Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Amerikai vasútmodellek
Amerikai vasútmodellek
Témaindító: etwg, idő: Nov 3, 2012
Témakörök:

Lapozás       30/31    
(#70572) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70571) Válasz Okt 26, 2024
(#70586) sunocske válasza etwg hozzászólására (#70570) Válasz Okt 28, 2024
A General Electric AC4400CW típusában biztosan van, a lap alján a kiegészítő berendezések között szerepel a felsorolásban.
(#70587) etwg válasza sunocske hozzászólására (#70586) Válasz Okt 28, 2024
Hát igen a logika ezt kivánná, hogy valoban van-e WC a mozdonyban azt nem lehet biztosan tudni, illetve azt sem hogy müködik vagy csak a helyet foglalja. Azt hiszem számunkra elég világos mivel jár egy ilyen berendezés a mozdonyon. Azt karban is kell tartani, ahhoz viz is vagy valami hasonlo dolog kell ami eléggé kritikus még akkor is, ha mozdonyokban a motorok éjjel nappal egyfolytában mennek.( azaz elvileg fagymentes lehetne viztartály). A modern vákuumos WCk meg komolyabb infrastrukturát igényelnek ahol a tisztitják a WC-t. A gond hogy ezek a mozdonyok lehet, hogy honapokig nincsenek egy jol feleszerelt mozdonytelepen.
Mint irtam több mint fél évszáda az F7-sekben is elvileg volt WC csak már senki nem emlékszik erre.
(#70597) acszoli hozzászólása Válasz Nov 2, 2024
Na akkor ami rézből van azt ezzel össze lehet ragasztani, barmilyen kicsi is.

PXL_20241101...jpg
 
(#70599) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70597) Válasz Nov 3, 2024
Csak vigyázni kell, mert a réz nagyon jól vezeti a meleget, igy gyorsan felmelegszik amikor lángga, forrasztod hegeszted, s amikor kihűl ősszevissza deformalodik. Em maximum ponthegesztést használok, azt sem sokat meg sajnos a ponthegesztés forraszthatatlanná teszi a rezet, alpakkát.
(#70600) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70599) Válasz Nov 3, 2024
Hát jól vizsgázott eddig. Vettem egy UP Mountain 4-8-2 rezet, természetesen szétesett a tender egyik kerék tartója, pár légvezeték leesve, meg a tehén toló az elején is csak lógott. Szóval elég nagy volt a kár. De ez így most megoldódott ) nyoma sincs semminek, minden tökéletes.

A kis pontban hirtelen láng hegesztés jól működik javításokkor. A forrasztó páka lassan hevíti fel a célterületet, és sajnos sokszor előfordul, hogy amit javítani kell, az a helyére kerül, de minden más mellette leesik. Még akkor is, ha vizes wc papírt ragasztgatok mindenfelé.
(#70609) acszoli hozzászólása Válasz Nov 4, 2024
Ha valakit érdekel, kék dobozos Athearn mozdonyok, kocsik, szinte fillérekért:

https://trainmaster.ch/ZZ-417.htm
(#70631) acszoli hozzászólása Válasz Nov 9, 2024
A Zürich melleti boltból ->

https://trainmaster.ch/ZX-214.htm

Ma voltam bent, a tulaj említette....és nem, én ezért nem kapok semmit, csak jelzem, ha valakit érdekel..., hogy akit érdekel...Van nála sok olcsóbb kategóriás amerikai személy és egyéb vagon, decemberben 5 CHF/per darab áron lesznek, emailt írjatok, vagy hívjátok fel, angolul, németül. Postáz mindenhova.

Van még rengeteg Big Boy is kb. az összes pályaszám (Rivarossi)

Uff
(#70686) diginewl hozzászólása Válasz Nov 18, 2024
Még mindig nagy büszke ámerikai gőjözös kérdés:
A kedves Bácsi hozott még egy gőzöst, ha már kettőt megjavítottam, nézzem meg ezt is.
Ennek csak annyi baja van, hogy nincs elől világítás, és nem megy a füst sem. Amúgy a mozdony rendben van. A füstkapcsoló alul be van kapcsolva - ezt már megnéztem.
Az a kérdésem, hogy a mozdonykasztnit hogyan tudom levenni?
A pirossal jelölt csavart kivettem a dómban. De ettől még nagyon egyben van a kazán, nem akar elválni az alsó részektől.
Hol lehet ez még összerögzítve?
Köszönöm, ha Segítetek.

IMG_0001.jpg
 
(#70687) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70686) Válasz Nov 18, 2024
Azthiszem megvan. A konyhában van a másik rögzítő csavar. Kaptam segítséget.
(#70689) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70687) Válasz Nov 18, 2024
Szétszedtem...

Azthiszem megvan mi a baj, de javítani ezt nem tudom. A füstgenerátort, és a világítást is egy zsugorcsövezett áramkör vezérli. Ha ez be van dugva a mozdonyba, akkor folyamatosan eszik kb 300mA-t, amitől meglelhetősen meleggé, inkább forróvá válik (a füstgenerátor nincs rádugva a másik oldalon). Itt valami zárlatba ment, ennek az alkatrésznek a cseréjét gondolom csak Ámerikában tudnák megoldani.

20241118_182...jpg
 
(#70690) acszoli válasza diginewl hozzászólására (#70689) Válasz Nov 18, 2024
Azt hagyd is...nekem is volt ilyen, azt mondjuk visszaküldtem..de egyszerűen nincs arra ott szükség, ha meg tudod oldani, akár fixre kötve is, akkor a világítás működjön, a füstölő meg kuka.
(#70698) acszoli hozzászólása Válasz Nov 19, 2024
Egy kis plasztik átalakítás...a KATO model kicsit feltuningolódik

PXL_20241115...jpg

PXL_20241115...jpg

PXL_20241115...jpg
 
(#70699) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70698) Válasz Nov 20, 2024
KATO-t tuningolni?
Nekem van egy BNSF SD40-2 gépem, de valahogy nincsen ingerenciám azon változtatni.
(#70700) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70699) Válasz Nov 20, 2024
Miért fura, a modell alap jó, de eléggé elnagyoltak a korlátok, részletek, és elég általános bőr van rájuk húzva, nem hogy nem pályaszám prototipikus, de nem is vasúttársaság pontos. Az RS2 nagy kedvencem, és ezért ki is kell, hogy nézzen valahogy!
(#70701) acszoli hozzászólása Válasz Nov 20, 2024
Erre lettek gépház ajtó kilincsek, szélfogó a kabin ablakokra, napellenző, könyöklő, nyitott állapotú fülke ajtó, elől hátul marker light-ok, számtáblák, új korlátok, kapaszkodók, új kézifék kerék, automata vonat megállító berendezés, áttört ventillátor nyílás, ventillátorral, forgóváz lánc.
Új pályaszám, a szállításkori állapotnak megfelelően.

Hang dekóder, fülke világítással.

Asszem ennyi DD
(#70702) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70701) Válasz Nov 20, 2024
Külső megjelenésen javítasz, az "Frizírozás"

Ha motorháztető alatt az a "Tuningolás".
Azért kérdeztem, hogy mit javítasz az erőátvitelen?
(#70703) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70700) Válasz Nov 20, 2024
A KATO sem már az mint 30-40 éve volt. Akkor még voltak korszakalkoto megoldásai, ma már eléggé középosztály H0-ban] az N méretben meg talán még az sem ősszehasonlitva egy olcsobb Tomitec/Tomix modellel. Igaz, hogy N méretben még kétségesebbek a különbözö kiegészitések amit a modellezőnek magának kellene felraknia a kész modellre. ( egy mezei motorvonatra kb 25 darab van hozzácsomagolva egy Tomix modellhez). A Kato sokkal inkább a japán vasutak nagysebességű modelljeire koncentrál ( ahova alig kell kiegészitő - mert az eredetin sincs semmi).
Ami ujdonság a Katonál. Sok kissorozatu modellgyártonak szállit alapmechanizmust N es H0 méretben. ( van akinek publikus beszállitoja - pl PECO, másoknak meg névtelenül szállit).
(#70704) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70702) Válasz Nov 20, 2024
Na jó


A 4-kerekűektől átvett optikai tuning jó lesz?
(#70705) róbertke válasza acszoli hozzászólására (#70704) Válasz Nov 20, 2024


Mehanótól van a BNSF SD40 3707 gépe. /fogjuk rá, hogy az ... na/
egyszer szerencsém volt és Börzén fél órát válogathattam kerekeket.
Összejött 6db normális, kerek, nem kacsázó kerék.
Vettem egy ép M. alvázat és Athearn SD korlát készletet.
Levagdostam az eredet Mehano korlátot nagyon óvatosan.
Felraktam rá az Athearn korlátot. Hülyén nézett ki nagyon.
Nagyon más volt az összbenyomás, mint a Youtube videókon. Sikerűlt utólag hozzá venni BNSF kasztnit. Visszaépítettem az eredeti gyári Mehano korlátokat. Elajándékoztam egy kisgyereknek aki mint egy kincsre úgy vigyázz rá plexi doboz alatt.
(#70706) acszoli válasza róbertke hozzászólására (#70705) Válasz Nov 20, 2024
Ez maga az "ÚT" amit végéig jártál
(#71335) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70689) Válasz Feb 24, 2025
Ezért érdemes ez a műsört csinálni Topiktársak:
Az amerikai gőjzösök javítása után ezt a levelet kaptam a kedves idős bácsitól:
Idézet:
„Köszönöm a segítséget, a javításokkal meghozta a kedvem a vasutazáshoz.”

Köszönöm az itteni segítségeket is!
(#71336) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71335) Válasz Feb 24, 2025
Gratula
(#71345) etwg válasza diginewl hozzászólására (#71335) Válasz Márc 6, 2025
Hallom a haveroktol, hogy gondok vannak a BLI fogaskerekeivel. Tipikus hiba a korábbi ázsiai modellekkel ahol azt a vacak fehér anyagot használtak a fogaskerekekhez. Egyszerüen törnek, föleg ha gumigyürüs kereken vannak. Sokan azt hiszik, hogy a nagy malletek hosszu vonatokat huzhatnak.
Nem tudom ma hogyan vannak gyártva, de ami hozzám került az sima agymenés. A tengelyeket nem lehet kiszerelni a keretböl mert ugy préselték össze átszurva a keret csapágylyukain. Speciális szerszámot kellett késziteni, hogy a tengelyröl lehuzzuk a kerekeket majd ki kell nyomni a tengelyt a dupla fogaskerékböl.
Szerencsére volt passzolo fogaskerék, de jo 2 orát dolgoztunk a mozdonyon. Itt is csak bebizonyosodott, hogy a tapadogyürük könnyen kinyirhatnak ilyen mozdonyokat. Egyszerūen figyelembe kell venni, hogy a modellmotorok elég erösek és egy nehéz mozdony hosszabb vonattal nem fogja elforgatni a sineken a kerekeket, ami vagy a motort nyirja ki vagy az áttételt.
(#71346) etwg hozzászólása Válasz Márc 8, 2025
Ha minden igaz Märklin/Trix is osszehozott D tipusu Shayt ( azaz 4 hajtott forgováz). Természetesen az egész fémböl készült, ellentétben a Bachmann immár vagy 25 éves Shayáhiz képest.
(#71347) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71346) Válasz Márc 8, 2025
Szép ára is van neki!
Trix Shay
(#71348) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71347) Válasz Márc 8, 2025
Hát igen a Bachmann 20 éve szintén mondott egy több mint hasra vert árat (ha jol emlekszem $320 ) azután egy on-line shopbol 140 dollárèrt jött postávál együtt.
De hát ez ma sincs másképp.
(#71349) etwg válasza etwg hozzászólására (#71348) Válasz Márc 8, 2025
Persze ebben ott hang is meg a füstölgö, ami ennél a cégnél általában ennyi.
(#71350) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71349) Válasz Márc 8, 2025
Pont ma láttam a modellt a mannheimi kiállításon. Szép szép. Még lehet be is szerzek egyet. A füstölgő meg szokásos Märklin undormány, az nem kell bele. A hozzávaló kocsik viszont elég gagyikának néztek ki. Az a fröccsöntött fa rajtuk meg messziről ronda.

Kiállítottak egy Märklin LGB Shay-t is. Na az csodaszép volt. 4000-ért... euró
(#71351) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71350) Válasz Márc 9, 2025
Igy van a kocsik kimondottan rosszak hozzá. A videoban is feltünt. Az ilyen mozdonyok un log cart huztak, ami 2 alváz rajtuk egy hosszu fém közép gerenda a királycsapoknál meg 2 kereszttarto amire a fát rakták..
Itt a képen egy primitiv modell ( nem is nagyon szép de most nagy hirtelen csak ezt találtam) , voltak olyanok is amiket meglehetett hosszabbitani. A hosszgerenda teleszkop szerūen lett kialakitva.
Konkrétan ennél a Shaynál az a gond, hogy ekkora gép nem volt, ahogy normál nyomtávu, sem volt sok. A normál nyomtávu néhány Shayt nem ezért vették, mert elmegy még a „földuton“ is, hanem azért mert az irányváltás igen gyors a hatalmas teljesitmény ellenére is.
Valahol olvastam egy versenyröl összehasonlitva egy ugyanilyen teljesitményü hagyományos gözmozdonnyal ahol a Shay utcahosszal verte a 6 tengelyes hagyomályos mozdonyt.
A Shayeken a kulisszakö mozgato rudazata kicsi és könnyü igy akár egy kézzel is mozgathato. Igy a tolato szolgálatban a rendezö pályaudvarokon sokkal hatékonyabbnak tünt, mint a hagyományos mozdony még a nagyon kis sebessége ellenére is ( alig 30 km/h). Sajnos ez a gyorsulo forgalom miatt lett a vesztje is, mert egyre nagyobbak lettek a pályaudvarok is hiába a hatalmas vonoerö, ha csigalassusággal mozgatták a rendezett vagonokat.
Viszont ilyen helyen meg bármilyen vagon is elöfordulhatott a mozdony mögött. Ez lesz a Märklin modell vesztje is. Nagyon szerencsétlen az eredeti kiválasztása. Az erdei vasutakon ekkora mozdony nem volt.

A 2767 legyártott mozdonybol csak 20 volt ilyen méretü. Q

IMG_7778.jpeg
 
(#71352) etwg hozzászólása Válasz Márc 10, 2025
Egy uj gyárto és uj üstökös a H0 piacon.

A Changming modelljei egy uj minöségi szintet léptek meg. A linkelt videon bemutatják 3 uj dieselmozdonyt meg Piko hasonlo mozdonyát.
A kinaiaknak sikerült még a ventillátorok lamelláit is mozgathatová tenni. Nyilván nem a legolcsobb kategoriáról van szó, de nem drágábbak az europai gyárak hasonlo mozdonyaitol. Elképesztö milyen minöséget lehet ma már ipari szinten elérni.
Ráadásul a kinálatban már vannak olyan modellek is amiröl eddig álmodni sem mertünk. ( pl kenyai mozdony)
Ma már sokan járnak ilyen egzotikus helyekre s milyen kedves emlék a ha a terepasztalon itt ott megjelenik egy mozdony amihez egzotikus nyaralás, kedves emlék köthetö.
(#71353) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71352) Válasz Márc 10, 2025
Az a zeneeeee
(#71354) acszoli hozzászólása Válasz Márc 10, 2025
Speyer-ben kiállítottak egy kínai gőz csodát, aminek ugye az amerikai típusú csatlakozója van és szépen működik ahogy kell, ki lehetett emelni a pecket, kioldani a a karmot, lezárni.
Nem volt (még ) lehegesztve.

Szegény kisgyerekes apukák menekültek , nehogy a gyerek utánozza a rossz bácsit


PXL_20250308...jpg

PXL_20250308...jpg

PXL_20250308...jpg
 
(#71355) acszoli válasza acszoli hozzászólására (#71354) Válasz Márc 10, 2025
...még két amcsi tartályvagon abból a több ezer vasúti kocsiból amit a 2. világháború alatt hoztak Európába, aztán
jól itt is hagyták őket. Csodálatos volt látni ezeket, amiket eddig csak modellen nézegettem.

PXL_20250308...jpg

PXL_20250308...jpg
 
(#71356) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71353) Válasz Márc 10, 2025
Ki kellett tölteni a memoriát...
(#71357) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71354) Válasz Márc 10, 2025
Épp a minap nézegettük a dokumentáciot a néhai europai egyenkapcsolorol, amit ugye a 80-s évek elején a nyugati cégek megfurtak, nehogy keletre kelljen jogdijakat meg licenceket fizetni.
Nos annak kuplungnak gyakorlatilag mozgo része sincs, azaz az amerikai meg az orosz kuplungoktól is sokkal egyszerübb, és a mozgorész hiánya miatt valoszinüleg sokkal megbizhatobb és olcsobb lett volna mint azok, dehát a keleeuropai elmék fejlesztették ki igy nem volt jo.
Bezzeg most megint a Scharfenberg kupplungokat nyomják, ami teljesen alkalmatlan tehervagonokra.
(#71358) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71354) Válasz Márc 10, 2025
A QJ egy marhajo mozdony, le a kalappal a kinaiak elött.
(#71359) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71358) Válasz Márc 11, 2025
Emlékeztet a Santa Fe type-ra. A mérete is, meg az egyes darabok is. Mindenesetre szép nagy! Ott a múzeumban BR01 is, annál jóval nagyobb. Magasabban van a cab, a boiler. Nagyobb rajta minden. Kíváncsi vagyok, hogyan szállították oda.
(#71360) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71359) Válasz Márc 11, 2025
Hajokon. Volt egy idö amikor sok ország muzeumai kapkodtak a kinai gözösökert. USAba is vittek többet.
Valoban egy nagyon modern mozdony. Állitolag az eredetije az orosz mozdony volt, amit a háboru után kaptak, de a kinaiak nagyon feljavitották és felszerelték mindennel, amit a világ mozdonygyártása a gözkorszak végén tudott.
Kimagaslo a teljesitménye, 20-25 éve még több 100 mozdony volt üzemben a kinai szénbányák körül ahol hosszu szenes vonatokat kettesével huztak a bányákból az erömüvekbe, kohokba. Emlékszem még a cirkuszokra, amikor elhatározták, hogy ki kell öket diesel mozdonyokkal váltani ( 2004-6) körül. A dieselek egyszerüen befagytak a minusz 20-30 fokos hidegben.
A teljesitmenyük sem tudta megközeliteni a QJ teljesitményét, ráadásul a szén ott van mindenhol, mig a dizel üzemanyagot importbol kell beszerezni.
(#71362) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71360) Válasz Márc 12, 2025
Voltam már Speyer-ben, jópár éve, de akkor nem láttam, lehet restauráláson volt. Mindenesetre a weboldaluk szerint 92 óta van náluk, előtte Svejcban volt, Luzernben. Saját lábán mehetett volna, vontatva, de nagyobbak a kerék peremek mint Európában, ez tönkretette volna a váltókat, így közúton vitték oda. A majd 5 méteres magassága miatt nem fért el a hidak alatt ezért oldalára fektetve szállították.
(#71363) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71362) Válasz Márc 12, 2025
Én is régen jártam Speyerben, Luzernben még régebben, de a QJ-t otthonában láttam még a bányáknál meg a pekingi muzeumban.
Hát igen ez a vasuti vontatás egyre nagyobb zür. Ausztriában sem tudták megoldani az egyik mozdonyt elszállitani a strasshofbol Bécsujhelyre. Ráadásul a közuti szállitás is kataszrofa lett, a daru amivel fel akarták emelni a 100 tonnás mozdonyt felborult.....
(#71365) acszoli hozzászólása Válasz Márc 15, 2025
Múlt héten volt a Faszination Modellbau Mannheimben. A német AAT asztala is kiállításra került.

PXL_20250308...jpg

PXL_20250308...jpg

PXL_20250308...jpg
 
(#71366) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71365) Válasz Márc 15, 2025
Szépek. Ezeknek az amerikai témáknak mindig van egy maradando varázsa. Elsösorban az, hogy alig van a terepasztalokon tömegben gyártott egyforma épület, és valahogy mindig hitelesebb benyomást hagynak az emberben, mint német témáju terepasztalok.
Már egyszer valahol pedzegettem, hogy olyan országokban ahol nincs olyan hatalmas ipari háttér a modellvasut szegmensben, mint Németországban, sokkal érdekesebb részleteikben szebben kidolgozott terepasztalok tünnek fel.
Tavaly Veronában is egész más világ fogadott mint amit megszoktunk Németországban és közvetlen környékén. Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy a nemet terepasztalok csunyák vagy rosszak, söt forditva nagyon sok szép is van közöttük, de valahogy elveszik a tömegben.
Az informacios topikba beraktam egy linket az angliai modellvasuti világról, ahol a klubok is fel vannak sorolva. Ott is egészen más világ fogadja a látogatót.
(#71368) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71366) Válasz Márc 15, 2025
Valóban így van, talán azért mert mindenkinek van valami kedvenc dolga az amerikai vasutakról, nagy hosszú pálya, kis farm, benzinkút, stb. és azt megcsinálja így vagy úgy. A német meg megveszi a boltba a szokásosat, amire persze hatalmas szolgáltató ipar van ràépülve. Értelem szerűen nem véletlenül ragadtam bele az amerikai vasutba, a német dolgok egyszerűen számomra nem tetszenek. A kiállításokon általában csak végig sétálok az asztalok mellett, nagyon nagyon nagyon ritka ha valami megfog. A mozdonyoknak pedig a kereke és az alja fekete! NEM PIROS
Múltkor valahol olvastam is valami cikket miért mázolták össze pirosra, de már nem emlékszem
(#71369) acszoli hozzászólása Válasz Márc 15, 2025
Olasz kiállítások érdekelnének, imádom a modelljeiket, asztalokat, de nagyon ritkán látok. Tudnál javasolni helyeket, dátumokat?
(#71370) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71369) Válasz Márc 15, 2025
A mult héten volt Verona, valoszinüleg jövöre is március elején lesz. Tudtommal az a legnagyobb, de majd még rákérdezek.

Itt egy film tavalyrol:

Verona 2024
(#71371) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71368) Válasz Márc 15, 2025
A németeknél azért volt piros a mozdonyok kereke meg a kerete, mert azon jobban látni a törést, repedést. A gözmozdonykorban ez elég gyakori jelenség volt. Igy ha a festés valahol megszakadt az azonnal jelezte hogy ott valami gond lehet.
(#71387) acszoli hozzászólása Válasz Márc 18, 2025
Egy különleges Shay. Állítólag, hogy a lovak ne ijedjenek meg, mert úgy nézett mint egy lovas szekér.

img_1_174232...jpg
 
(#71388) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71387) Válasz Márc 18, 2025
Még szerencse, hogy anno nem voltak mozdony szépségversenyek.
(#71389) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71388) Válasz Márc 18, 2025
Most mi...ezt vettem tegnap

Hát nem szép?

Dehogynem, szép mint egy mozdony, mondák vidéken.

Untitled-3.jpg
 
Lapozás       30/31    
Frissek
  2025. Ápr, 21. Hé
4:27:37
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés