Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Váltók, vágányzat készítése házilag
Váltók, vágányzat készítése házilag
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:

Lapozás       51/86    
(#36997) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36994) Válasz Aug 31, 2014
Valoban a mai szemmel ez egy katasztrofa - én is emiatt szabadultam meg a Rokal modelljeimtöl. Azokhoz képest a TT-Triang majdnem finescale kivitelü...

(#37001) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#36995) Válasz Szept 1, 2014
Gratulálok, ezt nagyon jól "megalkottad"!! Tudom, hogy hogyan néz ki a Rokal kerékprofil .... TT-Kurir v. Modell Eisenbahner cikk??
(#37069) buczimaci válasza Váltógyártó hozzászólására (#36995) Válasz Szept 2, 2014
látom-látom, készül, fel vagyok pörögve
(#37072) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#37001) Válasz Szept 2, 2014
Idézet:
„TT-Kurir v. Modell Eisenbahner cikk??”
Őőőőőő... ez mi is?
(#37079) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#37072) Válasz Szept 2, 2014
Német modellezős újságok, ahová ......
(#37082) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#37079) Válasz Szept 2, 2014
Folytasd lécci a mondatot, mert még mindig nem világos!
(#37084) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37082) Válasz Szept 2, 2014
... ahová írhatnál egy cikket ROKAL váltók gyártásáról.
Szerintem.
(#37085) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#37084) Válasz Szept 2, 2014
Sajnos a német tudásom egy-két autó és váltó alkatrészre korlátozódik!
(#37087) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36995) Válasz Szept 2, 2014
Egy kis technológia, ha érdekel valakit!

Mozgó szíves váltót építek, bár ez nem telkesen igaz, mert itt a szív nem mozog, hanem a belső sínek fekszenek fel a szívdarabon. Egy ilyen rendszert kétféle módon lehet elkészíteni.

Az egyik megoldás, hogy az egész középrészt fixre készítjük el. Nagy előnye, hogy a mozgó rész rendkívül masszív, és mindössze egy forgási pont van a rendszerben, ezért a kialakítása is egyszerűbb, mint a második verziónak. Hátránya, hogy az egész középrész azonos polaritású, ezért figyelni kell, hogy elég nagy hézagot hagyjunk, hogy a kerekek nehogy zárlatot okozzanak.

CAM02861.jpg

CAM02862.jpg

CAM02863.jpg
 
(#37088) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37087) Válasz Szept 2, 2014
A másik megoldás, hogy a két belső sínt külön forgópontal szereljük a váltóra. Ez szebb megoldás, de jóval nehezebb elkészíteni, mivel itt az állító talpfát is forgópontal kell a csúcssínhez rögzíteni, és nem árt a szívhez is egy távtartást készíteni, ez összesen 6 forgási pont. Mivel itt a belső sínek külön mozognak, így pl. a 2,07mm-es Tillig profil nem elég erős, elhajolhat, ezért oldaltól is meg kell erősíteni őket. Elónye, hogy szigetelt verzióban is el lehet készíteni.

Miután ilyet még nem csináltam, ezért próbáltam ki mindkét verziót, de azt hiszem az elsőnél maradok, mert az jóval üzembiztosabbnak tűnik.

CAM02864.jpg

CAM02865.jpg

CAM02866.jpg
 
(#37091) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#37088) Válasz Szept 2, 2014
Szia Váltógyártó!

Érdekes cuccot csinálsz!
Ott a keresztezési résznél azok elfektetett sínszálak?
Csinálj légyszíves egy távolabbi fotót is,amin látszódik a szívdarabtól egészen a csúcssínek állítórúdjáig.
Úgy jobban lehetne érteni miről beszéltél...

Jó Váltógyártást!
(#37095) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37091) Válasz Szept 3, 2014
36995 hsz: "Az átszelésben a nagy hézagok miatt muszáj lapokat berakni a nyomkarimáknak, ezt elfektetett 2,5mm-es TILLIG profilból készítettem."
(#37098) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37095) Válasz Szept 3, 2014
Azokhoz az uthenger kerekekhez ( amit a Rokal modellkeréknek hivott) sajnos nem uszod meg az ehhez hasonlo megoldásokat. Majdnem Brio tipusu fasin lenne a Rokalhoz ideális.
( mondom én, akinek régen egy kis Rokal terepasztala volt).
(#37136) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401) Válasz Szept 3, 2014
Egy kis TT etűd Tillig TT geometriára!

CAM02870.jpg

CAM02874.jpg

CAM02882.jpg
 
(#37137) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37136) Válasz Szept 3, 2014

CAM02893.jpg

CAM02899.jpg
 
(#37197) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37137) Válasz Szept 6, 2014
Szia Laci,

a kérdésedre válaszoltam levélben, de tanulva a múltkoriból. A csúcssín méretét az eredetiről mértem, de nem tudom mi lenne a jó megoldás. Szerinted?
(#37199) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#37197) Válasz Szept 6, 2014
Inkább egy kicsit hegyesebbre csinálnám, mondjuk 3 fokra, mert azt hozzá lehet igazítani az ívhez, de ha túl nagy a szög, akkor azt nem tudod az ívnek megfelelőre hajlítani.

(Többieknek: Tillig íves kitérők csúcssínjeinek cseréjéről van szó )
(#37200) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Szept 6, 2014
Szia Váltógyártó!

A mozgó szíves,forgópontos váltódat sikerült befejezni?
Hogy szuperál?
Egy távolabbi képre lennék kíváncsi,amin minden látszik,de egy videó még jobb lenne....
Jó Váltógyártást!
(#37206) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37200) Válasz Szept 6, 2014
Tegnap láttam, le a kalappal!
(#37218) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37200) Válasz Szept 7, 2014
Sikerült befejezni. Először a két csapos verziót is meg akartam hagyni, de utána inkább átalakítottam azt is egy csaposra.

Az első időkben kézi állítású lesz, ezért tettem bele pozicionáló rugókat, viszont később lehet, hogy kap elektromos állítóművet, ezért felülre tettem a rugót, hogy bontás nélkül ki lehessen szedni.

CAM02906.jpg

CAM02909.jpg

CAM02910.jpg
 
(#37219) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37218) Válasz Szept 7, 2014
Itt pedig a szív mindkét állása.

CAM02913.jpg

CAM02917.jpg
 
(#37225) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#37219) Válasz Szept 8, 2014
Szia Váltógyártó!

Érdekes szerkezet,nem lehetett könnyű összehozni.
Köszi a képeket,így már érthető hogy működik.

Egyedül azok a belső elfektetett sínszálak nem szépek rajta...
szerintem nélkülük szebb volna.
Kicsit homályos a dolog.
Azt jól értem,hogy nélkülük leeshetne a nyomkarima a talpfára,
esetleg megszorulhatna a kerék,vagy csak az érintkezés miatt kellett?
(Ezt nem akarom elhinni,biztos tévedek.)

Jó Váltógyártást!
(#37236) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37225) Válasz Szept 8, 2014
Idézet:
„Egyedül azok a belső elfektetett sínszálak nem szépek rajta...
szerintem nélkülük szebb volna.

Sajnos a Rokal kerekek ezt aligha teszik lehetövé. (ne felejtsük, azok még a mult századbol valok (1966-1972), és azota sem változtak
(#37237) róbertke válasza etwg hozzászólására (#37236) Válasz Szept 8, 2014
Nekem van 3db ősöreg Rivarossi kocsim 1960-64 környékéről, na azoknak a kerekei(voltak) a Rokal -hoz hasonlatosak H0 -ban, nagyon hasonlítanak a TRIX Express kerekeire is.
(#37352) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37199) Válasz Szept 11, 2014
OK! Mikor mehetek érte?
(#37356) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#37352) Válasz Szept 11, 2014
Hét végén megcsinálom.
(#37358) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37356) Válasz Szept 11, 2014
(#37483) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37219) Válasz Szept 14, 2014
Elkészültem a két ROKAL hózik szerkezetével. Képek majd holnap.
Illetve ma, csak később!
(#37505) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37483) Válasz Szept 14, 2014
Ezzel a mozgó szíves kialakítással szívtam nem keveset, de jó lett a végén. A másik nehézség az volt, hogy az egyik hózentróger váltó nem is szimmetrikus, van benne 3mm összetartás, ill. az egyik oldal egyenes, a másik tart hozzá.

ROKAL váltó ...jpg

ROKAL váltó ...jpg

ROKAL váltó ...jpg
 
(#37506) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37505) Válasz Szept 14, 2014
A aszimmetrikus cuccnál a szűkülő oldalon az egyik kitérő 14, a másik 16 fokos lett, jól látszik az elcsúsztatott forgáspont és szívdarab.

ROKAL váltó ...jpg

ROKAL váltó ...jpg

ROKAL váltó ...jpg
 
(#37507) Váltógyártó hozzászólása Válasz Szept 14, 2014
Csak a változatosság kedvéért befejeztem néhány BTTB klón vázat is, és itt egy kép a szkeptikusoknak, akik azt mondták, hogy nem tudom sokáig rendben tartani az új műhelyt!

CAM02977.jpg

CAM02983.jpg
 
(#37510) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37507) Válasz Szept 14, 2014
Idézet:
„szkeptikusoknak”

Tuti, hogy Gyuri volt!
(#37513) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#37510) Válasz Szept 14, 2014
Most az egyszer nem nyert!
(#37514) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37225) Válasz Szept 14, 2014
Idézet:
„Azt jól értem,hogy nélkülük leeshetne a nyomkarima a talpfára, esetleg megszorulhatna a kerék,vagy csak az érintkezés miatt kellett?”

Ha nem is esne le a talpfáig, de mindenesetre nagyot döccenne, amikor átugrik azon a szakadékon, ezért kell a nyomkarima alá a megvezetés.

Itt egy fotó a két kerékről:

CAM02991[2].jpg
 
(#37515) BaTTka válasza zsolesz74 hozzászólására (#37510) Válasz Szept 15, 2014
Én voltam De nem tud megvezetni, ez egy ántik kép...vagy fotósopp
(#37520) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#37506) Válasz Szept 15, 2014
Irigylem a türelmedet és kitartásodat, és elismerésem érte! Hihetetlen az a precizitás, amelyekkel ezeket a már-már műremekszámba menő eszközöket készíted!
(#37522) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#37520) Válasz Szept 15, 2014
Ékszerek ....
(#37523) maTTato válasza Váltógyártó hozzászólására (#37506) Válasz Szept 15, 2014
Írígylésre méltó kivitel és minőség!!
Na és az a rend...
(#37549) Frankye válasza maTTato hozzászólására (#37523) Válasz Szept 15, 2014
Idézet:
„Na és az a rend...”
Tapasztalatból mondom, az mulandó...
(#37581) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#37520) Válasz Szept 16, 2014
Köszönöm szépen ezeket a már-már irodalmi szépségű elismerő szavakat!
(#37636) etwg hozzászólása Válasz Szept 18, 2014
Az agilis cseh modellgyár egy motoros váltoállitot tervez piacra dobni. Nem is akármilyen kivitelben és méretben. A motorban egy SPDT átkapcsolo is van.

A képen a Tillig mellett láthato.

image.jpg
 
(#37637) sunocske válasza etwg hozzászólására (#37636) Válasz Szept 19, 2014
Tyű, ennek egész baráti a mérete
Idézet:
„SPDT átkapcsolo”
Az mi?
(#37638) Vova válasza sunocske hozzászólására (#37637) Válasz Szept 19, 2014
Egypólusú két állású kapcsoló. Pl. szív tápláláshoz.
(#37639) Vova válasza Vova hozzászólására (#37638) Válasz Szept 19, 2014
Érdekesség: tulajdonképpen a BTTB váltóállítókban is van egy hasonló, azt visszajelzéshez lehet használni, a keskenyebb végén van 2 érintkező, a 3. érintkező maga a váltóvezérléshez használt közös pólus, ez vagy az egyik vagy a másik érintkezőre van kivezetve. Emiatt a közös pólus miatt viszont nem alkalmas szív táplálásra.
Amit etwg mutatott, ott a közép kivezetésre kell a szívet kötni, a másik két kivezetésre a plusz-mínuszt, így polarizálja a szívet.
(#37640) sunocske válasza Vova hozzászólására (#37638) Válasz Szept 19, 2014
Köszi!
(#37659) etwg válasza sunocske hozzászólására (#37640) Válasz Szept 20, 2014
Találtam egy videot is a müködésröl. Nagyon látszik, hogy valaki gondolkodott, amikor kifejlesztette ezt a meghajtot. Le a kalappal!

MTB motor

Most már csak reméljük, hogy gyártásba is kerül és elfogadhato lesz az ára.
(#37662) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37506) Válasz Szept 20, 2014
Idézet:
„"Elkészültem ezeknek a ROKAL szörnyűségeknek a szerkezetével."”

Kicsit optimista kijelentés volt, mivel szerencsére volt annyi eszem, hogy elvittem kipróbálni, mielőtt befejezem volna. Persze ezek a nyüves széles kerekek a mozgó részt rövidre zárták a tősínekkel. Tehát a középső részt összekötöttem egy nyáklappal, és a két belső sínt összekötő réz lapot kettévágtam a szegecs mellett. A csúcssínről megtáplált közbenső sínek áramellátása sem volt acélos, ezért azt is megtápláltam vékony rugóbronz csíkokkal. Azután eszembe jutott, hogy ezen a cuccon 40-50 éves mozdonyok futnak majd, ezért a mozgó szívről megpróbáltam megtáplálni az átszelés szívdarabjait is, de nem volt a szívnél elég stabil a kontakt, ezért kis réz lemezzel itt is rásegítettem az érintkezésre. Az látszik a képeken, hogy a végén az üzembiztonságra törekedtem, nem az esztétikára, mivel amúgy is olyan ronda, hogy az anyja sem találná szépnek, ha lenne neki!

ROKAL váltó ...jpg

ROKAL váltó ...jpg

ROKAL váltó ...jpg
 
(#37663) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37662) Válasz Szept 20, 2014
Szóval összességében elmondhatom, hogy sikerült ezzel a cuccal a bizonyos férfi szerv rossz oldalára kerülnöm, de csak sikerült összehoznom a végére!

Ezekkel a tapasztalatokkal a másikat átalakítani már gyerekjáték lesz! Vagy nem!

ROKAL váltó ...jpg

ROKAL váltó ...jpg
 
(#37664) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#37663) Válasz Szept 20, 2014
Ezek szerint csak sikerült összehozni........
(#37672) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#37659) Válasz Szept 20, 2014
Nagyon okos megoldás!
Ennek is egy szervó az alapja és megoldották a lineáris áttételt, plusz a mikrokapcsolóval a polaritás váltást!
Ez a legjobb...
Lapozás       51/86    
Frissek
  2024. Dec, 27. Pé
0:29:04
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés