|
Mit láttam ma!
|
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:
|
|
(#8410) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#8408)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2012 |
|
Ggs kocsiból átépített hétvégi háznak nézem. |
(#8412) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 6, 2012 |
|
|
|
(#8413) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#8409)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2012 |
|
Remélem, arra csak jó nagy csapatban jártatok, elég "tré" a környék sajnos
A hétvégi ház pedig stimmel!
Üdv: Csabi |
(#8417) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#8413)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2012 |
|
Tizenketten voltunk. Viszont a túravezetőnk elnézett egy utcát, és keresztülkerékpároztunk a Mésztelepen... hát egy élmény volt. |
(#8420) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#8390)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2012 |
|
..még a józsefvárosi piacBÓL is jó látni, hogy egy méter felsővezeték sincs kifeszített állapotban.. a felsővezeték tartó "árbócok" is leengedett állapotban.. :/ |
(#8421) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8420)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2012 |
|
...azért érdekelne, hogy belső segítség nélkül, vagy egyáltalán hogy lehet az egész pályaudvar fölül észrevétlenül lelopni a felsővezetéket..
Nem egy fél óra.. Szerintem legalább egy hét..
Senki nem vette észre ez idő alatt, hogy mi folyik ott? |
(#8427) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8421)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2012 |
|
Anno, az 1-es villamos építésekor a Thököly úttól a Hungária mentén egész a Népstadionig (akkor még az volt a neve) egyetlen éjszaka alatt (!) lelopták a felsővezetéket! (Már ha nem urban legend...) Pedig ahhoz is kellett "belsős", mert csak Ő tudhatta, hogy nincs feszültség alatt... |
(#8435) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#8427)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2012 |
|
El se hinnétek,hogy mennyire 'kikupálódtak' a 'tolvajok' az utóbbi időben,és milyen szakértelmük van!(és ez tényleg nem vicc!nem kell nekik 'belsős' segítség) |
(#8436) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8435)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2012 |
|
Most Neked magyarázzam a régi, villanyszerelő igazságot, miszerint:
A feszültség alatt lévő vezeték kinézetre éppen olyan, mint az, amelyik nincs feszültség alatt, csak a fogása más! |
(#8463) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 17, 2012 |
|
Útban vagy, kolléga! |
|
(#8464) Frankye válasza Abs hozzászólására (#8463)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2012 |
|
Ez jó, de csak ha nem nagy sebesség mellett látod. |
(#8465) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#8463)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2012 |
|
T-2 másodperc |
(#8477) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2012 |
|
Tetszettek nekem az elmúlt nagyjából egy-két hónap munkálatai.
Nem minden nap, de sűrűn a tarfóházak karbantartásával töltöttük az időt. Portörölgetés, "csúszóérintkezők" olajzása, kikapcsolt állapotban természetesen, és az érintett, ellátott épületek értesítése a kikapcsolásról.
Egész aranyos kis szerkezet.
