felvillan a front és a hátsó menetfény. Nincs info milyen deköder van benne. De ez az amihez van egy rádiós távirányító is, analóg hangoskodáshoz.
Proto2000 2-8-8-2 gőzösön szintén nincs menetirány szerinti világítás.
QSI dekoderes
Ezek csak az UP gőzösök, most jönnek a nem UP-k.... |
(#70338) diginewl válasza acszoli hozzászólására (#70336)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Ott az ESU lokprogrammer!!!
Az tud POM módban is olvasni, az nem rángatja a dekódert, mert railcom alapon kiolvassa a dekódert.
|
(#70339) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70338)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Sajnos erről nem sok fogalmam van. Mi a különbség a pom és a programming track programozás között... mármint azt értem, hogy az egyiknek dedikált sín kell a másiknak csak szakasz, ha jól értem. Működésben mi a különbség.?
Egy 15 éves Athearn meg MTH mozdony tudja ezt? |
(#70341) diginewl válasza acszoli hozzászólására (#70339)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
Személyes vélemény: ha programozok, akkor csak az egyetlen eszköz/mozdony/dekóder van a programozóhoz csatlakoztatva, semmi más. Elég egy rossz mozdulat aztán minden azonos hullámhosszra került.
nagyon leegyszerűsítve:
POM - programming on maintrack. Ez Ralicom-mal megy. Az a jó, hogy nem rángatja a motort. Mehet a fővágányon is. Itt pont a CV1-et nehéz kiolvasni mert eleve tudnod kell ezt az értéket.
Direct CV - egy-egy értéket olvas ki. Csak programozó vágányon használható, mivel itt a motor áramából beszél vissza a központnak a dekóder... |
(#70342) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70341)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2024 |
|
És mi van ha pont a CV1-et akarom változtatni? Nálam külön vagány van, nincs más mozdony a közelben sem. POM módban akkor ez nem megy? |
(#70344) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70341)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2024 |
|
15 éves MTH Protosound3.
Probáltam a programming track módot, abszolute semmi, POM mód screenshot csatolva, nem müködik. Az ESU semmilyen formában nem tudja olvasni, irni, a "Driver Cab" sem működik. |
|
(#70360) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#70338)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2024 |
|
Ne vigyük be az erdőbe a kollégát!!!
Az ESU LokProgrammert az ESU dekóderekhez tervezték, magasról tojtak a többi gyártóra! Olyan is! Remekül működik, amíg a saját dekódereit kell abajgatnia, más gyártók dekódereivel már nem ez a helyzet! Van most a műhelyben ilyen ketyere, de megismerve a technikát, ami benne van... Szóval a ZIMO MXULFA programozóra én nagy lelki nyugalommal rákötök bármilyen dekódert, az ESU-ra eddig nem kockáztattam meg csak az ESU dekódereket.
A POM olvasásnak valóban a RaliCom az alapja, de mi van, ha a dekóder ezt nem tudja? A régi amcsik biztos mentesek ettől, így ez nem megoldás a jelen esetben!
Most olvasom:
Idézet: „POM - programming on maintrack. Ez Ralicom-mal megy.”
NEM!!!
Csak a kiolvasás! A neve elárulja: programozás a fő sínen. Itt nem lehet elvileg olvasni, sőt a címet sem lehet átírni, mert a CV1-t nem is engedi! Arra találták ki, hogy az adott mozdonyt egyik paraméterét át tudd írni a fő sínen. menet közben nem érdekes, hogy mi volt az adott CV értéke, lényeg, hogy mi lesz.
Dekódereket kiolvasgatni, tesztelni nem POM üzemben kell! |
(#70361) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70337)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2024 |
|
Több kérdésem is van, mielőtt bármibe is mélyebben belemegyünk!
1: A Digitaxx-szal tudod mekkora a sínfeszültséged? Max 16V lehet H0-ban. Azért feszegetem ezt a témát, mert túl sok dekóderednél lépett fel hiba, és gyanús.
