Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepasztal vezérlés és elektronika
Terepasztal vezérlés és elektronika
Témaindító: nzozz, idő: Júl 14, 2010
Témakörök:

Lapozás       29/74    
(#35463) etwg válasza diginewl hozzászólására (#35455) Válasz Júl 10, 2014
Már olyan is volt, hogy a 4 A-es táp kimeneti kábele hajvékonynyságura "sikerült", ami jobb eseteben sem tudott még 0,5A-t sem veszteség nélkül elvinni a drot végén levös csatlakozohoz.
Szoval ilyen dolgokba könnyen bele lehet futni......
(#35468) diginewl válasza etwg hozzászólására (#35460) Válasz Júl 10, 2014
Na itt azért készültem már rendesen kábellel.
A távolságok 10-30 cm-ek, főleg a központ és a conrad állítómű között, vastagabb vezetékkel.
Valami gáz van ezzel a "2"A-es táppal, mert nem szeret folyamatosan működni... 3-4 óra múlva rosál be.

Eddig csak akkor fogyasztott a vitrinvasút, amikor ment. Ha leállt, akkor egy relé megszakította a tápot.
A fényjelzőket meg már úgy kötöttem be, hogy azok állandóan világítsanak (vörösen), és akkor váltanak amikor éppen abban a sínszakaszban történik valami (optocsatolóval).
Azt vettem észre, hogy a tápegység szépen lassan egyre magasabb teljesítményt vesz fel, de a kimenetén nem folyik több mint 15mA 12V. Felvenni meg felvesz már majdnem 1W-ot (hálózati teljesítméynmérővel néztem), és közben persze melegszik, holott az elején csak 0,1-0,2W között vett fel. Ez felkúszik majdnem 2W-ra. Ha ekkor indítjuk el a rendszert akkor meghülyül, mert a fények sem világítanak rendesen.

Lehet, hogy este szétszedem, mert valamelyik pufferkondija nem lehet jó, ill. beteszek egy pufferkondit a tápegység után mindjárt. Ha ez nem segít akkor kap egy boltban vásárolt RENDES tápot.

Most úgy megy a vasútüzem - mert aztán az megy megy ám naponta vagy 15-20-szor , hogy nincs fényjelző világítás, azt kikapcsoltam.
(#35470) etwg válasza diginewl hozzászólására (#35468) Válasz Júl 10, 2014
Ilyen velem is elöfordult, s nemcsak ilyen tápokkal.
A kerti LED világitás tápja, (12V 1A kapcsolo falidugasz vadonat uj volt amikor beszereltem, a fogyasztás alig 200 mA) egyszercsak kialudt.
Sebaj teszek bele egy vadiuj toroidtrafot (éppen befér a dobozba), alig 3 honap alatt kialszik. Mi a franc - a belsö védelem adta meg magát - sajnos a kivitel miatt javithatatlan, meg kellene bontanom az egész trafot. Utánna beraktam egy hentergö wichester trafot - kitudja hány éves, és azota is megy - immár 3 éve.....
(#35483) diginewl válasza etwg hozzászólására (#35470) Válasz Júl 10, 2014
Sajnos nem tudom egyszerűen szétszedni a tápot, mert körbe van ragasztva. Majd talán holnap.
(#35484) etwg válasza diginewl hozzászólására (#35483) Válasz Júl 10, 2014
A láncfürész erre optimális , de egy komolyabb bicskával is lehet, igaz uj már soha nem lesz, de lehet, hogy fog müködni.....
(#35485) diginewl válasza etwg hozzászólására (#35484) Válasz Júl 10, 2014
Van már rá technikám
Egy hasonlót, ami tényleg külső HDD-t hajt egész nap már egyszer szétszedtem, mert felpúposodtak benne a kondik. Az egész egyszerű "rábeszéléssel" szétjött.... de ez. Úgy körbe van ragasztva, mintha az élete múlt volna rajta valakinek. Vagy nagyon nem akarják megmutatni mi van belül
(#35486) etwg válasza diginewl hozzászólására (#35485) Válasz Júl 10, 2014
Ezek ultrahanggal vannak összehegesztve, gyakorlatilag szét kell törni az anyagot ( ismerem a cégünk is igy dobozolja az akkukat. Összepattintják majd megy az ultrahang hegesztöbe - utánna már szédszedhetetlen).
(#35487) proba válasza etwg hozzászólására (#35486) Válasz Júl 10, 2014
Némelyiket szét lehet verni, ha az illesztési hézagba megfelelően behelyezett (kicsit ferdén az engedés irányába) kést határozottan megütöm kalapáccsal. Erre a legtöbb ragasztás enged, vagy a lehető legszebben reped.
(#35488) etwg válasza proba hozzászólására (#35487) Válasz Júl 10, 2014
A ragasztottat igen a hegesztettet sajnos nem. Nekem van jo zsilett fürészem ( hasonlo mint a Roco sinfürésze csak szélesebb de vékonyabb a pengéje) azzal szépen el lehet vágni, ha nem tul bonyolult a doboz ( mint az akkunak, mindenféle görbületei meg zugai vannak, azt csak szét lehet törni).
(#35494) diginewl hozzászólása Válasz Júl 11, 2014
Csak egy elméleti kérdés - nehogy veszekedés legyen belőle!
Van egy 19V-os 3,9A-es egyenáramú laptop tápom. Ez jó, csak már nem használom, mert vettem helyette egy nagyobbat (5A).