Nem hittem volna, hogy a 10Kv-ot egy 5-6-7 cm átmérőjű földkábelen el tudják vezetni, ráadásul a 3 fázist.. Jól kitalálták az ív áthúzás megakadályozását. |
(#8478) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8477)
|
Válasz •
|
Máj 26, 2012 |
|
...nagyon tetszett a nagyfesz megszakító hangos, brutálisan magas hangon csattanó-kattanása. |
(#8482) MarkTrain hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2012 |
|
Gare Du Nord |
|
(#8483) Frankye válasza MarkTrain hozzászólására (#8482)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2012 |
|
Klassz helyen jártál! Egy picit "irigykedem"... |
(#8485) MarkTrain válasza Frankye hozzászólására (#8483)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2012 |
|
Nem a hely jó, hanem a vasútja! Ill, a hely se rossz de nem az a lényeg |
|
(#8487) Frankye válasza MarkTrain hozzászólására (#8485)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2012 |
|
Ha nem vagyok indiszkrét: Hogyan jutottál be a vezetőállásba? |
(#8488) MarkTrain válasza Frankye hozzászólására (#8487)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2012 |
|
Semmi titka nincs mint meg kell kérdezni Megkérdeztük a mozdonyvezetőt és felengedett meg mindent megmutatott. |
|
(#8489) Frankye válasza MarkTrain hozzászólására (#8488)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2012 |
|
Hm. Rendes ember! |
(#8616) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 30, 2012 |
|
.....munkára várva....... |
|
(#8617) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#8616)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2012 |
|
...a munka elkezdődött, de a daru, hajnali 1-2-nél előbb nem fog dolgozni,én meg, addig, sajna ,nem várok.......hogy betegye az új váltót! |
(#8633) Abs hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 5, 2012 |
|
Látni ugyan nem láttam mindet, de az izgalmasabb mai események pár szóban:
Budapest-Déli pályaudvar
A harmadik vágányról kijáró 4320 számú vonat gépe és első két kocsija (gép: V43 1166) horzsolódott az első vágányon határon kívül álló tartalékkal (M44 425). Tükrök, kapaszkodók törtek, a gépek oldala, feljárólépcsői sérültek. Személyi sérülés nem történt.
Tatabánya
A Tatáról Tatabányára közlekedő 48080 számú vonat (gép: 761 001, Metrans Herkules) mozdonyvezetője Tatabánya bejárati jelzőjénél elaludt. A vonat 38 perc késést szenvedett, két másik tehervonat (44327 +78, 48080 +60) összesen 138 percet késett.
Barosstelep
A 852. számú vonat mozdonyvezetője a jobb vágányon megállt, mert a gyalogos átjáró PedeStrail gumielemei égtek. A tüzet a vonatszemélyzet két kézi porral oltóval megfékezte.
Kőbánya-felső
Kőbánya-felső és Rákos állomások között, a fenti bal vágány 56. szelvényében felsővezetéki függesztő leszakadt. Az üzemveszélyes belógási miatt a felső pálya mindkét vágány kizárva.
Aztán volt még egy felsővezetéki zárlat Hárosnál, itt egy Flirt szedője tört el. Gödöllő és Isaszeg között pedig a biztber mondta fel a szolgálatot, de szakadt a drót Sárbogárdnál is. Este pedig villámcsapás miatt Lepsény környékén váltak használhatatlanná az állomási és vonali biztosítóberendezések. |
(#8636) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#8633)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2012 |
|
Mozgalmas napokat élünk |
(#8646) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8636)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2012 |
|
Ha tudnád, mennyire igaz! Az összes forgalmi zavartatásról kapom az SMS-t a szolgálati telefonra... Az elmúlt napokban napi szinten 8-10 jött... |
(#8647) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8646)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2012 |
|
Az komoly. Mondjuk lehet a nagy meleg is az oka, az utakon is mindenki kóvályog mint az őszi légy |
(#8649) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8647)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2012 |
|
Az egészen biztos, hogy a nagy meleg is közrejátszik, de a nyár mindenkinek nehézség: Ilyenkor mindig több a baleset, mert mindenki siet (a nagy meleg elől az úti céljához), az emberek elpillednek, lezserebbek, mert nyaralnak, és így lankad a figyelem. De a nagy meleg a technikai eszközökre is meglehetősen rossz hatással bír, ilyenkor azok is "szenvednek"... |
(#8650) balatonperes válasza Abs hozzászólására (#8633)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2012 |
|
(ismereteim szerint: függesztő elszakad és nem leszakad,ez is kétféleképpen történhet, belóg vagy nem űrszelvénybe.Isa-Gd. között bizony nem 'csak' a bizber. dolgozott, mert égett ott egy fa is. Aztán, akadt még munka kicsit lentebb is, de hála az égnek, most én megúsztam a dolgokat.) |
(#8651) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#8646)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2012 |
|
(.......szeretnél többet kapni....???? ) |
(#8652) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8651)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2012 |
|
Kösz, megvagyok "nélkülük"! |
(#8653) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8650)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2012 |
|
Ha Te mondod... |
(#8809) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 12, 2012 |
|
Üdv. Megint voltunk "1-2 helyen", bár ezek a képek minimum 2-3 hete készültek..