2: A nem ESU gyártmányú dekóderek esetében nyugodtan iktasd ki a rendszerből az ESU LokPorgramert, inkább akadály, mint segítség.
3: Világítások. Nem tudom, hogy az adott mozdonycímen, ahol gond van a világítással, ott a központ milyen sebességlépésben adja a parancsokat? 14, 28, 128? A régebbi dekóderek - pár amcsi, és a Lenz-k is, nem kapcsolják a világítást 128 fokozat esetében, mert nem tudják értelmezni a parancsot csak 28-as lépés esetében. Vagy még régebbi dekóderek esetében 14-ben. Sok ilyen dekódert még kiolvasni/programozni sem tudsz, ha a vezérlőd 128-as fokozatban van.
4: A TRIX ESU dekódere javítható, ha szerencsénk van, és a processzora nem szállt el, akkor a műhelyben is. |
(#70369) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70360)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Elnézést!
Van ESU Lokprogrammerem, de bevallom eddig csak zenét töltöttem föl vele ESU dekóderbe. Meg néha kiolvastam vele néhány CV értéket. Egyébként a Digitools Programmerét használom. Az viszont tud POM-ban olvasni is. Nem tudom hogyan csinálja, de ír/olvas POM-ban, ha aktív a dekóderben a RailCOM. Ebből gondoltam hogy a railcom kell a POM olvasásához. Eddig Kühn/Digitools/ESU/és egyéb ismeretlen dekóderekkel használtam, mindegyikkel szót értett, ahogy a Nano-Xs88 központom, de ez utóbbinál csak a direkt CV írás/olvasást használom.
Nem gondoltam volna, hogy az ESU ennyire egyedi DCC dialketust használ - elnézést!
Mindenesetre gyanús, ennyi dekóder elhalálozás, bár lehet jó lenn több évnyi állás után előbb járatni egy picit, aztán programozni... a fene se érti ezeknek az Ámeriai Gőjzösöknek a lelki világát. |
(#70370) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70302)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Telefonos visszajelzés alapján jelzem a fórumtársaknak, hogy a felélesztett Paragon3 gőzös a hétvégén 2-3 órán át jött/ment a tulajdonosa legnagyobb örömére, egy általa összerakott ideiglenes pályán.
Köszönöm a támogatásokat, és Segítségeket!
(((Most itt van nálam az a szerkocsi, amit próbára rákötöttek, amivel ment néhány métert. Aztán visszatették az eredeti gőzösre, ott meg csak már hátra megy a gőzös... rendeltem ehhez is végfok ic-t...)))
|
(#70372) acszoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70361)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2024 |
|
Nos, az MTH QSI dekoder problémájára a következő megoldást találtam:
Az ezer éves piros Multimaus írja szépen a mozdonyt. Sikerült long address-t beállítani, meg a többi dolgot. Ezen van egy 10Ohmos ellenállás is egy régebbi ROCO javaslat alapján a régi QSI deköderes amerikai mozdonyokhoz. EZ normál CV varázslatokhoz kell, a POM módban nem volt rá szükség.
Ehhez ezt Bővebben: Link-t használtam
Csikos, a kérdéseidre a válaszok:
1 - A Digitraxx stabil 14 V körüli sínfeszt ad. (A Multiegér 9-20 V között ugrál
2 - Az ESU programmert, csak akkor próbálom idegen dekóderen, ha nincs más megoldás, vagy nem tudom mi van a mozdonyban
3 - Valószínűleg igazad lesz ebben a speed-step kérdésben. Az éppen előttem lévő MTH 4-12-2 világítása nem ment 14 step-ben, de afölött igen, valószínűeg a többinél is végig kell zongorázni.
4 - A Trix ESU deköderét szívesen kiszerelem, és elpostázom neked. Nincs kedvem újat venni bele. És nagyon szépen köszönöm.
És a többi segítséget is köszönöm szépen. |
|
|
|
2024. Dec, 21. Szo 15:29:27 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|