Ezt a 19V-os tápot rá lehet bírni arra, hogy 12V-ot adjon, viszonylag egyszerűen? (azaz nem TTL/PIC/PC vezérlős végfokkal, hanem valami egyszerű eszközzel)
Diódát mégsem kötnék sorba, vagy ellenállást
(#35496) proba válasza diginewl hozzászólására (#35494) Válasz Júl 11, 2014
Kis elektronikai ismerettel igen. Szétszedve a kimenő feszültséget általában egy xx431 háromlábú valami állítja be a szekunder részen . Az ehez tartozó ellenállás osztót kell úgy beállítani, (a ref lábra csatlakozik) hogy ne 19V ra állítson be 2,5V ot hanem 12V ra.
(#35525) diginewl válasza proba hozzászólására (#35496) Válasz Júl 12, 2014
Idézet:
„Kis elektronikai ismerettel igen.”
Hehe. Ilyenkor úgy érzem, hogy az a minimális sincs meg nekem A 19-os 3,6A-s tápban nagyon sok 3 lábú izé van, és a legtöbb levan meszelgetve valami fehér ragaccsal.

Végre szétszedtem az ominózus 12V-os tápot. Belül minden jól nézett ki, volt egy enyhén furcsa szaga, de más semmi.
Viszont volt benne egy valahogy túl picikének kinéző 16V-os 1000mikroF-os kondi a kimeneten.
Így kapott egy 2200mikroF-os kondenzátort a kimenet. Azóta 0,1/0,0W a fogyasztása a tápnak úgy, hogy közben egy fényjelző állandóan világít. Nem kezd el felkúszni a fogyasztása a tápnak. Mondjuk az még mindig zavar, hogy csak 11,5V a feszültség terheletlenül a kimenetén...

Egyenlőre marad.
(#35526) etwg válasza diginewl hozzászólására (#35525) Válasz Júl 12, 2014
Inkább tegyél kivülre egy 12V-s stabilizátort, mint a kapcsolotáp belsejét és annak kimeneti feszültségét piszkáld. Azok között rengeteg fajta van, sok még a kimenetröl vissza is van csatolva a nagyfeszültségü részbe, hogy optimalizálják annak a müködését.

Az az 1000uF meg valoszinüleg már régebben beteg lehetett. ( nekem is volt már több ilyen ügyem ).
(#35527) proba válasza diginewl hozzászólására (#35525) Válasz Júl 12, 2014
Legtöbbször közel van a visszacsatoló optocsatolóhoz ( az egy 4-6 lábú IC) rendszerint a transzformátor mellett.
(#35546) diginewl hozzászólása Válasz Júl 13, 2014
Elrettentésképpen

Ki hinné, hogy egy sima ingavonati modellüzem ennyi vezetéket igényel.

Balról jobbra:
-Trainmodules várakoztató+polaritásváltó
-Az ominózus központi panelem, mely az optokapuk jeleit veszi, szakaszok ki/be kapcsolását, és lekapcsolást vezérli.
-Fényjelzők vezérlője optokapu+fordított polaritás vezérlés.
Nagyon nagyon sokat jelentett, hogy csak 2-2 vezeték ment mindenhova.

És egy kis látvány, hogy most hogyan néz ki.
Köszönöm még egyszer a segítséget!
Még jövök a jövő héten egy kérdéssel, de az egyszerű lesz!


P7130169_.jpg

P7130173_.jpg

P7130175_.jpg
 
(#35547) etwg válasza diginewl hozzászólására (#35546) Válasz Júl 14, 2014
Modellvasut mindig is egy drottemetö volt, ezen semmi sem változott kivéve a drotok árát.....
(#35548) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#35546) Válasz Júl 14, 2014
Azért némileg rendezettebb vezeték-elrendezéssel jobban áttekinthető volna, de tény, hogy a modellvasút valóban leginkább egy nagy tál spagettihez hasonlatos.
(#35554) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#35548) Válasz Júl 14, 2014
A terep mindent eltakar....
Messze vagyok én attól, hogy rendezett legyen. Ez nem terepasztal, hanem egy fix vitrin a falon, sokmindent ott helyben kellett megoldanom.
A jelzővezérlő már csatlakozós (végre). Tervben van az egész átszerelése csatlakozósra, így a vezetékeket is szépen méretre vágnám hozzá, és a hibakereséshez is elsőrendű lenne - majd.

Kérdésem:
Mellékeltem két kapcs rajzot. Mindkettő abban az esetben kapcsolja be a tranzisztorra kötött sok-sok led-et, amikor az optocsatoló működik.
Ez lenne a peron/ház/vitrinvilágítás vezérlője. Ha működik a vasút bekapcsol ez is, de nem a sínből viszi az áramot.
Az NPN, vagy a PNP-s megoldás a jobb?

P7140179.JPG
 
(#35555) etwg válasza diginewl hozzászólására (#35554) Válasz Júl 14, 2014
Hogy ne bonyolitsd a dolgot - a minap tárgyaltuk nagyon hevesen - jobb az NPN-es megoldás, azaz a testet kapcsolod a fogyasztóra..... habár itt majdnem teljesen mindegy lenne.
(#35556) Frankye válasza etwg hozzászólására (#35555) Válasz Júl 14, 2014
Én még annyira sem bonyolítanám: Egyszerűen kaphat egy főkapcsolót a rendszer. Az bekapcsolhatja a vasútüzem tápellátását is, és a különféle fényekét is.
(#35557) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#35554) Válasz Júl 14, 2014
Persze, csak a kinézet, és a tudat, hogy mi is van ott... De persze, aki építette, az eligazodik benne úgyis.
(#35558) etwg válasza Frankye hozzászólására (#35556) Válasz Júl 14, 2014
Igy van, de ha jol emlékszem nála gombnyomásra indul a terepasztal, és nyilván ilyenkor akarja felgyujtani a fényeket is.
(#35559) Frankye válasza etwg hozzászólására (#35558) Válasz Júl 14, 2014
Ebben az esetben a gombnyomás valamilyen "öntartó" elektronikát vezérel. Ez pedig adhatja tovább a jelet akár egy relének is...
(#35563) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#35559) Válasz Júl 14, 2014
Így, van ETWG jól emlékszik rá!
Egy impulzus gombbal indul a műsor. Ez behúz egy bistabil relét, a vonat meg a végén visszabillenti, azaz lekapcsolja. Így lesz interaktív a dolog, és nem lehet útközben megállítani a folyamatot

Relé a másik ötlet, de ha már itt vagyok akkor ezt már csak nem relével oldom meg hanem egy kisebb fogyasztású optocsatolóval

Köszönöm a segítséget! NPN-s megoldás lesz.

Már én sem igazodom teljesen ki rajta. Sajnos itt látszik, hogy nem tanulta az ember amit csinál, csak csinálja. A fő elv az volt, hogy menjen. Közben jött az ötlet a fényjelzőkre, a ház/peronvilágításra...stb.

Az a legeslegnagyobb "problémám", hogy lesz egy vasútátkelő hely is benne... Igen-igen... na majd ezt is jó lenne mozgatni benne, de ezt majd később, ha a terep már kinéz valahogy.
(#35564) proba válasza diginewl hozzászólására (#35563) Válasz Júl 14, 2014
Ha még jobbat akarsz, 3-4 ledet köss sorba, ha 12V-ot használsz. Nem kell minden ledhez ellenállás, elég 3-4-hez egy. A PNP tranzisztoros kapcsolás pedig -ha kapcsolóüzemben szeretnéd használni a tranzisztort - , elvi hibás. Ilyen esetekben a tranzisztor emitterét testre /itt tápra / kell kötni, a fogyasztót pedig a kollektorra. Így a tranzisztoron eső 1-1,5V ot is meg lehet spórolni, ami csak feleslegesen melegíti.
(#35565) diginewl válasza proba hozzászólására (#35564) Válasz Júl 14, 2014
Igen, sorba fogok kötni LED-eket nem vagyok magam ellensége, csak így egyszerűbb volt lerajzolni. Az eredő előtét ellenállást kiszámítom, aztán meg utána meg is mérem, hogy nem-e számoltam el...

PNP kapcsolást megbeszéltük, hogy nem az lesz, hanem NPN-es. Az pedig elméletileg jó (mert senki nem szólt.)

(#35566) proba válasza diginewl hozzászólására (#35565) Válasz Júl 14, 2014
Csak a későbbi esetleges alkalmazás miatt írtam, nem azért mert bármivel is jobb vagy rosszabb a másiknál.
Egy egészen pici módosítást esetleg javasolnék az NPN változaton is : a tranzisztor emitter bázisa közé egy ellenállás. (ha csak mint lehetőség is) Ha a tranzisztorlábnak eszébe jut antennáskodni , akkor segít, igaz csak ritkán okoz tüneteket a hiánya. Optonál ha kivezetett bázisú fajtát választasz ott viszont egy kondenzátor szokott kelleni a bázis kollektor közé. ( bár ledekhez ez sem biztos hogy kell.)
(#35567) csíkosháTTú válasza proba hozzászólására (#35566) Válasz Júl 14, 2014
Idézet:
„Optonál ha kivezetett bázisú fajtát választasz ott viszont egy kondenzátor szokott kelleni a bázis kollektor közé. ( bár ledekhez ez sem biztos hogy kell.)”


Lásd még: CSM120F foglaltságjelző, amiben 4N25 az optocsatoló. Kell, sőt ebben az esetben ajánlott is, mert sokkal zavarvédettebb az áramkör, mint az eredeti Lenz LB101 (van még más változtatás is a CSM120-on.)
(#35576) diginewl hozzászólása Válasz Júl 15, 2014
Köszönöm az ötleteket...
Most vacilálok a relé, és az opto között. Itt néz rám mind a kettő Mindegyikből van 1-1 db.

Másik kérdés:
Trainmodules. Terepasztal vezérlés, tehát belefér a topikba.
Van nekik ez az ingavonat vezérlőjük. 78261-es számú.
Nem érem el a céget. Telefon kicseng nem veszik fel (amit a biodigit adott). Írtam nekik e-mailt (23-án azaz lassan egy hónapja) nincs válasz. Talán itt tud valaki segíteni (jöhet privátba is):

Kérdésem a modul működésével kapcsolatban a következő lenne:
3 monostabil relé van rajta. Szemből nézve (csatlakozók felénk néznek) a bal oldali végzi a menetirány szerinti kontaktusváltást (jelzőkhöz jó ötlet, én másra használom)

A másik kettő középső/jobb milyen logika szerint működik, melyik végzi a polaritás fordítást, melyik az árammentesítést, és milyen sorrendben?

Amit tudok:
1; ha áramot kap a rendszer az egyik relé meghúz, és elindul a vonat a normál polaritásban.
2; ha jelet kap az IN1 akkor lekapcsol az áram a sínről várakoztat. Valamelyik relé a kettő közül lekapcsol.
3; időzítés után ismét meghúz valamelyik, (és a másik is), így fordul a polaritás, és áram alá kerül a szakasz.

Kérdésem: Amikor az IN1 jelet kap akkor már mindjárt bekövetkezik a polaritásváltás?
Azaz az áramellátó relé lekapcsol a polaritásváló meghúz, vagy csak akkor fordít polaritást a modul amikor ismét áramot adna a sínnek az első relé?
Tehát mind a két relé egyszerre húz meg, egyik váltja a polaritást, a másik meg visszaadja a sínre az áramot.

Nehéz kiméregetni a reléket (főleg hogy ki kellene szedni a vezetékerdőből a panelt)

Ha valaki tudja, melyik fenti logika szerint mennek a a relék kérem írja meg.
Talán nem sért érdeket a kérdésem.

1_large.jpg
 
(#35578) proba válasza diginewl hozzászólására (#35576) Válasz Júl 15, 2014
Én a helyedben azon vacillálnék , mi a francnak opto, vagy jelfogó ebbe az áramkörbe. Azt a tranzisztort simán egy megjelenő táp egy ellenálláson keresztül be tudná kapcsolni. Ha a PNP, vagy az NPN formát választod, azt is el tudod dönteni melyik táp megjelenésére induljon.A földfüggetlenség igazából nem tudom miért követelmény.
(#35579) diginewl válasza proba hozzászólására (#35578) Válasz Júl 15, 2014
Teljesen igazad van!

Ez tényleg nem jutott az eszembe. Köszönöm! Akkor megmarad mind a kettő
(#35601) Topi válasza diginewl hozzászólására (#35576) Válasz Júl 16, 2014
Kedves Diginewl,

Kérlek privátban írd meg a telefonszámod, mert automata telefonközpontunk minden hívást rögzít, és minden hívást automatán fel is vesz (nem tud csak csöngeni-csöngeni), utánanézünk melyik kolléga volt akkor telefonvégen.

És hogy segítsek is a kérdésedben:

A betáp felöli relé képen bal oldali egy jelző-váltó kontaktust ad.
A középső relének egyik váltókontaktusa van csak használva, és abból is csak az egyik zárókontaktus, ez szakítja meg a kimenetet.
A jobboldali relé a polaritásváltó relé.

Az IN1 vagy IN2 jelzésekor a megszakító relé elejt. Indul a beállított időzítés. Az időzítés lejártakor először vált a polaritás váltó relé, majd meghúz a megszakító relé.
Lényegét tekintve a polaritásváltó relé mindig csak akkor vált amikor indulna az új irányba. Leállításkor és várakozáskor mindig tartja az előző állapotát. Szándékkal, hogyha valaki vállalkozó szellemű és bármi másra szeretné még használni a kimenetet, akkor a jobb szélső relé két középső lábáról irányfüggő áramirányú jel levehető legyen, ami mindig tükrözi a jelenlegi illetve a megállás előtti irányt.
(#35602) diginewl válasza Topi hozzászólására (#35601) Válasz Júl 16, 2014
Kedves Zoltán!

Köszönöm Válaszod! Így már értem a működést. Abban voltam, hogy mindkét sínkimenetet lekapcsolja a relé, de csak az egyiket - ez sem baj, de így már világos számomra az összes működésbeli furcsaság a pályán!

Köszönöm még egyszer!
(#35617) Lerey hozzászólása Válasz Júl 16, 2014
Hali!

Azt szeretném kérdezni hogy mennyire lehet baja a váltónak hogyha 12volt helyett 24-el húzatom? Egy atx táppal próváltuk 12 volton de nem nagyon akart működni ezért kipróbáltuk egy 24 volt 25W-os trafóval (+egyenirányítás) és azzal jól működött. (Régi zeuke TT váltó). Hosszútávol lehet valami baja?
(#35618) csíkosháTTú válasza Lerey hozzászólására (#35617) Válasz Júl 16, 2014
Ez inkább a terepasztal vezérlés topic, de hátha ez még elmegy itt. További kérdések majd ott, vagy a TT klubtopicban, vagy e-mail-ben.

Leég.
Mivel 16V-ra van méretezve, így nem nagyon csodálkozom, hogy 12-ről nem indult meg. A 24V viszont 50%-os túllövés, középtávon halál. Egy kis olvasni való, nem kell megíjedni, magyarul van:

Klikk ide!
(#35621) Lerey válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35618) Válasz Júl 16, 2014
Köszi a gyors választ!
(#35632) Lerey válasza Lerey hozzászólására (#35621) Válasz Júl 17, 2014
És esetleg tudnál adni valami ötletet, hogy mivel hajtsam őket?
(#35633) csíkosháTTú válasza Lerey hozzászólására (#35632) Válasz Júl 17, 2014
PIKO FZ1 trafó, ha még meg van. Vagy bármilyen olyan trafó, amiből 16V-on ki lehet szedni legalább 1A áramot. Lehet egyenáramú tápegység is.
(#35635) Lerey hozzászólása Válasz Júl 17, 2014
De ezeknek csak az egyenáram jó nem?
(#35637) csíkosháTTú válasza Lerey hozzászólására (#35635) Válasz Júl 17, 2014
Figyelj csak!
Nem.
A 2-12V egyenáram a mozdonyoknak kell. A tartozékokat alapban 16V váltóárammal tápláljuk.
Ezt elolvastad, hogy képbe kerülj?
Bővebben: Link
(#35638) Lerey válasza csíkosháTTú hozzászólására (#35637) Válasz Júl 17, 2014
Köszi mégegyszer. Még nem volt időm elolvasni de mostmár megteszem, hogy ne tegyek fel több hülye kérdést!
(#35642) róbertke válasza Lerey hozzászólására (#35638) Válasz Júl 17, 2014
Itt nem hülyézünk, még magunkat sem !!! Itt csak tájékozatlan kérdezők - hozzászólók lehetnek max.
(#35715) csabeszq hozzászólása Válasz Júl 20, 2014
Sziasztok,

PWM menetszabályzásról lenne kérdésem.

- ha a vonat lassan indul, a kezdeti szakaszban érdemes-e a motornak egy kis kakaót adni (100%), vagy 5%-os PWM már elég az induláshoz is? (50 Hz-es a PWM jel)

- 20%-os PWM durván 20%-os sebességet is jelent a végsebességhez képest? Azért érdekelne, mert a szakaszok hosszát tudom, a vonat sebessége mérhető (milyen gyorsan halad át), tehát a vonat pozícióját becsülni lehet.

Feltéve ha közel lineáris a képlet 50 Hz-nél. Ha valakinek van tapasztalata érdekelne.
(#35716) slogan válasza csabeszq hozzászólására (#35715) Válasz Júl 20, 2014
Idézet:
„- ha a vonat lassan indul, a kezdeti szakaszban érdemes-e a motornak egy kis kakaót adni (100%), vagy 5%-os PWM már elég az induláshoz is? (50 Hz-es a PWM jel)”

Ez mozdony függő ,de szerintem ott még nem indul el...

Idézet:
„- 20%-os PWM durván 20%-os sebességet is jelent a végsebességhez képest? Azért érdekelne, mert a szakaszok hosszát tudom, a vonat sebessége mérhető (milyen gyorsan halad át), tehát a vonat pozícióját becsülni lehet.”

Egyáltalán nem...

Mi a konkrét kérdésed ?
(#35719) csabeszq hozzászólása Válasz Júl 20, 2014
A kérdés a vonat pozíciójának finom becslése.

Vannak szakaszérzékelők, melyek megmondják, hogy van-e rajta vonat, vagy nincs. Ezek az érzékelők 30 cm-től 1 m hosszú sávokat fednek le (ellenőrzőm, hogy van-e áramfelvétel a szakaszon).

Amit szeretnék, hogy a vonat helyzetét idő alapján becsüljem, 10-20% pontosság elég lenne. A szakaszra 2.5 másodperccel ezelőtt lépett be, a PWM 25%-on van, hol van a vonat?
(#35721) slogan válasza csabeszq hozzászólására (#35719) Válasz Júl 20, 2014
Aham....
Most már a kérdést értem ,de kimaradok inkább belőle
Bocs ....

* ha semmi sem állandó ,akkor elég nehéz lesz...
(#35723) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#35719) Válasz Júl 20, 2014
Ez nem lesz járhato ut, mert tul sok az ismeretlen tényezö. Minden mozdony másképp megy, minden vonatnak más a menetellenállása stb.
Esetleg egy radarral felveszed minden vonat karakterisztikáját mielött nekifogsz szabályozni, akkor talan menne.
(#35724) csabeszq válasza slogan hozzászólására (#35721) Válasz Júl 20, 2014
Miután az első szakaszon keresztülmegy a vonat, van róla adat, hogy mennyi a sebessége.

1m-es szakaszt 33%-os PWM-mel 10s alatt tesz meg.

0.5m-es szakaszt 45%-os PWM-mel mennyi idő alatt teszi meg?

Ha a PWM és a sebesség közötti arány durván lineáris lenne, akkor működhetne. Szerintem 20%-osan simán lehetne becsülni. Amikor nézed a vonatot, a te agyad is simán hozza ugyanezt a pontosságot.

Értelemszerűen a lejtős szakaszokon korrekció kell, mert felfele és lefele teljesen más a sebesség.
(#35725) etwg válasza csabeszq hozzászólására (#35724) Válasz Júl 20, 2014
Ezt neked kéne mérned.
Ha az 1 m-t 33% 10 s alatt teszi meg, rakj be egy másik szakaszt azt meg 50%-l járd be és ments el az idökülönbséget. Ez lesz az adott vonatra a referencia koeficiens.
(#35729) csabeszq válasza etwg hozzászólására (#35725) Válasz Júl 20, 2014
Hát igen, ezt érdemes lenne kipróbálni.

Terepasztal helyett beszerzek 1.5 m egyenes sínt és megfelelő gyorsító szakasz használatával kipróbálom különféle mozdonyokra, hogy a PWM és a sebesség között milyen összefüggés van.

Egy Arduinoval mondjuk végigdarálom a PWM értékeket a szakaszokon és megnézzük, hogy milyen görbét kapunk.

El fog tartani egy darabig, de ha érdekel, megírom a végeredményt.
Lapozás       29/74    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
0:41:47
  Jelenleg 4 fő olvassa az oldalt
Hirdetés