Innentől felfelé..(a jobbra gombra kattintva.)
Töltök még képeket.
Sokakat el kellett szomorítanom, mikor kérdezték, hogy lehetne egy pár kép erejéig meglátogatni ezeket a helyeket, vagy akár pár pillantásig is.. A villanymozdony javító("villamos szín) még nem olyan veszélyes, egyszerű műhelyről van szó, nagy gépekkel értve , de fent még én is féltem, pedig már voltam egy párszor, de ez az összes üzemi terület. Még mindig nem jött el az a pillanat, amikor beszélek a művezetőmmel, ő pedig szerez egy engedélyt(ha nem lesz rá lusta a sok tenni valója közepedte), ha tud! :/, hogy a nem ott dolgozó vasút szerelmesek is betekintést nyerhessenek eme helyekre. |
(#8810) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8809)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2012 |
|
|
(#8811) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8810)
|
Válasz •
|
Szept 12, 2012 |
|
|
(#8812) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8810)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2012 |
|
Hát, hallod, nem vagy tériszonyos! (Én már a sámlin is szédülök... )
Különösen örülök, hogy Keletis képeket tettél fel (ez ("volt") a vasutas szülőhazám, szűkebb pátriám...)! Köszönöm! |
(#8813) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8812)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2012 |
|
Hát az biztos, hogy nem sok ember láthatja ebből a perspektívából a pályaudvart
Nem rossz meló! |
(#8814) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8813)
|
Válasz •
|
Szept 13, 2012 |
|
Egyetlen egyszer voltam fenn a homlokzati nagy óánál, egy ismerős vitt fel oda, de alig mertem lenézni onnan... |
(#8815) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8814)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2012 |
|
Engem is még a szerelő akna alja is húz lefelé, nem, hogy 15-20 emelet mélység |
(#8816) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8815)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2012 |
|
Ugye, hogy ugye?! Végre valaki érti, miről beszélek.... |
(#8817) Pulyka hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2012 |
|
Ez nem munka volt, csak sima nézelődés.
Hát igen, valóban nem vagyok tériszonyos, nem érzek félelmet(szerencsére, vagy nem szerencsére ), de amikor két kézzel fogtam a telefont, a korlát 4 oldalról fogott, és a keleti legtetején és legszélén, (ahonnan az Aréna b.központot is fényképeztem) ott egy kicsit tele volt a gatya, mikor picit erősen fújt a szél, nem karoltam át a korlátot a tövénél.. és a testem sem dőlt hozzá, olyan volt, mintha nem is fogna körül korlát, hiába tudtam, hogy ott van..(nem láttam, mert fényképeztem) Na ott azért kicsit féltem, DE..
megérte. |
(#8818) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8817)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2012 |
|
Bővebben: Link
Ezt már korábban feltöltöttem, de ez sem volt olyan félelmetes (fent sem), mint amit az elöbb írtam..
pedig ez az oszlop távolról akkora, mint amit az alábbi képen látni a "kezelőkocsi" legeslegelejénél lévő oszlop, ezen a képen a legmagasabb.(a sárga színnél)
A két linkelt képen lévő oszlop nem ugyanaz, de azonos magasságú mind a kettő.
Erről az oszlopról azt képzelnétek, hogy félelmetesebb, a kilengése miatt, és mert nem masszív, mint egy épület, de érdekes módon ennek az oszlopnak a tetején nem jött rám az iszony , mint ahonnan az arénát fényképeztem a keleti tetejéről.
Ez az oszlop csak akkor lengett ki, mikor elment a közeli vágányokon 1-1 vonat, a szél nem is lengette jóformán.
Bővebben: Link |
(#8819) cs.csaby hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 15, 2012 |
|
No, én is fotózgattam kicsit
|
|
(#8839) Pulyka válasza cs.csaby hozzászólására (#8819)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2012 |
|
Láttam, hogy a flirtek kerekeinél lévő tárcsák mindig fényesek, és én ezt nagyon nem értettem hogy miért, mert úgy halottam, hogy ez a vonat a fékezéskor visszatermeli az energiát a felsővezetékbe, no de ez nem igaz, ha az súrlódás formájában elveszik a kerekeinél, és hővé átalakul..
Kiderült, hogy állítólag(??) ezzel a flirt el is vesztette a garanciáját, mert állítólag a mozdonyvezetők mindig a vészfékkel fékeznek(ezért fényes a kerék, vagy annak tárcsája), mert a visszatápláló rendszer nem fékezi, vagy nem lassítja annyira a szerelvényt, mint azt a mozdonyvezetők megszokhatták a fékpofás szerelvényeknél..
Ebből mi igaz?
ON.. |
(#8843) cs.csaby válasza Pulyka hozzászólására (#8839)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2012 |
|
Hát elvileg a két rendszer kiegészíti egymást, de nem értek a lovakhoz... |
(#9240) BaTTka hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2012 |
|
Vajon mit keresett ez a Szergej tegnap Keszthelyen? Eddig még sosem láttam itt, bár ritkán járok az állomás környékén. Bár egyszer mintha hallottam volna ) |
|
(#9284) róbertke válasza BaTTka hozzászólására (#9240)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Tudtommal nincs kitiltva .... )) |
(#9285) róbertke válasza Pulyka hozzászólására (#8839)
|
Válasz •
|
Okt 6, 2012 |
|
Wikipedia
Fékberendezés [szerkesztés]
A FLIRT háromféle fékberendezéssel rendelkezik. Egyfelől a visszatápláló villamos fék a hajtott forgóvázak tengelyeire hat. Ez a fék lép először működésbe a jármű „menet-fék” karjának működtetésekor. Valamennyi kerékpárt ellátták elektropneumatikus tárcsafékkel. A villamos fék kiegészítésekor lépnek működésbe a futóforgóvázak tárcsafékjei, míg a villamos fék esetleges kiesésekor a hajtott forgóvázak tárcsafékjei is lassítanak. A féktárcsákat a keréktárcsákra szerelték fel. A jármű az indirekt levegős fékkel közvetlenül is fékezhető. A hajtott forgóvázak kerékpárjainak levegős fékjeihez rugóerő-tárolós kiegészítő egység is tartozik, mely a jármű állva tartását biztosítja. Vészfékezéskor a fékutat jelentősen csökkenti a futó forgóvázakra szerelt mágneses sínfék. A levegőellátást két, a szélső tagok tetején elhelyezett Ganzair-gyártmányú rotációs légsűrítő biztosítja. A légtartályok és a fékpanel a vezetőfülke mögötti gépterekben találhatók.
|
(#9452) sunocske válasza Pulyka hozzászólására (#8839)
|
Válasz •
|
Okt 9, 2012 |
|
Badarság. Ma már a villamos féknek is van akkora teljesítménye, mint a légféknek (ráadásul a működéséből kifolyólag, teljesen automata a perdülésvédelme - viszont egyetlen hátránya, hogy a hatásfoka a sebesség csökkenésével szintén csökken, magyarul állóra sem fékezhető vele a vonat). |
(#9544) Pulyka válasza sunocske hozzászólására (#9452)
|
Válasz •
|
Okt 10, 2012 |
|
Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ez a "garancia vesztéses" dolog tényleg igaz-e, mert olyan embertől halottam.. , de akkor nem is igaz.. vagy csak részben.
Köszönöm az infót. |
(#9596) kaTTonai hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2012 |
|
Én ilyet láttam ma!! |
|
|
|
2024. Dec, 26. Csü 17:41:48 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|