|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#36997) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#36994)
|
Válasz •
|
Aug 31, 2014 |
|
Valoban a mai szemmel ez egy katasztrofa - én is emiatt szabadultam meg a Rokal modelljeimtöl. Azokhoz képest a TT-Triang majdnem finescale kivitelü...
|
(#37001) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#36995)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2014 |
|
Gratulálok, ezt nagyon jól "megalkottad"!! Tudom, hogy hogyan néz ki a Rokal kerékprofil .... TT-Kurir v. Modell Eisenbahner cikk?? |
(#37069) buczimaci válasza Váltógyártó hozzászólására (#36995)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
|
(#37072) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#37001)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Idézet: „TT-Kurir v. Modell Eisenbahner cikk??”
Őőőőőő... ez mi is? |
(#37079) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#37072)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Német modellezős újságok, ahová ...... |
(#37082) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#37079)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Folytasd lécci a mondatot, mert még mindig nem világos! |
(#37084) BR95 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37082)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
... ahová írhatnál egy cikket ROKAL váltók gyártásáról.
Szerintem. |
(#37085) Váltógyártó válasza BR95 hozzászólására (#37084)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Sajnos a német tudásom egy-két autó és váltó alkatrészre korlátozódik! |
(#37087) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36995)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Egy kis technológia, ha érdekel valakit!
Mozgó szíves váltót építek, bár ez nem telkesen igaz, mert itt a szív nem mozog, hanem a belső sínek fekszenek fel a szívdarabon. Egy ilyen rendszert kétféle módon lehet elkészíteni.
Az egyik megoldás, hogy az egész középrészt fixre készítjük el. Nagy előnye, hogy a mozgó rész rendkívül masszív, és mindössze egy forgási pont van a rendszerben, ezért a kialakítása is egyszerűbb, mint a második verziónak. Hátránya, hogy az egész középrész azonos polaritású, ezért figyelni kell, hogy elég nagy hézagot hagyjunk, hogy a kerekek nehogy zárlatot okozzanak. |
|
(#37088) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37087)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
A másik megoldás, hogy a két belső sínt külön forgópontal szereljük a váltóra. Ez szebb megoldás, de jóval nehezebb elkészíteni, mivel itt az állító talpfát is forgópontal kell a csúcssínhez rögzíteni, és nem árt a szívhez is egy távtartást készíteni, ez összesen 6 forgási pont. Mivel itt a belső sínek külön mozognak, így pl. a 2,07mm-es Tillig profil nem elég erős, elhajolhat, ezért oldaltól is meg kell erősíteni őket. Elónye, hogy szigetelt verzióban is el lehet készíteni.
Miután ilyet még nem csináltam, ezért próbáltam ki mindkét verziót, de azt hiszem az elsőnél maradok, mert az jóval üzembiztosabbnak tűnik. |
|
(#37091) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#37088)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2014 |
|
Szia Váltógyártó!
Érdekes cuccot csinálsz!
Ott a keresztezési résznél azok elfektetett sínszálak?
Csinálj légyszíves egy távolabbi fotót is,amin látszódik a szívdarabtól egészen a csúcssínek állítórúdjáig.
Úgy jobban lehetne érteni miről beszéltél...
Jó Váltógyártást! |
(#37095) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37091)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
36995 hsz: "Az átszelésben a nagy hézagok miatt muszáj lapokat berakni a nyomkarimáknak, ezt elfektetett 2,5mm-es TILLIG profilból készítettem." |
(#37098) etwg válasza róbertke hozzászólására (#37095)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Azokhoz az uthenger kerekekhez ( amit a Rokal modellkeréknek hivott) sajnos nem uszod meg az ehhez hasonlo megoldásokat. Majdnem Brio tipusu fasin lenne a Rokalhoz ideális.
( mondom én, akinek régen egy kis Rokal terepasztala volt). |
(#37136) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#36401)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
Egy kis TT etűd Tillig TT geometriára! |
|
(#37137) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37136)
|
Válasz •
|
Szept 3, 2014 |
|
|
|
(#37197) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37137)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Szia Laci,
a kérdésedre válaszoltam levélben, de tanulva a múltkoriból. A csúcssín méretét az eredetiről mértem, de nem tudom mi lenne a jó megoldás. Szerinted? |
(#37199) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#37197)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Inkább egy kicsit hegyesebbre csinálnám, mondjuk 3 fokra, mert azt hozzá lehet igazítani az ívhez, de ha túl nagy a szög, akkor azt nem tudod az ívnek megfelelőre hajlítani.
(Többieknek: Tillig íves kitérők csúcssínjeinek cseréjéről van szó ) |
(#37200) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Szia Váltógyártó!
A mozgó szíves,forgópontos váltódat sikerült befejezni?
Hogy szuperál?
Egy távolabbi képre lennék kíváncsi,amin minden látszik,de egy videó még jobb lenne....
Jó Váltógyártást!
|
(#37206) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37200)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2014 |
|
Tegnap láttam, le a kalappal! |
(#37218) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37200)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2014 |
|
Sikerült befejezni. Először a két csapos verziót is meg akartam hagyni, de utána inkább átalakítottam azt is egy csaposra.
Az első időkben kézi állítású lesz, ezért tettem bele pozicionáló rugókat, viszont később lehet, hogy kap elektromos állítóművet, ezért felülre tettem a rugót, hogy bontás nélkül ki lehessen szedni. |
|
(#37219) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37218)
|
Válasz •
|
Szept 7, 2014 |
|
Itt pedig a szív mindkét állása. |
|
(#37225) Fordítókorongos válasza Váltógyártó hozzászólására (#37219)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Szia Váltógyártó!
Érdekes szerkezet,nem lehetett könnyű összehozni.
Köszi a képeket,így már érthető hogy működik.
Egyedül azok a belső elfektetett sínszálak nem szépek rajta...
szerintem nélkülük szebb volna.
Kicsit homályos a dolog.
Azt jól értem,hogy nélkülük leeshetne a nyomkarima a talpfára,
esetleg megszorulhatna a kerék,vagy csak az érintkezés miatt kellett?
(Ezt nem akarom elhinni,biztos tévedek.)
Jó Váltógyártást! |
(#37236) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37225)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Idézet: „Egyedül azok a belső elfektetett sínszálak nem szépek rajta...
szerintem nélkülük szebb volna.
”
Sajnos a Rokal kerekek ezt aligha teszik lehetövé. (ne felejtsük, azok még a mult századbol valok (1966-1972), és azota sem változtak |
(#37237) róbertke válasza etwg hozzászólására (#37236)
|
Válasz •
|
Szept 8, 2014 |
|
Nekem van 3db ősöreg Rivarossi kocsim 1960-64 környékéről, na azoknak a kerekei(voltak) a Rokal -hoz hasonlatosak H0 -ban, nagyon hasonlítanak a TRIX Express kerekeire is. |
(#37352) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37199)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
|
(#37356) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#37352)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
Hét végén megcsinálom. |
(#37358) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37356)
|
Válasz •
|
Szept 11, 2014 |
|
|
(#37483) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37219)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Elkészültem a két ROKAL hózik szerkezetével. Képek majd holnap.
Illetve ma, csak később! |
(#37505) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37483)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Ezzel a mozgó szíves kialakítással szívtam nem keveset, de jó lett a végén. A másik nehézség az volt, hogy az egyik hózentróger váltó nem is szimmetrikus, van benne 3mm összetartás, ill. az egyik oldal egyenes, a másik tart hozzá. |
|
(#37506) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37505)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
A aszimmetrikus cuccnál a szűkülő oldalon az egyik kitérő 14, a másik 16 fokos lett, jól látszik az elcsúsztatott forgáspont és szívdarab. |
|
(#37507) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Csak a változatosság kedvéért befejeztem néhány BTTB klón vázat is, és itt egy kép a szkeptikusoknak, akik azt mondták, hogy nem tudom sokáig rendben tartani az új műhelyt! |
|
(#37510) zsolesz74 válasza Váltógyártó hozzászólására (#37507)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Idézet: „szkeptikusoknak”
Tuti, hogy Gyuri volt!
|
(#37513) Váltógyártó válasza zsolesz74 hozzászólására (#37510)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Most az egyszer nem nyert! |
(#37514) Váltógyártó válasza Fordítókorongos hozzászólására (#37225)
|
Válasz •
|
Szept 14, 2014 |
|
Idézet: „Azt jól értem,hogy nélkülük leeshetne a nyomkarima a talpfára, esetleg megszorulhatna a kerék,vagy csak az érintkezés miatt kellett?”
Ha nem is esne le a talpfáig, de mindenesetre nagyot döccenne, amikor átugrik azon a szakadékon, ezért kell a nyomkarima alá a megvezetés.
Itt egy fotó a két kerékről: |
|
(#37515) BaTTka válasza zsolesz74 hozzászólására (#37510)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Én voltam De nem tud megvezetni, ez egy ántik kép...vagy fotósopp |
(#37520) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#37506)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Irigylem a türelmedet és kitartásodat, és elismerésem érte! Hihetetlen az a precizitás, amelyekkel ezeket a már-már műremekszámba menő eszközöket készíted! |
(#37522) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#37520)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Ékszerek .... |
(#37523) maTTato válasza Váltógyártó hozzászólására (#37506)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Írígylésre méltó kivitel és minőség!!
Na és az a rend... |
(#37549) Frankye válasza maTTato hozzászólására (#37523)
|
Válasz •
|
Szept 15, 2014 |
|
Idézet: „Na és az a rend...”
Tapasztalatból mondom, az mulandó... |
(#37581) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#37520)
|
Válasz •
|
Szept 16, 2014 |
|
Köszönöm szépen ezeket a már-már irodalmi szépségű elismerő szavakat! |
(#37636) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2014 |
|
Az agilis cseh modellgyár egy motoros váltoállitot tervez piacra dobni. Nem is akármilyen kivitelben és méretben. A motorban egy SPDT átkapcsolo is van.
A képen a Tillig mellett láthato. |
|
(#37637) sunocske válasza etwg hozzászólására (#37636)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Tyű, ennek egész baráti a mérete
Idézet: „SPDT átkapcsolo”
Az mi? |
(#37638) Vova válasza sunocske hozzászólására (#37637)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Egypólusú két állású kapcsoló. Pl. szív tápláláshoz. |
(#37639) Vova válasza Vova hozzászólására (#37638)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Érdekesség: tulajdonképpen a BTTB váltóállítókban is van egy hasonló, azt visszajelzéshez lehet használni, a keskenyebb végén van 2 érintkező, a 3. érintkező maga a váltóvezérléshez használt közös pólus, ez vagy az egyik vagy a másik érintkezőre van kivezetve. Emiatt a közös pólus miatt viszont nem alkalmas szív táplálásra.
Amit etwg mutatott, ott a közép kivezetésre kell a szívet kötni, a másik két kivezetésre a plusz-mínuszt, így polarizálja a szívet. |
(#37640) sunocske válasza Vova hozzászólására (#37638)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2014 |
|
Köszi! |
(#37659) etwg válasza sunocske hozzászólására (#37640)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Találtam egy videot is a müködésröl. Nagyon látszik, hogy valaki gondolkodott, amikor kifejlesztette ezt a meghajtot. Le a kalappal!
MTB motor
Most már csak reméljük, hogy gyártásba is kerül és elfogadhato lesz az ára. |
(#37662) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37506)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Idézet: „"Elkészültem ezeknek a ROKAL szörnyűségeknek a szerkezetével."”
Kicsit optimista kijelentés volt, mivel szerencsére volt annyi eszem, hogy elvittem kipróbálni, mielőtt befejezem volna. Persze ezek a nyüves széles kerekek a mozgó részt rövidre zárták a tősínekkel. Tehát a középső részt összekötöttem egy nyáklappal, és a két belső sínt összekötő réz lapot kettévágtam a szegecs mellett. A csúcssínről megtáplált közbenső sínek áramellátása sem volt acélos, ezért azt is megtápláltam vékony rugóbronz csíkokkal. Azután eszembe jutott, hogy ezen a cuccon 40-50 éves mozdonyok futnak majd, ezért a mozgó szívről megpróbáltam megtáplálni az átszelés szívdarabjait is, de nem volt a szívnél elég stabil a kontakt, ezért kis réz lemezzel itt is rásegítettem az érintkezésre. Az látszik a képeken, hogy a végén az üzembiztonságra törekedtem, nem az esztétikára, mivel amúgy is olyan ronda, hogy az anyja sem találná szépnek, ha lenne neki! |
|
(#37663) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#37662)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Szóval összességében elmondhatom, hogy sikerült ezzel a cuccal a bizonyos férfi szerv rossz oldalára kerülnöm, de csak sikerült összehoznom a végére!
Ezekkel a tapasztalatokkal a másikat átalakítani már gyerekjáték lesz! Vagy nem! |
|
(#37664) HOTotya válasza Váltógyártó hozzászólására (#37663)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Ezek szerint csak sikerült összehozni........ |
(#37672) zsolesz74 válasza etwg hozzászólására (#37659)
|
Válasz •
|
Szept 20, 2014 |
|
Nagyon okos megoldás!
Ennek is egy szervó az alapja és megoldották a lineáris áttételt, plusz a mikrokapcsolóval a polaritás váltást!
Ez a legjobb... |
|
|
2024. Dec, 27. Pé 1:00:52 |
|
Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt |
|
|