Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Mit láttam ma!
Mit láttam ma!
Témaindító: Csukló, idő: Ápr 11, 2011
Témakörök:

Lapozás       5/21    
(#8410) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#8408) Válasz Máj 5, 2012
Ggs kocsiból átépített hétvégi háznak nézem.
(#8412) Csukló hozzászólása Válasz Máj 6, 2012


P1510152.jpg

P1510165.jpg
 
(#8413) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#8409) Válasz Máj 6, 2012
Remélem, arra csak jó nagy csapatban jártatok, elég "tré" a környék sajnos
A hétvégi ház pedig stimmel!

Üdv: Csabi
(#8417) Abs válasza cs.csaby hozzászólására (#8413) Válasz Máj 6, 2012
Tizenketten voltunk. Viszont a túravezetőnk elnézett egy utcát, és keresztülkerékpároztunk a Mésztelepen... hát egy élmény volt.
(#8420) Pulyka válasza Frankye hozzászólására (#8390) Válasz Máj 7, 2012
..még a józsefvárosi piacBÓL is jó látni, hogy egy méter felsővezeték sincs kifeszített állapotban.. a felsővezeték tartó "árbócok" is leengedett állapotban.. :/
(#8421) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8420) Válasz Máj 7, 2012
...azért érdekelne, hogy belső segítség nélkül, vagy egyáltalán hogy lehet az egész pályaudvar fölül észrevétlenül lelopni a felsővezetéket..
Nem egy fél óra.. Szerintem legalább egy hét..
Senki nem vette észre ez idő alatt, hogy mi folyik ott?
(#8427) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8421) Válasz Máj 8, 2012
Anno, az 1-es villamos építésekor a Thököly úttól a Hungária mentén egész a Népstadionig (akkor még az volt a neve) egyetlen éjszaka alatt (!) lelopták a felsővezetéket! (Már ha nem urban legend...) Pedig ahhoz is kellett "belsős", mert csak Ő tudhatta, hogy nincs feszültség alatt...
(#8435) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#8427) Válasz Máj 9, 2012
El se hinnétek,hogy mennyire 'kikupálódtak' a 'tolvajok' az utóbbi időben,és milyen szakértelmük van!(és ez tényleg nem vicc!nem kell nekik 'belsős' segítség)
(#8436) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8435) Válasz Máj 9, 2012
Most Neked magyarázzam a régi, villanyszerelő igazságot, miszerint:
A feszültség alatt lévő vezeték kinézetre éppen olyan, mint az, amelyik nincs feszültség alatt, csak a fogása más!
(#8463) Abs hozzászólása Válasz Máj 17, 2012
Útban vagy, kolléga!

1045.jpg
 
(#8464) Frankye válasza Abs hozzászólására (#8463) Válasz Máj 18, 2012
Ez jó, de csak ha nem nagy sebesség mellett látod.
(#8465) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#8463) Válasz Máj 18, 2012
T-2 másodperc
(#8477) Pulyka hozzászólása Válasz Máj 25, 2012
Tetszettek nekem az elmúlt nagyjából egy-két hónap munkálatai.
Nem minden nap, de sűrűn a tarfóházak karbantartásával töltöttük az időt. Portörölgetés, "csúszóérintkezők" olajzása, kikapcsolt állapotban természetesen, és az érintett, ellátott épületek értesítése a kikapcsolásról.

Egész aranyos kis szerkezet.

Nem hittem volna, hogy a 10Kv-ot egy 5-6-7 cm átmérőjű földkábelen el tudják vezetni, ráadásul a 3 fázist.. Jól kitalálták az ív áthúzás megakadályozását.
(#8478) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8477) Válasz Máj 26, 2012
...nagyon tetszett a nagyfesz megszakító hangos, brutálisan magas hangon csattanó-kattanása.
(#8482) MarkTrain hozzászólása Válasz Máj 29, 2012
Gare Du Nord

DSCF0248.JPG

DSCF0281.JPG

Kép 028.jpg
 
(#8483) Frankye válasza MarkTrain hozzászólására (#8482) Válasz Máj 29, 2012
Klassz helyen jártál! Egy picit "irigykedem"...
(#8485) MarkTrain válasza Frankye hozzászólására (#8483) Válasz Máj 29, 2012
Nem a hely jó, hanem a vasútja! Ill, a hely se rossz de nem az a lényeg

DSCF0291.JPG

DSCF0313.JPG

Kép 007.jpg
 
(#8487) Frankye válasza MarkTrain hozzászólására (#8485) Válasz Máj 29, 2012
Ha nem vagyok indiszkrét: Hogyan jutottál be a vezetőállásba?
(#8488) MarkTrain válasza Frankye hozzászólására (#8487) Válasz Máj 29, 2012
Semmi titka nincs mint meg kell kérdezni Megkérdeztük a mozdonyvezetőt és felengedett meg mindent megmutatott.

