|
Amerikai vasútmodellek
|
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:
|
|
(#70572) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70571)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2024 |
|
|
(#70586) sunocske válasza etwg hozzászólására (#70570)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
|
(#70587) etwg válasza sunocske hozzászólására (#70586)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2024 |
|
Hát igen a logika ezt kivánná, hogy valoban van-e WC a mozdonyban azt nem lehet biztosan tudni, illetve azt sem hogy müködik vagy csak a helyet foglalja. Azt hiszem számunkra elég világos mivel jár egy ilyen berendezés a mozdonyon. Azt karban is kell tartani, ahhoz viz is vagy valami hasonlo dolog kell ami eléggé kritikus még akkor is, ha mozdonyokban a motorok éjjel nappal egyfolytában mennek.( azaz elvileg fagymentes lehetne viztartály). A modern vákuumos WCk meg komolyabb infrastrukturát igényelnek ahol a tisztitják a WC-t. A gond hogy ezek a mozdonyok lehet, hogy honapokig nincsenek egy jol feleszerelt mozdonytelepen.
Mint irtam több mint fél évszáda az F7-sekben is elvileg volt WC csak már senki nem emlékszik erre. |
(#70597) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2024 |
|
Na akkor ami rézből van azt ezzel össze lehet ragasztani, barmilyen kicsi is. |
|
(#70599) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70597)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2024 |
|
Csak vigyázni kell, mert a réz nagyon jól vezeti a meleget, igy gyorsan felmelegszik amikor lángga, forrasztod hegeszted, s amikor kihűl ősszevissza deformalodik. Em maximum ponthegesztést használok, azt sem sokat meg sajnos a ponthegesztés forraszthatatlanná teszi a rezet, alpakkát. |
(#70600) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70599)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2024 |
|
Hát jól vizsgázott eddig. Vettem egy UP Mountain 4-8-2 rezet, természetesen szétesett a tender egyik kerék tartója, pár légvezeték leesve, meg a tehén toló az elején is csak lógott. Szóval elég nagy volt a kár. De ez így most megoldódott ) nyoma sincs semminek, minden tökéletes.
A kis pontban hirtelen láng hegesztés jól működik javításokkor. A forrasztó páka lassan hevíti fel a célterületet, és sajnos sokszor előfordul, hogy amit javítani kell, az a helyére kerül, de minden más mellette leesik. Még akkor is, ha vizes wc papírt ragasztgatok mindenfelé. |
(#70609) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 4, 2024 |
|
|
(#70631) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2024 |
|
A Zürich melleti boltból ->
https://trainmaster.ch/ZX-214.htm
Ma voltam bent, a tulaj említette....és nem, én ezért nem kapok semmit, csak jelzem, ha valakit érdekel..., hogy akit érdekel...Van nála sok olcsóbb kategóriás amerikai személy és egyéb vagon, decemberben 5 CHF/per darab áron lesznek, emailt írjatok, vagy hívjátok fel, angolul, németül. Postáz mindenhova.
Van még rengeteg Big Boy is kb. az összes pályaszám (Rivarossi)
Uff |
(#70686) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 18, 2024 |
|
Még mindig nagy büszke ámerikai gőjözös kérdés:
A kedves Bácsi hozott még egy gőzöst, ha már kettőt megjavítottam, nézzem meg ezt is.
Ennek csak annyi baja van, hogy nincs elől világítás, és nem megy a füst sem. Amúgy a mozdony rendben van. A füstkapcsoló alul be van kapcsolva - ezt már megnéztem.
Az a kérdésem, hogy a mozdonykasztnit hogyan tudom levenni?
A pirossal jelölt csavart kivettem a dómban. De ettől még nagyon egyben van a kazán, nem akar elválni az alsó részektől.
Hol lehet ez még összerögzítve?
Köszönöm, ha Segítetek. |
|
(#70687) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70686)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2024 |
|
Azthiszem megvan. A konyhában van a másik rögzítő csavar. Kaptam segítséget.
|
(#70689) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70687)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2024 |
|
Szétszedtem...
Azthiszem megvan mi a baj, de javítani ezt nem tudom. A füstgenerátort, és a világítást is egy zsugorcsövezett áramkör vezérli. Ha ez be van dugva a mozdonyba, akkor folyamatosan eszik kb 300mA-t, amitől meglelhetősen meleggé, inkább forróvá válik (a füstgenerátor nincs rádugva a másik oldalon). Itt valami zárlatba ment, ennek az alkatrésznek a cseréjét gondolom csak Ámerikában tudnák megoldani. |
|
(#70690) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70689)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2024 |
|
Azt hagyd is...nekem is volt ilyen, azt mondjuk visszaküldtem..de egyszerűen nincs arra ott szükség, ha meg tudod oldani, akár fixre kötve is, akkor a világítás működjön, a füstölő meg kuka. |
(#70698) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Kedd, 21:42 |
|
Egy kis plasztik átalakítás...a KATO model kicsit feltuningolódik |
|
(#70699) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70698)
|
Válasz •
|
Sze, 8:56 |
|
KATO-t tuningolni?
Nekem van egy BNSF SD40-2 gépem, de valahogy nincsen ingerenciám azon változtatni. |
(#70700) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70699)
|
Válasz •
|
Sze, 10:52 |
|
Miért fura, a modell alap jó, de eléggé elnagyoltak a korlátok, részletek, és elég általános bőr van rájuk húzva, nem hogy nem pályaszám prototipikus, de nem is vasúttársaság pontos. Az RS2 nagy kedvencem, és ezért ki is kell, hogy nézzen valahogy! |
(#70701) acszoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Sze, 10:57 |
|
Erre lettek gépház ajtó kilincsek, szélfogó a kabin ablakokra, napellenző, könyöklő, nyitott állapotú fülke ajtó, elől hátul marker light-ok, számtáblák, új korlátok, kapaszkodók, új kézifék kerék, automata vonat megállító berendezés, áttört ventillátor nyílás, ventillátorral, forgóváz lánc.
Új pályaszám, a szállításkori állapotnak megfelelően.
Hang dekóder, fülke világítással.
Asszem ennyi DD |
(#70702) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70701)
|
Válasz •
|
Sze, 11:36 |
|
Külső megjelenésen javítasz, az "Frizírozás"
Ha motorháztető alatt az a "Tuningolás".
Azért kérdeztem, hogy mit javítasz az erőátvitelen? |
(#70703) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70700)
|
Válasz •
|
Sze, 11:40 |
|
A KATO sem már az mint 30-40 éve volt. Akkor még voltak korszakalkoto megoldásai, ma már eléggé középosztály H0-ban] az N méretben meg talán még az sem ősszehasonlitva egy olcsobb Tomitec/Tomix modellel. Igaz, hogy N méretben még kétségesebbek a különbözö kiegészitések amit a modellezőnek magának kellene felraknia a kész modellre. ( egy mezei motorvonatra kb 25 darab van hozzácsomagolva egy Tomix modellhez). A Kato sokkal inkább a japán vasutak nagysebességű modelljeire koncentrál ( ahova alig kell kiegészitő - mert az eredetin sincs semmi).
Ami ujdonság a Katonál. Sok kissorozatu modellgyártonak szállit alapmechanizmust N es H0 méretben. ( van akinek publikus beszállitoja - pl PECO, másoknak meg névtelenül szállit). |
(#70704) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70702)
|
Válasz •
|
Sze, 11:46 |
|
|
(#70705) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70704)
|
Válasz •
|
Sze, 15:00 |
|
Mehanótól van a BNSF SD40 3707 gépe. /fogjuk rá, hogy az ... na/
egyszer szerencsém volt és Börzén fél órát válogathattam kerekeket.
Összejött 6db normális, kerek, nem kacsázó kerék.
Vettem egy ép M. alvázat és Athearn SD korlát készletet.
Levagdostam az eredet Mehano korlátot nagyon óvatosan.
Felraktam rá az Athearn korlátot. Hülyén nézett ki nagyon.
Nagyon más volt az összbenyomás, mint a Youtube videókon. Sikerűlt utólag hozzá venni BNSF kasztnit. Visszaépítettem az eredeti gyári Mehano korlátokat. Elajándékoztam egy kisgyereknek aki mint egy kincsre úgy vigyázz rá plexi doboz alatt. |
(#70706) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70705)
|
Válasz •
|
Sze, 19:13 |
|
Ez maga az "ÚT" amit végéig jártál |
|
|
2024. Nov, 25. Hé 9:43:12 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|