DSCF0292.JPG

DSCF0300.JPG

DSCF0301.JPG
 
(#8489) Frankye válasza MarkTrain hozzászólására (#8488) Válasz Máj 29, 2012
Hm. Rendes ember!
(#8616) balatonperes hozzászólása Válasz Jún 30, 2012
.....munkára várva.......

P1030175_tn.jpg
 
(#8617) balatonperes válasza balatonperes hozzászólására (#8616) Válasz Jún 30, 2012
...a munka elkezdődött, de a daru, hajnali 1-2-nél előbb nem fog dolgozni,én meg, addig, sajna ,nem várok.......hogy betegye az új váltót!
(#8633) Abs hozzászólása Válasz Júl 5, 2012
Látni ugyan nem láttam mindet, de az izgalmasabb mai események pár szóban:

Budapest-Déli pályaudvar
A harmadik vágányról kijáró 4320 számú vonat gépe és első két kocsija (gép: V43 1166) horzsolódott az első vágányon határon kívül álló tartalékkal (M44 425). Tükrök, kapaszkodók törtek, a gépek oldala, feljárólépcsői sérültek. Személyi sérülés nem történt.

Tatabánya
A Tatáról Tatabányára közlekedő 48080 számú vonat (gép: 761 001, Metrans Herkules) mozdonyvezetője Tatabánya bejárati jelzőjénél elaludt. A vonat 38 perc késést szenvedett, két másik tehervonat (44327 +78, 48080 +60) összesen 138 percet késett.

Barosstelep
A 852. számú vonat mozdonyvezetője a jobb vágányon megállt, mert a gyalogos átjáró PedeStrail gumielemei égtek. A tüzet a vonatszemélyzet két kézi porral oltóval megfékezte.

Kőbánya-felső
Kőbánya-felső és Rákos állomások között, a fenti bal vágány 56. szelvényében felsővezetéki függesztő leszakadt. Az üzemveszélyes belógási miatt a felső pálya mindkét vágány kizárva.

Aztán volt még egy felsővezetéki zárlat Hárosnál, itt egy Flirt szedője tört el. Gödöllő és Isaszeg között pedig a biztber mondta fel a szolgálatot, de szakadt a drót Sárbogárdnál is. Este pedig villámcsapás miatt Lepsény környékén váltak használhatatlanná az állomási és vonali biztosítóberendezések.
(#8636) cs.csaby válasza Abs hozzászólására (#8633) Válasz Júl 6, 2012
Mozgalmas napokat élünk
(#8646) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8636) Válasz Júl 7, 2012
Ha tudnád, mennyire igaz! Az összes forgalmi zavartatásról kapom az SMS-t a szolgálati telefonra... Az elmúlt napokban napi szinten 8-10 jött...
(#8647) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8646) Válasz Júl 7, 2012
Az komoly. Mondjuk lehet a nagy meleg is az oka, az utakon is mindenki kóvályog mint az őszi légy
(#8649) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8647) Válasz Júl 8, 2012
Az egészen biztos, hogy a nagy meleg is közrejátszik, de a nyár mindenkinek nehézség: Ilyenkor mindig több a baleset, mert mindenki siet (a nagy meleg elől az úti céljához), az emberek elpillednek, lezserebbek, mert nyaralnak, és így lankad a figyelem. De a nagy meleg a technikai eszközökre is meglehetősen rossz hatással bír, ilyenkor azok is "szenvednek"...
(#8650) balatonperes válasza Abs hozzászólására (#8633) Válasz Júl 8, 2012
(ismereteim szerint: függesztő elszakad és nem leszakad,ez is kétféleképpen történhet, belóg vagy nem űrszelvénybe.Isa-Gd. között bizony nem 'csak' a bizber. dolgozott, mert égett ott egy fa is. Aztán, akadt még munka kicsit lentebb is, de hála az égnek, most én megúsztam a dolgokat.)
(#8651) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#8646) Válasz Júl 8, 2012
(.......szeretnél többet kapni....???? )
(#8652) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8651) Válasz Júl 8, 2012
Kösz, megvagyok "nélkülük"!
(#8653) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#8650) Válasz Júl 8, 2012
Ha Te mondod...
(#8809) Pulyka hozzászólása Válasz Szept 12, 2012
Üdv. Megint voltunk "1-2 helyen", bár ezek a képek minimum 2-3 hete készültek..

Innentől felfelé..(a jobbra gombra kattintva.)

Töltök még képeket.

Sokakat el kellett szomorítanom, mikor kérdezték, hogy lehetne egy pár kép erejéig meglátogatni ezeket a helyeket, vagy akár pár pillantásig is.. A villanymozdony javító("villamos szín) még nem olyan veszélyes, egyszerű műhelyről van szó, nagy gépekkel értve , de fent még én is féltem, pedig már voltam egy párszor, de ez az összes üzemi terület. Még mindig nem jött el az a pillanat, amikor beszélek a művezetőmmel, ő pedig szerez egy engedélyt(ha nem lesz rá lusta a sok tenni valója közepedte), ha tud! :/, hogy a nem ott dolgozó vasút szerelmesek is betekintést nyerhessenek eme helyekre.
(#8810) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8809) Válasz Szept 12, 2012
(#8811) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8810) Válasz Szept 12, 2012
(#8812) Frankye válasza Pulyka hozzászólására (#8810) Válasz Szept 13, 2012
Hát, hallod, nem vagy tériszonyos! (Én már a sámlin is szédülök...)
Különösen örülök, hogy Keletis képeket tettél fel (ez ("volt") a vasutas szülőhazám, szűkebb pátriám...)! Köszönöm!
(#8813) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8812) Válasz Szept 13, 2012
Hát az biztos, hogy nem sok ember láthatja ebből a perspektívából a pályaudvart
Nem rossz meló!
(#8814) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8813) Válasz Szept 13, 2012
Egyetlen egyszer voltam fenn a homlokzati nagy óánál, egy ismerős vitt fel oda, de alig mertem lenézni onnan...
(#8815) cs.csaby válasza Frankye hozzászólására (#8814) Válasz Szept 14, 2012
Engem is még a szerelő akna alja is húz lefelé, nem, hogy 15-20 emelet mélység
(#8816) Frankye válasza cs.csaby hozzászólására (#8815) Válasz Szept 14, 2012
Ugye, hogy ugye?! Végre valaki érti, miről beszélek....
(#8817) Pulyka hozzászólása Válasz Szept 14, 2012


Ez nem munka volt, csak sima nézelődés.
Hát igen, valóban nem vagyok tériszonyos, nem érzek félelmet(szerencsére, vagy nem szerencsére ), de amikor két kézzel fogtam a telefont, a korlát 4 oldalról fogott, és a keleti legtetején és legszélén, (ahonnan az Aréna b.központot is fényképeztem) ott egy kicsit tele volt a gatya, mikor picit erősen fújt a szél, nem karoltam át a korlátot a tövénél.. és a testem sem dőlt hozzá, olyan volt, mintha nem is fogna körül korlát, hiába tudtam, hogy ott van..(nem láttam, mert fényképeztem) Na ott azért kicsit féltem, DE..

megérte.
(#8818) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (#8817) Válasz Szept 14, 2012
Bővebben: Link
Ezt már korábban feltöltöttem, de ez sem volt olyan félelmetes (fent sem), mint amit az elöbb írtam..
pedig ez az oszlop távolról akkora, mint amit az alábbi képen látni a "kezelőkocsi" legeslegelejénél lévő oszlop, ezen a képen a legmagasabb.(a sárga színnél)
A két linkelt képen lévő oszlop nem ugyanaz, de azonos magasságú mind a kettő.
Erről az oszlopról azt képzelnétek, hogy félelmetesebb, a kilengése miatt, és mert nem masszív, mint egy épület, de érdekes módon ennek az oszlopnak a tetején nem jött rám az iszony , mint ahonnan az arénát fényképeztem a keleti tetejéről.
Ez az oszlop csak akkor lengett ki, mikor elment a közeli vágányokon 1-1 vonat, a szél nem is lengette jóformán.
Bővebben: Link
(#8819) cs.csaby hozzászólása Válasz Szept 15, 2012
No, én is fotózgattam kicsit

IMAG0725.jpg

IMAG0756.jpg
 
(#8839) Pulyka válasza cs.csaby hozzászólására (#8819) Válasz Szept 26, 2012
Láttam, hogy a flirtek kerekeinél lévő tárcsák mindig fényesek, és én ezt nagyon nem értettem hogy miért, mert úgy halottam, hogy ez a vonat a fékezéskor visszatermeli az energiát a felsővezetékbe, no de ez nem igaz, ha az súrlódás formájában elveszik a kerekeinél, és hővé átalakul..
Kiderült, hogy állítólag(??) ezzel a flirt el is vesztette a garanciáját, mert állítólag a mozdonyvezetők mindig a vészfékkel fékeznek(ezért fényes a kerék, vagy annak tárcsája), mert a visszatápláló rendszer nem fékezi, vagy nem lassítja annyira a szerelvényt, mint azt a mozdonyvezetők megszokhatták a fékpofás szerelvényeknél..
Ebből mi igaz?

ON..
(#8843) cs.csaby válasza Pulyka hozzászólására (#8839) Válasz Szept 26, 2012
Hát elvileg a két rendszer kiegészíti egymást, de nem értek a lovakhoz...
(#9240) BaTTka hozzászólása Válasz Okt 5, 2012
Vajon mit keresett ez a Szergej tegnap Keszthelyen? Eddig még sosem láttam itt, bár ritkán járok az állomás környékén. Bár egyszer mintha hallottam volna)

Zimmer Feri ...jpg
 
(#9284) róbertke válasza BaTTka hozzászólására (#9240) Válasz Okt 6, 2012
Tudtommal nincs kitiltva ....))
(#9285) róbertke válasza Pulyka hozzászólására (#8839) Válasz Okt 6, 2012
Wikipedia
Fékberendezés [szerkesztés]
A FLIRT háromféle fékberendezéssel rendelkezik. Egyfelől a visszatápláló villamos fék a hajtott forgóvázak tengelyeire hat. Ez a fék lép először működésbe a jármű „menet-fék” karjának működtetésekor. Valamennyi kerékpárt ellátták elektropneumatikus tárcsafékkel. A villamos fék kiegészítésekor lépnek működésbe a futóforgóvázak tárcsafékjei, míg a villamos fék esetleges kiesésekor a hajtott forgóvázak tárcsafékjei is lassítanak. A féktárcsákat a keréktárcsákra szerelték fel. A jármű az indirekt levegős fékkel közvetlenül is fékezhető. A hajtott forgóvázak kerékpárjainak levegős fékjeihez rugóerő-tárolós kiegészítő egység is tartozik, mely a jármű állva tartását biztosítja. Vészfékezéskor a fékutat jelentősen csökkenti a futó forgóvázakra szerelt mágneses sínfék. A levegőellátást két, a szélső tagok tetején elhelyezett Ganzair-gyártmányú rotációs légsűrítő biztosítja. A légtartályok és a fékpanel a vezetőfülke mögötti gépterekben találhatók.

(#9452) sunocske válasza Pulyka hozzászólására (#8839) Válasz Okt 9, 2012
Badarság. Ma már a villamos féknek is van akkora teljesítménye, mint a légféknek (ráadásul a működéséből kifolyólag, teljesen automata a perdülésvédelme - viszont egyetlen hátránya, hogy a hatásfoka a sebesség csökkenésével szintén csökken, magyarul állóra sem fékezhető vele a vonat).
(#9544) Pulyka válasza sunocske hozzászólására (#9452) Válasz Okt 10, 2012
Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy ez a "garancia vesztéses" dolog tényleg igaz-e, mert olyan embertől halottam.. , de akkor nem is igaz.. vagy csak részben.
Köszönöm az infót.
(#9596) kaTTonai hozzászólása Válasz Okt 11, 2012
Én ilyet láttam ma!!

Vonatok 050.jpg

Vonatok 057.jpg

Vonatok 071.jpg
 
Lapozás       5/21    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
17:51:18
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés